Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:21

Bedankt...

LoveUggs, meeste dierenartsen komen tegenwoordig aan huisa ls je dat wil maar het kost je wel een bedrag extra (zeg €15,- ot €30,- bovenop de normale kosten) aan voorrijkosten. :)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:35

Veel sterkte lor1_1984 :(:)
Wel fijn dat je het op deze manier kon regelen.

Ik kan van iemand hun oude kattenreismandje krijgen. Deze is alleen van tralies aan alle kanten. Volgens hen voelt een kat zich hier beter in dan in een dichte reismand, maar ik zie bijna alleen maar dichte reismandjes te koop en daar zal toch ook wel een reden voor zijn.

Wat is jullie ervaring hiermee?

xoranlover

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:40

Wij hadden plastike mandjes waar je de bovenkant af kon halen. Ik vond ze niet fijn en klein. De katten vinden ze ook niet fijn. Nu hebben we stoffen:

Afbeelding

Ze zijn groot! We dachten zelfde maat... oeps niet dus. Katten kunnen in beide samen languit liggen en doen dit ook graag. Die rode gaat uiteindelijk mee naar show als we onze kitten hebben.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 23:50

Ik heb een transportmand met deurtje aan de voorkant en een tralieluik bovenop.
Bewust gekocht omdat er soms een kat in moet die moeilijk in te laden is en je kunt er makkelijk van bovenaf bij.
Die van mij is ook goedgekeurd voor in het vliegtuig, erg stevig en past mooi in een boodschappenkrat waardoor ik hem op de voorlader van mijn fiets kan zetten.
Weet zo uit mijn hoofd het merk niet, iets met clipper geloof ik en hij is bordeauxrood met beige/grijs.

Edit: marchioro clipper volgens Zooplus.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 01:13

Heel veel sterke, wat een moeilijke tijd voor jullie.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:44

Lor1 heel veel sterkte vrijdag :(:)
Hoop dat jullie nog eventjes van elkaar kunnen genieten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:46

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 22:50

Vast veel sterkte Lor :(:)

Vervelend Indestal... maar ik zou geen plekje weten...

Gisteren met Texel voor het eerst oo visite geweest bij de pake van mjjn vriend. Nou zowel pake als Texel vonden het geweldig! Hij ging lekker op de bank naast pake liggen buiten en toen pake even opgestaan was om koffie te halen, moest Texel ook pake zijn stoel even uitproberen :=

Makkelijk beest!
Afbeelding
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:05

Fabster schreef:

[BB-HK] '400 euro boete voor loslopende kat'

Het bedrag is bizar maar ik begrijp het heel erg goed! :j

Mijn schoonvader heeft al meerdere dode vogels in zijn volière gehad door angst voor de buurkatten. Hij heeft nu zelf stroom gekocht om geen last te hebben van iemand anders zijn huisdier

Ik had ooit een cabrio en mijn dak werd flink beschadigd en zat onder het kattenhaar.

Om over krolse katten maar te zwijgen..middenin de nacht..

Voor honden betaal je belasting.. loslopende katten doen maar..

Ik vind dat geen enkel huisdier elders overlast hoeft te geven. Daarom liet ik mijn minder sociale herder uit waar geen andere honden komen. Ik ging hier 2x per dag met de auto heen kon hij lekker los en zijn energie kwijt en daarom heb ik nu de tuin omheind met stroom. :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 07:37

Heb je die stroom om je kat binnen te houden of andermans kat buiten? Ik woon in het buitengebied. Dat is wel anders (denk ik). De katten zijn hier ook om de muizen en ratten onder controle te houden. Dus als ze niet meer naar buiten mogen, wordt dat wel lastig.

Ik heb nu 2 binnenkatten. De 1 omdat hij ziek is en medicijnen moet (maar als hij beter is, mag hij weer naar buiten) en 1 omdat het de nieuwe kat van mijn dochter is en nog moest inburgeren. Masr als de andere kat weer naar buiten mag, mag zij ook.

