[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 10:28

Ok.. weer wat geleerd.. :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:10

Rare combinatie die sluierstaarten met maanvissen etc. Vind maanvissen in 60 cm not done eerlijk gezegd.... 60 cm is ECHT te klein.

Vind het ook wel knap dat hij zegt jongen gehad te hebben in zo kleine drukke bak waarvan normaal altijd de eieren al gegeten worden voor ze uitkomen :-)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 11:48

Mioux schreef:
Rare combinatie die sluierstaarten met maanvissen etc. Vind maanvissen in 60 cm not done eerlijk gezegd.... 60 cm is ECHT te klein.

Vind het ook wel knap dat hij zegt jongen gehad te hebben in zo kleine drukke bak waarvan normaal altijd de eieren al gegeten worden voor ze uitkomen :-)

Ja het is misschien niet de meest ideale combinatie. ;( Maar ik kijk het eventjes aan zo.
Ga er verder ook geen visjes bijzetten vind het prima zo. Hij had diverse koppels maanvissen zitten, waaronder deze. Ook nog andere met jongen in hetzelfde formaat bakken. In hoeverre dit koppel in deze bak jongen heeft gekregen is natuurlijk altijd de vraag. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:06

Er zijn fokkers die maanvissen tijdelijk (!) In een kleinere bak doen om de vissen te laten broeden.Echter zijn deze bakken volgens mij formaat Juwel rio 125 (80x40). Je doet de maanvissen het meeste plezier als je er een ander huis voor kunt vinden of terug kan brengen naar een goede dierenwinkel die ze niet aan jan en alleman verkoopt ;)

Sluierstaarten kunnen prima verwarmd zitten, maar moeten twee/drie keer per dag gevoerd worden omdat ze bij warmere temperatuur sneller groeien. Als je ze dan niet goed voert hebben ze eigenlijk altijd honger. Daarnaast worden ze dan makkelijker 15/20 cm lang, wat toch echt te lang is voor je bak uiteindelijk ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:47

Pff.. heb net de pandavrouw geholpen aan dr eind.. ;(

Zat nog steeds geen enkele verbetering in.. deed er net weer wat water bij, en ging gelijk weer schuin hangen..
Bovendien kon ze niet rustig zwemmen, alleen maar 'schieten'..
Had al wat dagen mijn twijfels of ik het moest doen, en vandaag heb ik de knoop door gehakt.
Tis sund.. maar t beestje is nu beter af..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:49

Balen Casarell, maar soms is het beter zo :(:) Heb je nog wat jongen van haar eerdere worpen over kunnen houden?

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:52

Oeh dat is balen Casarell, was mooi geweest als je haar nog had kunnen redde!
Spruitjee: Tegen de tijd dat ze zo groot zijn geworden zoek ik wel een nieuw (groter) huis voor ze. <3

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:59

Spruitjee schreef:
Balen Casarell, maar soms is het beter zo :(:) Heb je nog wat jongen van haar eerdere worpen over kunnen houden?

Deze heeft nog niet eerder jongen gehad, behalve dus toen ze in die aparte bak zat.
En denk niet dat daar jongen van over gebleven zijn.
Maar goed.. ik heb nog genoeg pandajongen van die andere panda vrouw.. :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:06

Naa, wel jammer , ondanks je goede zorgen :(:)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:25

Ja.. maar het is niet anders..

Nu eerst maar eens zorgen dat die grote bak weer op orde is.. en ik moet zeggen.. heb de esha 2000 nu 2 dagen gebruikt, maar zie geen schimmelplekken meer op mijn vissen..!

Dus begin volgende week maar eens een grote schoonmaak inplannen.. :D
Planten snoeien en stekken, slangen reinigen, bodem afzuigen, water verversen, filtermateriaal afspoelen en filters wisselen.. en dan weer bacteriën en plantenvoeding toevoegen..
Op naar een mooie en gezonde bak!! :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:31

Oeh dat is wel weer een leuk project! Vooral als straks alles weer helemaal in orde is en groeit en de visjes ook weer gelukkig rondzwemmen Casarell!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:59

Zo! Voor 25 een Eheimfilter op de kop getikt voor de schildpaddenbak. Ook staat de bak nu voor het eerst vol met water! Heb namelijk eerst piepschuim/tempex (hetzelfde?) Gehaald zodat het gewicht wat beter verdeeld wordt. Fingers crossed :D

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:28

Spruitjee schreef:
Er zijn fokkers die maanvissen tijdelijk (!) In een kleinere bak doen om de vissen te laten broeden.Echter zijn deze bakken volgens mij formaat Juwel rio 125 (80x40). Je doet de maanvissen het meeste plezier als je er een ander huis voor kunt vinden of terug kan brengen naar een goede dierenwinkel die ze niet aan jan en alleman verkoopt ;)

Sluierstaarten kunnen prima verwarmd zitten, maar moeten twee/drie keer per dag gevoerd worden omdat ze bij warmere temperatuur sneller groeien. Als je ze dan niet goed voert hebben ze eigenlijk altijd honger. Daarnaast worden ze dan makkelijker 15/20 cm lang, wat toch echt te lang is voor je bak uiteindelijk ;)

@keeyzie Wat spruitjee ook zegt, kleine kweek bakken zijn tijdelijke bakken om de jongen eerste periode te helpen en erna de volwassen exemplaren eruit te halen en in geval van maanvissen minimaal 120 cm te huis vesten. Je doet ze dus geen plezier ze in veel te kleine ruimte te laten zitten die goed is voor de maanvissen. Ik zou kijken voor een ander huis voor hun,iemand met ruimte die ze nodig hebben. Dat is ook wel het meest dier vriendelijk.
Laatst bijgewerkt door Mioux op 02-12-15 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:30

@casarell balen van de panda maar je hebt ontzettend je best gedaan ! Fijn dat de esha ook geholpen lijkt te hebben !

