Heb daarstraks voor het eerst een vervelling gezien bij een garnaal. Was net te laat met filmen maar wel een mooi gezicht. Ik dacht eerst wat doet die garnaal vreemd en toen schoot ie uit z'n jasje
Heb daarstraks voor het eerst een vervelling gezien bij een garnaal. Was net te laat met filmen maar wel een mooi gezicht. Ik dacht eerst wat doet die garnaal vreemd en toen schoot ie uit z'n jasje
Ik heb het laatst ook voor het eerst gezien. Heel apart. In 1x ploep, weg jasje haha
Silly1972
Geplaatst: 17-01-24 19:31
De nieuwe bewoners zijn gearriveerd
En na een kleine pauze van een maand nu toch weer zwangere gespot in de andere bak.
Half december geloof ik, dus eigenlijk best wel snel Zag dat de Orange rili en de blue jellies ook al zwanger zijn en die heb ik vanaf 6 januari dit jaar! Gaat buitengewoon goed bij al m'n garnalen!
Alleen de carbon rili houden zich nog rustig maar ik denk dat die nog vrij jong zijn. Ze eten inmiddels wel goed, merk altijd als ik ze net heb dat ze niet meteen op het eten komen afgevlogen. Na een week of anderhalf durven ze zich meer te laten zien en dan komen ze snel op het eten af!
Ik test alleen als ik vermoed dat er iets aan de hand is, kijk dan naar het gedrag van de garnalen. En als ik een nieuw aquarium indraai anders niet. Ik hou eigenlijk alleen de nitriet in de gaten omdat dat dodelijk kan zijn, en dan met druppeltest omdat die veel betrouwbaarder zijn. De andere waardes kijk ik niet zo naar omdat een teststrip niet helemaal betrouwbaar is. Op het potje staat wat de gemiddelde zijn dus dan kijk ik daar naar maar eerlijk gezegd doe ik er vrij weinig mee.
Ik doe 1x per week een waterwissel van 10%, in de praktijk zal dit wel iets meer zijn want er verdampt ook water.
Ik voer ze elke dag, soms sla ik op zondag over. Ze krijgen 1 stick per dag, afwisselend van een totaalvoer, mineralenvoer, aminostick, stofvoer en probiotica stick. Wekelijks een blad.
Ik ben nog steeds van mening dat je Caridina garnalen niet op gewoon kraanwater kan houden maar echt op zachter water (osmosewater), dat is een mogelijkheid dat ze niet opgroeien. Andere mogelijkheid is dat ze het eten niet kunnen opeten wat je geeft, ze zijn nog zo klein dat ze alleen stofvoer kunnen eten, daarom krijgen ze bij mij 1-2x per week stofvoer
Ze krijgen bij mij eigenlijk alleen stofvoer. ik heb alleen volwassen Caridina's. Wij hebben erg zacht water in Almere en het zijn meerdere mensen hier wel gelukt om baby's te krijgen. Daar heb ik die Christal blacks ook vandaan Nou ja, daarom heb ik ook de white pearls in die bak gezet. Mochten de CB'S uiteindelijk wel jongen geven dan is dat mooi meegenomen, zo niet is het ook goed.