Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:12

Lisitano schreef:
Sofiaxblitz schreef:
Vegen jullie husky's ook wel eens hun poten nadat ze hebben geplast of gepoept? Ik vind het er altijd geniaal uitzien haha

Dat is geurverspreiding :j

Resistance schreef:
Wat een leuk topic! :)

Zelf heb ik altijd katten gehad, maar na mijn studie wanneer ik op mezelf woon (hopelijk in Zweden, die kans is er) zou ik ongelofelijk graag een hond willen (en natuurlijk ook nog katten {:} ). Husky's en Malamutes trekken mij enorm, maar wat zijn de eigenschappen van deze rassen nou eigenlijk? Natuurlijk is geen één hond hetzelfde, maar over het algemeen zitten er toch wel verschillen tussen de rassen. Wie heeft er wat informatie? :)

De Husky is wat fanatieker dan de Malamute, de Malamute is vooral gefokt op kracht en de Husky op snelheid. Malamutes zijn iets kalmer van aard, wel wat intoleratie naar seksegenoten en ze zijn wat luier. Het zijn grote, sterke en zelfverzekerde honden waar je mee moet leren samenleven, de zelfstandigheid + de vaak dominante gedragingen zijn niet te sturen zoals je een herder stuurt. Je moet net als met de Husky vriendjes worden en van daaruit op een positieve manier je leiderschap bewaren.

Overigens hoor ik veel dat Malamutes iets gemakkelijker zijn met loslopen en ze hechten iets meer waarde aan het waken. Al staan beide rassen daar nou niet heel goed bekend om natuurlijk :+

Precies hetzelfde wat ik heb gehoord inderdaad :)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:14

Sofiaxblitz schreef:
Vegen jullie husky's ook wel eens hun poten nadat ze hebben geplast of gepoept? Ik vind het er altijd geniaal uitzien haha

Hier nog wat foto's van blitz:
[ [url=m/Awh9g1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7NMyAz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie foto's Sofia,

En je vraag: Denver doet het ineens de laatste tijd maar Echt maar 2 vegen ofzo heel kort. En dan de ene keer wel en de andere keer niet...

--------------------

Denver laat ik ook los lopen maar de ene keer komt hij wel gelijk en de andere keer niet....
Ik hou zelf ook alles goed in de gaten qua verkeer enzo.
Maar helaas hou ik hem nu op sommige stukken aan de lijn.... Hij rent nu ineens elke keer een land op , zonder aanleiding... Om hazen te zoeken en komt niet terug pas als hij zin heeft.
Het is gekomen omdat hij een paar hazen in een land zag rennen en hij er achter aan ging racen.

Ik hoop dat het een fase is want ik vind het zo heerlijk lopen als hij los is....
Iemand hetzelfde gehad en hoe heb je dat opgelost ? Tips?

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:24

Dat zijn die fijne Husky genen waarschijnlijk :') *\o/*

Heb je een cursus gedaan? Toen Manu al ruim 2 was ben ik clickertraining gaan doen en we vinden het zo leuk dat we alle gehoorzaamheidscursussen afgaan. Ik heb hem nog nooit enthousiast kunnen krijgen voor training maar dit vindt hij geweldig en inmiddels is mijn "HIER" ook 99% betrouwbaar.
Ik moet niet verwachten dat hij linea recta komt maar hij komt wel. Denver is nog vrij jong toch?

Ik heb eerst de clicker heel positief gemaakt. Click = worst, click = worst. Toen ben ik gedrag gaan belonen, dus volgen, zitten, liggen, en uiteindelijk heb ik het hierkomen geoefend.

Ik zet hem in een blijf, zet 5 passen achteruit, kijk hem niet aan maar houd mijn hand op. Dan zet ik mijn hand voor mijn knieën, kijk hem aan en zeg: Manu hierrrrr en loop daarbij naar achter terwijl ik vrolijke geluidjes maak.
Hij vond dat natuurlijk feest "baasje wat doe je gekkk *\%/* ", zodra hij voor mijn hand kwam heb ik geclickt en hem worst gegeven. Deze afstand heb ik iedere keer vergroot tot ik uiteindelijk ook buiten zonder "blijf" hem naar mijn hand kon laten komen. Ik gebruik wel mijn hand voor mijn knieën omdat hij, terwijl hij op mij af rent, alweer afgeleid kan worden en uiteindelijk langs mij rende. Die hand is voor hem echt de focus en hij wordt ook enkel en alleen beloond als hij voor mijn hand komt. Ik zorg wel dat ik altijd iets heeeeel lekkers bij me heb als hij los loopt. Geen droge koekjes maar echt kaas, worst of gekookte kip. Bij mij komen moet een feestje zijn.

