Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arashah

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:26

ah nee... heel veel sterkte! Ik ga voor jou ratje duimen!

Hier gaat het nu super, de meiden zijn gelukkig heel hecht met elkaar. Aan Bo merk je echt dat er een last weg is bij haar, ze kann nu veel gemakkelijker klimmen en rennen.
Wond ziet er ook mooi rustig uit, ik Hoop dat die dan voor woensdag mooi dicht is want ik ben even een dagje en nacht weg voor een sollicitatie gesprek paar hondert km Verder weg..

Maar een vriendin kijkt dat ene dagje even bij hun.

Ik vandaag gemerkt dat mijn baas ratten verschrikkelijk vind, hij krijgt er de kriebels van. zeker toen ik vertelde dat ze bij mij los rondlopen als ik thuis ben. jullie hadden zijn gezicht zien moeten XD

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:32

Na heel veel in dit topic gelezen te hebben kom ik ook meekletsen. Sterkte allemaal met de zieke ratjes! Jammer dat zulke leuke beestjes zoveel kunnen mankeren.
Ik heb sinds december 2 ratjes Miep en Muppet. Het zijn dames. Miep was in het begin erg schichtig, maar komt nu vaak het eerst kijken. Heel leuk om haar steeds opener en vrolijker te zien worden.
Muppet is een druk en nieuwsgierig ratje en houd ook van lekker kriebelen.
Echt op schoot liggen willen ze helaas niet, ze zijn daar te druk voor :)

Afbeelding

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:56

welkom! wat een leuke beestjes :D die van mij zitten ook niet graag op schoot, of ik moet Nova apart hebben die will wel nog blijven zitten ^^

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:00

Welkom aranka!
Fijn dat het goed gaat met Bo Arashah!

Ik ging net weg voor een belangrijke afspraak, zie ik beertje een beetje gek doen. Alsof er iets dwars zat. Gaf hem snel een hard banaantje om te checken of hij at en dat deed hij wel maar minder snel en tussendoor knarsen en ploppen. Als ik straks thuis kom hoop ik dat het over is, en anders snel naar de dierenarts. Het voelde niet alsof hij lekker aan het ploppen was omdat het banaantje zo lekker was zegmaar.
Timing is er perfect voor (not): vriend weekend weg, misschien avonddienst als ik naar de DA moet en we gaan bijna op vakantie. Maarja zo gaat het altijd hier.

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:53

Ai.. zul je altijd zien he.. Hopen dat het meevalt!

@Arashah: Fijn dat het goed gaat met Bo en mooi dat ze probleemloos bij haar vriendinnetje(s) kan! Op naar volledig herstel!
@Eelmo: O nee.. Ik ga voor Ellie duimen! Stomme tumoren ook altijd..

@ArankaM: Welkom! Schattige dames heb je! Het niet op schoot willen liggen herken ik wel, voordat ik op mannen overging ook altijd vrouwtjes gehad haha. Al moet ik zeggen dat ook niet ieder mannetje op schoot wil liggen, zitten ook echte ondernemertjes tussen. := Leuke namen hebben ze!

Update van hier: Qrowly is niet slechter geworden, geloof dat hij het ook wel fijn vind dat het nu wat afgekoeld is. Heb nu Gremlin bij hem zitten, die doet wel lief gelukkig.

Zal hier zo de kooi weer even doen, gaat zo snel stinken met die hitte. -O- Maarja dan zijn de ratjes ook weer blij haha. :P

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:42

De kooi wordt hier iedere dag schoon gemaakt, in ieder geval worden de Matjes uitgewisseld wanneer nodig Maar de etages maak ik wel iedere dag schoon omdat ze daar plassen.
En ik kann niet tegen de geur.. vind dat verschrikkelijk.
De meiden zijn mijn poetsakties wel gewend, ze helpen mij zelfs een handje mee om achter de doek aan te rennen :')

Macs, hopen dat het meevalt! hier gaat het helaas ook zo… perfecte Timing. Ik zeg Maar zo, de ratten willen niet dat je op vakantie gaat :)* :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:50

Whaha, ik hoop dat dat het is Arashah. Vooralsnog lijkt het goed te gaan met Beer. Ik ben hem wat extra aan het bijvoeden, want Moos is gewoon een eikel die alles uit zijn handen grist.

