Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 23:22

gaby12 schreef:
Annash schreef:
Flynn wordt binnenkort ook gesteriliseerd :-) Ze is best veel krols, hoewel ik de indruk heb dat er nu meer tijd tussen komt, moet het voor haar ook frustrerend zijn. Ze heeft er echt last van en ik denk zelfs dat het afvallen van een tijd terug (en het slechte eten) daar van komt.

Dat zou heel erg goed kunnen dat ze daardoor is afgevallen een kat die krols is eet minder en al haar energie gaat naar het krols zijn. Dat je moet moet wachten totdat ze uitgegroeid zijn is een fabel het schijnt zo te zijn dat ze zelfs groter worden als ze vroeg zijn geholpen. En voor de Coon kan je dan lang wachten omdat ze pas op de leeftijd van 3 jaar zijn uitgegroeid en volledig in hun vacht :P

Noah is ook met een maand of 9 gesteriliseerd omdat ze het hele huis bij elkaar schreeuwde, haha. Flynn is inmiddels een jaar. :-) (14 mei).

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:01

Samiyah schreef:
Daar heb ik nog nooit van gehoord linnie050 (dat pas mogen helpen na 4 jaar) lijkt me echt onzin.
En het is juist zo dat katten na sterilisatie minder kans hebben op melkkliertumoren :)

Ook veel minder kans op baarmoederontsteking :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:10

Schattig dat filmpje met het pootje... Musyc eet niet met haar pootje, maar als ze met haar muis speelt dat tilt ze het muisje wel met haar pootje op :P

om de 2 weken is indd. wat veel maar t kan wel..

Samiyah schreef:
Daar heb ik nog nooit van gehoord linnie050 (dat pas mogen helpen na 4 jaar) lijkt me echt onzin.
En het is juist zo dat katten na sterilisatie minder kans hebben op melkkliertumoren :)

Ik schrik hier van...
wij hebben dit weekend een soort bultje onder Musyc haar tepel gevonden.
We gaan vandaag naar de DA. Maar ik dacht eerst het zal wel niks wezen... mar ineens lees ik jou bericht en bedenk dat het natuurlijk ook wel ernstig kan wezen :(
Nu hopen dat het niks is...

Samiyah

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:16

Sterkte meid! Hoop dat het meevalt...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:21

ik ook.... ik dacht van het weekend oooo het is vast een vestopte melkklier ofzo... maar nu ik weet dat melkklierkanker bestaat.... poep ik wel in mn broek van de zenuwen. :(
Hopelijk is het ontstoken ofzo... ze is wel pas een half jaartje jong dus zou ze eigenlijk te jong zijn...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:24

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:38

Ah lieve foto, lekker op schoot :D
Zou je nog niet teveel zorgen maken hoor, het kan ook best wat anders zijn joh! Ze is nog hartstikke jong. Hoe laat ga je naar de DA? Laat je even weten hoe het gegaan is? :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:47

morgen kwart over negen... mijn vriend gaat... ik ben jammer genoeg aan het werk :(
Maar ga wel even overleggen of ik niet wat later kan beginnen met werken... zit vol spanning namelijk....

Ja ik laat het weten...

Lief he... ze is al zoveel gegroeid... Ik had een tijdje geleden gezegd dat ik bang was dat ze geen fluf zou krijgen... maar daar is nu geen spraken meer van... dr fluf is in volle groei <3 en ze is zoooooooo lief... praat ook echt tegen ons...zo schattig :)
Ik denk ook echt dat het aan haar ras ligt... ze zijn zoooo sociaal die coons!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:28

Wat is ze al groot geworden Annemiek! Mooie meid..6 maanden is nog erg jong om melkkliertumoren te hebben (is mij ooit verteld dat dit pas kan ontstaan zodra hormoonhuiahouding op gang is gekomen).
Kan een onsteking zijn, of mss een teek die eraf is, maar wel een bobbeltje voelbaar? Noem maar wat geks hoor ;)
Komt vast goed allemaal, maar ga toch voor je duimen ;)

Sjonge, ik hier ook wat hoor. Mn lieve htk kat was altijd een erg angstige teruggetrokken kat..wist niet hoe te spelen, kende dat diergevoel niet echt.
Dus ik bach bloesem druppels gemaakt ivm zm angsten..ging perfect..denk, huppa, volgende ronde, gun hem dat diergevoel ook..lekker spelen en ook zonnen buiten ipv boven leven.
Nou ik heb het geweten hoor! Hij jaagt op de hond, rent achter hem aan en grijpt de hond op zo'n lelijke manier..de hond durft niet meer naar buiten nu..
De htk beschermd krolse miepie, niemand van de andere dieren mag erbij :( druppels werken dus goed, alle vrede uit balans hier, haha..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:59

Ja klopt ze is nog erg jong... maargoed ik ben altijd zo bang dat het wel wat ernstigs is dat ik het mezelf ook aanpraat... waarschijnlijk is het een melkklier ontsteking ofzo...