DemiHendriks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:25

Een vraagje aan alle Husky eigenaars :) wij hebben zelf geen Husky maar iedereen wil graag een Husky behalve mijn moeder -:(- ze zegt dat een Husky veel en veel meer beweging nodig heeft en anders wordt die vervelend. Klopt dat?? Wij wonen zelf in een tweeondereenkap woning en hebben een bos tegenover ons huis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:31

Lisitano schreef:
Resistance schreef:
Interessant!

Ik zou later graag een pup willen, maar kan je nog van tevoren zien hoe het karakter later zou zijn? Misschien aan hoe de ouders zijn? Ik zou dan liever een hond met een niet al te groot jachtinstinct willen, dus niet zoals jouw Shadow.

En waar ga je op zoek naar een pup? Wat zijn goede fokkers?

Oeiiii. Ga dan voor een herplaatser en niet voor een pup.
Mijn hond toonde zijn jachtinstinct pas vanaf 10 maanden en dat is inmiddels extreem. Je hebt grote verschillen tussen show- en werklijn. Wat ga je met de hond doen?
Showlijn zit minder stevig in elkaar en de vacht is anders. Vaak hebben die honden wel minder drift op zowel werk- als jachtgebied. Maar het blijft echt wel gokken. Het is een raseigenschap en ze staan er echt om bekend, berucht zelfs, dus ik zou er gewoon echt vanuit blijven gaan dat je hoe dan ook een hond met (groot) jachtinstinct krijgt.

Als je dat niet wil moet je voor een ander ras gaan. Houd er ook rekening mee dat een koekje of fluitje ze geen ruk interesseert. Het zijn nou eenmaal zelfstandige honden dus 99% zal altijd voor het konijn ipv de baas kiezen. Bovendien hebben ze grootheidswaanzin dus jagen ze niet alleen op eenden en konijnen maar ook op schapen en koeien. Een dergelijke hond los klikken is een risico nemen. Wil je dat risico blijven nemen 12 jaar lang?

Bij herplaatsers vanaf 2 jaar oud kun je het grootste deel van hun karakter al daadwerkelijk zien. Jongere herplaatsers zegt niets. Mijn hond is nu 3 en nog steeds verandert zijn karakter met de dag. Ik hoop dat ik dit jaar toch niet meer voor verrassingen hoef te staan :')

Ik kies mijn gebieden heel zorgvuldig uit. Nu heb ik ook 2 andere honden waarvan 1 niet jaagt dus ga ik eerst met hen ergens lopen en bepaal ik dan pas of ik mijn Husky mee ga nemen en welke stukken hij wel of niet los kan. Op het strand kan hij goed los maar ik kan echt niet rustig naar de zee staren of lekker kletsen met iemand. Ik moet dan continue opletten of er geen ruiter opduikt want dan moet ik hem heel snel bij me roepen. Mijn hond luistert nu na 2 gehoorzaamheidscursussen eindelijk en we zijn vrij fanatiek met de clicker wat hij heel leuk blijkt te vinden. Maar de 2,5 jaar hiervoor kreeg ik hem echt niet op commando terug hoor :+ Ja, als ik geluk had.
Als ik wandel let ik continue op mijn omgeving: zie ik een weiland in de verte en kan ik niet zien wat erin staat? Hij gaat vast. Want stel dat er schapen staan weet ik niet of hij dan al op 100 meter afstand het in zijn neus krijgt. Hij springt over hekken heen hoger dan ik ben en hij bijt ook werkelijk direct dood. Ik vind het elke keer dat ik los knip een groot risico en de kans dat ik hierna ooit weer aan een dergelijke hond begin is erg klein.

