Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esplendido

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 14:01

Wij hebben geen katten in huis omdat ik zwaar allergisch ben voor katten. In stal hebben we wel een kat. Zij is aan komen lopen en uiteindelijk hebben we haar via het asiel netjes geadopteerd, laten chippen en steriliseren. Ze woont nu al bijna drie jaar bij ons en houdt heel goed het ongedierte uit de stal in ruil voor een lekker plekje om te slapen en lekker eten. Het is ook wel echt een leuke en lieve kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:30

Ik wilde na Gyps geen kat meer maar mijn mannen wilden er wel heel graag weer een dus toen kwam Snow. En nu ben ik toch wel blij dat ie er is lekkere kroelkip <3 en man baalt want die wilde hem maar met hem wil Snow nooit kroelen :+

Voor Ylvi is t ook gezellig ze spelen zóveel samen :j

Nysse en Ylvi waren erge blaffers als kleine pups. Leer het ze dmv afleiden af. Nysse hoor je nooit meer Ylvi in spel en dat is prima. Wil alleen niet dat ze bij alles aanslaat. En als ik zeg klaar dan moet het klaar zijn.

Ze loopt al paar dagen wat mank rechtsvoor :\ maar zie haar maar rust te laten nemen hu... gekke is als ze rent zie je niks. Vooral in stap zeg maar is het duidelijk.

Kiwi je doos is er en bedankt vd kadootjes! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 15:41

Graag gedaan! :D

Wie loopt er mank :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 15:59

Ow ja niet echt duidelijk hè. Ylvi.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:58

Senna gaat ook met onze 2 poezen. De ene pest ze graag de andere is ze voorzichtig mee. Die lap om ook echt tot bloedend toe te lapen. Vreemde op terrein jaag ze weg.

Dit is ook echt uniek zo samen. Daarna lagen ze echt samen daar te slapen.

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:06

Ik hoop dat mijn katjes onze pup ook zullen accepteren.

De oosterse korthaar maak ik mij geen zorgen om, die speelde ook met de hond van mn tante, toen ik daar woonde.
maar die brit die kan af en toe een beetje gek reageren. :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 17:35

suze_ schreef:
Ow ja niet echt duidelijk hè. Ylvi.

Djes was t grootste deel van de tijd alleen in draf kreupel.

Hopelijk is ylvi ook snel weer de oude

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 17:57

kiwiwitje Dat vind ik ook lastig waarom hij blaft. Fietsers en auto's kan ik enigzins nog begrijpen. Maar mensen die voorbij lopen? En het is pas sinds een week of 2 dat hij dit doet eigenlijk. Daarvoor was alles en iedereen leuk.

Misschien dat hij het spannend vind? En zich als het ware stoerder probeert voor te doen?

suzeHopelijk loopt Ylvi snel weer goed!

Vanmiddag heeft hij wel heerlijk kunnen spelen op het strand met een groep honden. Hij vond het eerst wel heul spannend, maar na even gekeken te hebben besloot hij ze toch leuk te vinden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 18:00

CupCakes_ schreef:
kiwiwitje Dat vind ik ook lastig waarom hij blaft. Fietsers en auto's kan ik enigzins nog begrijpen. Maar mensen die voorbij lopen? En het is pas sinds een week of 2 dat hij dit doet eigenlijk. Daarvoor was alles en iedereen leuk.

Misschien dat hij het spannend vind? En zich als het ware stoerder probeert voor te doen?

suzeHopelijk loopt Ylvi snel weer goed!

Vanmiddag heeft hij wel heerlijk kunnen spelen op het strand met een groep honden. Hij vond het eerst wel heul spannend, maar na even gekeken te hebben besloot hij ze toch leuk te vinden.

Ik zou dat geen gekke gedachte vinden :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:26

Binnen! :D

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 18:28

jeej! :D Veel plezier er van :D

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:24

Oh mijn schatje is in huis, alles is goed gegaan ookal hadden we nog wat twijfels over het vervoeren. Ik had het in dit topic gezet gisteren maar ik denk dat hij net aan het eind van een pagina stond en dus niet is gelezen.
Achja kan gebeuren, hij is er nu.

Afbeelding

Afbeelding

We hebben maar 1 probleempje, de bench. We zijn heel rustig begonnen maar zodra we ook maar 1 seconde uit beeld zijn begint hij als een malle te piepen.
We proberen het te negeren maargoed, wij hebben ook buren haha.

