Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:27

Tijdens de agility gebruik ik bijna alleen maar zijn balletje en paar snoepjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:35

Bij Djang werkt speeltjes beter. Trainen vanuit een hoge drive. En met voer komt hij niet in de drive.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:37

Wij trainen juist eerst in lage drift, omdat ze dan bereikbaarder blijven en gaan daarna de drift verhogen als de oefeningen als redelijk tot goed vastzitten. De meeste beginnen bij ons met de handtouch (obedience) methode, omdat dat een hele fijne methode is om ze recht te leren volgen en kan je jong mee beginnen. (En voordeel is dat je altijd terug kan naar die positieve methode als het een keer mis gaat)

Maar ik wilde ook alleen ideeen opdoen, is voor speuren namelijk. Met appel lopen we met bal of ander speeltje en krijgt hij alleen voer bij nieuwe oefeningen of als hij zijn bal braaf gelost heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:48

Grappig dat iedereen het anders doet.

Djang is juist kijkeriger als hij in de lage drift zit. In de hoge drift is hij goed gefocust op mij. Volgen ging vanzelf nadat aandacht goed er op zat. Liep wel wat voor( Maar is opgelost door links af te slaan, zodra hij naar voren kwam). Maar loopt nu goed en recht naast.

Handtouch methode ken ik dus ook niet.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:46

Als ik met een bal of ander speeltje train bij de behendigheid dan wordt Jinn heel slordig. Eigenlijk train ik alleen raakvlakken met wat lekkers en soms wil die het nog niet eens hebben.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:24

Lekkers bij de behendigheid is bij Bodhi nutteloos haha, die rent gewoon je hand met snoep voorbij en wacht op een speeltje. Zelfs als ze het snoepje dan wel eet en je beweegt je hand waar mogelijk een speeltje uit kan vliegen dan valt het snoepje alweer uit der mond... :P

Dus bij Bodhi met de behendigheid alleen speeltje, bij frisbee eigenlijk geen beloning, ze krijgt dan als beloning namelijk een frisbee.
Bij de GG werk ik wel met snoep en dat gaat goed, heb tot nu toe wel een bal op zak om af en toe te laten zien of heel even te geven zodat ze daarna weer geconcentreerd verder gaat en dat gaat ook goed.

Ik gebruik als snoepjes bij de GG heel verschillend, maar merk wel dat ze gek is op de kip/vis snoepjes van Proline de puppysnacks mini bites. en die maak ik dan nog kleiner. Ze zijn alleen best prijzig. :(

Super trots op Bodhi! Ik heb sinds dinsdag een enorm dikke knie, helemaal vol vocht. Niets bijzonders gedaan, maar rennen is echt onmogelijk maar wilde toch graag naar de behendigheidsles, dus afgesproken dat ik gewoon kleine stukjes doe en dan gewoon lopend en op afstand proberen te sturen, wat ze eigenlijk niet echt geleerd heeft. Nou, niet geleerd heeft?! Alsof ze niet beter wist! Gewoon de hele les mee kunnen doen, zelfs heel parcours kunnen lopen en dat terwijl ik maar een klein stukje mee kon lopen.
Alleen wat lopen zeuren op de palen, die zaterdag nog maar even thuis oefenen, want mijn knie is nu weer stukje minder dik en rennen gaat al klein beetje, dus ik hoop zondag mijn eerste A wedstrijd te kunnen lopen en dat ze niet gaat lopen klieren op de paaltjes.
Heb de paaltjes gister maar niet meer op de 'verkeerde kant' geoefend, was natuurlijk ook heel verwarrend dat ik niet mee liep, dus heb 'm maar een enkele keer op de 'goede kant' gedaan zodat ze het in iedergeval goed afsloot.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:49

Wij zeggen ook altijd 'op de verkeerde kant'. Slaat eigenlijk nergens op want niks is verkeerd. Maar dan snappen we elkaar :P

Wel fijn dat je knie weer wat beter is.

Gisteren heeft de 'B loper' weer met Jinn gelopen. We hadden een vrij technisch parcours en daarin merkte je wel dat Jinn echt nog een debutantje is. Ook de Bloper vond het pittig omdat Jinn zo snel draait als hij zijn lichaam al anders doet. Jinn reageert zo snel dat hij in de afzet nog weg kan draaien. Jullie snappen me vast wel.

Zaten wel goeie stukjes in maar hij moet erg wennen aan de snelheid van Jinn. Hij loopt normaal met een snelle Labrador maar die zijn natuurlijk veel locher (?) en draaier minder snel. Dat gaf hij ook wel toe dat het wennen was, maar voor een 2e keer vond ik het goed.

