Hèt vogeltopic !

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:28

Wat een knapperd Cayenne! Was dit het nestje van vroeg 2020?
Leuk dat je nog eens foto’s krijgt van ze :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:11

Danique_G schreef:
Wat een knapperd Cayenne! Was dit het nestje van vroeg 2020?
Leuk dat je nog eens foto’s krijgt van ze :)

Ja klopt! Dit is van het koppel dat altijd binnen in huis een nestje krijgt en dan in het voorjaar weer naar buiten gaat.
Ik krijg van de meeste mensen geregeld wel foto's :j Zo leuk om ze dan terug te zien!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:13

Danique_G schreef:
Hoe gaat het met Remi eigenlijk? :D

Onze Remi? Er was toch nog een Remi in het topic?

Onze vent heeft de touwtjes volledig in handen hier in huis. :j Ik ben met het thuiswerken naar boven gevlucht of ik ga naar school omdat hij anders de hele boel bij elkaar gilt en m’n vriend probeert ook als het even kan naar school te gaan (we moeten sowieso een aantal momenten vanwege de examenklassen en die verlengen we dan :') )

Verder is het een heerlijke kusjesbietser en kroelbird <3 Ik ben zo benieuwd hoe hij op het andere vogeltje gaat reageren over een paar maanden! Hopelijk neemt z’n geroep en gegil dan af omdat hij ons niet meer zo mist. *\%/* Of hij leert het die ander ook en dan hebben we er twee die het doen -O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:48

Ja jullie Remi bedoelde ik!
Herkenbaar! Thuiswerken is echt een hel soms. Vooral wanneer hij geen aandacht krijgt en hij dwingt het af

Ah vast niet :') hier met twee mannen valt het ook reuze mee. Ze hebben hun momentjes maar over het algemeen maken ze hele lieve zachte geluidjes

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:01

Dat geeft de burger moed! Ik heb inderdaad ook de hoop dat het geschreeuw afneemt als er een tweede bij komt. Meestal zit hij lieve zachte geluidjes te maken, maar dat kan dan ineens omslaan naar standje brandalarm. :') Als we allebei beneden zijn en aandacht voor elkaar of voor hem hebben gaat het goed, maar als je inderdaad aan het praten bent en hij weet niet met wie... maak je borst maar nat dan...

Kortom: alles gaat hier in dienst van de vogel :') Het zijn ook net kinderen hè?

Hoe dat bij jullie is gegaan met Tommy erbij zetten is wel echt een goed voorbeeld voor ons! Ik vind het nog steeds zo fijn voor jullie dat dat goed is gegaan!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:20

Cocktail koppel ficherie baby <3

Afbeelding

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:21

Aah :+: Ik moest even googlen om te weten hoe de ouders eruit zien, wat een mooie vogels!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:24

Aaaaah, kleine kale baby <3

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:48

Afbeelding
Dit zijn de ouders :D
Of ieder geval 2 ervan :Y)

Het andere koppel zit sinds dit weekend in een kweek kooi :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 04:38

Ze hebben dezelfde kleur als Mango's snavel _O- Leuk! <3

Hier begin ik ook al voorzichtig vooruit te kijken naar het aankomend seizoen.
Er zijn al een aantal koppels broeds, maar ze moeten nog even wachten :D

De koppels die hier als eerste aan de beurt zijn
(ik kweek per 2 koppels tegelijk, meestal een ervaren koppel en onervaren koppel zodat ik eitjes kan overleggen wanneer het nodig is. Al komt dat gelukkig bijna nooit voor).

Magic en Médora hebben bij de vorige eigenaar al een nestje groot gebracht, maar hier nog niet dus reken ik ze als onervaren. Ik heb ze eerst 2 jaar rust gegeven omdat ik vond dat Médora te jong een eerste nest had gehad, maar nu is het zover. Ik ben ZO benieuwd want het is de eerste keer dat ik bronze fallow kan kweken :D
2 jaar heeft nog nooit zolang geduurd _O- Sommige kwekers verklaarden me voor gek dat ik zo lang ging wachten, maar ik heb me vastgehouden aan mijn principes :')

Médora: Bronze fallow opaline split voor witmasker <3
Afbeelding

Magic: Gezoomd (ef) split voor bronze fallow, bleekmasker, bont en opaline <3
Afbeelding

en zij krijgen gezelschap van dit ervaren koppel:

