Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:31

Lichtgevende halsband hier ook present ja, ga met ol eigenlijk niet loslopen als t donker is maar gebruik m wel voor aangelijnde wandelingen en als ik m in het donker naast de fiets heb :)

Fietsen doe ik dus ook wel ja, vinden we ook erg leuk :) heeft wel even tijd gekost om m gehoorzaam te krijgen naast de fiets maar dat gaat inmiddels heel goed, hij draaft t gros van de tijd rustig naast me mee :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:14

Hoe lang fietsen jullie gemiddeld met je hond? Ik hoop straks ook te gaan fietsen als de pup een jaar oud is, maar watis normaal voor een hond? Hoe lang of hoeveel km is max? Snap dat het opgebouwd moet worden hoor.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:22

Behendigheid was superleuk,kenny vond t ook leuk.

Alleen snapte ie niet dat ie op het raakvlak bij de schutting moest gaan zitten, em de tunnel vond ie eerst heel eng,daarna al een stuk minder

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:25

Ik fiets eigenlijk maar 1km (naar paard) en dan loopt ze daar heel de weide rond terwijl ik bezig ben met mijn paard en dan weer terug 1km, ik vraag me dat eigenlijk ook af hoeveel km het maximum is :)
Ik fiets eigenlijk nooit echt een route.. ik moet altijd in een drafje terug keren als ik van paardlief kom, dan is ze wel moe :+

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:25

Ik en mijn vader fietsen heel verschillend, geen bepaald rondje en niet te vaak.
De ene keer 3 km heen en 3 terug, anders keer 4 km heen en 4 terug. Andere keer nog geen km

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:36

Wij fietsen gemiddeld 3 keer per week een minuut of 20. Heb pas uitgerekend dat dat ongeveer 5 kilometer is :j Heb het twee jaar terug rond deze tijd opgebouwd, toen was ie anderhalf, gewoon eerst in de straat een paar keer 10 meter heen en weer, dat ging voor geen méter :') Paar dagen later dacht ik "verrek, hij moet het gewoon doen" en toen ben ik hier het park heen en weer gefietst, ongeveer 5 minuutjes ofzo. Dat kon ie wél gewoon :') En daarna langzaam opgebouwd :)

Soms fietsen we ook naar m'n schoonouders, das 3 km heen en 3 km terug :) En dan gaan we daar op de koffie, dus met een flinke pauze :P

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:50

Ik ga ook eens meer beginnen fietsen :Y)
Maar hetgeen waar ik wel nog last mee kan hebben, soms moet ze dan opeens plassen en zie ik dit niet aankomen en moet ik dr loslaten, gelukkig is dat geen probleem en luistert ze heel goed. Maar vind het wel irritant.
Op de heenweg naar mijn paard laat ik haar wel altijd plassen op een bepaald stuk en daar houdt ze zich dan ook gelukkig aan :Y)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:52

Altijd uitlaten vóór je gaat fietsen dan ;) Doe ik eigenlijk ook altijd, klein rondje, gewoon even piesen en desgewenst poepen, dan heb je niet de kans dat je over de kop gaat omdat je hond ineens de bosjes in duikt _O-

Ik had dat dus laatst een keer. Kort rondje gedaan, Ol niet gepoept maar ach, dat had ie toch 2 uur geleden nog gedaan... Dacht ik :') Fiets langs een grasveld, ineens gaat ie op de rem, ik vlieg bíjna over de kop omdat ik 'm met rechts vastheb en dus alleen met links kan remmen.. T was hysterisch _O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:57

Haha :') maar als Maya weet dat we gaan gaan wandelen wilt ze niet eerst haar behoefte doen :+
Ach ik fiets in het begin gewoon wat trager.

Pff vandaag zeg :oo in het terugkeren (bijna thuis) zat er opeens een kat op een oprit, daar lag ik bijna :') gelukkig heeft ze me niet omver kunnen trekken, moest ik een beer van en hond gehad hebben lag ik er :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:33

Wij moeten voor het UV examen 20 km fietsen, gemiddeld 12/15 km/h met 2 rustpauzes. Na die 20 km moeten ze nog een stukje appel om te laten zien dat ze niet doodmoe zijn. Zodra Tay een jaar is gaan we langzaam aan beginnen met trainen, maar dat is het enige examen dat mijn vriend doet. Ik ben een gevaar op de weg met fietsen.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:11

Wat is een UV examen? :) hier verschilt het ook echt enorn hoeveel ik fiets, maar meestal minder dan 5km

