Nyaleti schreef:Zo zag ik laatst een hele zielige crowdfunding voorbij komen. Een kat had ineens een bult op z'n kaak, wat bleek: heel het gebit ontstoken en vergaan. Vól met tandsteen.
Nooit naar de dierenarts, geen vaccinaties of jaarlijkse check. De eigenaar had wel gezien dat het vies was maar dacht dat het geen kwaad kon. Nu een dure, intensieve operatie om het complete gebit eruit te halen en een kat die vergaat van de pijn. Dit had héél makkelijk voorkomen kunnen worden door een simpele check.
Jaarlijkse vaccinatie of titeren of geen van beide, is je eigen keuze (maar dan ook niet janken als je dier een van die ziektes krijgt) maar doe in iedergeval een keer per jaar een check.
Wij kunnen wel zeggen dat ze gezond zijn maar een dierenarts kan toch verder kijken.
-
Geen enkele dierenarts gaat zeuren omdat jij je dier ergens anders hebt gevaccineerd. Alleen kan het dan wel zijn dat het bijvoorbeeld al 3 jaar is geleden dat jij bij die dierenarts bent geweest. Dan zien ze je niet meer als 'active' klant.
Je hebt altijd mensen die er zelf totaal geen verstand van hebben en alles maar laten gaan en ook geen geld voor een dierenarts. Daar zijn dieren de dupe van en dat is ontzettend sneu, dat zie ik helaas ook vaak en probeer dan ook wel er iets aan te doen als het in mijn macht ligt.
Wij houden onze dieren 24/7 in de gaten met alles, ik herken het gelijk als er iets mis is en dan worden er ook direct maatregelen genomen. Dus dit soort zielige verhalen is bij ons totaal niet aan de orde. Onze dierenarts doet helemaal niet moeilijk als we daar een tijd niet komen, dat is een teken dat alles goed gaat. We hebben ook wel tijden gehad dat we er heel vaak moesten zijn, vooral als de dieren ouder worden dan komen er gebreken en daar moet ook voor gezorgd worden.