Marabi: Cinnamon bont (clear pied)
Afbeelding

en zijn vriendinnetje Dainty: Bonte lutino bleekmasker-witmasker
Afbeelding
Uit hen kwamen 2 jaar geleden 2 clear pieds gerold. Mijn droomnestje! *\o/* *\o/* *\o/*
Beide clear pieds (Glowy en Famous) wonen hier ook nog :D

Goed, als bovenstaande 2 koppels klaar zijn, mogen zij weer terug naar de grote voliere en krijgen een welverdiende rustpauze van 2 jaar :D
Dan gaan we verder met de volgende twee koppels:

Ervaren koppel Mégan en Daiquiri. Echt een heerlijk koppel. Ik hoef er alleen maar naar te kijken en te genieten, want ze regelen het allemaal prima zelf.
Super ouders en hebben nog nooit een baby verloren (heel snel afkloppen := )
Zij geven altijd heerlijke toverbal nesten :D Er kan van alles uitrollen!

Mégan: Gezoomd (ef) cinnamon opaline bont, split voor witmasker
Afbeelding

En Daiquiri: Bonte witmasker, split voor cinnamon, opaline en lutino
Afbeelding

Mégan en Daiquiri zullen het volgende koppel bij staan, dat dit jaar voor de allereerste keer een nestje krijgt. Ik ben ZO benieuwd! :):)

Glowy: Bont (clear pied), split voor bleekmasker, cinnamon en lutino.
Glowy is een zoon van Marabi en Dainty <3 en zowel hij als Féline komen uit lijnen waar uit veel clear pied komt <3
Afbeelding

en Féline: Opaline bonte lutino bleekmasker/witmasker
Afbeelding

Ik denk dat ik dan wel klaar ben voor dit seizoen :')
Er is nog wel een vijfde koppel dat dit jaar ook mag, maar de man van het stel wipwapt met het voertafeltje en daar komen geen kleintjes van _O-
Daar verwacht ik dus niet zoveel van, tenzij het muntje opeens valt bij meneer :Y)
Dat zijn:

Brandi: Witmasker, split voor bont
Afbeelding

En Rajah: Cinnamon opaline bonte witmasker (clear pied)
Afbeelding

Mijn trio mag eigenlijk dit jaar ook weer, maar ik gok dat die nog een jaar extra overslaan ivm de hete zomers.
En dan heb ik nog een koppel dat om het jaar een nestje binnen in huis krijgt in de winter. Maar dat is pas voor eind dit jaar :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 05:25

En momenteel genieten ze nog steeds van hun winterrust natuurlijk :D

Trosgierst tijd <3
Dit zijn echt de momenten om te genieten van de rust!
Tot Amor zijn trosgierst van een voertafeltje liet vallen en ze zich allemaal de tandjes schrokken _O-
Het blijven dramaqueens :+

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:47

Wat een stel prachtige vogels Cayenne, helemaal mijn smaak ook qua kleurslagen. Ben heel benieuwd naar eventuele jongen. Het is dat ik helaas grasparkieten heb en jij waarschijnlijk een lange wachtlijst, maar anders wist ik het wel *D

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 07:48

Oh jee, bij Brandi is het kwartje nog niet gevallen dus? Het blijft wel een bijzondere hè? :')

Ik blijf vinden dat jij zulke mooi gekleurde vogels hebt! Tot nu toe ken ik “in ‘t eggie” alleen wildkleurige, dus ik ben weer heel benieuwd naar de toverballetjes <3

Iemand trouwens ervaring met een wildkleurige valkparkiet van 3 à 4 jaar oud die ineens allemaal gele veertjes op z’n buik en vleugels krijgt trouwen?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:22

Ook knapperds allemaal zeg cayenne <3
Benieuwd wat ze er allemaal van bakken!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:23

Dank jullie wel! <3 Ik ben gek op al mijn vogels! Of ze nou tam zijn of niet!
Ik heb ook met allemaal weer een andere band! Heel grappig al die persoonlijkheidjes! :D

Dido, heb je een foto?

