[FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:06

Roosch schreef:
[ [url=m/Ob3lbY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Live. Kan niet eens slapen zonder die 2. Tuurlijk spelen ze in de nacht samen tikkertje, word ik af en toe met 4 pootjes tegelijkertijd besprongen of heeft er 1 om 4 uur in de nacht een spontane aanval van knuffeleritis maar dat zou ik niet willen missen. :))

Zo gaat dat hier ook. :j
Zou niet meer zonder ze willen slapen.
Als ik wakker word en het licht aandoe, komen ze gelijk beide knorrend aan om te knuffelen.
Word ook regelmatig wakker met Noa op m'n rug.
Zo gezellig!

Die speelse buien hebben ze ook. Rennen ze achter elkaar aan onder het bed, over het bed, overal tegen aan en zo door.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:11

Ik kom dit topic nu pas tegen,
Wij hebben hier een kitten van 12 weken oud, enkel is ze gister een beetje lomp geweest waardoor ze haar pootje niet meer gebruikte(omhoog hoiden, dik en erg gevoelig). Naar de DA geweest, die vetrouwde het ook niet dus een foto gemaakt maar gelukkig niet gebroken. Pootje is zwaar gekneusd en ze zit nu op pijnstilling en dat gaat goed.

Hier een foto van ons zielepootje Lola:

Afbeelding

Em een paar weken terug met haar broertje:

Afbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:14

Froukje schreef:
Roosch schreef:
Ik heb hier een kattenkamer, die ik overigens niet gebruik om ze op te sluiten. Ik wil mijn katten niet beperken in hun bewegingsvrijheid, net zoals ik een paard niet zou willen beperken hierin als ik die had. Ja, er is vandaag een fotolijstje gesneuveld omdat mevrouw die uit de vensterbank tikte, maar ik haal wel even een nieuwe bij de Action. Als ik zie hoe heerlijk ze het vinden om rond te rennen, naar buiten te kijken of gewoon liggen waar zij graag willen liggen dan neem ik het risico voor lief dat er eens wat sneuvelt.

Een bench zou hier nooit of te nimmer in huis komen, medische noodzaak is hierop wel een uitzondering natuurlijk.

Net zoals ik ze nooit mee zou nemen "gezellig op visite bij anderen ". Een kat is gehecht aan zijn leefruimte en aan bewegingsruimte.

Als ik hierin niet zou kunnen voldoen had ik geen katten genomen. Net zoals ik geen hond neem omdat ik fulltime werk; ik kan niet in zijn behoeften voorzien.

_/-\o_ Amen!

En eerlijk, hoe vaak gaat er nou echt wat stuk? Hier niet dagelijks hoor, zelfs niet wekelijks of maandelijks. En als er al eens wat stuk gaat komt het vaker door de hond dan door de katten ook nog.

Nee hoor, vrijheid blijheid. En dat geldt voor zowel de honden, katten als kleine kids die hier rond lopen. Wat overigens niet betekend dat ze alles mogen slopen. Ik straf dat echt wel af als ik het zie, maar ze er voor opsluiten? :n

Mossel schreef:
Tikkertje gaat hier samen met de hond over mijn bed, en mijn nachtrust is al top dus hij gaat gewoon een paar uurtjes in de bench, gaat ie niet dood van. En heb ook een onderbuurvrouw die over het kleinste geluidje klaagt

Of je zegt gewoon tegen je hond dat het klaar is.. Die snapt dat echt wel hoor als je een paar keer corrigeert.

Joh zou het :)* ik heb hem zelf opgevoed.. ik heb alleen geen zin hem elke keer te moeten corrigeren omdat de kitten in zn poten of staart hangt als hij ligt te slapen, en hij daardoor dus weer mee gaat doen..

En een hond meer slopen dan een kat? Mmm nee, de hond heeftnog nooit wat kapot gemaakt in huis ook niet als pup zijnde. Memphis ook nog niet dat ik geloof ook niet dat, dat zal gebeuren, maar hij hoeft mijn plant niet uit te graven. Nogmaals ieder zijn/ haar manier van opvoeden en ik heb er voor gekozen dat hij dan maar eventjes in de badkamer of bench moet, daar gaat hij niet dood van.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:16

Mandyy schreef:
Roosch schreef:
[ [url=m/Ob3lbY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Live. Kan niet eens slapen zonder die 2. Tuurlijk spelen ze in de nacht samen tikkertje, word ik af en toe met 4 pootjes tegelijkertijd besprongen of heeft er 1 om 4 uur in de nacht een spontane aanval van knuffeleritis maar dat zou ik niet willen missen. :))

Zo gaat dat hier ook. :j
Zou niet meer zonder ze willen slapen.
Als ik wakker word en het licht aandoe, komen ze gelijk beide knorrend aan om te knuffelen.
Word ook regelmatig wakker met Noa op m'n rug.
Zo gezellig!

