Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:55

De hond heeft gewoon zelf een keuze he, eten. Er wordt gewoon goed eten gegeven, de hond krijgt de gelegenheid te eten. Dus er is geen sprake van uithongeren.
Het punt is dat mensen dingen gaan geven ter vervanging, of jus erover of uit de hand gaan voeren, of gaan praten en smeken. Hoe meer aandacht je eraan geeft, hoe meer ze zich ertegen afzetten.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 29-03-16 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 21:56

Hier ben ik ook heel makkelijk in.. niet willen eten? 10 min de kans, daarna krijg je het savonds weer.

Nu is dit in 3 jaar pas 1 x voorgekomen moet ik zeggen. En dit was omdat hij de smaak niet luste :'). Heb het de volgende dag weer gegeven, luste het uiteindelijk nog niet. Maar at het omdat hij honger had.
Ik koop deze smaak dan ook niet meer, maar vind het zonde om het zo weg te gooien en me zo makkelijk bij neer te leggen O:). Uithongeren vind ik heel wat anders. Mocht hij iets na 3 dagen (ofzo) nog niet eten, tuurlijk probeer je dan wat anders.

Maar vind ook niet dat je 10 x moet wisselen van eten, voordat ze wel een keer wat eten. Dan kunnen ze hier de pot op en verwen je ze imo teveel 8)7

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 21:58

Als een hond pertinent niet eet of idd net genoeg om niet om te vallen en je staat erbij en kijkt er naar hoe een pup of volwassen dier een wandelend lijk word
Ja , dan ben je gewoon niet lekker bij je hoofd.
Maar laten we niet vergeten dat Niemand!!in dit topic dat voorstelt.
Geloof dat er weinig bokkers zijn die dermate weinig hersenactiviteit dat ze dat adviseren of zouden doen.

Maar een verder gezonde hond met reserve kan prima een dagje zonder en je kan ook best een paar dagen volhouden.

Zelf ben ik er ook niet van getuige de hoeveelheid geld die ik al de kliko heb laten verdwijnen met een lastige eter, maar indien nodig zou ik het wel doen.

Het is ook best vervelend als een hond eerst iets prima eet en dan opeens eten ze het niet meer en dat heb je dan keer op keer weer en je zit met 10 halve zakken brok van 50 tot 90 euro de zak.
Dan zou ik het idd eens een paar dagen proberen.

Nogmaals... hier thuis niet aan de orde. Maar het gaat me veel te ver om iets als dat door te trekken naar een hond zo ongeveer te laten versterven.
als je dat doet ben je gewoon echt niet lekker in de bovenkamer.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 22:02

Donna89 schreef:
Even een update.
Buffel heeft gisteren 1 portie gegeten omdat ik er ei doorheen heb gedaan. De rest niet, nou waren we ook steeds bezig met weggaan enz ivm paas bezoeken. En hij mocht gewoon mee maar moest eerst ff eten. Ja leg dat maar eens uit.
Einde van de dag nog wel 2 uurtjes zonder Buffel weg geweest en toen heeft ie geprobeerd te bench uit te graven
haha
Vandaag heeft Buffel helemaal niet gegeten. Ik ben vanmorgen gewoon op de bank gaan zitten, kopje thee. net als de andere dagen dat ik thuis ben (alleen moest ik vanmorgen wel weg maar pas later)
Hij heeft niet gegeten./ Ben weg gegaan, brokken laten staan en hem niet in de bench gedaan.
Hij is gewoon rustig geweest want er was niets gesloopt. Maar de brokken stonden er nog.
Vanmiddag verse brokken voor gezet maar nog steeds niet eten
Eet overigens wel de dentastick die hij kreeg als maag vulling (ivm gal spugen)

Nou vanavond met Buffel bij de DA geweest :(
Had ineens een heel rood oog, helemaal dicht zitten.
Heeft arme Buffel het hoornvlies beschadigd. Nu pijnstillers en druppels mee. Hoop dat dit het niet eten van vandaag en misschien gisteren verklaard.
Vanmorgen wel iets een klein oogje maar meer zo'n slaap oog idee.

Was vervangende DA en die gaf bij het verhaal vam bench slopen en slecht eten aan dat ie misschien verlatingsangst heeft en raad aan een filmpje te maken en sturen naar een gedrags deskundige..?
Strookt echter totaal niet met dat ie vandaag heeft laten zien dat hij 6 uur alleen kan zijn zonder mijn muur of de knuffels van mijn zoon op te eten
Toch eigen DA nog even om advies vragen dus als ze volgende week terug is.

