even een vraagje over mijn chi........ het valt me de laatste tijd op dat het lijkt alsof ze ademgebrek heeft.......lijkt op een snurkend geluid (geen idee hoe ik het anders moet uitleggen)
nu sinds een paar dagen lijkt het erger te worden iemand enig idee wat dit kan zijn?
Toby heeft ook heel af en toe last van reverse sneezing. Maar dit heeft hij altijd al en wordt nooit erger. Dan krampt er iets van binnen. Als je ze laat slikken gaat het weer weg (of vanzelf na een paar seconden). Als het bij jouw chi wel erger wordt, zou het dan geen kennelhoest zijn?
Emily heeft dat ook wel eens. Voornamelijk als ze heel blij is of te snel drinkt. En soms random, wordt wel minder volgens mij heb t al een tijdje niet meer gehoord
zal het eens proberen als ze er weer last van heeft
astra4
Geplaatst: 04-03-15 23:51
Tink heeft dat af en toe ook, Daisy niet. Ik knijp eventjes het neusje dicht, en dan gaat het over. Over het keeltje wrijven schijnt ook te kunnen helpen, maar dat werkt niet bij Tink.
Reversed sneezing is overigens ook bekend onder de naam "chihuahua hoest"
Choco en Morena hebben het ook idd, dat reversed sneezing... eerste keer schrok ik er behoorlijk van. Neusje dicht helpt bij Morena wel. Choco moet het echt "uitzitten"...
missanous
Geplaatst: 05-03-15 12:45
pipo schreef:
Hee wordt je dan een soort uitgeefpunt voor versvlees?
ja dat wil ik wel gaan overwegen....maar eerst eens uitzoeken hoe dat precies zit
Hoi sry dat ik even kom binnenvallen, ik heb 2 chihuahua's vader en dochter Pa is een langhaartje en dochter een korthaartje. (fotos zie me profiel) Ik ben ontzettend gek op ze, maar die haren ze zitten overal Ik kan wel blijven stofzuigen en kammen Hoe doen jullie dat? Nu dacht ik zal ik ze een t shirtje aandoen, zou dat helpen tegen de haren? Maar krijgen ze het dan niet te warm?
Het zit gewoon overal die haren word er moedeloos van.. Maar zal nooit mijn hondjes wegdoen hiervoor.. bedankt alvast
Mijn niet chi hond is een border colli x shelty mix en haar breng ik als de rui begint naar de trim salon , ze ontwollen de vacht daar en ben meteen van losse haren af ... Anders wordt ik ook gek van de haren overal
Anoniem
Geplaatst: 05-03-15 19:56
Dat hoort erbij.. Vaker stofzuigen en 1 keer per week goed kammen. Een tshirt aan doen om dit zou niet eens in me opkomen.. Maar goed, ik heb dan ook 4 honden waarvan 3 langharig dus stofzuigen moet ik sowieso veel.
ik doe het ook met een furminator zeker 2x per week verder elke dag met een honden borstel, er komt ontzettend veel haar van de vader af, zeker 4 a 5 borstel vol Daarom dacht ik misschien een t shirtje om de haren te beperken. Maar ik wil ook niet dat ze het te warm krijgen.. Nu is het hier nooit warmer dan 17,5 graden
juist doordat je veelvuldigd borsteld hou je het zelf in stand. Niet vaak borstelen is meestal de oplossing. 1 keer per week is meer dan genoeg. Ik borstel ze eigenlijk nooit, ook mijn herder niet. Die pluk ik de losse plukjes uit en laat ik zwemmen. Dat werkt hier het beste.