Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karina

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:19

Oh ik vind jouw Otje echt heel leuk!

Ik woon aan een hondenlosbos, loop er zo van het erf af in, maar gisteren was het zo bizar druk dat we vandaag maar op het terrein zijn gebleven. En opvallend veel mensen zonder hond. Rondje mennen in het bos ook maar uitgesteld naar morgen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:38

Hier had Jinn ook een drukke dag.
Vanmorgen lekker dik uur gewandeld en smiddags had ik een corona proof baby shower en ging hij mee.
Was van mijn beste vriendin en daar gaat Jinn altijd mee naar toe dus kon prima.
Nu ligt ie heerlijk te slapen

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:46

Oh wow Karina, wat is Kesh prachtig <3 ik heb echt een enorm zwak voor Salukis haha. En thanks, Otje is echt een lot uit de loterij voor me :+:

Ook een lekker dagje voor Jinn dus! <3

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:15

Karina schreef:
Mijn clubje nu

Kesh
[ [url=m/dKe8sJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Penny
[ [url=m/YS0eP7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ruby
[ [url=m/qOIleM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh hállo wat is Kesh knap <3 <3 <3 Mooie donkere/warme tanpoints heeft hij!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:11

Een date tussen Kesh en Saartje en een puppy voor Warboel! :')

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:16

Het was bij het bos vandaag met parkeren erg druk. Veel gezinnen, met honden, mountainbikers en paarden. Ik was even vergeten dat het in dat soort gebieden nu zo druk is :+ Gelukkig viel het in het bos zelf echt reuze mee en kwamen we heel weinig mensen tegen :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 22:45

Wij slaan 's weekends plekken zoals bossen, parken, speelvelden etc. altijd over. Vandaag zelfs extra lui, lekker veel bankhangen. Zo leuk dat hij tegenwoordig daar ook van geniet. We zijn van' wow ja mag ik echt op de bank, stuiter stuiter, ok dan kom ik los naast je liggen' (hij was dat bij de vorige eigenaar niet gewend) naar 'ik kruip dicht tegen je aan en zelfs knus bij je onder het plaid lekker gepropt tussen jou en de leuning' <3
Afbeelding

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:14

Wat een prachtige honden zijn die windhonden toch. Toen ik nog een klein meisje was droomde ik altijd van een Afghaanse windhond, zo statig, zo koninklijk, maar die Saluki's komen er wel heel dicht bij. Prachtig!

Wat een gelukkige hondjes allemaal. Veel bosbezoek, trainingen maar ook geluk op de bank. Ik had ook zo'n zelfde weekend. Wandeling in het bos (inderdaad belachelijk druk, gelukkig loop ik meestal de single trails en zie je dan geen kip meer terug), en een ochtendje geoefend met de GG / SHH oefeningen (ons examen hadden we volgende week staan van Sociale HuisHond, maar dat kan natuurlijk niet doorgaan vanwege die rot corona). En gistermiddag een speurles met Fien. Ze liep echt mooie sporen uit, ondanks dat het behoorlijk druk was in het Lunterse bos, en de sporen dus aardig door elkaar gerommeld werden. Heel trots op mijn meisje. S middags lagen beiden dus heerlijk in coma haha. Hier mogen ze niet op de bank, maar ik kruip wel eens lekker bij ze op de grond en dat is wel gezellig. Ik kan me goed voorstellen dat je ze wel op de bank hebt.

Hoe gaat het verder bij jullie trainingen / puppy cursussen? Privelessen? Of spreken jullie onderling met andere pup-eigenaren af?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:22

@yvetjes ow hier mag altijd alles op de bank. Toby is maar 10kg, dus dat was voor mij een no-brainer. Maar ook mijn vorige hond lag altijd gezellig op de bank met zijn 30kg haha. Kan bést :D

Wel fijn dat je bij jou op de single trails dan wel fijn kan lopen! Ik neem die paden meestal ook met Toby, maar helaas was het laatste keren op die paden zo dat er wel mensen liepen, maar dan met name mannen, in hun eentje, zonder hond. En dan word ik toch een beetje onrustig hoor. Dus dan ga ik weer terug naar de bredere paden waar het dan stervensdruk is :') Enfin, geen bos hier dus momenteel in het weekend.

