De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 20:22

Dat is Autumn. :+
Haar wil ik met Herbie dekken. :D

Zijn die cursussen konijnentrimmen ook niet heel duur?

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:19

Dat is inderdaad de perfecte verdeling hahaha, grappig! :D

Lukasje
Berichten: 11446
Geregistreerd: 06-01-15

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 22:54

@ herous: wat een knapperd !

@ gigixponys : nou, dat zijn leuk getekende baby’s !

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 23:22

_KiMbErLeY_ schreef:
HAHAHAHA Gigi, die 4e _O- dat matje, super grappig!


Wat een geld 75 voor een konijn trimmen :oo dan zou ik idd zelf ook een cursus volgen!


Die 75 is wel voor beiden hoor, anders zou het mij inderdaad toch wel echt héél erg duur zijn := .


Gigixponys schreef:
Dat is Autumn. :+
Haar wil ik met Herbie dekken. :D

Zijn die cursussen konijnentrimmen ook niet heel duur?


Ik ga geen echte cursus volgen om professioneel trimmer te worden en een diploma te krijgen. Die cursussen zijn inderdaad heel erg duur heb ik gezien. Ik ga een privé workshop volgen waar ze je uitleggen wat je allemaal wil weten, met eigen konijn :).

Herous, Muffin is leuk :D

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 00:03

Gigixponys, de moeder is volledig kortharig. Kan het nog steeds baby haar zijn? Ik heb verder geen ervaring met genetica of fokken van konijntjes, dit was een verrassingsnestje.

We borstelen nu wekelijks en knippen ook de klitten weg, die heeft ze dus al heel snel.

Bestaan er echt trimmers voor konijnen? Of zijn dit hondentrimmers, ik heb er nog nooit van gehoord.
€75 is wel prijzig ja :=

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 00:26

herous schreef:
Bestaan er echt trimmers voor konijnen? Of zijn dit hondentrimmers, ik heb er nog nooit van gehoord.
€75 is wel prijzig ja :=


Er bestaan specifiek konijnentrimmers ja :) . Weet niet waar je woont, maar in België zijn er niet heel veel, in Nederland al wat meer.
En de €75 was voor beiden, ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Het is hier meestal tussen de 30 en de 40 per konijn! :)

Gigixponys

Berichten: 2755
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:47

herous schreef:
Gigixponys, de moeder is volledig kortharig. Kan het nog steeds baby haar zijn? Ik heb verder geen ervaring met genetica of fokken van konijntjes, dit was een verrassingsnestje.

We borstelen nu wekelijks en knippen ook de klitten weg, die heeft ze dus al heel snel.

Bestaan er echt trimmers voor konijnen? Of zijn dit hondentrimmers, ik heb er nog nooit van gehoord.
€75 is wel prijzig ja :=


Hoe oud zijn de nu?
Herbie is nu 6m. en heeft het meeste babyfluf nu wel kwijt. Op een restje onder zijn kin na. Met 4m. was het nog heel erg aanwezig in ieder geval.
Even teruggezocht op Autumn en die had het ook nog heel hard op 4m. en op 7m. was het weg. Daartussen heb ik geen foto's van haar.

Even voorbeeldje:
Feather met babyfluf:
Afbeelding
Alles wat grijziger is, is babyhaar.

Feather nu (2.5 jaar later):
Afbeelding

Ik vind 30 euro per konijn wel meevallen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 07:57

Saar gaat ook naar een konijnentrimmer. Als je een losse afspraak maakt kost het 35 euro, als je elke 4 weken komt 12,50. Ze onderhouden haar zo goed dat ik er zelf niks meer aan hoef te doen. Dat is wel echt heel fijn!

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:08

Hier kruis ik mijn leeuwekop met korthaar en vaak komen er 2 leeuwekopjes uit en de rest korthaar

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:38

Ymor schreef:
Saar gaat ook naar een konijnentrimmer. Als je een losse afspraak maakt kost het 35 euro, als je elke 4 weken komt 12,50. Ze onderhouden haar zo goed dat ik er zelf niks meer aan hoef te doen. Dat is wel echt heel fijn!


Oh dat is wel heel handig!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 08:44

Ja en het is super fijn voor mij omdat ik nog niet zo bekend ben met konijnen en het kammen ed vind ik dus best spannend allemaal. Vooral omdat Saar ook een best pittige dame is :D

MoppieFilou

Berichten: 4961
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 09:10

Ymor schreef:
Ja en het is super fijn voor mij omdat ik nog niet zo bekend ben met konijnen en het kammen ed vind ik dus best spannend allemaal. Vooral omdat Saar ook een best pittige dame is :D


Snap ik! Hier is het vooral omdat ik die beestjes er echt geen plezier mee doe ze meerdere keren per week naar binnen te halen om te kammen. Dan liever één keer per maand naar de trimmer om alles weer in orde te brengen.

_Tarzan

Berichten: 11270
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 14:47

herous schreef:
Zo ... net weer 4 pagina's moeten bijlezen, sorry als ik niet op iedereen hier reageer.

