[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:29

Van schreef:
wow wat een joekel al Cheytjuh :wow:

Vandaag weer wezen kijken en besloten wie er mee naar huis mag
zondag gaan we haar halen :):) <3
[ [url=m/F5Ossa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knappertje!
Super leuk :D

x_Anne_x

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:32

o wat leuk nog meer pupjes die naar hun nieuwe huis mogen.
Hoe gaan ze heten? :D

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:17

Wat een schatje!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:24

wat leuk zeg nog meer pups en zo leuk al die verschillende rassen te zien

spannend die eerste dagen toch wel

oh Olaf amai, das toch wel een enorme grote keuze aan hond geweest :+ knapperd

van mooi meisje

tigress wat een schatje en weinig wit op het hoofd, vind ik net ietsje mooier, BC?

szzkq goed weer om in het water te spelen, en graven natuurlijk erna :')

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:05

Oh wat leuk al die puppy's! <3

Hier flink aan het oriënteren/researchen, zie onderhand door de bomen het bos niet meer. Komt ook deels omdat we nog niet concreet hebben wat voor hond we willen (wel wat ideeën die dan weer heel erg uiteenlopend zijn). Ben bij veel verschillende kennels/fokkers informatie aan het inwinnen en krijg het er lichtelijk benauwd van. Wachtlijst hier, complete sollicitatie daar. :')
Hoe ver van te voren hebben jullie een pup 'gepland' of wisten jullie wanneer hij/zij ongeveer kwam? Werk in de zorg waar ze nogal spastisch doen over vakantieplanningen e.d dus daar zie ik ook nogal een uitdaging in.. :o

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:09

Bij wat voor fokkers ben je wezen kijken? :D

Pup was hier totaal onverwacht dus niets kunnen plannen. Helemaal niet handig kan ik je vertellen :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:22

Ik wacht al zo'n 3 jaar op deze pup :P

Ik zal eerst eens kijken welk ras je zou willen en daarna opzoek gaan naar een fokker en een combinatie van ouder dieren die je aanspreekt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:23

hier zeven maanden mee bezig geweest en inderdaad wachtlijsten en sollicitaties ook gehad maar wij wisten dan wel welk ras we wilden

meisje hier is zo flink, alleen begint ze soms te bijten, ja negeren en omdraaien om haar dan vervolgens iets anders aan te bieden, doen we nu dus hopelijk gaat dit er vlug uit

en luisteren, ja soms wel, soms niet :')
klein stukje aan de leiband gaan stappen, ging redelijk maar ze liep meer met de halsband in de mond dan echt goed mee

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:32

Iemand die weet waar ze honden op kunnen vangen? Geen asiel!
Mijn vriend moet noodgedwongen verhuizen en zijn herder kan niet mee.. Hij vind zelf dat ie niet goed voor de hond kan zorgen (te weinig geld etc) en ik kan de hond niet bij mijn hond en kat houden + dat mijn moeder niet nog een hond wilt en we n kindje verwachten dus dan gaat het al helemaal niet meer...
Hij is iets ouder dan n jaar, super lief, niet gecastreerd, speels en een echte waterrat!

(Sorry als ik dit niet mag posten. Zien echt geen weg meer.. Hij MOET vrijdag verhuizen en dan moet de hond dus een plekje hebben...)Afbeelding

Edit: mocht iemand hier iets/iemand weten of zelf plek hebben mag je altijd een pb sturen! Hij gaat niet voor niks weg, zo weten we in elk geval zeker dat mensen r echt om geven!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 23:54

Contact opnemen met de rasvereniging? Mailtjes doen naar hondenscholen in de buurt.
Het is wel erg kort dag... vrijdag.. dan moet je wel alle zeilen bijzetten.
Misschien facebook pagina voor herders?

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 00:01

Evelijn schreef:
Contact opnemen met de rasvereniging? Mailtjes doen naar hondenscholen in de buurt.
Het is wel erg kort dag... vrijdag.. dan moet je wel alle zeilen bijzetten.
Misschien facebook pagina voor herders?