Verder heb ik besloten om als deze zak voer op is, toch een andere brok te proberen (weet nog niet welke) en mocht dit ook niet wat zijn. over te stappen op vlees.

Vervelend zeg van ze oog. Hoe kan dit ineens?
Vind de logica van verlatingsangst niet eens zo heel raar.. Hij eet normaliter wel als jij er bent toch?
Zou idd zeggen, film het eens.. brengt het wat duidelijker in beeld.

Fijn dat je toch overstapt. Kijk eens op voedingswijzer. Hier kan je kiezen wat je eisen zijn en krijg je vanzelf allerlei merken.
Misschien merk je zelfs verschil als je kwalitatief een betere brok/kvv voert. Ben ik stiekem ook wel benieuwd naar :o.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-16 22:03

Sonja_vR schreef:
Als een hond pertinent niet eet of idd net genoeg om niet om te vallen en je staat erbij en kijkt er naar hoe een pup of volwassen dier een wandelend lijk word
Ja , dan ben je gewoon niet lekker bij je hoofd.
Maar laten we niet vergeten dat Niemand!!in dit topic dat voorstelt.
Geloof dat er weinig bokkers zijn die dermate weinig hersenactiviteit dat ze dat adviseren of zouden doen.

Maar een verder gezonde hond met reserve kan prima een dagje zonder en je kan ook best een paar dagen volhouden.

Zelf ben ik er ook niet van getuige de hoeveelheid geld die ik al de kliko heb laten verdwijnen met een lastige eter, maar indien nodig zou ik het wel doen.

Het is ook best vervelend als een hond eerst iets prima eet en dan opeens eten ze het niet meer en dat heb je dan keer op keer weer en je zit met 10 halve zakken brok van 50 tot 90 euro de zak.
Dan zou ik het idd eens een paar dagen proberen.

Nogmaals... hier thuis niet aan de orde. Maar het gaat me veel te ver om iets als dat door te trekken naar een hond zo ongeveer te laten versterven.
als je dat doet ben je gewoon echt niet lekker in de bovenkamer.

Whahaa hierom moest ik ff gieren :').

Is het trouwens niet zelfs goed als honden eens in de zoveel tijd vasten?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:16

Een dag vasten is niet slecht voor een hond. Ik doe het praktisch nooit, omdat ik het niet nodig vind, alleen als er één aan de diarree is.
En één van onze reuen weigert te eten als er een teef loops is en op haar hoogtepunt is. Dan vast hij vrijwillig drie dagen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:31

anneliesdj schreef:
Dat werk je ook in de hand als je het laat staan, dan wordt hij er steeds mee geconfronteerd.
Weghalen en geen aandacht aan geven.

Blijkbaar nog niet duidelijk aan gegeven. Als ik het 10 min laat staan en dan weer weg haal eet hij met gemak dagen niet.
En bij onze buffels is dat ivm het galspugen en daardoor kans op maagzweren niet erg verstanding om te doen. Advies van DA; hij moet elke ochten en avond op zijn minst een beetje maagvulling hebben
briitje schreef:
Vervelend zeg van ze oog. Hoe kan dit ineens?
Vind de logica van verlatingsangst niet eens zo heel raar.. Hij eet normaliter wel als jij er bent toch?
Zou idd zeggen, film het eens.. brengt het wat duidelijker in beeld.

Fijn dat je toch overstapt. Kijk eens op voedingswijzer. Hier kan je kiezen wat je eisen zijn en krijg je vanzelf allerlei merken.
Misschien merk je zelfs verschil als je kwalitatief een betere brok/kvv voert. Ben ik stiekem ook wel benieuwd naar :o.

Klopt normaal eet hij wel redelijk als ik thuis ben. Met uitzondering van afgelopen weekend dan.
Niet altijd hoor maar vaak krijg ik hem wel aan het eten

Het is ook niet dat ik bij zijn bak sta te roepen of hij alsjeblieft wil komen eten
Ik zet het neer, laat het hem zien. Als hij na een paar minuten niet eet zeg ik nog eens 'Buffel ga eens brokjes eten' en dat helpt soms. en soms gaat ie op de bank liggen en als ie een middelvinger had zou hij hem opsteken.

Uiteindelijk haal ik het wel weg. Zeker als ik wat anders ga doen, omdat 1 van onze katten de brokken van buffel wel lekker vind :')

Ik zal zeker eens naar de voedingswijzer kijken
Hij zal echter wel eerst deze brokjes op moeten maken... desnoods met wat smuldier oid er door.