Ik ben dol op hem, hoe we communiceren en hoe vreselijk lief en beschermend hij is, zijn zelfstandigheid waarin hij zichzelf zo goed kan redden en er toch zo vaak voor kiest zijn leuke bezigheden met mij te delen <3 Manu is mijn bijzondere vriendje en ik weet zeker dat ik nooit zo gek van een hond zal zijn als van hem. Maar deze maatschappij is gewoon te druk voor een hond als hij :n Al die weilanden vol dieren, het is gewoon teveel.
Een vriendin van mij heeft ook een Husky en die jaagt overigens helemaal niet. Die loopt door de duinen en ziet de konijnen niet eens. Dus het kán wel, maar dat is echt wel de enige die ik ken en ik ken er een hoop inmiddels :+

Bedankt voor de info, zeker omdat dit wel echt belangrijk is. Ik heb wel hondenervaring, maar nog nooit een eigen hond gehad. Misschien is een husky dan wel veel hond voor de eerste keer, en ik wil absoluut niet zo iemand zijn die de hond na 7 maanden weer verkoopt.

Aan de hond die ik neem wil ik echt een maatje hebben. Ik hou ontzettend van wandelen en ben veel Zweden waar ik ook van plan ben om te gaan wonen. Lange wandelingen met de hond maken lijkt me heerlijk. We wonen best wel in the middle of nowhere met een enorme tuin. Ruimte genoeg dus (maar inderdaad oppassen met loslopen hond), maar ook wel fijn om iets van een waakhond te hebben. Ook wordt het daar 's winters erg koud, dus ik wil sowieso een hond die daar goed tegen kan.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:33

yke_lover schreef:
Een vraagje aan alle Husky eigenaars :) wij hebben zelf geen Husky maar iedereen wil graag een Husky behalve mijn moeder -:(- ze zegt dat een Husky veel en veel meer beweging nodig heeft en anders wordt die vervelend. Klopt dat?? Wij wonen zelf in een tweeondereenkap woning en hebben een bos tegenover ons huis :)

Ik vond het altijd heel erg mee vallen totdat ik andere rassen erbij ging houden. Zij vinden een lange wandeling fijn maar als ik kijk naar mijn Husky heeft hij het echt nodig.

Een Husky is gefokt op een enorm uithoudingsvermogen. Ze moeten kilometers lang op snelheid kunnen trekken in een team. Verkijk je daar ook niet op, samenwerken in een team is ook hersenwerk. Ik merk aan mijn Husky dat hij het rennen echt nodig heeft.

Wij gaan regelmatig weg met de fiets, hij trekt de step, gaat mee hardlopen/canicross en we doen lange wandelingen. Houd er ook rekening mee dat met temperaturen zoals nu je niet kunt fietsen, steppen of hardlopen met je poolhond. Ik ga nu dus 's avonds laat of 's ochtends heel vroeg met mijn Husky op pad want ook zomers willen ze bewegen.
Doe ik dat niet wordt hij heel vocaal, gaat dingen slopen, reageert veel meer op andere honden tijdens het aangelijnd wandelen en zijn jachtdrift wordt vele malen erger. Ik hou van honden die moe zijn, die zijn lekker tevreden en zijn binnen mooi rustig.

Hoe je woont maakt niet eens zo uit. Wij wonen in de stad in een bovenwoning zonder tuin maar mijn honden komen elke dag op het strand of in het bos of lopen naast de fiets ondanks onze fulltime banen :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:43

Resistance schreef:
Bedankt voor de info, zeker omdat dit wel echt belangrijk is. Ik heb wel hondenervaring, maar nog nooit een eigen hond gehad. Misschien is een husky dan wel veel hond voor de eerste keer, en ik wil absoluut niet zo iemand zijn die de hond na 7 maanden weer verkoopt.

Aan de hond die ik neem wil ik echt een maatje hebben. Ik hou ontzettend van wandelen en ben veel Zweden waar ik ook van plan ben om te gaan wonen. Lange wandelingen met de hond maken lijkt me heerlijk. We wonen best wel in the middle of nowhere met een enorme tuin. Ruimte genoeg dus (maar inderdaad oppassen met loslopen hond), maar ook wel fijn om iets van een waakhond te hebben. Ook wordt het daar 's winters erg koud, dus ik wil sowieso een hond die daar goed tegen kan.

