Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Donna89 schreef:Even een update.
Buffel heeft gisteren 1 portie gegeten omdat ik er ei doorheen heb gedaan. De rest niet, nou waren we ook steeds bezig met weggaan enz ivm paas bezoeken. En hij mocht gewoon mee maar moest eerst ff eten. Ja leg dat maar eens uit.
Einde van de dag nog wel 2 uurtjes zonder Buffel weg geweest en toen heeft ie geprobeerd te bench uit te graven
haha
Vandaag heeft Buffel helemaal niet gegeten. Ik ben vanmorgen gewoon op de bank gaan zitten, kopje thee. net als de andere dagen dat ik thuis ben (alleen moest ik vanmorgen wel weg maar pas later)
Hij heeft niet gegeten./ Ben weg gegaan, brokken laten staan en hem niet in de bench gedaan.
Hij is gewoon rustig geweest want er was niets gesloopt. Maar de brokken stonden er nog.
Vanmiddag verse brokken voor gezet maar nog steeds niet eten
Eet overigens wel de dentastick die hij kreeg als maag vulling (ivm gal spugen)
Nou vanavond met Buffel bij de DA geweest![]()
Had ineens een heel rood oog, helemaal dicht zitten.
Heeft arme Buffel het hoornvlies beschadigd. Nu pijnstillers en druppels mee. Hoop dat dit het niet eten van vandaag en misschien gisteren verklaard.
Vanmorgen wel iets een klein oogje maar meer zo'n slaap oog idee.
Was vervangende DA en die gaf bij het verhaal vam bench slopen en slecht eten aan dat ie misschien verlatingsangst heeft en raad aan een filmpje te maken en sturen naar een gedrags deskundige..?
Strookt echter totaal niet met dat ie vandaag heeft laten zien dat hij 6 uur alleen kan zijn zonder mijn muur of de knuffels van mijn zoon op te eten
Toch eigen DA nog even om advies vragen dus als ze volgende week terug is.
Verder heb ik besloten om als deze zak voer op is, toch een andere brok te proberen (weet nog niet welke) en mocht dit ook niet wat zijn. over te stappen op vlees.
Sonja_vR schreef:Als een hond pertinent niet eet of idd net genoeg om niet om te vallen en je staat erbij en kijkt er naar hoe een pup of volwassen dier een wandelend lijk word
Ja , dan ben je gewoon niet lekker bij je hoofd.
Maar laten we niet vergeten dat Niemand!!in dit topic dat voorstelt.
Geloof dat er weinig bokkers zijn die dermate weinig hersenactiviteit dat ze dat adviseren of zouden doen.
Maar een verder gezonde hond met reserve kan prima een dagje zonder en je kan ook best een paar dagen volhouden.
Zelf ben ik er ook niet van getuige de hoeveelheid geld die ik al de kliko heb laten verdwijnen met een lastige eter, maar indien nodig zou ik het wel doen.
Het is ook best vervelend als een hond eerst iets prima eet en dan opeens eten ze het niet meer en dat heb je dan keer op keer weer en je zit met 10 halve zakken brok van 50 tot 90 euro de zak.
Dan zou ik het idd eens een paar dagen proberen.
Nogmaals... hier thuis niet aan de orde. Maar het gaat me veel te ver om iets als dat door te trekken naar een hond zo ongeveer te laten versterven.
als je dat doet ben je gewoon echt niet lekker in de bovenkamer.
anneliesdj schreef:Dat werk je ook in de hand als je het laat staan, dan wordt hij er steeds mee geconfronteerd.
Weghalen en geen aandacht aan geven.
briitje schreef:Vervelend zeg van ze oog. Hoe kan dit ineens?
Vind de logica van verlatingsangst niet eens zo heel raar.. Hij eet normaliter wel als jij er bent toch?
Zou idd zeggen, film het eens.. brengt het wat duidelijker in beeld.
Fijn dat je toch overstapt. Kijk eens op voedingswijzer. Hier kan je kiezen wat je eisen zijn en krijg je vanzelf allerlei merken.
Misschien merk je zelfs verschil als je kwalitatief een betere brok/kvv voert. Ben ik stiekem ook wel benieuwd naar.
briitje schreef:Zal dat misschien de leeftijd niet zijn? Lekker puberen. Tsjaa zorgen dat je leuker ben dan de omgeving. Maar dit is soms makkelijker gezegd dan gedaan
.
Sonja_vR schreef:Welke druppels krijgt ze nu?
Ik wil voor Eyck ook eens gaan kijken of ik iets kan geven ter ondersteuning vooral voor stress/ontspanning en prikkels (totaal wat anders, maar vind het sowieso interresant)
Donna89 schreef:briitje schreef:Zal dat misschien de leeftijd niet zijn? Lekker puberen. Tsjaa zorgen dat je leuker ben dan de omgeving. Maar dit is soms makkelijker gezegd dan gedaan
.
Om hier nog even op terug te komen.
Leuker dan de omgeving met een reu die alles ruikt....en niet geïntereseerd is in eten, ballen of stokken...
Ik hou me aanbevolen voor ideeën.. haha
briitje schreef:Mijn hond is op het heetst van ze strijd ook niet geïnteresseerd in eten of wat dan ook. Ik zit op zo een moment zijn gedrag uit en beloon hem wanneer ik weer contact heb. Hopelijk werkt het voor jullie ook zo.
Sonja_vR schreef:Thanks Loez, ga je linkje ook even bekijken.
Ben nu met eyck heel erg bezig met heel, heel veel belonen als hij op de triggerende momenten contact maakt. Clicker moet ik eigenlijk ook standaard meenemen![]()
Daar trainen we ook mee op de club.
Dusndat concept snapt hij ook gewoon heel goed.
Maar ik denk dat ondersteuning wel fijn zou kunnen zijn.
Hij is echt zo snel getriggered, geprikkelt en overprikkelt.
En dan is er vaak heel slecht contact te krijgen met hem.
Zijn reacties kunnen ook heel heftig zijn, als een dolle aan het eind van die lijn hangen te gillen en schreeuwen![]()
Dat voor zijn is ook erg lastig .
Alles wat daarbij kan helpen is welkom en zelf heb ik ook al baat gehad bij het gebruik van bach...