De enige juiste uitdrukking inderdaad. Gaf hem met moeite mee. Maarja hij heeft de papieren en het mag allemaal maar in NL. Dus ik kon niks voor Swieb betekenen.
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 26-08-17 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie The Scarlet Witch
Geplaatst: 26-08-17 21:37
Oh wat jammer...hoe weet je dat hij geen goed huisje heeft? Was zijn eigenaar blij?
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-17 21:41
Had het e.e.a gevraagd aan hem hoe hij m kwijtgeraakt is en zn ervaring, van praten komt praten. Dit was zijn 3e vogel. De eerste was weggevlogen, de 2e gestorven in de winter, waarschijnlijk te weinig eten gegeven, de meeste weten ook niet dat je ze in de winter hoger in gewicht moet vliegen dan in de zomer. Voor sommige vogels is het gewoon funest. Telemetrie aanschaffen vond ie te duur. Vervoerskist was een kattenbench. Vogel zit aan een touwtje in de tuin vast met een hele vage clip, Swieb heeft deze waarschijnlijk los gemaakt al zegt hij dat ie dat niet kon. Hij wist niet veel van de training af. En zo kan ik nog wel verder gaan.
Oja, en het ergste van alles; als swieb zon herrie blijft maken (joh, het is een imprint wat had je dan verwacht) dan ruilt Amir m in voor een parent reared.. alsof het een ding is..
Had op de papieren ook eens gekeken naar de kweker, en ken hem helaas, hij verkoopt aan jan en alle man..
Amir was wel dankbaar dat ik m gevonden heb, en heb een kleinigheidje gekregen.
Ach nee wat verschrikkelijk sneu voor Swiebertje.... T arme ding had het bij jou zo te horen veel beter Het zal me al niet helemaal lekker... Het lijkt me toch dat je niet zomaar een vogel kwijtraakt.... Zonder schoenen of gps
Ik vind de foto's trouwens geweldig, wat een ontzettend lekker ding! Heel wat beter dan swiebertje van tv
Het verbaast me eigenlijk dat het blijkbaar zo gemakkelijk is voor (dus ook incompetente) particulieren een vergunning te krijgen dit soort dieren te houden.
Zo'n vergunning stelt niets voor hoor. Je koopt gewoon een dier met de juiste papieren en die laat je op jouw naam zetten. Er is geen controle of jij wel geschikt bent.
Er is nog meer controle door een fokker van een chihuahua of jij wel goed voor de kleine prinses kunt zorgen dan bij een citesdier.
_Dracarys
Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-17 13:06
Assie: hij wou m niet verkopen.
Ja helaas heb je totaal geen kennis, ervaring en een vergunning of diploma nodig om zo'n vogel te kopen. Je krijgt bij de verkoop de papieren en that's it. Voor de havik heb je wel een bezitsontheffing nodig, die koppelen ze aan je valkeniersakte. Ze zijn er mee bezig om dit ook bij de slechtvalk te doen. En als de harris en roodstaartbuizerd ook officieel bij de jachtvogels worden toegevoegd zal het ook bij deze vogels gebeuren. Er zijn helaas zelfs mensen die iedereen zo'n vogel aansmeren en ze geschikt vinden als ze een paar keer met zo'n dier gewandeld of gevlogen hebben. Er komt zóveel meer bij kijken...
Sansa vrijdag na haar werkdag een lekker bad genomen