Manu is mijn eerste hond. Mijn ex wilde graag een Husky en had er al eerder twee gehad.

Het viel me erg tegen moet ik eerlijk bekennen. Ik wilde een hond waarmee ik over het strand kon wandelen en balletjes voor kon gooien. Ik kreeg een hond die mij echt heel vaak jankend van frustratie achterliet :+ Ik woonde toen in het mooie gebergte van Frankrijk.
Om over de haren nog maar niet te spreken, ze ruien het hele jaar door echt verschrikkelijk. Wij hebben een huishouden met overal haar, ook waar hij niet kan komen.

Mijn Manu waakt stil. Hij ligt alles te bekijken en als er iets aan komt blijft hij stil liggen en gaat niet aan de kant. Als hij het niet vertrouwt komt hij me halen. Het is een heel fijne en wijze hond geworden en we kunnen lezen en schrijven met elkaar inmiddels. Voor mij is het inmiddels een gemakkelijke hond omdat hij me verplicht heeft elke draai van zijn oor te kunnen analyseren. Wat is hij van plan, wat ziet hij? Maar we hebben veel fouten gemaakt helaas en dat is puur omdat ik het jagen onderschat heb.

Ik wil ze niet persé afraden hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik vind Husky's geweldig <3 Malamutes misschien nog wel meer :j Maar ik houd Husky Rescue bij en hoeveel jonge, onderschatte Husky's daar wel niet voorbij komen :n Ze zijn prachtig natuurlijk maar het is echt een hele berg werk die je op je hals haalt en besef je goed wat het inhoudt. Ben je bereid je aan te passen?
Wil je een hond om mee te sporten en samen een ultieme band op te bouwen? Om samen vooral aangelijnd activiteiten te gaan doen? Om samen 's ochtends te knuffelen met een enorme haarbal die de gekste geluiden kan produceren? Een hond die urenlang in de tuin kan liggen luisteren naar de omgeving en niet persé naast je op de bank wil maar wel graag wil dat je op die bank blijft zitten want dan weet hij dat jullie toch nog samen zijn <3
Het is een heel andere ervaring van honden houden dan met mijn andere honden en ik vind het een prachtige. Maar de nadelen wegen voor mij toch niet op tegen de voordelen. Ik ben zielsgelukkig met mijn lieve, mooie Manu en ik hoop dat het nog heel lang duurt maar daarna begin ik er niet meer aan.

Afbeelding

Anoniem

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:55

Het klinkt wel echt als een hond voor mij. :j Ik heb ook liever een dier wat zelf denkt en waar je "mee moet onderhandelen". Het zal zeker heel veel werk worden, maar ik ben bereid om dat op me te nemen wanneer er zoiets moois uit kan komen als jij beschrijft.

Haar ben ik overigens gewend, met een witte en een grijze langharige kat. :+ Waar ik allemaal wel geen haar vindt... :') En daarbij, zij wonen ook in je huis en dieren zijn bij ons altijd een volwaardig gezinslid geweest. Als je dan niet met hun haar enzo om wil gaan, moet je maar geen dier nemen. Ik pas me graag aan. :j

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:02

Haha ja volledig eens maar het haar van een Husky is wel ietsje meer dan van andere verharende dieren :=

Ken de nadelen en als je dan nog steeds voor de Husky wil gaan kan het alleen maar meevallen :D En inderdaad het onderhandelen vind ik goud waard. Ik zou mijn hond ook kunnen dumpen en hij redt zich wel, dat weet hij ook geloof ik :') Hij kiest er vaak voor de dingen met mij te blijven ondernemen en dat vind ik toch wel heel bijzonder :j

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:21

Lisitano je verwoord het echt perfect!

Ik moet toegeven dat Pepper best een impulsaankoop was.. hij was van mijn stief tante en toen hij 8 maanden was heeft hij hier 1 week gelogeerd, ik was verkocht.. een meisje van 14, iedere dag in die vakantie ging ik met hem weg wandelen etc. Ik werd verliefd op hèm en zijn karakter.