Zondag hebben we wedstrijd in Alphen aan de Rijn. Toch maar besloten niet zelf te lopen en nu gaat diegene er mee lopen. Het is betaald dus waarom niet? Gaat het fout, dan gaat het fout en gaat het goed dan gaat het goed.
We gaan het zien. Ben zelf wel benieuwd :P

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:10

Ohhhh, ik heb helemaal niet verteld dat Csiv en ik zondag 2 1e plaatsen gelopen hebben :)
Ze was best knap. Iets te traag naar mijn zin (4.1 m/s) terwijl ze een vp normaal op 4.7 loopt. maarja, net loops geweest dus dan is ze altijd een week of wat wat trager. Ergens dit jaar de boel er maar uit laten halen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 13:11

Wat goed van jullie!
Gefeliciteerd

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:13

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:20

Ziet er goed uit!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 17:33

@angelique wat knap van Bodhi dat ze zo lekker op afstand kon werken.
Succes zondag!

Hihi ik noem het ook altijd de verkeerde kant van de paaltjes hihi, maar bedoel natuurlijk de moeilijke kant.

@JJ lijkt me inderdaad heel anders met een border dan met een labrador.
Succes ook bij de wedstrijd!

@marleen gefeliciteerd!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 00:26

Gefeliciteerd Marleen!

Heel herkenbaar: verschil ene hond en andere hond.
Ik heb m'n tweede behendigheidstraining met Enjoy er op zitten. Wat is ze knap!! Ik moet zelf nog zoooo veel leren en wordt al snel veel te druk in m'n lichaam. Ik ben met Beau gewend heel erg te moeten motiveren en heel veel tijd te hebben, Enjoy is supersnel en gaat zelf al goed. Zal binnenkort wel eens filmen :D Wat ik lastig vind is dat ze heeeel erg op m'n lichaam let terwijl ik daar nooit zo mee bezig ben geweest. Letterlijk een kleine beweging is voor haar al voldoende om actie te ondernemen. Leuk, ik ben benieuwd of ik het ooit leer :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 07:44

Ook heel leerzaam voor jezelf ;)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:21

Hallo dames (en heren?),

Ik lees af en toe met jullie mee maar heb nog nooit gereageerd.
Nu zit ik met een vraag die ik graag aan jullie voor leg.

Ik heb twee honden waarmee ik mantrailen (speuren) doe.
Aangezien ik mijn handen vol heb aan mijn twee heren onder het speuren heb ik altijd een rugzak bij me waar water, lekkers ed in zit.
Een rugzak vind ik niet zo prettig werken en wil daarom graag iets anders.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik dacht zelf aan een heuptas en heb via internet een heuptas van Ranger gevonden. Het ding kost echter € 45,00..
Beetje veel om zomaar te proberen..

Tips hoor ik graag!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 05:36

Hihi, mijn beloningstasje kostte ook ongeveer 40 euro. Geen seconde spijt van gehad! Vaak koop je ook wat beter materiaal als het wat duurder is, al gaat dat niet altijd op. Het is even een uitgave, maar ik heb er nu al een jaar plezier van. Beter één keer een wat duurdere dan tien keer een goedkopere, je komt uiteindelijk toch op hetzelfde bedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 09:14

Ik heb een trainingsjasje. Zitten grote zakken in. Zowel voor en achter.

Ik ga zo de hond inladen en richting kampen. Benieuwd hoe het vandaag gaat.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 15:00

Afbeelding
*\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:29

*\o/* *\o/*

Hier vandaag ook leuk nieuws te horen gekregen. Als we zo doorgaan dan gaan we van najaar kijken als we vzh kunnen doen :D

Terwijl ik januari daar begon met een hond die totaal geen plezier er meer in had (door vorige club en onervarenheid van mijn kant) en nu gaat het gewoon goed. Nog paar kleine dingetjes. Dus ik was vandaag best even trots op Djang!! En dan volgend jaar ipo examens :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:47

Dar is positief nieuws lw

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 16:50

Leuk Empty!

Dat is fijn lw

Vandaag weer lekker getraind, alleen er was wedstrijd op de club dus was t druk en dat vond Kenny niet zo leuk. Maar toen we eenmaal op t veld waren ging t goed!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:01

Super gefeliciteerd EW!
LW, gaaf! Ik hoop 28 juni VZH te doen en in het najaar Ipo 1, als alles meezit.;)

Het lieve is er af.......
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Okee, gelukkig nog wel
Afbeelding

Afbeelding

Over ruim een week gaan we haar halen, eerst nog een weekendje trainen in Duitsland.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:23

Gefeliciteerd EW

Wat een dotje MWM

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:51

aah schattig.

Mijn licentie is binnen :D Eindelijk wat heeft dat lang geduurd. Gelijk ingeschreven voor de mijn eerste wedstrijd Nieuwolda. Hopen dat we mee kunnen doen. :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 21:08

Leuk!

Ik heb vandaag ingeschreven voor Kaatsheuvel