Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:35

Andere hoeven ook niet aan het eten van mijn hond,dus vind dat ook geen punt.en ik vind juit fijn dat aussies vaak weinig met vreemde hebben,vind dat juist een pluspunt.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:43

Waarom vind je dat een pluspunt?
Storm is echt een mensenhond, vind iedereen leuk maar als ie maar naar mij komt als ie me roept zie ik dat juist als iets heel erg positiefs..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:53

Ik vind het fijn ze rennen niet op iedereen af,springen niet tegen iedereen aan. Ik vind dat een enorm pluspunt.ook als je met paard gaat gaan ze niet overal heen. Ik vind dit dus zeker geen min punt. Mijn hond hoeft ook zeker niet iedereen leuk te vinden,mensen benaderen ausses gewoon vaak verkeerd.
bij ons in de straat ook een aussie mensen vliegen van boven in eens op die hond,die vind dat niks mensen kunnen er niet aan. Ik buk me ga door mijn knieen kijk de hond niet meteen recht in de ogen en hij komt bij me zitten en komt knuffelen.het ligt niet aan de honden.de benadering is gewoon verkeerd. Maar ik vind het gereserveerde karakter gewoon echt fijn.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:06

Onze reu laat zich echt door iedereen aaien, hij is heel open naar mensen. Onze teef is naar vrouwen ook heel open en naar mannen met een normaal postuur ook geen probleem. Maar als een forsere man haar op een dreigende manier benaderd zal ze het ontwijken, gaat hij laag en 'normaal' naar haar toe geen probleem. Onze reu heeft daarintegen niet de echte aussie karakter eigenschappen, alleen het uiterlijk :o

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:24

bryce27 schreef:
Onze reu laat zich echt door iedereen aaien, hij is heel open naar mensen. Onze teef is naar vrouwen ook heel open en naar mannen met een normaal postuur ook geen probleem. Maar als een forsere man haar op een dreigende manier benaderd zal ze het ontwijken, gaat hij laag en 'normaal' naar haar toe geen probleem. Onze reu heeft daarintegen niet de echte aussie karakter eigenschappen, alleen het uiterlijk :o

Haha maar het zijn wel lieverds.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:30

De aussies die ik ken zijn eigenlijk allemaal zoals Storm, enthousiast maar voorzichtig snel onder de indruk van stemverheffing.. Grappig dat dat zo anders kan zijn :)

Hij is nu in de puberteit te enthousiast maar ben wel bezig dat af te leren

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:37

Ik vond dat ook juist zo fijn aan het ras, het gebrek aan interesse in vreemden of zelfs aan onze familiekring. Niet iedereen vind het leuk dat er een hond op je afkomt zelfs al willen ze alleen maar een aai. En ik vind het dan weer niet leuk dat ik mijn hond op mijn hof zou moeten wegsteken.
Maar tot hiertoe vind Bloom vreemden wel nog leuk, al plast ze dan steeds wat eerder een uiting is van spanning dan enthousiasme, denk ik.

Oh wat leuk binnenkort weten jullie wie er bij je komt wonen, spannend

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 23:35

Evi strompelt dan weer juist op de mensen af die bang zijn voor honden, zo irritant hahaha!

Wij hebben echt een namen dilemma hier, we komen er niet helemaal uit em hebben weinig inspiratie haha!!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 23:46

Namendillema's herkenbaar, succes met uitvechten.

Hier ook hyper sociaal en springt iedereen in de armen. Wij proberen mensen te leren dat ze dat niet met aandacht moeten belonen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 05:37

Wauw thanks nimmy ik dacht ff dat ik n nep aus had :=

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 08:26

Het voorzichtig vind ik ook echt bij een aussie passen.onze is zo lief en voorzichtig met andere dieren bemoederd alles wat klein is.heb nog foto,s en filmpjes met 2 ganzen kuikens die we kochten voor mijn schoonmoeder.die dus 2 dagen bij ons effe gewoond hebben.nou pep waste ze en ze is zo lief en voorzichtig.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:03

keona schreef:
Het voorzichtig vind ik ook echt bij een aussie passen.onze is zo lief en voorzichtig met andere dieren bemoederd alles wat klein is.heb nog foto,s en filmpjes met 2 ganzen kuikens die we kochten voor mijn schoonmoeder.die dus 2 dagen bij ons effe gewoond hebben.nou pep waste ze en ze is zo lief en voorzichtig.

Hij wil met alles en iedereen spelen. Tot ongenoegen van de katten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:49

Nimmy schreef:
keona schreef:

Hij wil met alles en iedereen spelen. Tot ongenoegen van de katten.

Nee hier alles voorzichtig ook de pups uit nest zijn fijne brave honden geworden.een is nu opvakantie bij ons en vind echt fijn hondje actiever als pep maar wel heel goed te sturen.ze loopt bij ons net als onze andere aussie na paar dagen overal al los,gaat nergens op af.ik ben er heel blij mee moet ik zeggen.ook onze kat daar schuift ze mooi voor.het fijne van zulke makkelijke honden vind ik.je kunt ze makelijk ergens onder brengen bij kennisen of familie omdat ze zo makkelijk en fijn zijn.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:49

Dat onder brengen gaat bij ons ook prima. Enige probleem is terug krijgen eind van de oppas periode. Hij is alleen erg speels, verder luistert hij behoorlijk goed, sociaal, lief bijdehand en grappig.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:45

Nimmy schreef:
Dat onder brengen gaat bij ons ook prima. Enige probleem is terug krijgen eind van de oppas periode. Hij is alleen erg speels, verder luistert hij behoorlijk goed, sociaal, lief bijdehand en grappig.