Elina, de wachtlijsten vallen op zich wel mee omdat sommige mensen echt van een specifiek koppel een kleintje willen of een bepaalde mutatie zoeken.
Dus vaak is er wel plek wanneer de kleintjes eenmaal geboren zijn :j Maar ik heb ook wel mensen gehad die 3 jaar hebben moeten wachten tot er bij zat wat ze zochten! :=

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 08:51

Edit: toch een foto gevonden waarop je het bij z’n vleugels wel een beetje ziet. Inmiddels is het nog verder uitgebreid; z’n vleugels hadden eerst gewoon een helemaal wit randje.
Het is net alsof hij met een gele markeerstift is bewerkt de laatste maanden, echt maf. :')

Afbeelding

En ook nog een fotootje van Remi:

Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:38

Valkparkieten zijn toch mooi <3 !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 09:42

Oh, maar dat is normaal hoor! Dat hebben die mij soms ook :D
Gaat na de rui vanzelf weer weg! Dat is gewoon een "schoonheidsfoutje" :P Komt soms ook voor wanneer ze broeds zijn geweest!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:04

Cayenne schreef:
Oh, maar dat is normaal hoor! Dat hebben die mij soms ook :D
Gaat na de rui vanzelf weer weg! Dat is gewoon een "schoonheidsfoutje" :P Komt soms ook voor wanneer ze broeds zijn geweest!

Wij hadden het allemaal nog nooit gezien in elk geval! We waren ook niet echt bang dat het iets ernstigs was maar we vonden het wel... bijzonder?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:10

Wat apart Dido! Kan het niet dat hij ergens tegenaan gaat zitten wat gele kleur afgeeft? Een speeltje in zijn kooi of stuifmeel van bloemen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:10

Het komt wel vaker voor! Meestal komt het door de kleurgenen die in de vogel zitten.
Als hij bijvoorbeeld het lutino gen draagt, dan kan dat soms zichtbaar worden in de witte veren :j
Vaak is het na de rui weer weg!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:11

Z'n moeder schijnt inderdaad lutino te zijn, dus dan is het cirkeltje weer rond :)

Edit: grappig dat zo'n gen dan ineens een soort van 'aan' kan gaan dat het zulke veertjes gelig maakt. Vogels zijn en blijven bijzonder, dat zie je maar weer :j Het is een van de vogeltjes van m'n schoonouders, dus ik heb helaas er verder geen foto's van, deze heb ik uit de groepsapp geplukt

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:58

Ah je hebt zulke mooie koppels op de planning staan Cayenne <3

Ik zoek eigenlijk niet een bepaalde mutatie, maar meer een bepaald karakter := dat is misschien ook wel lastig. Solo en Tia lijken het goed met elkaar te kunnen vinden, alleen nu valt mijn meisje Leia een beetje buiten de boot natuurlijk. Zij is wel echt heel anders dan Tia merk ik, ze is heel rustig en timide. Vind alles goed. Haar mannetje moet denk ik dus ook niet een te grote snavel hebben :+ anders word ze ondergesneeuwd. :(:)

Solo had ook zo'n geel markerrandje op zijn vleugels een tijdje :Y) is nu ook weg.

Gefeliciteerd met je alien baby Kimley! *\o/*

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 13:55

Remi heeft zo’n lief koppie <3

Ze zijn allemaal zo knap Cayenne, maar vind Megan wel echt de allermooiste nog steeds :+:

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 14:04

Sicayes, je weet natuurlijk nooit van tevoren hoe het karakter van een vogel gaat worden, maar soms kun je het aan de hand van hun ouders en grootouders etc wel een beetje inschatten!
Zo heb ik bijvoorbeeld Djinti die een verschrikkelijk lief karakter heeft en dat geeft ze vaak ook door aan haar kinderen. Daarom kweek ik graag met haar lijn en heb ik heel bewust naast haar zoon Daiquiri ook nog dochter Astra en kleinkind Senna aangehouden. En ook bij hen merk ik dat hun kleintjes over het algemeen een zacht karakter hebben!
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen :D Maar het is wel te merken dat die kleintjes meestal wat gemoedelijker zijn :j
Ook de kleintjes van Sterre en Sense zijn meestal vrij makkelijk, terwijl ik bij de kleintjes van Marabi en Dainty dan vaak merk dat ze meer vrijbuitertjes zijn :D
Die zijn ook altijd van mening dat ze al vroeg zelfstandig zijn terwijl de ouders daar heel anders over denken :') Dan springen ze met krap 4 weken al uit het nest en zijn de ouders helemaal in paniek :=
Maar 's avonds willen ze dan toch wel weer graag in het nest slapen en moet ik ze er met de hand weer in parkeren. Dan zijn het toch nog kleine babies :(:)