Hebben jullie toevallig nog tips voor de eerste nacht?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:27

Gefeliciteerd! <3
en vannacht lekker bij je nemen of bij hem gaan liggen.
En die bench leer je ook niet even in een dagje aan, neem daar de tijd voor

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:29

Eerst een positieve plek maken zonder het deurtje te sluiten. Je kan op internet veel uitgebreide filmpjes en teksten vinden over hoe je een bench kan aanleren.

Ik heb in eerste instantie met een ren gewerkt en uiteindelijk was de bench een positieve plek en ging ze daar liggen. Deurtje sluiten ook geoefend en voor ik het wist ging de bench gewoon goed. Gewoon ook goed kijken wat je pup aangeeft en daar in aanpassen. Het moet vooral een leuke ervaring zijn.

Het is zo grappig (!!even in het algemeen!!) alles doen we op het gemakkie aanleren. Maar ik hoor altijd verhalen omtrent de bench dat het gewoon bam dag één in één keer allemaal gewoon moet kunnen. (werk in een dierenspeciaalzaak dus hoor meer verhalen heh :') )

Veel plezier met de pup <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 20:38

Helemaal gemist jouw vorige berichtje demdeempel!
Ik zou vannacht lekker de bench en pup mee naar boven (je slaapkamer)nemen. En verder alle voerbeurten en kauwsnacks in de bench geven. Vaak vinden ze de bench dan snel prima. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:43

kiwiwitje schreef:
Helemaal gemist jouw vorige berichtje demdeempel!
Ik zou vannacht lekker de bench en pup mee naar boven (je slaapkamer)nemen. En verder alle voerbeurten en kauwsnacks in de bench geven. Vaak vinden ze de bench dan snel prima. :)

Ook helemaal gemist! Gefeliciteerd! *\o/*

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 20:49

Aaah wat een schatje <3

Wij hebben de eerste week op de bank geslapen. De bench heeft ze nooit geweldig gevonden in de zin van dat ze er nooit uit zichzelf in ging. We hebben haar er voor de nacht in gedaan en dan lichten uit, op de bank ernaast en met de hand beetje in de bench om gerust te stellen. Dat ging heel snel goed. Veel succes!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 21:54

Wat een dropje <3 ! Gefeliciteerd !!

Ik heb de eerste 10-12 dagen bij mijn pup geslapen. De eerste nacht de pup gewoon in de bench gezet met deurtje dicht en ik heb pal voor de bench op de grond geslapen. Begon ze te piepen, stak ik mijn hand door de tralies zonder echter haar te sussen met woorden. Soms ging ze dan op mijn hand liggen <3 . En dan per nacht verder afbouwen tot ik aanvoelde dat ze het alleen redde.
Ieder zijn aanpak en mening daarover maar het pupje komt uit zijn vertrouwde omgeving waar hij altijd omringd werd door mams en broers en zusjes, en dan wordt hij daaruit weg gerukt. Ik vind dat hij mag voelen dat zijn nieuw baasje hem bescherming kan bieden in zijn nieuwe voor hem enge omgeving.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:24

DeeDeempel gefeliciteerd wat en poepie.

Wij hadden Senna meegenomen naar boven op een deken. Daarna is ze eigenlijk altijd mee naar boven snachts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:29

Ach schatje zeg

Hier slapen de hondjes altijd bij ons. Lekker samen. Vooral zo'n babietje wil je echt niet alleen laten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 22:48

Ik kijk er ook naar uit als alles straks lekker boven slaapt <3 Is toch altijd wel gezellig als ik 's nachts wakker word en Bodhi ligt naast me te pitten, haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-19 23:12

Ik moet er niet aan denken de honden ook nog in bed. Heb mn vriend al en 2 van de 3 katten. Dat is al meer dan genoeg ruimte die ingepikt word _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:19

kiwiwitje schreef:
Ik moet er niet aan denken de honden ook nog in bed. Heb mn vriend al en 2 van de 3 katten. Dat is al meer dan genoeg ruimte die ingepikt word _O-

Ik ben vriend & kat loos :') En Bodhi komt even liggen en daarna gaat ie weer op de grond want dan vind ie het te warm. En wat ie snachts allemaal uitspookt (zoals mijn sokken verstoppen) moet ie zelf weten. Lupa slaapt gewoon op haar orthopedische matrasje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:23

Hier ligt Dana als enige de hele nacht op / in bed. Die kruipt met deze temperaturen onder de deken tegen mijn rug aan.

Op het moment ligt Puk ook vaak onder mijn voeten en Guinness ligt vaak bij Kay. :j

Heerlijk! <3

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 23:34

Bedankt voor alle tips, we gaan er even goed over nadenken en kijken wat het beste werkt. Ik zal morgen vertellen hoe het is gegaan!