Na 5 maanden besloten ze hem weg te doen, alleen naar ons en anders niet. En na lang zeuren had ik mijn eigen hond. Noem het onverantwoord maar ik koos voor Pepper en niet voor het ras. Pas daarna heb ik me enorm veel ingelezen in de husky.

Niet heel verstandig maar goed, ik ging voor hem door het vuur en mijn ouders hadden dit door, hij is en blijft mijn verantwoordelijkheid. En mijn ouders helpen me als ik op school zat enzovoorts.

Alles is op zijn pootjes terecht gekomen, ik heb een vriend voor het leven en wordt volgende maand alweer 18, en pepper wordt in september 5 jaar. Zolang je open staat voor nieuwe dingen en je houd van samen bezig zijn dan zijn ze helemaal niet zo heel erg moeilijk hoor, zolang ze hun energie maar kwijt kunnen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:25

xTiffani schreef:
Zolang je open staat voor nieuwe dingen en je houd van samen bezig zijn dan zijn ze helemaal niet zo heel erg moeilijk hoor, zolang ze hun energie maar kwijt kunnen.

Dat is denk ik de Husky in 1 zin samengevat :j

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:27

Nieuwe dingen; 'nieuwe inrichting? :') '

Haha nee grapje, al kunnen husky's het wel als een leuke bezigheid zien.. pepper sloopt al 3 jaar niks meer.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:32

Manu sloopte gelukkig alleen als pup en daarna heeft hij het gelaten :j Maar dat haaaar! :') Zelfs net uit de wasmachine komt haar. En ik schaam me dood als mensen komen eten, dan zet ik borden neer en door dat mini-windje komt er al haar op het bord. Ook al heb ik net gestofzuigd.

Ik ben tot hij een jaar oud was fulltime met hem bezig geweest en ik denk echt dat dat scheelt. Ze vragen zoveel tijd en aandacht. Ik heb hem gehouden omdat ik hem had leren kennen en hem nooit meer los zou kunnen laten. Mijn ex vond dat hij zich ook in de tuin wel kon vermaken :n

We hebben al zoveel meegemaakt en het is echt mijn allergrootste vriendje. Het is zo mooi te zien hoeveel vertrouwen hij in mij heeft en we kunnen elkaar nog vaak genoeg verrassen <3 Hij wil zo graag braaf zijn en hij doet zo zijn best. Als hij iets doet wat ik niet bij hem vind passen weet ik ook zeker dat er iets niet klopt. Dan gaan we dat uitzoeken en niet boos worden op Manu. Wij zijn echt twee handen op één buik tot ergernis van mijn vriend soms :')
Hij luistert ook echt het beste naar mij, wat anderen zeggen is niet interessant. Leuk is wel dat hij ook goed naar mijn zusje luistert en dat ook bij de paarden wel zo ging.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:38

Hihi leuk is dat he!

Zóveel haar hebben we hier niet, het ligt alleen op de vloer en de bank maar 1 keer per dag stofzuigen is meestal wel voldoende.

Hier ook, pepper luisterd het best naar mij :') ik weet ook precies wat hij van plan is, gewoon omdat hij op een bepaalde manier kijkt naar onze terrier, dan weet ik gewoon dat hij hem zo gaat plagen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:52

Als ik deze verhalen hoor word ik nog verliefder op het ras. <3 Wat een heerlijke, slimme dieren. Helaas moet ik nog even wat jaartjes wachten totdat ik er één kan nemen, want voorlopig heb ik echt nog niet de tijd en de ruimte, en dat moet ik het dier wel kunnen bieden.

Voorlopig moet ik het doen met deze lieverd:

Afbeelding
Afbeelding

Welliswaar geen husky, maar wel even lang haar en ongeveer dezelfde kleur. Ook goed, toch? :D :+

Ik blijf hier zeker volgen! :) Wat een prachtige honden komen hier overigens voorbij.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:00

Wat een knapperd!: <3

Afbeelding
Hij houd van klimmen..

