Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ArankaM

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 08:07

Arashah, wat naar van lolita! Dan ga je niet lekker weg.

Ik heb mijn sputnik sinds januari, is nog als nieuw.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 09:34

Arashah, wat vervelend! Sterkte met Lolita!

Hier gaat het ook weer lekker (niet dus). Mijn broer die zó graag een rat wilde, verkondigd ineens dat het 80% mijn ratten zijn en ik voor alle verzorging en het tam maken en alles erop en eraan mag opdraaien. Meneer is zelfs de dag nadat we de ratten hadden opgehaald naar z’n vriendin gegaan, en is nu even 2 weken later pas weer terug. Dus nou ja, dat laat wel weer zien hoe weinig het hem boeit :roll:

Dan zijn het dus ook maar gewoon mijn ratten! Ik heb de rat die mijn broer uit had gezocht Noodle genoemd, want ze is nog behoorlijk bang en glipt zo uit je handen als een gekookte noodle sliert _O-
Ik ga het vandaag eens proberen met een lekkere snack, misschien dat ze vasthouden dan wat leuker vindt. Fingers crossed dat ze niet weer in m’n handen plast/poept :evaw:

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 15:42

Met Loli gaat het al veel beter, ik mag paar dagen metacam geven voor de pijn.
Ze kan al weer beter lope.
Een vriendin van mij kijkt 2 dagen bij mijn meiden, doet ze vaker en heb volle vertrouwen in haar.

Ik ben morgen nacht weer thuis, dan zie ik mijn meiden weer :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 18:17

Arashah: hopelijk gaat het gauw beter, het is nooit leuk als je ze medicijnen moet geven :(

E_J: tja, hebben is het einde van het vermaak, dat laat je broer nu weer zien := Niet dat voor iedereen geldt natuurlijk :P

Wie weet er raad. Toetje en Snoetje hebben een beetje last van porifine. Ze niezen niet, komen erg relaxt over (dus geen stress oid), maar waar kan het dan van komen? Ik heb ze nu op mijn kamer staan en ook als ik wat langer naar huis ga, kijken mijn huisgenootjes bij ze en knuffelen ze dan veel. Niet dat ze dan staan te verpieteren!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 20:53

Wat is porifine?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 21:03

Een rood goedje dat bij de neus en ogen kan worden aangetroffen, ik geloof bij irritatie en ziekte? Ik weet er niet veel van, maar mijn laatste woestijnratje jaren geleden had er erg last toen ze ziek was.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:13

Dat is het inderdaad. Maar ik kan niks vinden wat een oorzaak zou kunnen zijn... Het is gelukkig niet heel veel maar ik vind het wel vervelend!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:45

ah dat, dat is normaal bij ratten. wassen ze zelf wel weer weg. kann ook zijn dat ze misschein geirriteerd zijn van stof of een kleine verkoudheid hebben.

Normaal gesproken is dit niet erg, hebben mijn ratten ook Maar die wassen het zo snel weg als ze wakker zijn. zijn nu ook gezond. af en toe erger en dan weer helemaal niets.

Houd het wel in de gaten of het erger wordt, wanneer je het niet vertrouwd ga even naar je dierenarts.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 23:51

Het is natuurlijk ook een hele tijd heel droog en stoffig geweest en nu juist weer heel vochtig. Ben zelf ook weer eens verkouden en er ook gevoelig voor als het weer zo omslaat. Misschien dat ratten dat ook hebben?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:38

Dat zou inderdaad goed kunnen! Maar niezen ze dan niet?

Kan het misschien aan liggen dat ik ze vaak papier en papier snippers geef?

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:03

mijn meiden heb ik nu op hennep en papiersnipper gemixed, de slaapmatten wissel ik min. 1 keer in 2 dagen uit en Verder alles wat gewassen kann worden poets ik dan ook schoon.

ik heb 1 die cronisch verkouden is, Maar de anderen hebben ook een rode neus en ogen als ze niet moeten niezen. Ik denk ook dat dit door het weer komt.

Ik heb een tijd lang geprobeerd om ze op fleese te houden Maar ik ben weer terug gegaan op hennep en papiersnippers. heeft geen verschil gemaakt. enigste verschil is dat de kooi nu minder ruikt met hennep en papier.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:23

Oke, ik heb ze namelijk op een mix van papiersnippers en beukensnippers. Dan gooi ik het erop dat het door het weer komt, maar hou ze altijd al goed in de gaten :)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:03

Dat doe je goed dat jij ze in de gaten houd, doe ik zeker weten ook. Ieder iets of datjas ben ik al bij de dierenarts :')

Ahja Met kleine Loli gaat het al veel beter. een vriendin van mij vond dat ze donderdag zo goed liep dat ze minder metacam had gegeven (Vind ik helemaal prima, kann ik beginnen met afbouwen) gisteren heeft ze nog minder gekregen van mij en vandaag krijgt ze niets. Ik houd het in de gaten of ze beter blijft lopen of juist weer schlechter.

