xDarkness schreef:Naast afschrikken, verdedigen en de levensgevaarlijke vechthond spelen gaan we ook graag uit wandelen, op vakantie, gaat ze graag mee als knuffelhond naar verzorgings/bejaardentehuizen, internaat en gaat ze ook graag mee uit eten. Je kunt het ook enorm letterlijk nemen, kom op zeg. Maar ja, ze waakt hier over ónze spullen en over onze veiligheid. En daar is mijn inziens niets mis mee. Moeten mensen maar met hun tengels van ons/onze spullen afblijven en zolang ze dat doen, is er niets aan de hand.
Edit op jouw edit 2: Dat heb ik in eerdere posts al vermeld, dat waakhonden er zijn om af te schrikken en niet alles gelijk op te vreten, dus technisch gezien zijn we het dan met elkaar eens. Ik denk ook niet dat inbrekers bang moeten zijn voor de hond... x'D.
Die knuffel- en gezelschapsfunctie zijn nu niet echt doeleinden waar je per se een vechthond voor nodig hebt (en waarvoor het dus erg zou zijn als dergelijke honden op termijn niet meer te krijgen zijn in Nederland). Voor het waken is in principe iedere hond geschikt die tijdens het kwispelen naar vreemden die 's nachts binnenkomen niet vergeet om ook geluid te maken.
Dat beschermen van jullie spullen en veiligheid en iedereen pakken die zijn tengels daar niet afhoudt, dat is nog steeds iets waar we in Nederland andere instanties voor hebben en waar echt maar heel weinig geweldmiddelen bij zijn toegestaan. Zelfs juweliers die meermalen zijn overvallen mogen niet zonder meer een pistool in huis hebben bijvoorbeeld. Een vechthond waarvan je weet dat hij indringers pakt, dat zou nog wel eens een leuke kwestie kunnen worden voor de advocaat van het slachtoffer/de inbreker.
Grappig trouwens dat het probleem hier opvallend dichtbij de van alle kanten belachelijk genoemde oplossing van HC ligt ('geef iedereen een wapen om zich te verdedigen tegen de levensgevaarlijke honden van een ander'). Laat heel mooi zien hoe wapenwedlopen ontstaan.