Op zich snap ik wel dat andere mensen overlast ervaren van een kat (ok, eigenlijk niet, maar ik probeer me in te leven), maar katten niet meer naar buiten laten, vind ik zo onnatuurlijk. Maar dat zal wel tussen mijn oren zitten. :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:25

Buiten katten schijten waar ze maar willen, pissen waar ze maar willen.. of dat nu op een speelveldje voor kinderen is, een honden uitlaatplek of iemands tuin, de kaf heeft geen benul. Nu hadden wij een hoge schutting aan de achterkant en kwamen daar weinig katten maar voor wel. Ze schijten heel de boel onder en dat is gewoon geen pretje.

Ik ben dus van mening dat een ander geen last moet hebben van jou (huis)dier. Jij kiest voor een kat, dus jij kiest voor de daarbij behorende stront, en andere zaken. Zelfde als met een hond.

Wij hadden zelf een hond en lieten hem uit op de plekken waar dit mocht. Andere mensen lieten hun hond uit op het speelveld bij ons voor de deur. Hoort niet, niet netjes dus daar is door meerdere mensen flink over geklaagd.

Maar net zoals dat een hond daar zijn behoefte niet hoort te doen, een kat dus ook niet. Maar dit hou je met loslopende katten echter niet tegen..

Ik heb gekozen voor katten, dus ik ben de enige die last mag hebben van mijn katten. Vind ik. Ik vind het anders wanneer je op een boerderij oid woont, ver van de straten met rijtjeshuizen etc.
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 31-08-17 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 10:26

Ik wilde me ook leuk melden in een kattentopic maar als we hier ook al de discussie aanzwengelen over wildpoepers kom ik later wel terug :+

Ik ben trouwens in het bezit van een 3 jarige kat genaamd Sok (origineel :+ ) die soms last heeft van een identiteitscrisis (aporteert, valt aan en gaat zitten op commando) :+

Afbeelding

En zo ziet het mormel eruit. Z'n hobbies zijn vleermuizen vangen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:07

Fabster: om eigen kat binnen te houden.
A omdat ik van mening ben dat er hier genoeg speelgelegenheid is. we hebben veel klimspul gemaakt, planten waar ze doorheen kunnen en zo hoef ik me geen zorgen te maken als ze niet thuis komen.

B om anderen niet tot last te zijn.

Overigens vind ik op een boerderij ook anders.
In een woonwijk wonen op een vierkante meter veel met katten dan op een boerderij. Je buren zullen veel verder weg wonen dan de mijne..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:17

ik snap dat in een woonwijk inderdaad wel. En ook dat het niet leuk is als de kat onuitgenodigd in andermans tuin schijt. Maar ik vind het gewoon sneu voor de kat. Tussen mijn oren hoort een kat niet alleen binnen Alhoewel ik jaren binnenkatten heb gehad. Toen woonde ik in een flat op 5 hoog, dus dat was geen doen. Maar ik was blij dat de katten naar buiten konden. Maar ik moet ook zeggen, dat niet alle katten dat met me eens waren. En 1 van die katten was Thomas. Die vond dat als hij naar buiten kon, er ook andere katten naar binnen konden. Dus om zeker te zijn dat dat niet ging gebeuren, piste hij het hele huis onder. Dus die is zijn verdere leven binnenkat gebleven. Tot volle tevredenheid van de kat zelf. Dus ik weet dat het tussen mijn oren zit.

Hier op de boerderij hebben de meeste mensen katten. En niemand heeft last van elkaars katten. Ruimte genoeg. Dus dan heb je dat probleem niet.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:24

Sterkte vandaag.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:26

Ja lor! Sterkte meid!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:34

Bedankt, maar het is nog geen vrijdag. :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 12:35

Oooh God nee! Je hebt gelijk! Ik heb vandaag een extra vrije dag .. in de war!