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:23

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:25

Ohhh Csiva was gisteren zooo fijn met trainen! Ik had haar voor de lessen al ff een half uur getraind. Gewoon met een plank raakvlakken en met een pion wat tiktak oefeningen. Ging super fijn. Daarna had ze 3 uurtjes rust en mocht ze nog n uurtje werken. Ze was er helemaal bij en vooruit werken, echt helemaal top! Als het goed is krijg ik nog n filmpje :D

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:32

Vandaag een demo dag gehad. We deden behendigheid en Jinn en Jesda mochten ook mee! Eerst 2 rondjes met Jesda gedaan op small hoogte. Het ging erg goed en Jesda had veel schik! Toen met Jinn omdat Jesda niet te vaak wat mag doen. Jinn gaat alleen door de tunnels en we hadden een rechte tunnel en 20-25 meter aan de rechterkant weer een tunnel met bocht. Jinn voor de rechte tunnel gelegd en toen zelf halverwege richting de bochtige tunnel gaan staan. Zo'n 10 meter tussen ons in. Jinn op commando door de rechte tunnel gestuurd en dan als een gek rennen naar deze bochtige rennen en dan daar Jinn door heen sturen. Ging echt super goed en hij vond het geweldig! Hoop binnenkort iemand te regelen voor foto's en/of filmpjes

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:35

jilleroo schreef:
Hoe lang fietsen jullie gemiddeld met je hond? Ik hoop straks ook te gaan fietsen als de pup een jaar oud is, maar watis normaal voor een hond? Hoe lang of hoeveel km is max? Snap dat het opgebouwd moet worden hoor.

Heel langzaam opgebouwd fiets ik hooguit 8 km nu, dat is al erg ver hoor maar wil graag trainen voor de UV proef..
Fiets met 2 honden tegelijk maar met de reu ga ik niet verder omhoog uitbouwen want die vind er niet heel veel aan. Jolie staat als we thuis komen nog te springen haha

Vandaag afsluit les gehad van impuls control, cake met slagroom wijgeren :D haha ging vet goed! Ook nog een kom hier geoefend, juf hield vast maar was al niet te houden terwijl ik weg liep, binnen 2 sec stond ze weer voor m'n neus haha
Na de les nog heerlijk genoten in het bos gewandeld :) zo lekker rustig met m'n meissie

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:01

Hier gaat de puppy behendigheid ook zo leuk. Een sprongetje ligt op de grond dus ze springen amper.
Maar we hadden een sprong daarna een tunnel met bocht weer 2 sprongen en daarna een rechte tunnel.
Bruce vooruit sturen en hij gaat als een speer zo ontzettend leuk!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:11

Ik zag het op FB Es :D Geweldig goed gedaan! Ik heb ernstig zin in eind november :Y)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:13

als in volgende week zaterdag ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:16

Euhhh.. Ja! Nou je het zegt! Haha ik dacht, er zit nog een week tussen _O-

ZIN IN VOLGENDE WEEEEEEK *\o/*

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:48

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:57

cake om te vieren :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:13

hier gaat het trainen ook heel goed. De cursus zelfbeheersing duurt nu nog 2 lessen en we gaan als een speer. Mijn hond is wel uitgemaakt voor het braafste jongetje van de klas en ik moet toegeven dat hij het ook super geweldig doet!! Had alleen liever gehad dat hij het geweldige, gewoon prefecte gedrag wat hij tijdens de training laat zien ook op straat zou laten zien..... (hij negeerd elke hond op training en is alleen met mij bezig. Wat er ook gebeurd hij vind ze niet interessant. Totdat we een hond op straat tegen komen. wat ik ook doe die hond is vaak interessanter. Hoewel we nu met de training en wat handige tips erbij goed vooruit gaan!).

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:20

Mijn honden kunnen trouwens ook prima vreten weigeren, tot dat ik uit zicht ga hehehe

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 23:51

Gefeliciteerd Esther!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:14

Wauw! Wij hebben vandaag ons eerste parcours behendigheid gelopen op training. Eerder wel lijntjes gedaan, maar nog nooit een parcours. Hoogtesprongen, een breed, een tafel, een band en tunnels. Paar korte bochtjes er in en daar verliezen we snelheid maar hij deed het foutloos <3 Zo trots!

Hij is toch al tien en het enige toestel dat we niet nemen is de A schutting.. Hij heeft er geen problemen mee, vindt alles geweldig en ik merk nergens aan dat hij er moeite mee heeft. Als ik goedkeuring krijg gaan we gewoon nog een seizoen door. En misschien nog wel eens een wedstrijdje op beginnersniveau :D