Die speelse buien hebben ze ook. Rennen ze achter elkaar aan onder het bed, over het bed, overal tegen aan en zo door.

Jullie zullen ongetwijfeld beter slapen dan ik ;) en niet met een depressie zitten.. ragdoll ligt overigens braaf naast me op bed te slapen.. die is niet anders gewend dan bij me te liggen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:17

Arme Lola!!
Hopelijk gat het snel beter en welkom!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:30

Mossel schreef:
Jullie zullen ongetwijfeld beter slapen dan ik ;) en niet met een depressie zitten.. ragdoll ligt overigens braaf naast me op bed te slapen.. die is niet anders gewend dan bij me te liggen

Mij bericht doelde niet op jou. Ik geef enkel aan hoe het bij mij gaat.
Jammer dat gelijk vergeleken moet worden wie het beter heeft, daar gaat het toch niet om?

Die foto van samen, lief!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:35

Dat zeg ik toch ook niet, zo interpreteer jij het. ik ligt enkel wat toe.. net of ik er zo enorm trots op ben hoe het met mij gaat :')

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:37

Ach joh, iedereen doet t op z'n eigen manier en daar is men ook vrij in! Er zullen vast ook genoeg mensen zijn die het onacceptabel vinden dst mijn katten gewoon buiten komen, ook buiten de tuin en ook 's nachts :P Zie zo vanaf de foto's/filmpjes van Mossel geen ongelukkige kat dus zo erg zal t allemaal wel niet zijn :P Laten we het gezellig houden hier! :))

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:39

Zullen we weer gezellig doen?

De oudste was hier net op oorlogspad toen ik naar bed wilde gaan.. besloop mij.. verstopte zich... grote glinsterende ogen.. en besprong me. Hihi.. heeft hij een poos niet gedaan sinds de kleine kat er is. Heeft genoeg aan spelen met hem denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:40

Mijn katten lopen vrij , snachts liefste binnen en dan heerlijk bij de vrouw in bed (behalve Rambo)

Boris is altijd stront verwend :+ , op zijn verjaardag een lekkere traktatie gehaald (kippenhart )

Afbeelding

Durfde deze stoei foto niet te showen :')

Mossel

Re: [FOTO] Kittenkletstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:48

Ik respecteer ieders manier van beesten houden hoor! Ieder zn eigen ideeën. Maar blijkbaar is een bench echt een enorm taboo en moet een kat maar alles kunnen slopen in huis :')
Maar indd weer door!

Ze zijn hier aan het wachten op hun avond maal :')

Afbeelding

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 00:44

Haha wat grappig ze wachten ook echt! Ze hebben hier de gekke 5 minuten... *\%/*

Vliegen hier door het huis met zijn 2tjes.

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 02:33

Met Dusty gaat ook alles nog prima xD ging net als een hert over het bed, kijkend naar boven (geen idee waarnaar ze keek, de lamp ofzo? _O- ) en daarbij gefrustreerd mauwen xD ze leek wel in trance dus had haar maar even gegrepen en daarna lag ze ook vrij snel tegen mijn benen te slapen <3

1 vervelend trucje wat ze nu s'nachts uithaald is in de muur klimmen.. we hebben 1 plek in de kamer (van woonkamer naar keuken) waar de muur een hoek maakt. Nu heeft ze dus ontdekt dat ze daar kan klimmen. Ik heb het haar nog niet zien doen, maar de nagels zijn zichtbaar tot zeker 1.5m hoof :roll: hoe ik haar dat nu weer ga afleren.... ze doet het namelijk nooit met iemand erbij

Daarnaast heeft ze ook wat met planten. Dit is echt haar plant, daar mag ze alles mee doen wat ze wilt. De andere planten moet ze vanaf blijven. Tot nu doet ze dit gelukkig ook braaf, maar in haar plant gaat ze graag liggen _O-

Afbeelding

Verder valt het (expres) slopen gelukkig wel mee. Er is op dat stukje behang na nog niks stuk O:)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 07:49

Roosch schreef:
Ik heb hier een kattenkamer, die ik overigens niet gebruik om ze op te sluiten. Ik wil mijn katten niet beperken in hun bewegingsvrijheid, net zoals ik een paard niet zou willen beperken hierin als ik die had. Ja, er is vandaag een fotolijstje gesneuveld omdat mevrouw die uit de vensterbank tikte, maar ik haal wel even een nieuwe bij de Action. Als ik zie hoe heerlijk ze het vinden om rond te rennen, naar buiten te kijken of gewoon liggen waar zij graag willen liggen dan neem ik het risico voor lief dat er eens wat sneuvelt.