@ Moppiefilou; blij te lezen dat Lou weer beter is en terug thuis. Altijd spannend zo'n dagen

@ Jeika, sterkte met het verlies van Heinz. Heel moeilijk zo om zelf deze beslissing te moeten nemen

En dan iedereen die met babies zit .... ZALIG *\o/*

Muffin moeten we echt wekelijks blijven borstelen, we hadden gehoopt dat ze die lange haren toch nog zou verliezen maar enkel op haar rug is het wat korter. Het ergste stuk zit steeds onder haar hoofd, zo tussen haar voorste pootjes, daar klit het nogal snel. Maar ze laat het borstelen heel goed toe.
Gek hé, ze is het enige nijntje met zulke lange haren, de andere 2 hebben wel wat extra achter de oren.[ [url=m/JJaFeh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mocht je niet iedere week willen borstelen..
Ik knip de lange lokken van Macho elke herfst korter met een uitdunschaar, hij klit anders heel snel.
Van de zomer is het weer helemaal aangegroeid ;)

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:02

Das een goeie tip Tarzan. Voorlopig helpt iedereen hier nog graag mee met borstelen en is het goed te doen. Muffin is zo’n liefje, ze blijft rustig zitten terwijl we borstelen. Ik heb alleen schrik voor een vuil achterste, urinegeur is misschien iets feller bij langharigen en dat kan vliegen aantrekken. Ze zitten hier altijd buiten.

@Gigixponies, ze is nu 4 maanden, dus het kan nog wat minderen dan, dat zou fijn zijn.

Ik ben van België inderdaad, hier had ik er nog nooit van gehoord, zou ik ook wel handig vinden. Ik zou 30 euro per konijn ook wel meevallen.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 19:34

Zo, hehe, ik ben ook weer in het land der levenden.
Zal even met terugwerkende kracht reageren :D

Hallo aan iedereen die ik nog niet ook welkom had geheten. Hoewel ik hier ook nog niet heel lang huis.
Zag veel lieve en leuke konijnenfoto's voorbijkomen.
En ook weer een heleboel baby foto's. Rustig blijven spammen :j

Wat een leuk setje heb je Jeetje.

Verstandige beslissing denk ik Jeika, maar nooit makkelijk en leuk om te moeten nemen. :n

Ik wist dat ze bestonden trimsalons voor konijnen, maar hier gelukkig niet nodig. Ik moet alleen zo af en toe de manen van Crispy uitborstelen en eventuele klitten weghalen, maar dat laat hij zo lief toe...

Zal straks de avonturen van Hanna even delen. Konijn doet eer aan dr tweede naam Houdini.
Wat een verschrikkelijk beest... :7 Maar de foto's staan op mijn telefoon en zit nu even achter de computer.

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:58

Zo, telefoon bij de hand...

Nou... daar ging Hanna weer:
Eerst even kijken hoe we die sprong gaan maken... (dat gaas rechts hadden we al gemaakt omdat ze eerst toch weer via die weg ging.
Afbeelding

Nou... als reus is zo’n hupje een eitje:
Afbeelding

Dan huppel je over de hele rand om bij het deurtje in de tuin te springen:
Afbeelding

Dus wij dachten slim te zijn en die oprit omhoog weg te halen. Zit ze vandaag zo:
Afbeelding

Dat beest is onmogelijk... _O-

Maar ze had er niet goed over nagedacht, want de honden kunnen dus in dat stuk tuin waar ze dan in springt. De jack russel was dus ook buiten en had haar in de gaten en klem gedreven onder een bank. Hanna piepen van angst. Turbo had haar gelukkig niet verwond. Maar heb Hanna nog nooit zo tammetjes in mijn armen terug kunnen tillen.

Maar ze leert er niet van, wat ze probeerde daarna gewoon weer te ontsnappen...

xXutopiaXx

Berichten: 10045
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:48

Whahaha wat een konijn joh _O-

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 21:50

Wat een monster :D maar tegelijk ook hilarisch

_KiMbErLeY_

Berichten: 7556
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-21 21:59

HAHAHAHAHAHA Heerlijk _O-

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 00:54

Haha wat een heerlijk dier!

Dooortje
Berichten: 3366
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:29

Hahahaha geweldig _O-

Jenny21
Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-06-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:45

Afbeelding

Jeeejjjj ik mag me ook konijnenmama noemen <3
Ontmoet Flos en Freek :))
Dit was gisteren bij aankomst in transportmand.

Nog iemand tips om ze makkelijk ‘trappetje’ af kan laten gaan? Durven niet ren in via dit trappetje/ schuine helling. En zitten dus sinds gisteren in nachthok >;)

caro29
Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:49

Jenny21 schreef:
[ [url=m/HBCHGf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jeeejjjj ik mag me ook konijnenmama noemen <3
Ontmoet Flos en Freek :))
Dit was gisteren bij aankomst in transportmand.

Nog iemand tips om ze makkelijk ‘trappetje’ af kan laten gaan? Durven niet ren in via dit trappetje/ schuine helling. En zitten dus sinds gisteren in nachthok >;)


Ik heb ook een held die er niet af wilt. Ik had bij een andere wat tapijt erop geplakt en daar wat zaagsel op.
Jack gaat echt niet dus die heeft nu een hok zonder trap

NAIWHL

Berichten: 2989
Geregistreerd: 28-02-06

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:56

Oohw ze zijn erg leuk. Veel plezier met ze.
Hier geen problemen met een loopplank. Wellicht als hij wel graag springt dat je ipv de trap er een blok voor kan zetten zodat ze met twee keer huppen in het hok kunnen?

En lachen jullie maar om Hanna :') (Doen we zelf gelukkig ook, al is het wel eens irritant al die uitbraakpogingen :') )

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:15

Haha die Hanna! Wat een draak zeg :D :))

Hier de ervaring dat ze uiteindelijk wel aan het trappetje wennen, maar kiezen er ook voor om regelmatig het trappetje te negeren en zo in een keer de sprong te maken :+

Maandag vliegen we weer naar huis en halen dan op de terugweg de hond op <3
Wombat en Ziggy doen het goed, eten zelfs uit de hand van de vriend van ons die op het huis past.
Was fijn om te horen want ze hebben het niet zo op vreemden haha. Maar het groen van wortels doet wonderen :+