Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:06

Oh jee, dat is niet fijn roos, wat had hij?

Hier ook een mandje die van boven open gaat, de taktiek met mandje op zn achterkant zetten en kat erin laten zetten werkte hier ook niet. Zelfs in mijn kleine gangetje lukte het me niet om de kat erin te krijgen, drama.
Ik heb deze, is ook nog eens lekker ruim!
http://www.zooplus.nl/shop/katten/trans ... hes/413393

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 20:21

Hij had een stuk plastic ingeslikt. Röntgen, laxeermiddel en een heel spannende week, maar nu is ie weer zichzelf gelukkig. Dondersteen heeft me zo laten schrikken.

Over mandjes gesproken. Bij de da wilde hij het mandje niet in, maar hij vond het daar veel te interessant allemaal. :')
Laatst bijgewerkt door Roosch op 28-02-16 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:25

Wat ene schrik :oo , dikke boef :=

Boris loopt er zo in , maar eenmaal deur dicht mekkert hij van hallo dit was niet wat ik wou :')

Vandaag op de huishoudbeurs een nieuw speeltje (stok heel flexibel met eraan een soort verenpluim) en Boris is helemaal leip , moest eerst eten dus hij zielig mauwen toen ik hem weglegde :')

Voer zonder voerbak , durf daar niet veel over te praten. De voordelen wegen niet op tegen de nadelen voor mij , Boris schrokt niet meer. Ze zien hoeveel er nog ligt , Rambo op de tafel op een place mat en dan erna afnemen met een doekje. Boris op het speelkleedje , die neem ik ook af al likt hij hem schoon en Lola op de krabpaal ook die likt Boris af maar neem ik ook af. Snorharen vrij spel , ik ben tevreden maar snap dat men het echt not done goor vind en on hygiënisch :o

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:27

Pff Roos, wat ontzettend schrikken!

Had fokster om raad gevraagd, maar zij stuurt dat ik het verpest heb..
Was misschien achteraf gezien ook niet handig. :(

Mel loopt er in en uit.. Had juist bij haar problemen verwacht.

Had al stress om sterilisatie maar nu al helemaal...

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:37

Als je in de buurt had gewoond was ik je komen helpen :(:) Verpest heb je het echt niet, maar haar vertrouwen terug geven voor ze geholpen moet worden gaat je niet meer lukken.
Als alles straks achter de rug is het mandje gewoon laten staan en er af en toe eens snoepjes in strooien, dan gaan ze het vanzelf als een leuke plek associëren. Voor nu zul je d'r op een wat hardhandigere manier moeten aanpakken, anders kun je de DA wel afbellen..

Ach Roos, dat is niet goed voor je hart :(:) Fijn dat hij weer de goede kant op gaat!

Och, voeren zonder voerbak is op zich niet goor. Maar katten op de eettafel vind ik wel vies. Helemaal als je ze daar dan ook nog voert.
Mja, dat moet ieder voor zich weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:39

Ah nee Mandy valt mee kwa verpesten :(:)

Froukje ze eet vaak van haar placemat , deze word erna afgeveegd en apart gelegd. Ze zit alleen op de tafel als ze eten wil , verder wil ik ze er ook niet op :) .

Argh schiet weer in de verdediging , slechte eigenschap :7

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:33

Noa ligt iig gewoon weer op schoot! :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 21:39

Katten zijn wat dat betreft niet zo slecht dat ze je dagen negeren. Gelukkig maar!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 21:50

Mandje in de woonkamer zetten de komende dagen. Snoepjes erin. Dekentje erin. Zodat ze leert dat het niet eng is.

Als ik hier het mandje neerzet is het knokken wie erin mag. Stond van de week dus ook met de verkeerde poes buiten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:43

_O- Wel makkelijk Roos , ik krijg de meeste dieren er niet in .