Gelukkig is Qrowly stabiel! Een lief maatje is wel fijn voor hem dan :)

Hmmm ik zag een mooie kooi te koop staan. Vriend is straks 3 maanden weg dus moet dan de kooi alleen verschonen. Dan zijn openslaande deuren wel errug handig... Aan de andere kant-de ratten zijn nu 1.5. Weet nog niet wat de plannen hierna zijn..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:16

Aah Miep en Muppet zijn leuk! :D Hier is alleen Muis een schootrat, Frummel vind het dan wel lekker om als ik ze bij me op bed heb onder de dekens bij m'n voeten te gaan liggen :+

Hebben jullie ook hangmatjes in de kooi en waar bestellen jullie die dan? Was wel bekend met Hangmatjes Enzo maar iedere keer is alles weer uitverkocht daar :')

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:24

Ik maak ze zelf :) Ze gaan toch altijd kapot, en met de naaimachine ga ik gewoon 100x over het elastiek heen waardoor ze niet breken haha.
1 fleecedeken in de aanbieding kopen à 3 euro, bandje elastiek ong 1 euro en haakjes a 2 euro en ik heb een voorraad :))

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:40

Hangmatjes maak ik ook zelf, uiteindelijk gaan ze idd toch door de shredder.

De operatie van El is goed gegaan en ze is rustig wakker geworden. Morgenochtend halen we haar weer op. Ben benieuwd wat de DA er van gemaakt heeft. Heeft iemand ervaring met kapjes/sokken/verband/iets om te voorkomen dat ze aan de wond/hechtingen gaan prutsen?

Macs, hoe is het inmiddels met beertje?

Stirrup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 19:53

Mooi zo! Hopen op goed herstel. Heb het wel geprobeerd met afgeknipte sokken en kapjes (gemaakt van bijv. wc rollen) maar mijn ervaring is dat je 5 minuten aan het hannesen bent om het om te krijgen en ze het binnen 5 tellen weer uit/af hebben. :') Als je iets vind wat werkt, laat het me weten! :P

Ik heb geen naaimachine ter beschikking dus koop meestal of maak hele basic hangmatjes (lees: fleece knippen en klaar :+). Bestellen doe ik meestal bij hangmatjes enzo, maar koop ook wel eens spul in lokale dierenwinkels.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:15

Na de operatie van Lilly aan haar staart heeft de dierenarts gekeken naar een kapje, maar was niks te vinden. Alles gleed af. Dan maar zonder, en dat ging goed :P

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 14:36

Nou, mevrouw heeft bij de DA al zitten slopen en heeft nu dus al nietjes ipv hechtingen :+
Ze is lekker wakker dus. DA raadde kapjes e.d. af omdat het meer stress op kan leveren, dus fingers crossed dat ze verder van de wond afblijft!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:02

Gelukkig gaat het goed!! Kapjes enzo zijn ook gewoon niet te doen joh. Ik hoop dat ze van de nietjes af blijft..
Met beer gaat het volgens mij goed. In de kooi kan hij zo mega lui liggen en niet alert reageren op mij dat ik het niet helemaal kan peilen. Maar als ik eten geef dan is hij helemaal actief dus dat is op zich een goede indicator. Vind het wel spannend om ze naar de buurvrouw te brengen, omdat ze zo weinig laten zien als ze ziek worden. En omdat ze echt heel eenkennig zijn en Beer volledig in paniek kan raken. Maar ik moet dat even loslaten.

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:41

Heb trouwens een bod gedaan op de kooi. Ik ga mezelf er voor bedanken als ik straks 3 maanden alleen de kooi moet verschonen met druk schema en slechte rug. De huidige kan ik vast weer verkopen. :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 22:57

Dat denk ik ook wel ja! Ik had eerst ook een kooi met kleine deurtjes aan de voor- en bovenkant en nu gewoon een RS met grote deuren. Maakt zoooveel makkelijker schoon!

