Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 15:29

Het zou gewoon goed fatsoen zijn om alleen al maar even te reageren met iets in de trant van "ik weet niet zo goed wat te zeggen".

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:11

Heel raar dat je geen reactie krijgt. Al was het een "we zitten midden in de verhuizing, kan ik je later bellen/appen?"

En daarnaast, als ze echt zó blij zijn dat ze nog leeft, dan waren ze toch al wel een keer langs geweest? Je kan heus érgens een 1/2 uurtje vrijmaken...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:29

Dit is heel erg invullend maar zou het zou kunnen zijn dat de indruk gewekt is dat TS van haar kat af wil. Niet bewust natuurlijk want wij weten dat TS haar kat wil houden maar soms kan schrijven anders over komen dan we denken. Dat de stilte betekent 'maar wij willen hem niet terug'

(lekker behoorlijk speculeren)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:14

Of... Het kan ook dat ze idd die indruk hebben, de kat wèl terug willen en ook info aan het vergaren zijn over hun rechten. En dat ze niet antwoorden omdat ze voorzichtig willen zijn zolang ze niet zeker zijn of ze wel aanspraak kunnen maken op de kat.

Maar dat is idd speculeren :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:18

Maar dan nog, laat iets horen. 1 app kost je 5 sec? Je kan neutraal blijven, maar wel iets laten horen. Ze zouden bij mij nu echt met een hele goede reden moeten komen als ze haar nog willen zien.

Wij hebben ons reutje nu al een jaar en de vorige eigenaresse heeft hem maar een aantal weken gehad. Die stuurt ook wat als ze aan hem denkt, ook al zit er steeds langere tijd tussen. Ik snap dat en stuur dan netjes iets terug.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:27

superpony schreef:
Maar dan nog, laat iets horen. 1 app kost je 5 sec?

Het appen kost misschien 5 seconden. Het weten wat en hoe je het wilt appen... nachten slapeloosheid als je pech hebt?

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:25

Shadow0 schreef:
superpony schreef:

Het appen kost misschien 5 seconden. Het weten wat en hoe je het wilt appen... nachten slapeloosheid als je pech hebt?

Dat zou wel kunnen ja, maar netjes is het zeker niet.. TS heeft behoorlijk veel moeite gedaan deze mensen toch nog te vinden, en dat weten zij ook heus wel, aangezien ze het met elkaar gehad hebben over hoe het toch kon dat ze elkaar 2 jaar lang mis zijn gelopen online. Dit is dus bewust alles maar laten en niet eens even een enkel woordje gebruiken om een teken van aandacht te geven voor de eigenaar van de kat die ze 2 jaar lang kwijt zijn geweest. De meeste mensen zullen wel doorhebben dat ze al hun kansen verliezen om het beetje überhaupt nog te zien als ze gericht iemand anders gaan negeren, laat staan het diertje mee te nemen als ze dat dan toch willen. Persoonlijk zou ik mijn kat toch nog even willen zien en even aanhalen na 2 jaar, en ik neem aan dat deze mensen ook zoiets hebben, of inderdaad bang zijn dat gevoelens weer boven komen en het dus liever niet willen, maar een paar foto's zijn dan nog wel iets waar je dan wat mee kunt lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 18:40

Shadow0 schreef:
superpony schreef:

'Sorry, ik reageer later even. Ik weet nu niet wat te zeggen'. Duurt ook 5 seconden...

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:03

Nou TS, ik zeg, gefeliciteerd :D
Lekker hierbij laten in ieder geval en lekker veel knuffelen met je lieverd!! :))

femmy91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:37

TS hoe is het ermee? Nog wat gehoord van de vorige eigenaren?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:25

Ben ik inderdaad ook erg benieuwd naar! :)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 18:35

Wat een timing van jullie haha.

Toevallig kreeg ik vanochtend ( 2 weken later ) een berichtje.

Er stond in dat ze ook eea uitgezocht had en dat ze d'r dochter had gezien nadat de kat vermist raakte ( neem aan dat ze het heeft over overstuur zijn )
Dat ze een afspraak wilt maken.

Tja eerlijk en waarschijnlijk stoot ik mensen hier ook voor hun hoofd maar ik heb besloten niet meer te reageren en dan zie ik het wel.

Ik heb 2 weken op een reactie moeten wachten op een bericht wat ze binnen 5 minuten na het verzonden was heeft gelezen.

Als ik in de positie was dat iemand mijn kat gevonden had deed ik er echt niet zo lang over.
Dubbel gevoel dus daarbij maar een goed gevoel dat ik mijn besluit heb gemaakt.