Boris is helemaal gefixeerd op zijn nieuwe speeltje , hij hangt erin en gromt en loopt er mee naar boven als ik niet oppas :roll:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 22:50

Ik laat hem ook wel eens gewoon in de woonkamer staan. Dan associëren ze het niet met de dierenarts. :+
Al vond Neko het best.
Afbeelding

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 22:56

Dushi kruipt er ook zo in Zodra k hem neerzet :') gaat rustig slapen er in. Vind het prima tot we gaan rijden. Dan gaat ze heel zielig mauwen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:30

Is het niet mogelijk, omdat je er zo tegenop ziet. Op de dag zelf, poes op een dikke handdoek zetten.
Poes in de handdoek rollen zodat alleen het hoofdje uitsteekt. En dan in 1x in het mandje leggen/proppen wat in de andere kamer kant & klaar ligt.

Niet optimaal natuurlijk, maar je moet toch wat. De op rol methode gebruik ik bij de katten van mijn ouders om pillen erin te krijgen. Dat zijn ook van die felle, krabben je zo kapot en gaan grommen/blazen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:31

hier staat ie ook gewoon al klaar ruim voor we naar de DA moeten, dus er in gaan is niet erg. Autorijden wel

Heb nog een foto van Mila, de rest vd bende moet vd week weer een keer op de foto

Mila weegt met 10w5d 1725 gram

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 23:45

Burrito manier. Vraag me alleen altijd af hoe rol je zon beest handig in een handdoek? Neem aan dat ze gaan tegen stribbelen.

Knappe Mila!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:39

Rollen is misschien beetje groot woord. Het is eerder erin vouwen.
Als je maar zorgt dat de poten erin zitten.

Ik leg dubbelgevouwen handdoek neer, poes erop zetten, even aaien en kriebelen totdat ze ligt. Dan vouw ik de handdoek eromheen en hou deze goed strak. En uw kat burrito is klaar voor gebruik ;) :D

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:49

Hier loopt een poes teigerend door het huis met grote ogen. Eerste keer krols, tijd om ook Mao te laten steriliseren.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:57

Lastig Mandy dat ze er niet in wilde! Zeker omdat je dan zelf gaat stressen als ze er weer in moet en dan voelen ze het ook aan. Hier gelukkig ook geen problemen mee, ik heb de reismandjes standaard in huis staan en ze gebruiken ze ook vaak als slaapplekje, plus als ik ze voor de opening zet lopen ze er sowieso direct in.

Ik heb laatst wel ook deze van Curver aangeschaft na een akkefietje bij de show waarbij een van de twee het mandje niet meer uit wilde, op zich kan mijn reismand ook open aan de bovenkant maar deze is dan toch net even wat makkelijker met openmaken, is het niet zo'n geworstel aan de voorkant: http://www.discus.nl/images/detailed/7/0715085_det2.jpg

Ik denk niet dat je het nog op tijd voor elkaar krijgt, goed in het nekvel pakken en evt in een handdoek wikkelen lijken mij voor dan ook de beste opties. Verder zou ik het mandje gewoon standaard in huis laten staan met een dekentje erin, af en toe wat lekkers in gooien zodat ze het niet alleen met vervelende dingen associeert. Ze beginnen hier ook pas te miauwen als we in de auto zitten, maar dat staat dus helemaal los van het mandje.

Ik hoop dat het lukt!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:31

M'n moeder kan gelukkig komen helpen als het niet lukt.
Ze is alleen zo schuw voor anderen dat ik me afvraag of dat gaat lukken.

Haar voer staat nu in de reismand, dus als ze zal willen eten zal ze er toch met haar hoofd in moeten. :+

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:35

Iemand die het kandje vasthoud is wel makkelijk, dan kun jij Noa bij haar nekvel pakken en haar er zo in laten zakken. Anders heb je kans dat het mandje weer om donderd etc. En dat lijd alleen maar tot meer frustratie kan ik uit ervaring zeggen.

Als ik jou was zo ik je moeders hulp aanvaarden, want als je het alleen probeert en daarna nog je moeder laat komen zorg je alleen maar voor meer stress..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:37

M'n moeder wil alleen komen als het niet lukt. :+
Als ik bezoek heb duikt ze ergens onder en kan ik haar nooit meer vangen.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 16:43

We hebben weeën *\o/*

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:04

Jaaa, baby's! *\o/*

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:18

Yay!!! *\%/*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 17:18

schrikkelkittens, die blijven heel jong. :))