Bij Dorete heb ik nu ook een Tumor ontdekt, zit tussen de achterbeentjes bij haar.. nouja, ben ik met de ene rat weg bij de dierenarts, ben ik er een week Erna weer met een ander :')
Omdat Bo ook 1 heeft die nu langzaam ook aan het groeien is, houd ik beide in de gaten en wanneer het zo is dat ze er last van krijgen of in de weg gaat zitten laat ik beide tegelijk opereren.

Maar mij is belangrijk dat de meiden gelukkig zijn, ik merk erg aan Bo dat ze weer goed kann klimmen en rennen. ze durft nog niet helemaal mijn been hoog te klimmen, Maar dat komt ook zeker terug. Gekke meiden in 1 kooi :') :j <3

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 07:41

Hoi, ik kom even binnenvallen! Ik heb gisteren 3 ratjes gekocht. Mannetjes van 7 weken oud. Helaas niezen ze alledrie af en toe en maken ze geluidjes. Ze zaten daar op zaagsel misschien is dat een oorzaak. Ik baal ervan maar goed, ik heb ze nu en wil ze helpen. Daarom wil ik jullie advies graag. Wat kan ik de ratjes geven om te kijken of ze opknappen? Ik zat ook aan vitaminedruppels te denken. (Ik wil eerst een paar dagen iets proberen voordat ik naar de dierenarts stap). Bedankt alvast. Groet Nathalie

Ohja ik heb nog geen namen misschien hebben jullie een idee?

Afbeelding

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 08:37

Wat een leukjes, ben echt dol op Dumbo oortjes <3
Op wat voor bodembedekking heb je ze nu zitten? Mijn eerste ratjes zaten ook op zaagsel toen ik ze kocht en ik gaf ze destijds nog niet eens vitamines ofzo maar zodra ze van het zaagsel waren stopte het niezen ook vrij snel.
Ik zie dat je tralieplateaus hebt, daar zou ik nog wel iets van fleece of een handdoek overheen doen. Van tralieplateaus kunnen ze bumblefoot krijgen.
Qua supplementen krijgen de mijne calcivet en daily essentials, bestel ik hier: https://www.hangmatjesenzo.nl/c-2921985/supplementen/
Veel plezier met ze :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:36

Mijn 3 mannen zijn uit logeren bij mijn ouders. Ik zou op een hond passen die echt niet samen gaat met ratten dus daarom mochten de mannen een paar km verderop hun intrek nemen. Ze zitten in een iets kleinere kooi en daar willen ze maar wat graag even uit. Ik moest wel lachen dat mijn ouders met zn 2en moeten voeren, de één bij het ene deurtje de ratten bezig houden, de andere snel bij het 2e deurtje hun voerbak vullen _O- anders kunnen ze de mannen overal in de kamer vandaan plukken :D

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 09:58

Ze zitten in de Perfect kooi van 3 verdiepingen. Helaas gaan ze nog niet omhoog en blijven ze beneden op de tralies zitten. Ik heb er net een doek ingelegd, thanks!

De bodembedekking is van back 2 nature. Pallets van papier. Dit is toch goed spul? Dit zit ook in hun toiletbakje.

Bedankt voor de link dan ga ik dat bestellen. Ze reutelen wel als ze slapen, sneu :( hoop dat het snel beter gaat.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:03

Arashah schreef:
Dat doe je goed dat jij ze in de gaten houd, doe ik zeker weten ook. Ieder iets of datjas ben ik al bij de dierenarts :')

Ahja Met kleine Loli gaat het al veel beter. een vriendin van mij vond dat ze donderdag zo goed liep dat ze minder metacam had gegeven (Vind ik helemaal prima, kann ik beginnen met afbouwen) gisteren heeft ze nog minder gekregen van mij en vandaag krijgt ze niets. Ik houd het in de gaten of ze beter blijft lopen of juist weer schlechter.

Bij Dorete heb ik nu ook een Tumor ontdekt, zit tussen de achterbeentjes bij haar.. nouja, ben ik met de ene rat weg bij de dierenarts, ben ik er een week Erna weer met een ander :')
Omdat Bo ook 1 heeft die nu langzaam ook aan het groeien is, houd ik beide in de gaten en wanneer het zo is dat ze er last van krijgen of in de weg gaat zitten laat ik beide tegelijk opereren.

Maar mij is belangrijk dat de meiden gelukkig zijn, ik merk erg aan Bo dat ze weer goed kann klimmen en rennen. ze durft nog niet helemaal mijn been hoog te klimmen, Maar dat komt ook zeker terug. Gekke meiden in 1 kooi :') :j <3

Ben je niet bang dat de tumoren uitzaaien als je wacht? Mijn DA zegt altijd 'een rat met een tumor had ik gister al moeten opereren'.

