Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
nanoukkie schreef:Wij hebben inderdaad wel een Bravecto pilletje gegeven, maar ik ben niet op de hoogte van de gevaren? Elk geneesmiddel (ook voor mensen) heeft mogelijke bijwerkingen. Of is er iets tegen vlooien op de markt zonder bijwerkingen?
Ik had mij ingelezen via dit artikel: https://www.stichtingsignaalhond.nl/bra ... n-gebruik/
Wij hebben overigens een stoomreiniger die tot 100 graden gaat. De zetel en mat hebben we nu voor de eerste keer behandeld, dit gaan we blijven doen tot ik geen sporen meer zie...
Bedankt voor de tips!
KimD schreef:nanoukkie schreef:Wij hebben inderdaad wel een Bravecto pilletje gegeven, maar ik ben niet op de hoogte van de gevaren? Elk geneesmiddel (ook voor mensen) heeft mogelijke bijwerkingen. Of is er iets tegen vlooien op de markt zonder bijwerkingen?
Ik had mij ingelezen via dit artikel: https://www.stichtingsignaalhond.nl/bra ... n-gebruik/
Wij hebben overigens een stoomreiniger die tot 100 graden gaat. De zetel en mat hebben we nu voor de eerste keer behandeld, dit gaan we blijven doen tot ik geen sporen meer zie...
Bedankt voor de tips!
De mogelijke bijwerkingen hiervan zijn extreem neurologische schade en dood. Er zijn al ontelbaar veel honden gestorven door Bravecto.
Er is ook een hele FB groep met ervaringen uit eerste hand.
Bravecto zou echt van de markt moeten. Sowieso, iets preventiefs geven waar ALLES van dood gaat maar wat je wel ín de hond moet stoppen?
EMA schreef:According to the company, about 41.6 million doses had been distributed worldwide, of which approximately 18 million were in the European Union (EU) between February 2014 and December 2016. By 15 August 2017, suspected side effects had been reported electronically for 5,326 dogs, of which 2,144 were in the EU. Between February 2014 and 15 August 2017, deaths had been reported in 1,265 dogs worldwide and 342 in the EU. Each report relates to dogs under different health conditions, often receiving multiple medicines, therefore these figures may or may not be related to the use of Bravecto in dogs.
Maartje_M schreef:Jullie zetten mij aan het denken met deze discussie. Ik gebruik bij de paarden deze anti-parasietspray, zou je die ook bij de hond kunnen gebruiken?
fannetje schreef:Al een tijdje in de meeleesstand, maar wilde nu wel even reageren.
Mijn moeder is een hondje verloren aan symparica ( een soortelijk middel als bravecto). En als je dan melding doet bij een dierenarts, wordt het afgedaan, als dat kan niet. Er wordt verder geen onderzoek gedaan niks. Achteraf bleek dat dat hondje het jaar ervoor een soort epileptische aanval had gehad na dezelfde pil ( was toen door de DA toegediend, dus mijn moeder had de link niet gelegd).
Op de 2e tablet een jaar later dus neurologische verschijnselen, darmuitval, lever uitval en uiteindelijk dus overleden.
Dus bij mij komen dit soort middelen er never nooit niet in.
Oh, ik ben trouwens van begin dit topic 2022-2023 en inmiddels is mijn pupje Pixy dus 20 maanden
[ Afbeelding ]
Maartje_M schreef:Het was niet om nu te gebruiken Kim, maar gewoon nieuwsgierig. Maar goede tip om met de fabricant te checken!