Facebook al geprobeerd, rasvereniging is een goede!
Wij zouden ook willen dat we langer hebben maar helaas.. Vind het zo sneu -O-

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 03:52

Waarom die tijdslimiet? Die paar extra dagen maken toch niet uit? Vind het heel sneu.
Heb hem overigens niet op de herplaatsing herders-facebook gezien en ook niet op herplaatsers-nederland. Dat zou ik nog doen als ik jullie was.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:22

Fotsy schreef:
wat leuk zeg nog meer pups en zo leuk al die verschillende rassen te zien

spannend die eerste dagen toch wel

oh Olaf amai, das toch wel een enorme grote keuze aan hond geweest :+ knapperd

van mooi meisje

tigress wat een schatje en weinig wit op het hoofd, vind ik net ietsje mooier, BC?

szzkq goed weer om in het water te spelen, en graven natuurlijk erna :')

Ik ben dol op zijn tekening <3 Veel zwart op de kop, hou ik wel van :D
En nee, een cardigan welsh corgi :D

Boemklatsch schreef:
Oh wat leuk al die puppy's! <3

Hier flink aan het oriënteren/researchen, zie onderhand door de bomen het bos niet meer. Komt ook deels omdat we nog niet concreet hebben wat voor hond we willen (wel wat ideeën die dan weer heel erg uiteenlopend zijn). Ben bij veel verschillende kennels/fokkers informatie aan het inwinnen en krijg het er lichtelijk benauwd van. Wachtlijst hier, complete sollicitatie daar. :')
Hoe ver van te voren hebben jullie een pup 'gepland' of wisten jullie wanneer hij/zij ongeveer kwam? Werk in de zorg waar ze nogal spastisch doen over vakantieplanningen e.d dus daar zie ik ook nogal een uitdaging in.. :o

Ik ben er ongeveer 3/4 jaar mee bezig geweest.
-Rustig orienteren, welk ras wil ik graag?
-Ras gevonden, onderzoek doen in de rasvereniging, meer info winnen over het ras
-Besloten dat ik dit ras graag wil meemaken, op bezoek geweest bij een fokker die redelijk in de buurt zat (uurtje rijden)
-Verliefd op het ras geworden, fokkers gemaild voor fokbeleid, etc.
-Jaar gewacht, denk ik er nog altijd zo over?
-Na jaar nog altijd dezelfde gedachte, besloten degene weer te mailen waar ik het beste gevoel bij had
-Bezoekje gepland met die fokker. Kennismaken en wellicht op wachtlijst
-Half jaar later, dekking stond gepland, ik wist dat pup zou komen :):)

en vanaf dat punt zijn we nu zo ver dat ik hem morgen ga ophalen :D

_love12_ schreef:
Iemand die weet waar ze honden op kunnen vangen? Geen asiel!
Mijn vriend moet noodgedwongen verhuizen en zijn herder kan niet mee.. Hij vind zelf dat ie niet goed voor de hond kan zorgen (te weinig geld etc) en ik kan de hond niet bij mijn hond en kat houden + dat mijn moeder niet nog een hond wilt en we n kindje verwachten dus dan gaat het al helemaal niet meer...
Hij is iets ouder dan n jaar, super lief, niet gecastreerd, speels en een echte waterrat!

(Sorry als ik dit niet mag posten. Zien echt geen weg meer.. Hij MOET vrijdag verhuizen en dan moet de hond dus een plekje hebben...)[ [url=m/sJkCSd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: mocht iemand hier iets/iemand weten of zelf plek hebben mag je altijd een pb sturen! Hij gaat niet voor niks weg, zo weten we in elk geval zeker dat mensen r echt om geven!