Trainingen doen wij al even niet meer, verder dan we nu zijn, gaan we denk ik niet meer komen. Maar gelukkig heeft Toby wel een paar hondenvriendjes waarmee hij speelt :j
(Hoewel hij afgelopen weekend naar zijn buurvriendje wilde die op straat stond, en de labrador van hun dochter die er ook stond vol tegen hem aan beukte. Ik had niet gezien dat die los liep. De hond van de buren zelf was wél aangelijnd. Dat heeft hij toch zelf even opgelost met zijn 10kg... Die lab kreeg een flinke snauw, en terecht ook. Het landde wel, want de lab bleef daarna keurig op afstand. Gelukkig ging hij daarna lekker spelen met zijn buurvriendje Buddy de doodle)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 10:25

Gefeliciteerd yvetjes!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:00

Warboel schreef:

Jaaaaaa *\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 <3

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:02

Wij gaan in het weekend ook niet naar de mooie plekjes. Dat is geen succes voor Saartje..

De honden moeten de laatste tijd zoveel aan het werk met poseren voor vlees & snacks :') Ze worden al helemaal hyper steeds als ik m'n camera aanraak _O-

@ Yvetjes: Gefeliciteerd!

@ Kiwiwitje: Hoe is het met de pups? En heb je alweer zicht op goede baasjes voor alle pups? Ga je er ook eentje houden?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:05

Limoen schreef:
Warboel schreef:

Jaaaaaa *\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 <3

Ik zeg doen! :D
En dan hier foto's spammen! :))

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:07

Oh wat een leuke foto's allemaal!
En leuke wandelingen.

Ik houd van dit weer, koud, droog, zonnetje. <3

En puppy:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ze wilt graag onderwater snuffelhond worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:08

Wat een heerlijk dier Nicky <3

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:12

@nicky heerlijke foto's! Maar euhm, is het koud bij jullie? Hier in Brabant is het echt niet koud te noemen vandaag hoor, we zitten al op 14/15 graden hier. Ook vanmorgen vroeg was het echt nauwelijks de moeite om een jas aan te doen :')

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:15

Skippy01 schreef:
@nicky heerlijke foto's! Maar euhm, is het koud bij jullie? Hier in Brabant is het echt niet koud te noemen vandaag hoor, we zitten al op 14/15 graden hier. Ook vanmorgen vroeg was het echt nauwelijks de moeite om een jas aan te doen :')

Wij zitten aan zee, dus het grappige is, als het zeg maar wind van zee is, is het bij jullie 'warm' maar bij ons waterkoud, is het andersom, dan is het bij ons 'warm' :')

Toen ik zaterdag de foto's ging maken had ik hele rode koud vingers :')

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:19

Skippy01 schreef:

Hier (Drenthe) is het wel echt koud hoor. Vannacht 4 graden ofzo, nu 8. :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:26

Limoen schreef:
Skippy01 schreef:

Hier (Drenthe) is het wel echt koud hoor. Vannacht 4 graden ofzo, nu 8. :)

Ja nu vandaag is het hier niet zo koud, wel onder de 10 graden.

Ik moet mezelf even "corrigeren" zodra het rond het vriespunt komt, is het zo wanneer de wind van zee komt, het hier warmer word. Maar als het al "warmer" is, dan is voor ons de wind van zee kouder.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:27

Bizar wat een verschillen dan weer! Hier echt comfortabel om met een vest of trui buiten te lopen nu :j

Zee en binnenland is inderdaad wel anders, maar Drenthe is toch ook niet echt aan zee he ;)

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:54

Warboel schreef:

Whaha nou Kesh behoort niet meer tot de vruchtbare orde dus dat gaat niet lukken :+
Weet trouwens niet of ik het nog eens zou doen als ik tijd terug kon draaien, maar indertijd voor zijn veiligheid besloten. Meneer kon in ons toendertijd nieuwe huis/terrein werkelijk elke deur openmaken en rende als een kip zonder kop de weg op steeds. Maar uiteindelijk was ons eigen gedrag en routines aanpassen succesvoller, daar ben ik eerlijk in. Hij is buiten sociaal wat onhandiger geworden, gelukkig in huis nog steeds heel makkelijk, echt iedereen kan zijn hond mee naar binnen nemen bij ons en hij vind alles prima en gezellig. In tegenstelling tot mijn corgi. Die kan los in het bos weer prima met elke hond, maar is in huis weer niet zo gastvrij.