Precies dit :)
en als mensen m niet leuk vinden is ie ook gewoon te corrigeren.. Hij gaat eerst rustig kijken als mensen dat enthousiast doen kan die wel flink getriggert worden maar he t is natuurlijk ook gewoon nog n puber

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:52

Suus___ schreef:
Nimmy schreef:

Precies dit :)
en als mensen m niet leuk vinden is ie ook gewoon te corrigeren.. Hij gaat eerst rustig kijken als mensen dat enthousiast doen kan die wel flink getriggert worden maar he t is natuurlijk ook gewoon nog n puber

Zolang ze het negeren prima te corrigeren. Als het rent of druk wordt gaan de remmen los. Work in progress om ook dat onder controle te krijgen.

Vanmorgen op uitlaatplaats, andere hond wou niet doorlopen, loopt ze terug ja hij moet even dag zeggen en snuffelen. Dan loopt hij verder.

Ehm ik wil geen gesnuffel of interactie als hij aangelijnd is. Laat ze alsnog hond erop af lopen, hij begon zo goed te negeren....

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:01

Wij zijn ons aan het oriënteren voor een nieuwe hond. Wij hebben een boerderij en zouden graag een hond hebben die ons eventueel zou kunnen helpen met de koeien. In de states heb ik gezien dat de aussie daar ook voor gefokt worden dus dat zou een optie kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring in die richting met dit ras?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:05

Ik heb in Australië met Aussies gewerkt bij de koeien (en met borders, cattledogs en staffkruisingen). Heel ander type koeien dan in Nederland (veel minder meewerkend), de honden moeten dus echt hun mannetje staan, niet bang zijn om een koe te grijpen, hun eigen oplossingen verzinnen om een koe te krijgen waar hij heen moet, maar óók naar de baas luisteren als het moet. Daarbij moeten ze ook niet zo dom zijn om voor een aanstormende stier te blijven staan. De aussies daar waren daar zeker geschikt voor. Echter...
De Aussies zoals ik ze hier in Nederland ken, zijn allemaal veel te zacht hiervoor. Ik weet niet hoe ze in Canada zijn. Als je voor een Aussie bij de koeien gaat, zou ik dus voor een werklijn gaan, die zijn wat pittiger. Dat gezegd hebbend; je loopt dan wel het risico op een hond die iedere dag iets MOET doen, maar daar kies je dan bewust voor.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:56

Hebben wel met beide honden schapen gedreven, onze teef was hier echt wel pittig in.
Een pup uit hun nest is naar een koeien houderij gegaan. Hij gaat dagelijks mee de koeien voeren, en is gek op de kalfjes. Hij is totaal niet bang voor de koeien, wat zo zijn voor en nadelen heeft. Als hij wat ouder is willen ze met hem wel het koeien drijven gaan leren zodat hij de koeien de wei uit kan gaan halen op den duur.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 18:45

__Elizabeth schreef:
Wij zijn ons aan het oriënteren voor een nieuwe hond. Wij hebben een boerderij en zouden graag een hond hebben die ons eventueel zou kunnen helpen met de koeien. In de states heb ik gezien dat de aussie daar ook voor gefokt worden dus dat zou een optie kunnen zijn. Heeft iemand hier ervaring in die richting met dit ras?

inderdaad ga eens kijken bij werklijn aussies en kijk hoe de ouders in het werk zijn praat met fokkers.maar ik denk dat een goed getrainde cattle dog bij lastige koeien misschien nog beter werkt maar ze zijn moeilijker te trainen als een aussie.of de kelpie heb je ook nog.ga gewoon kijken en praten bij fokkers.ga op een honden forum kijken naar mensen met zulke honden en bespreek het.
mijn aussie is daar niet geschikt voor ,een pup van haar doet nu werken met de schapen als hij zin heeft doet hij het goed maar hij houd ook van lekker lui zijn. misschien eens contact zoeken met de jj ranch zij fokken werklijn aussies en geven drijf cursussen

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 10:17

Mijn aus is bang voor koeien -O- het is dan ook een showlijn dus dat merk je erg goed!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:07

Je hebt ook showlijnen die goed kunnen werken.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:42

Onze teef komt uit volledige showlijnen, en bij haar is veel meer drang om te drijven etc. Als onze reu 25%werk x 75%showlijn

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:50

Volgens mij moet je ook naar de ouders kijken. Ik ken een paar briljante werkhonden uit volledig showgefokte lijnen. En ook vice versa.
En natuurlijk naar het karakter van de pup zelf kijken. Binnen 1 nest kun je al hele verschillende karakters hebben.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 16:10

Hoe herken je de show en werklijnen?