Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:04

Hier controleren ze ook daadwerkelijk dus die 140 heb je snel te pakken, ken te veel mensen die heel even.... en hoppa..
Alleen op zondag dan kan het wel, wahhhhhhaaaaahhh, zit in zeer zeer bijbelse gemeente zal ik maar zeggen, dan is de controleur er niet.

hmm, klinkt leuk dat met die ogen op hond, maar al speelt die van mij leuk met haar topvriendin als ze dan letterlijk over haas struikelen (want die liggen hier gewoon zodat je er echt op trapt en zie je ook dan pas) dan is hartsvriendin of stuk hart nog steeds minder leuk dan haas. Zelfs thuis nieuw commando gekoppeld aan heel veel lekkers er in gezet, maar haas is toffer.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:13

Ik kan t hier nog niet met zekerheid zeggen. Daar heb ik ZhuZhu nog te kort voor. Miep was ik in haar jonge jaren ook regelmatig kwijt. We woonden aan de Veldweg en daar waren dus genoeg velden met hazen. Heb daar heel wat staan vloeken :') . En 20 minuten wachten tot mijn witte hond alleen nog een wiite aalstreep had en verder zwart van de prut was.... ;( . Maar uiteindelijk is het wel gelukt. Moest me wel altijd met haar bezig houden. Haar gewoon laten wandelen en ik lantefanteren, dan ging ze zelf wat leuks verzinnen. Ik schop dus nog steeds tegen steentjes of in zand (of sneeuw), terwijl ze dat echt niet meer kan (wel wil, natuurlijk). Maar dat duurt inderdaad wel even..,, :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:22

Fajah gaat helaas ook achter konijntjes en katten aan. Ze is dan even Oost-Indisch doof ^)
Ik wil wel met haar op cursus en ben benieuwd of dat gaat helpen.
Van de week kwam ze een egel tegen, maar die is dan weer niet interessant :')

Edit: oh ja, en van de week heeft ze een muis gevangen. Helaas kon die het niet meer navertellen :(:)
Trots dat mevrouw was :') en teleurgesteld dat ik hem afpakte :P

Nog even over de DNA test: ik zie de uitslagen regelmatig voorbij komen op hondenfora en het is echt heel gedetailleerd en leuk om te lezen!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:30

Leuk, zo n DNA test. Wilde dat ook doen tzt. Gewoon voor de leuk. Ook bij mijn pony trouwens. Na de vakantie eens doen.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:36

Waar laten jullie die testen doen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:41

Hier kun je het laten doen.

Dan ziet je DNA test er dus ongeveer op deze wijze uit:
http://2.bp.blogspot.com/--ZptMRYI_jA/U ... staswp.jpg

En je krijgt nog meer informatie over de afkomst.
Zelf heb ik het nog nooit laten doen, maar op het hondenforum doen ze het wel regelmatig en soms komen er echt rassen uit die je niet zou verwachten :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:49

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:25

Dat is wel leuk! Alhoewel als je allemaal 'mixt breeds' hebt, dan weet je nog niks en het is niet echt goedkoop.

En wat ik me ook afvraag, is waarom de overgrootouders van de hond hetzelfde is als de grootouders en de ouders....

Bij welke is dit gedaan? Weet je dat? Is dat bij die DNA kit?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 08:30

Hier kun je het laten doen: http://www.hondenoutlet.nl/product/hond ... l-insights
Het is idd niet goedkoop en soms zijn er rassen die nog niet in de database staan (er staan er ongeveer 200 in de database en ze breiden nog steeds uit) of een voorouder die zo'n enorm percentage aan verschillende rassen bij zich draagt, dat het niet meer te traceren is. Maar over het algemeen krijg je toch wel veel informatie hoor! Je krijgt er geloof ik ook nog een pagina bij waarop staat voor hoeveel % een ras voorkomt in je hond en uit welk gedeelte van de wereld dat komt etc.

Volgens mij kun je het ook rechtstreeks via Wisdom Panel Insights bestellen. Dan is het iets goedkoper.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 15:09

Muis, ha ha, Cayenne maak je borst maar nat, de DH van de hond vangt die ook en niet 1, nee is echt hobby van haar.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:28

Gisteren de hele dag in Kopenhagen. En dan zie je meteen dat ZhuZhu een stadshond is en Miep een plattelandshond. Miep wil echt elke vierkante cm besnuffelen. In de stad echt zoveel (honden)luchtjes te snuffelen. ZhuZhu weet allang dat je niet bij elke boodschap stil moet staan. Dan kom je nooit ergens. Even 'koppen snellen' en gewoon doorlopen. Als t echt interessant wordt, dan sta je even stil om te snuffelen.

In een straatje iets gaan eten en ZhuZhu krult zich naast ons op en gaat liggen. Miep vindt dat lastiger. Ze is stokoud en de straat ligt niet lekker. Dus haar mijn vest gegeven om op te liggen. Mensen gingen er foto's van maken! _O- . Komt er een bus van DHL langs, die echt heel dicht langs ZhuZhu komt. ZhuZhu tilt haar kop op en kijkt verstoort op; 'let ff op, hier lig ik, dus' _O- .