Met Ellie gaat het goed, ze laat de wond redelijk goed met rust. Ze mist haar vriendinnetjes wel heel erg merk ik. Maar morgen mogen de hechtingen er uit en kan ze weer terug bij de rest :)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:59

Eelmo schreef:
Arashah schreef:

Ben je niet bang dat de tumoren uitzaaien als je wacht? Mijn DA zegt altijd 'een rat met een tumor had ik gister al moeten opereren'.

Met Ellie gaat het goed, ze laat de wond redelijk goed met rust. Ze mist haar vriendinnetjes wel heel erg merk ik. Maar morgen mogen de hechtingen er uit en kan ze weer terug bij de rest :)

ze worden twee jaar, waarom ik juist wacht? De dierenarts kann zo niet opereren, zijn geen grote bulten. zijn nog klein.
Mijn dierenarts zegt dat ook dat ze zo niet kan opereren. Naturlijk laat ik ze niet groot worden, maar voordat ik aktie onderneem houd ik het in de gaten hoe snel het gaat. gaat het te snel ben ik bij de dierenarts.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:32

Het was geen aanval! Ik was gewoon benieuwd naar je overwegingen :) Ik denk dat niemand in dit topic er aan zal twijfelen dat je verschrikkelijk goed voor je ratten zorgt ;) Blijkbaar staan onze dierenartsen er ook gewoon iets anders in. Logisch dat je dan anders handelt.

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:36

:wave:

Mijn mannen hebben de vakantie met mijn moeder overleeft haha. Hoef er gelukkig nooit zo over in te zitten, ze heeft over de jaren vaker op mijn rattenkinderen gepast. :+ Maar het liefst ben je er natuurlijk zelf.

Zal dit topic eens even bijlezen. :P

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:00

Eelmo schreef:
Het was geen aanval! Ik was gewoon benieuwd naar je overwegingen :) Ik denk dat niemand in dit topic er aan zal twijfelen dat je verschrikkelijk goed voor je ratten zorgt ;) Blijkbaar staan onze dierenartsen er ook gewoon iets anders in. Logisch dat je dan anders handelt.

Oh nee, maak je geen zorgen! Ik had het zeker niet als een aanval gezien! :) Het is goed als iemand meedenkt, dat waardeer ik ook zeker! :) Ik hoor graag jullie vragen en tips en ervaringen :)

Maar nu is het echt nog een klein bultje, ik houd het zeker in de gaten en wanneer ik het niet vertrouw ben ik direkt bij mijn dierenarts.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 15:48

Nou Ellies hechtingen zijn er uit........ In de wachtkamer bij de DA heeft ze zelfs het laatste nietje er zelf uitgepeutert, dus we zijn voor niets daar heen gereden :+
Ondanks haar gepluk was de DA tevreden over hoe het hersteld was, dus hopelijk op naar een jaartje zonder dierenartsen!

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:31

Ik heb al die tijd in stilte meegelezen maar ik heb nu even een dringende vraag: Een van onze ratjes heeft een snotneus (longen klinken gewoon goed) dus we zijn begonnen met bisolvon. Echter vinden 2 van de 3 ratjes dit zo lekker dat ze vandaag al 60mL uit dat flesje hebben opgedronken. De verhouding die we gebruikt hebben is 4mL bisolvon op 96mL water. Kan dit kwaad? Kunnen we het flesje gewoon steeds bijvullen als het leeg is of is het verstandig om het weg te halen?

Hopelijk herstellen alle ratjes hierzo goed van hun operaties! Ook hoop ik dat de ratjes met tumoren hier lang geen last van blijven houden of dat ze makkelijk verwijdert kunnen worden!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 17:15

Ow wat ben ik blij dat Bo er braaf van af bleef XD of ze had misschien nog het Idee dat daar iets in de weg zat en zichzelf daar niet kann wassen XD

Ik heb vandaag weer voer en spullen besteld voor bijna 50 euro :') ik kann hun kooi weer even iets anders inrichten, en Meer klim mogelijkheden krijgen ze erbij :D Maar toch ratten zijn en blijven lekker duur :')

Ik kann je helaas niet helpen met jou vraag wegen Bisolvon, wanneer je het niet vertrouwd kun je beter even je dierenarts om advies vragen. Ik bel mijn dierenarts gerust midden in de nacht op als er nood is :') (Meer nood van mijn kant, de rat gaat het meestal helemaal niet zo slecht dan dat ik mij voorstel :') )

Ik maak binnenkort Maar een Foto van het spul wat ik nu momenteel voor de ratten heb, je gaat stuk! _O- Ik Hoop niet dat jullie zo gek zijn als mij :')