Hij heef gisteren met meerdere honden gespeeld. Misschien een tand of nagel in het oog gehad... zou kunnen. Of een stuk splinter of karton van het proberen uitgraven van de bench? Wie zal het zeggen.

Ik hoop toch echt dat het geen verlatingsangst is want weet echt niet hoe we dat gaan oplossen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:34

briitje schreef:
Zal dat misschien de leeftijd niet zijn? Lekker puberen :+. Tsjaa zorgen dat je leuker ben dan de omgeving. Maar dit is soms makkelijker gezegd dan gedaan :').

Om hier nog even op terug te komen.
Leuker dan de omgeving met een reu die alles ruikt....en niet geïntereseerd is in eten, ballen of stokken...

Ik hou me aanbevolen voor ideeën.. haha

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:32

tja,mijn agentijnse dog reu was echt een heel slechte eter,die was al niet dik en dan niet/zeer slecht eten :n ,echt drama hond met eten,die heb ik heel lang gedwang voedert...tussen de benen nemen bek open en vlees in zijn strot geduwd,elke dag weer....tot hij ineens goed/beter ging eten,maar toen waren we wel al jaren verder...

en een oudje als Tino,ja hoor 100x liever met de hand voeren dat hij goed at ( :+: werkelijk met alle liefde) ,als een oudje die amper wat binnen kreeg en broodmager werd...godzijdank ben ik niet moeilijk met evt moeilijke(re) eters...

maar...op dit moment heb ik veelvraten...dus njete problemo gelukkig met eters...

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:07

Toen Zenna stopte met eten heb ik eerst een deel voer verspreid door de kamer, doe ik vaker, zodat ze moet zoeken en dus tussen haar oren ook bezig is en haar neus gebruikt, maar ik maak me altijd direct zorgen als mijn hond stopt met eten.... Bij beast was dit het eerste duidelijke teken dat er iets met hem was.
Bij Zenna daarna idd ook een ei door haar voer, zodat ze in elk geval at. Daarna op aanraden van mijn trainster gewoon eens gewacht om te kijken wat ze deed en toen at ze welgeteld 1 portie voer in anderhalve dag tijd. ( normaal 2 porties per dag).

Gelukkig is ze een tijd terug mooi aangekomen en kon ze dus wel wat hebben, dus niet te veel mee bezig geweest. Gelukkig trainen we elke avond en krijgt ze haar voer tussendoor als beloning. Dit pakte ze wel, dus ze kreeg in elk geval voer binnen. Dat vond ik het belangrijkst. Nu wordt ze alweer enthousiaster en begint ze eindelijk weer meer te eten.

Bij haar heeft het duidelijk te maken met het verlies van beast. Ze krijgt nu sinds donderdag de bloesem druppels en sinds vrijdag of zaterdag is er meer eetlust! Dus ik ben blij. Maar ik zorg er idd wel voor dat ze iets binnen krijgt. We slaan ook wel eens een dag over hoor, maar niet op vaste dagen oid.

Ze is ook heerlijk kalm op dit moment. Reageert minder op prikkels van buitenaf, lijkt erop dat de druppels hun werk doen.

Kan alleen niet trainen op dit moment ivm griep! Pfff ellende

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 00:39

Welke druppels krijgt ze nu?
Ik wil voor Eyck ook eens gaan kijken of ik iets kan geven ter ondersteuning vooral voor stress/ontspanning en prikkels (totaal wat anders, maar vind het sowieso interresant)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 02:01

Sonja_vR schreef:
Welke druppels krijgt ze nu?
Ik wil voor Eyck ook eens gaan kijken of ik iets kan geven ter ondersteuning vooral voor stress/ontspanning en prikkels (totaal wat anders, maar vind het sowieso interresant)

Heb even haar bericht gekopieerd. Zenna is erg prikkelgevoelig en we hebben echt een mega geschiedenis samen.
Als ik opzoek welke bloemen ze er in gestopt heeft en wat deze doen, dan ben ik echt heel benieuwd.
Nu hebben Bloesemremedies mij persoonlijk ook altijd enorm geholpen en nu ik met Zenna bezig ben heb ik mijn eigen contact van de bloesem ook weer gevraagd wat voor me samen te stellen omdat ik merk dat ik er ook weer aan toe ben.