Maar van 1 ding kijk ik wel op. Voor een straathond is ze aardig kieskeurig met haar eten. Ik heb hier een soort voer net als Renske gekocht. Nou, díé hoeft ze dus niet! :oo . Terwijl Miep t zo naar binnen werkt. En dat van ZhuZhu dus ook.... :') Tja, als zij het toch niet hoeft....

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 10:18

Na je twijfels voor de adoptie, lijkt het mij dat je in ZhuZhu toch een echt maatje gevonden hebt ;). Hier is het echt aftellen naar maandag, Fenna heeft het heel lastig. Kan binnen in huis bijna niet meer opstaan, loopt achteraan half gebogen, staart hangt naar beneden...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 17:50

ZhuZhu gaat ook echt niet meer weg, nee. Nooit zo n makkelijke hond gehad :o

Vandaag dus wezen wandelen in de bossen. En zie hier: weer het verschil tussen stads- en buitenhond. Miep volledig in haar element en ZhuZhu zachtjes jankend of we ooit nog wel weer in bewoonde wereld terecht zouden komen. := . Hopelijk gaat ze het buitenleven nog wel waarderen, want daar houden wij wel van. Qua conditie redt ze het makkelijk. Miep moesten we op steile heuvels af en toe even een kontje geven (maar ze is dan ook bijna 14...). ZhuZhu gaat zo naar boven. Je ziet wel meteen aan ZhuZhu of we op de terugweg zijn. Daar wordt ze heel actief van. Net een paard := .

Dat is dan echt aftellen, Balte. Hopelijk heeft ze er baat bij.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:03

Wat fijn dat Zhuzhu het zo goed doet fabster!

En balte ach die arme Fenna, hopelijk baat het haar!

Vriend en ik hadden laatst besproken dat we de oprit eruit wouden halen, af wouden graven en opnieuw aan wouden leggen.
Tara is alvast begonnen, helaas wel aan het deel van de oprit wat moest blijven zitten en waar nog een auto overheen moest :')
Afbeelding
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:06

:= Classic! Verkeerde gebruiksaanwijzing gegeven?

Hier een foto van vanmiddag.Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 18:25

Fijn dat Zhuzhu toch zo goed bij jou/jullie past! :D

Oeps Classic :=

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 19:48

Zhuzhu is dan natuurlijk ook van het wensenlijstje. Behalve het uiterlijk paat ze helemaal. En qua gehoorzaamheid etc nog boven verwachting ook. En ik vind haar koppie echt lief. <3

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:52

Wauw die omgeving Fabster! Lijkt me heerlijk wandelen daar! <3

En tsja die gebruiksaanwijzing.. Die had ik natuurlijk ook in het Spaans moeten geven inplaats van in het Fries :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:26

Haha Classic, voor echt wandelen kun je beter ergens anders dan naar Denemarken gaan. Als het al mooi is, lijkt het wel Zandvoort aan Zee, zo druk. Hier toevallig wandelingen met steile stukken. Die doen de meeste mensen niet, dus hier heerlijk rustig en inderdaad best heel mooi.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:37

Zou je eerder naar zweden of noorwegen moeten gaan :j meer natuur zonder veel mensen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:49

Ja, zou ik leuk vinden. Maar ik heb maar een week (ivm de paarden) en we gaan dus met de auto. Dan is dat te ver rijden. Maar de Vogezen, DL, GB, allemaal goed te doen in een dag en prachtig wandelen. Zweden trekt me niet zo. Maar Noorwegen zou ik graag doen. Mss ooit nog. Dan wel met get vliegtuig (en honden dus ook) óf een superoppas vinden voor mijn paarden en katten. Anders wordt dat niks. :(

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:55

Ahh dat begrijp ik dan :j jammer genoeg is vliegen met dieren vaak reteduur -O-

Ik wil graag nog naar oostenrijk met de honden, ben ik nog nooit geweest en lijkt mij ook heel mooi :j

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:59

Ik zelf hou ook niet zo van drukte en wel van natuur! Zweden en noorwegen staan ook op mijn vakantielijstje :D
Alleen willen wij het liefst met auto op vakantie en Tara ook mee..

Al staat Segovia ook nog op het lijstje

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:11

kirri schreef:
Ahh dat begrijp ik dan :j jammer genoeg is vliegen met dieren vaak reteduur -O-

Ik wil graag nog naar oostenrijk met de honden, ben ik nog nooit geweest en lijkt mij ook heel mooi :j

Vliegen is helemaal niet zo duur met hond. Heb t laatst een x opgezocht. Bij Transavia dan. Maar er mogen maar 2 honden mee. Dus als iemand anders ook zijn hond mee wil, kan t voor ons al niet. Want die 2 honden is niet pp, maar geldt voor t hele vliegtuig.

Miep zou trouwens doodsbang zijn. Dus zolang zij leeft, doen we dat sws niet. Maar ZhuZhu zou mss nog kunnen.

Wat is Segovia? :o?

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:13

Dan moet je inderdaad geluk hebben dat niemand anders een hond meeneemt!

Mijn vriend krijg ik echt niet in een vliegtuig, dus we moeten wel met auto..

Segovia ligt in Spanje, daar komt Tara vandaan. Het lijkt ons gaaf om te zien waar ze vandaan komt en eventueel langs het asiel te gaan waar ze heeft gezeten.
Zij zij zelf ook nog steeds erg begaan met de dieren die bij hun hebben gezeten.