Afbeelding
.. tsja

Afbeelding
Husky's zijn gewoon geweldig haha :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:02

Dat gezicht op die laatste foto :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:23

Karma loopt hier gewoon los zonder problemen. Hazen geen probleem, het enige waar ze echt achter na gaat zijn de herten en de elanden :j Nu is het wel zo als zij haar prooi uit het oog verliest komt ze gelijk terug. Dit is wat lastiger met haar vriendinnetje Nikita (amstaf pitbull) zij kunnen elkaar nog al wat opjutten. Dus als wij samen lopen hebben we de regel dat ze niet meer als 5 a 7 meter voor ons uit mogen lopen en dat werkt erg goed voor ons.

Ik moet bekennen dat ik ontzettend consequent ben en ik ben tot nu toe 2 keer hard tegen haar geweest. De eerste keer was toen ze probeerde in de konijnen kooi te komen. Nu heeft ze dermatte respect voor de kooi dat ze er niet meer in de buurt komt :) ik kan een deel van het hek in de deur opening zetten en ze raakt het niet aan :) De tweede keer was toen ze constant andere honden aanviel. Ze had dat echt nodig want daarna heeft ze het niet meer gedaan.

Ik merk wel dat ik niet laks mag zijn. Ze is namelijk erg claimerig over mij en ik kan daar geen steken laten vallen anders neemt ze de hele boel over :+

Alles boven alles ik zou haar echt niet kunnen missen ze is mijn meisje en ze zal voor mij door het vuur gaan mocht het nodig zijn! <3 Ik hou van het sterke karakter van de siberische husky en wil nooit anders.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De twee kleinste hondjes zijn mijn oppas hondjes. Die zijn hier van maandag tot vrijdag en de border collie is ook van mij. De Amstaf op de achtergrond is karma haar vriendje & het andere kleine opdondertje is haar andere beste vriendinnetje

Edit: hadden jou ouders niet dat b&B in zweden? of verwar ik je met iemand anders :)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:36

Fijn dat dat voor Karma werkt :j
Hoe oud is ze nu?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:50

11 maanden nu :D 30 juni wordt ze 1 jaar oud. Het gaat nu echt goed soms wil ze nog wel eens puberen maar ja ze is 11 maanden nu dus dat is te verwachten. Tot nu ben ik erg blij dat ik een husky hebt die onder controle is en dus lekker kan loslopen.

Karma heb ik leren loslopen door eerst aan een longeerlijn te houden op het veld mocht ze los met de lijn dat hebben later naar een korte lijn gedaan en daarna geen lijn. Nu moet ik wel zeggen dat ik hier op de berg niet veel mensen tegen kom :P

Jullie zijn trouwens nog steeds welkom om op bezoek te komen :D heb 3 slaap plekken 4 als het moet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:56

kirri schreef:
11 maanden nu :D 30 juni wordt ze 1 jaar oud. Het gaat nu echt goed soms wil ze nog wel eens puberen maar ja ze is 11 maanden nu dus dat is te verwachten. Tot nu ben ik erg blij dat ik een husky hebt die onder controle is en dus lekker kan loslopen.

Karma heb ik leren loslopen door eerst aan een longeerlijn te houden op het veld mocht ze los met de lijn dat hebben later naar een korte lijn gedaan en daarna geen lijn. Nu moet ik wel zeggen dat ik hier op de berg niet veel mensen tegen kom :P

Jullie zijn trouwens nog steeds welkom om op bezoek te komen :D heb 3 slaap plekken 4 als het moet :P

Waar in Zweden zit jij ongeveer?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:59

Göteborg :D ik woon in Hisingbacka :j

edit: Ik woon direct naast een berg en vlak bij hisingenparke heerlijke natuur en toch in de stad :)
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 01-06-16 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:59

Fijn dat karma het weer goed doet! 29 juni moet ik afrijden voor auto examen, lijkt me leuk om eens naar zweden te gaan!

Ik hou je in mijn achterhoofd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:03

kirri schreef:
Göteborg :D ik woon in Hisingbacka :j

edit: Ik woon direct naast een berg en vlak bij hisingenparke heerlijke natuur en toch in de stad :)

Wat leuk! Wij komen daar altijd langs onderweg naar ons huis! Inderdaad ideaal, heerlijk in de natuur maar toch niet helemaal verwijderd van de bewoonde wereld. :j Hoe is het weer daar nu?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 18:34

erg warm haha we zitten rond de 25 en 27 graden! Zelfs na het onweer gisteren koelde het niet echt af :(