Bij welke fokker komt hij vandaan? Wellicht de fokker inlichten over de situatie?
Rasvereniging is inderdaad ook een goede :j
Verder heb je nog facebookgroepen en de DHCN herplaatsing ook. Die al geprobeerd?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:34

Tigress leuk, ras ken ik helaas niet :o heb je een foto als volwassen hond? En wat de kenmerken zijn?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:52

Volwassen variant:
Afbeelding
Algeheel beeld:
Stevig gebouwd, krachtig, beweeglijk, met een groot uithoudingsvermogen. Lang in verhouding tot de hoogte, het lichaam eindigend in een vossenstaart, die in het verlengde van het lichaam is aangezet.

Algemene kenmerken:
Levendig, actief en intelligent, evenwichtig, niet schuw of agressief.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:45

Krijgen die geen last van hun rug? :o

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:09

Last als in hernia's bedoel je?

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:10

Nog niet wezen kijken, vooral wat op internet rondgesnuffeld en wat mailtjes er uit gedaan. Vrienden van me hebben ook heel 'spontaan' een puppy aangeschaft en hebben daar achteraf om verschillende redenen spijt van gehad, dat wil ik een beetje voorkomen. Mij persoonlijk spreken de australian kelpie, australian shepherd en duck tolling retriever heel erg aan dus ben me hier voornamelijk op aan het oriënteren. Vriendlief heeft hier natuurlijk ook een zegje in. ;)

bedankt voor alle tips alvast!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:18

Tigress schreef:
Last als in hernia's bedoel je?

Zou kunnen? Ik vind Corgi's ook echt geweldige dieren, maar hun rug lijkt me zo lang?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:40

Ik denk inderdaad dat een Corgi snel hernia's zal hebben :(:) net als teckels...

Och wat sneu voor die herder... ik zou de fokker opbellen die kan denk ik het meeste betekenen zo kort dag...

Hier ook een hondje met een wat langere rug, maar gelukkig niet zo lang als een teckel, die vonden we ook mega leuk, maar daar zijn we vanaf gestapt ivm de grote kans op hernia's bij klappen op de rug. En tuurlijk ons kind van 1 mag niet slaan of iets, maarja de kans dat we dat toch niet volledig kunnen voorkomen was ons te groot :(:)

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:40

Oh die witte pootjes bij die pup <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:46

Valt gelukkig reuze mee :j Het ras is gevoeliger voor hernia's, net zoals bijvoorbeeld de teckel, basset etc. maar het is niet dat ze er in het dagelijks leven last van ondervinden. Sterker nog, mijn fokker kent nagenoeg geen corgi's die er daadwerkelijk eentje hebben gehad.
Met een juiste begeleiding kun je al veel voorkomen. Niet laten overbelasten spreekt voor zich (dus niet springen/traplopen) :j
Ik wil daarom ook mijn hond laten zwemmen om goede rugspieren te gaan opbouwen, zodat deze dit deels al kunnen opvangen.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:54

Boemklatsch schreef:
Nog niet wezen kijken, vooral wat op internet rondgesnuffeld en wat mailtjes er uit gedaan. Vrienden van me hebben ook heel 'spontaan' een puppy aangeschaft en hebben daar achteraf om verschillende redenen spijt van gehad, dat wil ik een beetje voorkomen. Mij persoonlijk spreken de australian kelpie, australian shepherd en duck tolling retriever heel erg aan dus ben me hier voornamelijk op aan het oriënteren. Vriendlief heeft hier natuurlijk ook een zegje in. ;)

Ik zou ik de overweging ook vooral mee nemen wát je met de hond wilt gaan doen, dat het karakter en raseigenschappen ook echt passen bij je verwachtingen. Succes met de zoektocht!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:19

Mlies schreef:
Boemklatsch schreef:

Ik zou ik de overweging ook vooral mee nemen wát je met de hond wilt gaan doen, dat het karakter en raseigenschappen ook echt passen bij je verwachtingen. Succes met de zoektocht!

Daar heb ik me ook voornamelijk op gericht. :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:19

Onderweg! :D denk je; ach...we doen er een kleine 2 uur over. Als we om 8 uur weg gaan zullen we er rond een uur of 10 zijn (onverwachte omstandigheden kun je dan opvangen)
Rijdt het zo lekker door dat we een half uur te vroeg zijn :')