Roosch schreef:Ik heb hier een kattenkamer, die ik overigens niet gebruik om ze op te sluiten. Ik wil mijn katten niet beperken in hun bewegingsvrijheid, net zoals ik een paard niet zou willen beperken hierin als ik die had. Ja, er is vandaag een fotolijstje gesneuveld omdat mevrouw die uit de vensterbank tikte, maar ik haal wel even een nieuwe bij de Action. Als ik zie hoe heerlijk ze het vinden om rond te rennen, naar buiten te kijken of gewoon liggen waar zij graag willen liggen dan neem ik het risico voor lief dat er eens wat sneuvelt.
Een bench zou hier nooit of te nimmer in huis komen, medische noodzaak is hierop wel een uitzondering natuurlijk.
Net zoals ik ze nooit mee zou nemen "gezellig op visite bij anderen ". Een kat is gehecht aan zijn leefruimte en aan bewegingsruimte.
Als ik hierin niet zou kunnen voldoen had ik geen katten genomen. Net zoals ik geen hond neem omdat ik fulltime werk; ik kan niet in zijn behoeften voorzien.
Mijn kittens (inmiddels zijn het er twee geworden!
) komen volgende week en krijgen direct het hele huis tot hun beschikking. Een bench heb ik nooit gehad, ook niet voor de pups.
Ze krijgen wel een eigen kamer om te starten waarvan de deur niet dicht zit en ook niet dicht gaat. De kamer is de logeerkamer/rommel kamer dus is ook zeker niet leeg. Voor hun is het een rustige plek om even te starten, waar kattenbak, eten en speelgoed staat. Vanuit daar mogen ze op hun eigen tempo de rest van het huis gaan verkennen en in beslag nemen. Ook kunnen zo rustig kennis maken met de andere poes en de hond.
Ik zal wat spullen weghalen en verder wel zien. Het is een kwestie van opvoeden, is mijn ervaring. Ik zal de eerste paar weken zo veel mogelijk vanuit huis werken, maar heb naast katten ook vier paarden thuis en een hond, dus ze zullen vanaf dag 1 ook wel even alleen zijn.
Er zal vast e.e.a. sneuvelen, maar dat heb ik wel ingecalculeerd. Ik neem tenslotte kittens!