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:19

Fabster schreef:
Indestal schreef:
Mijn katje gaat deze week naar een lief gezinnetje uit mijn vriendenkring...heel blij mee, katje is te eenzaam buiten en mijn honden kunnen hem nog steeds niet negeren....is zo een schatje, die moet heel de dag mensen om zich heen hebben en aandacht...

Dat is leuk, Indestal! Goed nieuws.

Ging dus niet door! Mijn vorige bericht is verwijderd, dus als iemand zich alsnog aanbevolen houdt....pb mij voor details

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 13:21

Het is dat ik 't met onze kat niet aandurf... die wordt dan doodongelukkig ben ik bang :(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:06

Fabster schreef:
ik snap dat in een woonwijk inderdaad wel. En ook dat het niet leuk is als de kat onuitgenodigd in andermans tuin schijt. Maar ik vind het gewoon sneu voor de kat. Tussen mijn oren hoort een kat niet alleen binnen Alhoewel ik jaren binnenkatten heb gehad. Toen woonde ik in een flat op 5 hoog, dus dat was geen doen. Maar ik was blij dat de katten naar buiten konden. Maar ik moet ook zeggen, dat niet alle katten dat met me eens waren. En 1 van die katten was Thomas. Die vond dat als hij naar buiten kon, er ook andere katten naar binnen konden. Dus om zeker te zijn dat dat niet ging gebeuren, piste hij het hele huis onder. Dus die is zijn verdere leven binnenkat gebleven. Tot volle tevredenheid van de kat zelf. Dus ik weet dat het tussen mijn oren zit.

Hier op de boerderij hebben de meeste mensen katten. En niemand heeft last van elkaars katten. Ruimte genoeg. Dus dan heb je dat probleem niet.

Bij mij in de buurt speelt dit probleem gelukkig ook niet. Ik heb zelf veel eigen grond, dus volop ruimte om je als kat zijnde lekker uit te kunnen leven. Als nog komen ze ook bij buren op visite, maar gelukkig zijn die allemaal zeer diervriendelijk. Bijna iedereen heeft hier ook wel katten. Alle dieren zijn welkom en we houden met elkaar en voor elkaar graag een oogje in het zeil. Vreemd genoeg gaat hier ook alles goed.. Ook met de duivenmelker en de meneer met een zangvogelvolière en de buren met de vijver vol vissen.

Ik snap dat het in een woonwijk wel tot overlast kan leiden. Helemaal als je zelf niets met katten hebt is het vervelend als ze steeds in je tuin komen om daar te poepen en piesen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:07

lor1_1984 schreef:
Bedankt, maar het is nog geen vrijdag. :)

Altijd een moeilijke beslissing. Sterkte.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:34

chips....komt omdat ik nu mijn laatste werkdag had en nu vakantie
Stom.

Heb de hele dag al het idee dat het vrijdag is

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:50

Maakt niet uit, kan gebeuren. :)
Ik heb vanmorgen voor de zekerheid even gekeken naar de agenda op m'n laptop omdat ik nav jullie berichtjes begon te twijfelen. :')
Gelukkig heb ik nog een dag... en tegelijkertijd denk ik 'ik heb nog maar 1 dag...' en 'was het maar gebeurd, dan kon ik het langzaamaan een plekje gaan geven'.
Heel dubbel allemaal iig. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 16:51

lor1_1984 schreef:
Maakt niet uit, kan gebeuren. :)
Ik heb vanmorgen voor de zekerheid even gekeken naar de agenda op m'n laptop omdat ik nav jullie berichtjes begon te twijfelen. :')
Gelukkig heb ik nog een dag... en tegelijkertijd denk ik 'ik heb nog maar 1 dag...' en 'was het maar gebeurd, dan kon ik het langzaamaan een plekje gaan geven'.
Heel dubbel allemaal iig. -O-

Ah bah :( ja dat dubbele gevoel is ook nog eens slopend.. je wil het niet, maar toch ook weer wel. Wat verdrietig :(