Ik moest haar een foto sturen met naam en geboortedatum en daar kwam onderstaand uit.

Zenna is een lieve hond maar angstig. Ze heeft veel drukte in zich. Dit mag wat rustiger worden. Ze neemt veel over van haar omgeving. In het verleden was het voor haar niet veilig.
Ze mag zich weer verbinden met haar eigen natuur en in haar eigen kracht komen. Wees duidelijk naar haar toe maar nooit schreeuwen dan sluit ze zich helemaal af. Ze mag meer in evenwicht komen door zich meer in vertrouwen neer te zetten in de buitenwereld.
De remedies in haar flesje zijn:
Passiebloem, witte dovenetel,duizendblad, oerkracht en Carnac.
Deze kun je opzoeken op www.newdawn-essences.nl

Ik heb 2 flesjes voor je gemaakt. Dan kun je even vooruit. Ze heeft nog wel wat te overwinnen. 4xpwr dag 4 druppels geven. In het drinkwater, op een brokje of op haar zelf druppelen kan allemaal. Heel veel succes met deze lieverd.
kan zijn dat ze rond de 5de dag ander fedrag laat zien als normaal. Maar dat komt door het verwerkingsproces.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:58

Ondanks dat Didi nooit een moeilijke eter geweest is, heeft ze wel een periode gehad dat ze vrijwel niks at. Achteraf is dat het moment geweest dat de tumor haar aambeeld, stijgbeugel en hamer kapot heeft gedrukt.
Logisch ook, want eten deed pijn.

Hier krijgen ze 1 keer per dag eten, na de laatste wandeling. Dit i.v.m. het zwaar verteerbare eten en het risico op een maagtorsie.

Natuurlijk wisten wij toen nog niet wat er aan de hand was. Maar als ze niet binnen 10 minuten at, haalde ik het weg en kreeg ze het de volgende avond pas weer aangeboden.
Helaas hield zij het makkelijk 2 weken vol dus ben ik verplicht gaan dwangvoeren. Dat is echt niet leuk.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-16 08:40

Donna89 schreef:
briitje schreef:
Zal dat misschien de leeftijd niet zijn? Lekker puberen :+. Tsjaa zorgen dat je leuker ben dan de omgeving. Maar dit is soms makkelijker gezegd dan gedaan :').

Om hier nog even op terug te komen.
Leuker dan de omgeving met een reu die alles ruikt....en niet geïntereseerd is in eten, ballen of stokken...

Ik hou me aanbevolen voor ideeën.. haha

Ik zou beginnen met 1 op 1 trainingen. om de dag 10 min per keer ofzo. Eventueel met clicker. Vind ik zelf een erg goede manier :j !

Zo leert hij dat jij leuk ben en wat daar tegenover staat. Zou wisselen met beloningen. Ene keer stukje kaas, gewoon een normaal koekje, andere keer een balletje of bijtrolletje. Zo blijft het ook spannend voor hem. En dan het uitbouwen tijdens je wandelingen.

Mijn hond is op het heetst van ze strijd ook niet geïnteresseerd in eten of wat dan ook. Ik zit op zo een moment zijn gedrag uit en beloon hem wanneer ik weer contact heb. Hopelijk werkt het voor jullie ook zo.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:12

Thanks Loez, ga je linkje ook even bekijken.

Ben nu met eyck heel erg bezig met heel, heel veel belonen als hij op de triggerende momenten contact maakt. Clicker moet ik eigenlijk ook standaard meenemen :)*
Daar trainen we ook mee op de club.
Dusndat concept snapt hij ook gewoon heel goed.
Maar ik denk dat ondersteuning wel fijn zou kunnen zijn.
Hij is echt zo snel getriggered, geprikkelt en overprikkelt.
En dan is er vaak heel slecht contact te krijgen met hem.
Zijn reacties kunnen ook heel heftig zijn, als een dolle aan het eind van die lijn hangen te gillen en schreeuwen :roll:
Dat voor zijn is ook erg lastig .
Alles wat daarbij kan helpen is welkom en zelf heb ik ook al baat gehad bij het gebruik van bach...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:17

Hier stond vanmorgen de chauffeur van Lotgering om half 10 al voor de deur. Ben benieuwd of het gaat smaken :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:55

briitje schreef:
Mijn hond is op het heetst van ze strijd ook niet geïnteresseerd in eten of wat dan ook. Ik zit op zo een moment zijn gedrag uit en beloon hem wanneer ik weer contact heb. Hopelijk werkt het voor jullie ook zo.