Merkte dat ze er wel pijn aan had... want we mogen normaal aan haar buikje zitten geen probleem. nu begon ze te blazen... :? dat had ze nog nooit gedaan... dus wij nog een keer kijken en voelen... dus ging het grommen over in piepen... super zielig en toen ontdekte ik de verdikking...

Ja mooi groot is ze he...
zal even een vergelijkingsfoto plaatsen :)

mini: toen ik deze foto's plaatsen dachten veel dat het een kruising was..
Afbeelding
http://i1260.photobucket.com/albums/ii5 ... duxsjq.jpg

en nu dus half uur later vind ik haar wel echt meer typisch coon... meer dikkere snoet en dikkere vacht... <3

nou blijkbaar helpen de druppels inderdaad... maar net iets te goed :') misschien dosis halveren?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:47

Ik duim dat het meevalt!!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 23:05

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 10:18

De da zei dat dr krolsigheid er misschien wel aan komt dat ze daarom gevoelige en opgezette melkklieren heeft. Of het zijn kieste. Ze heeft een prik gehad en metacam voor 5 dagen. Kijken of het minder wordt. Dr temp. Was nomaal. En ze woog 3,2. Dat is wel normaal voor een coon van een half jaar toch? De da vond niets raars aan dr gewicht iig.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:02

Ik moest nog aan je denken gisteren..niet veel wijzer geworden dus..ben benieuwd. Houd voor jezelf toch even haar temp bij ivm eventuele ontstekingen.
He getsie, metacam..beterschap voor Musyc!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 09:19

hoe moet ik haar tempratuur meten?
De dierenarts deed zon meter in dr poepert... ik kan dat echt niet hoor :')
Als ze dan 1 piepje geeft breekt mn hart hoor.... -O-

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 20:33

Vandaag alleen de gratis foto opgehaald bij de dierenspeciaalzaak. Vond de foto niet bijzonder genoeg om het setje te kopen

Afbeelding

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:14

Mooie kwastjes aan zn oren. Moooi!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 09:45

wat issie knap Yom, idd die kwastjes, wauw!
Moet eerlijk zeggen, maar dat komt mss wel door het uploaden? Dat ik de foto niet scherp vind? Net of ik met mn camera mijzelf fotograaf noem, haha..sorry :P

Ohjee Annemiek, ja dat is helaas de enige optie, hihi..even vervelend idd..ik heb die van ons bij de action gekocht..die heeft een rubbere uiteinde en is flexibel. Dus als ze dr zuna wat wegdraaid, dan doet het geen pijn. Ik heb ons krummeltje toen ze zo ziek was elke dag moeten tempen en deed haar geen pijn.
Altijd handig om zo'n ding in huis te hebben..en kost niks bij de Action..
Hoe is het nu met Musyc?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:33

ik heb met mijn telefoon een foto vd foto gemaakt, dus daar komt ze niet echt voordelig uit natuurlijk ;)

maar ik vind dat pepper er toch al niet op haar voordeligst uitkwam, want ik wil juist de nadruk op haar mooie "bakkes" hebben en dat komt er totaal niet uit.

Heb 2 lapjes stof gekocht en ik ga zelf wel weer een foto sessie houden met mijn oude camera :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 09:03

het gaat opzich goed...voor mn gevoel zijn dr klieren al minder dik... ze slaapt wel wat meer maar denk dat dat door de metacam komt... daarnaast ALS ze wakker is zet ze het hele huis op stelten en is ze heel druk...rent telkens heen en weer als een gek :P

Yom, volgens mij is dat coon eigen... wil je een mooie foto maken van dat schattige snoesje... maar dan klopt de foto gewoon niet met het mooie beeld dat je hebt... ze willen gewoon niet mooi kijken voor de foto :P

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 17:32

ik houd juist van die chagerijnige blik met een flinke bek er op, niet zo'n ik ben heel schattig blik :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:16

Zonde van de foto's Yom. Juist die stoere kop moet op de foto!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:27

kijk, jij snapt hem...niks lief poesje, een stoere tijger is het :D

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 20:57

Voor de Pepper fans :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 21:02

Die groeit als kool, wat voer je haar? :))

Van onze fluf een update in mijn onderschrift!