Een bench zou hier nooit of te nimmer in huis komen, medische noodzaak is hierop wel een uitzondering natuurlijk.

Net zoals ik ze nooit mee zou nemen "gezellig op visite bij anderen ". Een kat is gehecht aan zijn leefruimte en aan bewegingsruimte.

Als ik hierin niet zou kunnen voldoen had ik geen katten genomen. Net zoals ik geen hond neem omdat ik fulltime werk; ik kan niet in zijn behoeften voorzien.

Mijn kittens (inmiddels zijn het er twee geworden! <3 ) komen volgende week en krijgen direct het hele huis tot hun beschikking. Een bench heb ik nooit gehad, ook niet voor de pups.

Ze krijgen wel een eigen kamer om te starten waarvan de deur niet dicht zit en ook niet dicht gaat. De kamer is de logeerkamer/rommel kamer dus is ook zeker niet leeg. Voor hun is het een rustige plek om even te starten, waar kattenbak, eten en speelgoed staat. Vanuit daar mogen ze op hun eigen tempo de rest van het huis gaan verkennen en in beslag nemen. Ook kunnen zo rustig kennis maken met de andere poes en de hond.

Ik zal wat spullen weghalen en verder wel zien. Het is een kwestie van opvoeden, is mijn ervaring. Ik zal de eerste paar weken zo veel mogelijk vanuit huis werken, maar heb naast katten ook vier paarden thuis en een hond, dus ze zullen vanaf dag 1 ook wel even alleen zijn.

Er zal vast e.e.a. sneuvelen, maar dat heb ik wel ingecalculeerd. Ik neem tenslotte kittens!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:09

MJ := kiekeboe!

Ik moet eerlijk zegen dat een kat in een bench iets is dat ik eerder dan hier nooit gehoord heb.

Hond wel maar vond ik ook nooit wat..
Zouden ze dan niet eerder wat slopen en gaan rellen als ze dan dus wel hun vrijheid hebben?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:50

IMJ schreef:

Ik moet eerlijk zegen dat een kat in een bench iets is dat ik eerder dan hier nooit gehoord heb.

Zouden ze dan niet eerder wat slopen en gaan rellen als ze dan dus wel hun vrijheid hebben?

Ik hoor en zie het ook nu pas hoor. Voor de honden heb ik het ook nooit gebruikt. Ik had er al zoveel opgevoed voordat de bench populair werd.

Ik heb er zelf echt een hekel aan, maar als andere het prettig vinden... prima dan. :)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 08:58

Hier ook. Maar wij zijn van dezelfde generatie zie ik. Vroeger bestond het simpelweg niet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:00

IMJ schreef:

Ik had -op eerdere discussies op Bokt na- ook nog nooit eerder van een kat in een bench gehoord.

Bij de honden die we thuis vroeger hadden nooit gebruik van gemaakt, dus ook geen ervaring mee.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:32

Kat in de bench? Nee sorry dat vind ik echt onzin. Die van mij lopen gewoon los. En ja er sneuvelt weleens wat maar dat hoort erbij. Het lijkt me dat je je huis kittenproof maakt toch? :=
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:39

Hier kan ik ook echt niet meer zonder hoor! Ook live beeld hier, alleen dan van het wakker worden.
Afbeelding

Ik kan best snappen dat mensen een bench gebruiken voor hun hond, sommige honden hebben daar ook wel echt behoefte aan. Maar hier is er nog nooit 1 in huis geweest en we zijn inmiddels 5 puppies verder. Nog nooit problemen gehad, dus het is niet eens in me opgekomen om er voor de katten wel 1 te kopen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:41

Ik heb bewust voor Britse Kortharen gekozen gezien zij een rustig karakter hebben en weinig leefruimte nodig hebben.
Mel is idd ook heel rustig maar je hebt uitzonderingen en daar is Noa er een van. :)) :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:43

kleine man groeit goed.
Afbeelding

Kleine ding hier aporteert :D

Ik gooi zijn vogeltje hij komt ermee terug :D

@mandyy, ze zijn ook erg mooi!

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:48

Ik heb ook nog nooit gehoord van een kat in een bench, we hebben haar pas sinds gisteren maar ze mag het hele huis gebruiken. Als we eventjes weg zijn om boodschappen te doen +- 15 minuten, blijft ze alleen in de woonkamer. Deze is groot zat, ze is ook nog errug speels :D Gelukkig al wat meer naar de krabpaal, mijn bank vond het niet zo leuk.. Maar dat nemen we voor lief!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 09:59

Ah IMJ leuke foto! Daar zie je het verschil goed.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:02

Je zou het zo niet zeggen. Maar mimo is 4kg zwaarder dan kleine Jinx :D