Jammer dat je zover weg woont , moede en vader zijn binnenkort jarig dan hebben ze dr nog 2 bij
MoppieFilou
Geplaatst: 10-07-18 21:49
Die Kaasje toch .
Nog even een vraagje. Ik bedenk net dat Lilly nog steeds snot heeft. Zou ik nog eens naar de DA bellen voor advies of hebben jullie nog ideeën om haar wat te ondersteunen zeg maar? Het is maar dat het nu niet echt ideaal is om ze weer te koppelen als Lilly nog snot heeft. Zou het nog besmettelijk zijn na al die medicatie? Edit: Langs de andere kant geraakt ze er wrs nooit meer helemaal vanaf en ik kan ze ook niet heel haar leven alleen laten zitten..
Weer wat leukere verhalen, fijn Tof dat Frits en Lana het zo goed hebben scheelt toch wat voor het gemis denk ik?
Tja, snot besmettelijk. Ik vind eigenlijk van niet. Heb verschillende snotteraars over de jaren bij mijn konijnen gehad en niemand is besmet geraakt. Volgens mij is het daarbij ook zo dat konijnen de bacterie vaak bij zich dragen maar dat weet ik niet zeker. Bliksem snottert ook nog steeds. Na zijn laatste terugval gaat het alweer wat maanden goed. Bij hem doe ik er niets meer aan qua medicatie oid
Klopt, ieder konijn draagt pasteurella multocida. Net wat eoweyn zegt, ze hoeven niet besmet te raken. Toen Spooky snot had is er geen enkel konijn hier besmet. En Spency snottert ook vrij veel, de rest nooit. Al weet ik niet hoe erg het bij Lilly is. Je kan de DA altijd even bellen
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-18 23:33
Kaas .
En da bellen kan altijd! Beesten kunnen niet praten, dus is het soms lastig.
MoppieFilou
Geplaatst: 11-07-18 09:22
Bedankt voor jullie antwoorden! Goed dat het niet besmettelijk is. Ik weet eigenlijk zelf ook niet zo goed hoe erg het is, want doordat ze op zand zitten (en Lilly haar eten altijd paneert met zand ) hangt haar neusje voortdurend vol met zand wat er echt in plakt. Dat maakt het nog een stuk vervelender. Ik probeer haar neus af en toe proper te maken, maar daar wordt ze altijd redelijk boos van . (Iemand nog tips om haar neus makkelijk proper te houden?) In de opvang zitten ze op stenen, dus ik denk dat het dan al een stuk minder erg is.
Edit: Als ze thuis op een andere plek komen, ga ik er grote plastieke platen onderleggen (en misschien wat bodembedekking erop), voor Lilly haar snot.
Mijn beestjes zijn zo zielig! Ze krijgen zometeen hun eerste inenting
evelienn28
Geplaatst: 11-07-18 16:43
Wat veel pagina's alweer ik lees vooral mee. Ik heb vandaag eindelijk mijn binnenhok ontvangen Morgen haal ik mijn 2 Nijntjes thuis op. De 2 bejaarde mogen bij hun blijven met extra ruimte erbij. Nu zijn het oorspronkelijk buiten konijnen maar heb toch besloten om ze binnen te gaan houden. Ook omdat eentje longproblemen heeft gehad en dan is het ook niet zo stil in huis haha. Nog tips waar ik op moet letten het is de bedoeling dat als ik het thuis ben ze gewoon loslopen. Dit is hun nieuwe onderkomen
Anoniem
Geplaatst: 11-07-18 18:16
Eoweyn_x zeker , mis het weleens de konijntjes in de tuin maar het is goed zo . Mis eerder Nynke en Syb dan Frits en Lana daar had ik minder mee , wangen en ogen worden nog steeds nat als ik aan die eerste 2 denk .
Dan kijk ik totaal over mijn rooie naar foto's , en dan weet ik dat het goed is en ze gelukkig samen zijn boven.
Rebecca Ik zag je foto op FB en dacht meteen dat zijn Nyn en Syb!
Anoniem
Geplaatst: 11-07-18 18:48
Awhh jij was het ! zo krom dat stukje en net zo pijnlijk want die vrouw kreeg het konijn nog terug na de rekening en ik niet . Een konijn hoort gewoon de zorg te krijgen , of het nou een dier van een euro is of een rashond van 500 euro. Of het nou 100 of 200 euro kost , het hoort gewoon . Ik wou dat ik Nynke terugkreeg voor het geld , maar helaas ik niet.
En dan week later Syb erachteraan , weer een consult als is het een konijn en dan nog euthanasie . Kon ik hem zeker beter de nek omdraaien want dat kost veel te veel
Nou, ze hebben het overleefd.. Pipje vindt alles wel prima, dus daar had ik ook geen problemen mee verwacht. Pebbles daarin tegen vindt alles eng en spannend en was ook behoorlijk in paniek. Arme meisjes, ze wonen nog maar een week bij mij en dan meteen al zo mishandeld met prikjes Gelukkig zijn beide dames helemaal goed gekeurd! Vanavond maar even extra goed verwennen
spookyskippy
Geplaatst: 11-07-18 20:13
Ahh die foto Rebecca Ik zou er ook nog een ren omheen zetten voor als je niet thuis bent Evelien. Hebben ze net wat meer bewegingsvrijheid Fijn Charr, kunnen ze er weer even tegenaan. Kan je ze het soms maar uitleggen waar alles goed voor is Kaasje, wat valt daar nog over te zeggen