Ik wil dit wel gaan proberen maar zoals al gezegd. ook thuis niet super enthousiast met voedsel beloningen
We gaan het mee maken

Ben me momenteel aan het verdiepen in goede brokken. Zo leuk wanneer iedereen wat anders aan raad :(
Mijn hele schoonfamilie voert belcando.
Kent iemand dat? iemand ervaringen mee?

Vanmorgen heeft buffel brokje voor brokje uit de hand gegeten
Kijk het morgen nog even aan maar dan moet er echt een oplossing komen. Desnoods deze zak nog opvoeren gemengd met vlees oid en dan gauw over op wat anders

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:40

Blije hond :)

Afbeelding

Afbeelding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:49

Heerlijke plaatjes HTS!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:29

Nieuw knopje op mijn telefoon uitgevonden :P

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:37

hahaha toevallig het knopje "voeg foto's toe" ?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:38

Sonja_vR schreef:
Thanks Loez, ga je linkje ook even bekijken.

Ben nu met eyck heel erg bezig met heel, heel veel belonen als hij op de triggerende momenten contact maakt. Clicker moet ik eigenlijk ook standaard meenemen :)*
Daar trainen we ook mee op de club.
Dusndat concept snapt hij ook gewoon heel goed.
Maar ik denk dat ondersteuning wel fijn zou kunnen zijn.
Hij is echt zo snel getriggered, geprikkelt en overprikkelt.
En dan is er vaak heel slecht contact te krijgen met hem.
Zijn reacties kunnen ook heel heftig zijn, als een dolle aan het eind van die lijn hangen te gillen en schreeuwen :roll:
Dat voor zijn is ook erg lastig .
Alles wat daarbij kan helpen is welkom en zelf heb ik ook al baat gehad bij het gebruik van bach...

Klinkt heeeel bekend. Precies de reden dat ik nu eindelijk een trainster heb die naar ons beide kijkt. Zenna is nu 7 en valt al 6.5 jaar uit... Waardoor ik enorm onzeker ben geworden. Wij 2 samen blijken elkaar enorm te versterken.

We ontwijken andere honden nu. En gaan dalijk spelenderwijs weer op afstand oefenen met honden.

Wat jij benoemt dat voor zijn is voor mij bijna onmogelijk. Zenna klapt er vol doorheen frikandel of niet, die pakt (grijpt) ze pas als de hond weg is en ze nog half in haar drift zit.

Nu bouwen we samen ons zelfvertrouwen op door dus leuke dingen te doen en succes ervaringen. Zonder andere honden. Dit versterkt onze band en aandacht, wat we dalijk kunnen gebruiken voor de stap met honden op afstand.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:48

Ow Loez wat herkenbaar idd :j
Ik ben het meestal ook niet voor hoor, hij valt ook niet naar alles uit, bepaalde honden, maar ook rammelende aanhangers en andere herrieschoppende gevaartes.

1 bepaalde hond , hij weet waar die woont dan begint hij 100 meter voor dat huis al te focussen, en dan is het ook heel lastig om binnen te komen bij hem, snoep?? Boeiend, ik wil hem daar opvreten....
Op het trainingsveld doet ie het niet meer(zelden) maar thuis is het anders blijkbaar.
Gister ook 10 minuten gedaan over 20 meter voor een huis langs met een blaffende chowchow binnen(die valt ook niet in de smaak(of wel.. ligt er aan hoe je het bekijkt)
Stil staan, commando voet , aandacht bij mij? = belonen met sboep of speelgoed of ??
Maar zo lastig soms om zen te blijven...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:20

Heeeel herkenbaar. Waarom ze het op de hondenschool niet doet is omdat je er daar sneller op in bent gesprongen dan thuis waarschijnlijk. En thuis is eigen veilige omgeving :) Zenna doet het hier thuis ook 300x heftiger dan ergens anders. Waarom? Omdat het er ingeslopen is en dit de grootste uitdaging wordt om het er uit te krijgen. Daarom wandelen wij niet meer in eigen
Omgeving op dit moment. Wij gaan naar het industrie terrein. Weinig prikkels, zelden andere honden. Zijn nu bezig om het wandelen weer als leuk en plezierig te ervaring. Beiden! Lekker ontspannen. Daardoor krijgen we beide veel meer rust en blijf ik veel kalmer.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:23

Donna89 schreef:
hahaha toevallig het knopje "voeg foto's toe" ?

Whahahaha _/-\o_