Maar echt, ik ben nog steeds elke dag verliefd, de mooiste hond ever is hij. Soms heb je wel eens dat het soort van went en je het zelf niet meer ziet, maar ik zie het elke dag weer al 7 jaar lang en geniet er van <3
Hij is beeldschoon, maar ook echt heel grappig af en toe.

Afbeelding

Ik ga vandaag eens spelen met een longeerzweep met een "haas" er aan, kijken wat ie daarvan vindt. Ben geinspireerd door een van de vlogs van Limoen :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 11:57

Limoen schreef:
Wij gaan in het weekend ook niet naar de mooie plekjes. Dat is geen succes voor Saartje..

De honden moeten de laatste tijd zoveel aan het werk met poseren voor vlees & snacks :') Ze worden al helemaal hyper steeds als ik m'n camera aanraak _O-

@ Yvetjes: Gefeliciteerd!

@ Kiwiwitje: Hoe is het met de pups? En heb je alweer zicht op goede baasjes voor alle pups? Ga je er ook eentje houden?

Alle pups zijn inmiddels voorzien van een baasje *\o/*
Ik hou zelf een reutje. Die gaat bij familie wonen zodat ik er mee op show kan en ringtraining kan volgen en gewoon kan blijven zien (als er tenminste ooit weer iets komt aan shows)

Vanavond zijn ze alweer 12 dagen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:44

Karina schreef:
Warboel schreef:

Whaha nou Kesh behoort niet meer tot de vruchtbare orde dus dat gaat niet lukken :+
Weet trouwens niet of ik het nog eens zou doen als ik tijd terug kon draaien, maar indertijd voor zijn veiligheid besloten. Meneer kon in ons toendertijd nieuwe huis/terrein werkelijk elke deur openmaken en rende als een kip zonder kop de weg op steeds. Maar uiteindelijk was ons eigen gedrag en routines aanpassen succesvoller, daar ben ik eerlijk in. Hij is buiten sociaal wat onhandiger geworden, gelukkig in huis nog steeds heel makkelijk, echt iedereen kan zijn hond mee naar binnen nemen bij ons en hij vind alles prima en gezellig. In tegenstelling tot mijn corgi. Die kan los in het bos weer prima met elke hond, maar is in huis weer niet zo gastvrij.

Maar echt, ik ben nog steeds elke dag verliefd, de mooiste hond ever is hij. Soms heb je wel eens dat het soort van went en je het zelf niet meer ziet, maar ik zie het elke dag weer al 7 jaar lang en geniet er van <3
Hij is beeldschoon, maar ook echt heel grappig af en toe.

[ [url=m/BGlyNk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga vandaag eens spelen met een longeerzweep met een "haas" er aan, kijken wat ie daarvan vindt. Ben geinspireerd door een van de vlogs van Limoen :j

Haha, das nou jammer, dat ie geen mini Keshara's kan maken :D :')
Heeft 'ie ook een castratenvacht gekregen?

De schoonheid van een Saluki went inderdaad niet. Het dunne & lange wel, maar de schoonheid en betoverendheid niet. Hun lopen (dansen) & rennen ook. Blijft adembenemend <3

Ohhh ik ben benieuwd wat hij ervan vindt! Zahra vindt het ge-wel-dig!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:45

Wat top Kiwiwitje! <3 Mooie zwarte wormpjes <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 12:46

Limoen schreef:
Wat top Kiwiwitje! <3 Mooie zwarte wormpjes <3

Niet stiekem mn foto’s uitlachen he :')