Ik ben helemaal in shock, ben net gebeten door Frummel :oo Voor het eerst in 1,5 jaar dat ik ratten heb dat ik gebeten word. Gaf een stukje pinda en meneer was iets te gretig :+ Gelukkig niet hard, zit ook geen wondje ofzo. Maar schrok er wel even van :')

Edit: ohja en over de hangmatjes, ja ik heb echt 2 linkerhanden dus zelf maken wordt hem niet :=

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:41

Owww oeps. Gelukkig geen slechte bedoelingen van Frummel :P
Moos kan mij nog wel echt hard bijten als ik met een doekje in de kooi bezig ben. Hij vliegt me dan echt aan en dan bloed ik als een rund :+ Door de tralies heen bijten ze ook wel eens maar als ze dan door hebben dat het een vinger is dan pakken ze hem en gaan ze likken :P En dan bijten ze ook nooit door. Maar Moos is gewoon boos ( :') ) als ik de kooi schoonmaak _O- hij blaast dan zelfs naar me :oo

Als het goed is kan ik de kooi morgen ophalen. Pokke-eind rijden, en dan mis ik thuiskomst vriendje na een paar dagen festivallen ;( maar alles voor de jongens :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 23:53

Haha boze Moos :') Schoonmaken met de ratjes nog in de kooi is hier nooit zo'n succes, dan hangen ze meteen aan m'n hand of gaan ze er bovenop zitten ofzo omdat ze zo nieuwsgierig zijn wat ik aan het doen ben :')

Hmm ik heb nu de webshop www.hangmatjesvoorratjes.nl ontdekt maar vind het er een beetje shady uitzien ofzo := Wel vrij goedkoop vergeleken met Hangmatjes Enzo.. Ga er nog even over nadenken :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 01:14

gelukkig dat ik niet de enigste ben met geweldadigde ratten met kooi schoon maken :')

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 09:57

Met schoonmaken gaat Muppet mij volgen en Miep verschuilt zich in het huisje. Ik zet ze meestal op tafel met de vieze kleedjes erbij die ik uit de kooi gehaald heb.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:05

Smee__ schreef:
Haha boze Moos :') Schoonmaken met de ratjes nog in de kooi is hier nooit zo'n succes, dan hangen ze meteen aan m'n hand of gaan ze er bovenop zitten ofzo omdat ze zo nieuwsgierig zijn wat ik aan het doen ben :')

Hmm ik heb nu de webshop http://www.hangmatjesvoorratjes.nl ontdekt maar vind het er een beetje shady uitzien ofzo := Wel vrij goedkoop vergeleken met Hangmatjes Enzo.. Ga er nog even over nadenken :+

Hier heb ik altijd mijn hangmatjes besteld! Altijd heel tevreden over geweest. Maar nu alweer een paar maanden zonder ratten dus geen recente ervaring meer mee.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 12:04

Timtom accessoires heeft ook leuke goede hangmatten!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:08

Ik koop graag op de exoknaag, ben ik er toch al, geen verzendkosten (wel de entree kosten) en vaak zijn er aanbiedingen. Helaas paar maanden geleden geen sputniks gevonden, maar ik blijf zoeken :+

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:53

Gaan bij jullie ook zo snel de Sputniks kapot? ik bedoel wanneer ze hangen? ik laat ze hangen en waar ze dan vasthangen buigen door en op een gegeven Moment knalt het naar beneden.
Ik kijk er echt op dat de Sputniks precies zo hangen dat eerst Maar niets scheef wordt gedrukt, Maar uiteindelijk zakt het door XD

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:15

En of de meiden het weten dat ik een nachtje weg ben woensdag op donnerdag, mijn kleine Lolita loopt nu op 3 voetjes..

Ik mocht voor vannacht metacam geven voor de pijn, morgen direkt dierenarts..