Als jullie andere inzichten /meningen hebben laat het mij gerust weten.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:38

Ach TS, ik vind ook wel dat je gewoon kunt wachten met reageren/niet per se hoeft te reageren op dat berichtje. Ik had op z'n minst wel een soort excuus en/of een uitleg verwacht van die mevrouw, over waarom het zo lang duurde voor ze antwoord gaf. Als het haar echt iets kan schelen en ze kan zien dat je haar bericht gelezen hebt stuurt ze vast nog wel iets, maar ik zou voor nu ook gewoon alles bij haar neerleggen.

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 18:42

Nope geen uitleg erover.
Ja waarschijnlijk was het dat hun eea wilde uitzoeken geen probleem maar ze hadden mij eerder al wat kunnen laten weten in ieder geval om in "contact" te blijven.

Vandaar dus ook mijn besluit helemaal geen reactie te geven. We zijn al een maand verder en wil niet nog eens in de stress zitten

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:44

Groot gelijk TS! Klaar zo. :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:44

Ja of op zijn minst een reactie dat ze er even over nadenken, toch?

Dan weet je iig ook iets meer.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:48

Ik kan natuurlijk geen werkelijke oordelen vellen over mensen die ik niet ken, maar vanuit de berichtjes te zien lijkt het alsof er maar weinig of zelfs helemaal niet gedacht wordt aan de situatie van TS. 2 Weken niets van je laten horen is niet netjes, en al helemaal als je vervolgens geen uitleg wil geven of excuses wil maken als je je dan toch weer meld. Daarom denk ik ook dat het niet in ze op zal komen dat TS er last van zou hebben als de kat ineens teruggeëist wordt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:59

Waarom moet je je tot hun niveau laten zakken? Je kunt toch aangeven datje bijv vindt dat je te lang op een reactie hebt moeten wachten, en dat je besluit vast staat en je de kat sowieso niet terug doet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:02

Maartje1990 schreef:
Waarom moet je je tot hun niveau laten zakken? Je kunt toch aangeven datje bijv vindt dat je te lang op een reactie hebt moeten wachten, en dat je besluit vast staat en je de kat sowieso niet terug doet.

Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Dit lijkt een beetje oog om oog, tand om tand?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:04

Ik had wel wat teruggestuurd. Ik vind het een beetje kinderachtig om te denken: nou als zij het doen doe ik het lekker ook puh. Vraag gewoon waarom het zo lang duurde en kijk dan wat je er mee doet ipv verhalen in te vullen voor hen (zoals sommige denken: geen interesse).
Laatst bijgewerkt door Neverland op 25-09-16 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:05

Helemaal eens met je besluit, TS! Twee weken is echt te lang. Uitleg kunnen ze zelf ook nog geven.

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:05

Nou ja, dat ook weer niet per se, maar ik vind het wel belangrijk om goed te kunnen weten wat voor mensen er bij mij misschien ineens over de vloer komen. Als er geen reactie meer komt binnen een aantal dagen op jouw non-reactie weet je meteen dat je ze toch nooit uit hoeft te nodigen. Maar ja, ik had dan ook al eerder gezegd dat ze niet meer hoefden te komen aangezien ik geen reactie kreeg, en TS heeft besloten dat ze dit wel wil voor haarzelf. Misschien dat ik daarom denk dat ze nu sowieso ook niets meer hoeft te zeggen, omdat ik het al afgesloten zou hebben, want blijkbaar was die kat toch ook weer niet zo belangrijk dat ze graag contact wilden houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:09

Ts ik geef je groot gelijk, ik zou ook niet meer reageren, je bent zeer degelijk tegen ze geweest en hebt netjes gehandeld.
Iets in mij zegt dat het nog wel eens staartje kon krijgen als je ze over de vloer laat komen, en dan weten ze ook gelijk waar je woont etc.
Mooi laten voor wat het is...

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:12

Ik had denk ik nog wel even een berichtje gestuurd.
Even laten weten dat je het jammer vind dat je een tijd niks hoort en daardoor in de onzekerheid hebt gezeten. Dat jij het nu heb afgesloten en het hierbij laat. Ze weten dat de kat een huisje heeft gevonden en het goed heeft.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:12

Ik zou ze ook niet meer laten komen, maar wel antwoorden dat je het bij deze afsluit. Ze hebben zeker hun kans gehad, maar zelf niet antwoorden vind ik persoonlijk niet echt netjes.