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:53

vandaag iemand geweest voor de discussen heb hem maar de deur gewezen en doe ik niet vaak. Apart figuur en kwal om maar netjes te blijven. Zulk soort mensen moet ik hier niet :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:56

Groot gelijk.. het moet goed voelen..
Ik vind ze ook echt héél gaaf.. maar gaat hem niet worden met mijn huidige bestand.. :n

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 17:58

Spruitjee schreef:
Zo! Voor 25 een Eheimfilter op de kop getikt voor de schildpaddenbak. Ook staat de bak nu voor het eerst vol met water! Heb namelijk eerst piepschuim/tempex (hetzelfde?) Gehaald zodat het gewicht wat beter verdeeld wordt. Fingers crossed :D

Piepschuim.. tempex.. polystyreen.. allemaal 1 pot nat.. :+
Welk type Eheim heb je op de kop kunnen tikken?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:00

nee ze gaan ook niet zomaar naar 1 of andere kwal waar ik t gevoel niet bij heb. Dan laat ik ze liever hier en kijk ik verder naar een geintereseerde die wel serieus is en weet hoe of wat en wat goed voelt. Zou me niks verbazen als die man er 50 in een te klein bakkie heb of dergelijke zo gevoel kreeg ik ook wel.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:27

Besloten ook omdat ze zich continue verstoppen de L134 weg te doen. Sinds thomas onze gibbicebs is gegroeid verstoppen hun zich 24/7... Prachtige diertjes maar niet op hun plek merk ik de laatste maand... thomas is ook van 4-5 cm naar enorm gegaan

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:41

Casarell, een 2213 :)

Mioux, netjes dat je hem de deur weer gewezen hebt! Zat anderen die discussen willen gok ik zo :) en je L'etjes zijn gaaf! Jammer dat je ze niet veel meer ziet door de gibbeceps.. ga je andere Lnummers ervoor in de plaats nemen of laat je het eerst zo?

En de schildpaddenbak is waterdicht! *\o/*

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:42

*\o/* *\o/* *\o/*

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 18:43

Als het niet goed voelt lekker niet doen! Jouw vissen jouw verantwoording. Fijn dat je dat kan. Jammer van je pandaatje. Dappere beslissing! Moet ook wel als je van dieren houd soms.
Nog meer een beter /groter huisje geven.. jee roer gaat aardig om.
Merk dat hier ook wel, ik ben de guppen een beetje zat. Helemaal omdat ze elkaar dus opvraten in het kleine bakje van mn dochter. Daarnaast de dode in mijn bak. 2e rijstvisje is ook heen... en afgelopen week wat guppen. Ik dacht dat er ook een pandajong wat ik pas gekocht heb, zou gaan..maar die doet het nog steeds. Ik weet ook niet zo goed wat ik nu met mn aquaria's aanmoet. Wil de visjes ook niet zomaar wegdoen. Hun hebben niets kunnen kiezen.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:32

Spruitjee schreef:
Casarell, een 2213 :)

Mioux, netjes dat je hem de deur weer gewezen hebt! Zat anderen die discussen willen gok ik zo :) en je L'etjes zijn gaaf! Jammer dat je ze niet veel meer ziet door de gibbeceps.. ga je andere Lnummers ervoor in de plaats nemen of laat je het eerst zo?

En de schildpaddenbak is waterdicht! *\o/*

Voor nu laat ik het zo even rust vrijdag komt ook de kast om half elf. Later kan ik altijd nog kijken :-).

Mooi dat de bak goed is ! Fijn dat er nog eerlijke mensen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 21:41

Pipo, naar dat het in jou bakken niet lekker loopt :( Heb je toevallig dan ergens een dode slak liggen of gebruik je een voedingsbodem? Soms veroorzaken die ook problemen.

Mioux, inderdaad! De mensen van wie ik hem over heb genomen waren dik in de 80 en verhuisden naar een ouderenwoning en hun dochter (die ze bij het verhuizen helpt) wou er direct van af. En de week ervoor hadden ze de vissen er pas uit gehaald en waren het grind en de achterwand nog nat. Dus ik had er wel vertrouwen in :) Daarnaast heb ik mazzel dat het vervoeren (in een Toyota Starlet xD) goed is gegaan :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 22:13

Il heb net toch maar mijn hele ban uitgezogen en zeker de helft van het water vervangen.. Een plantje wat een grond kruiper had moeten zijn eruit gehaald want die groeide helemaal naar boven :( en die was ook rot van onder heel jammer mjra..

Heb een andere plant daarheen verplaatst omdat er toch meer licht op komt en ik het idee heb dat die het daarom minder doen.. Of het ligt aan het water vervangen want dat heb ik pas 1x gedaan :')

De rio 240 heeft van zichzelf toch vet fel licht he? Waar planten het goed op doen of moet ik daar nog een bij hangen ofzoiets want ik heb echt het idee dat mijn 60 bak te weinig licht heeft..