Hondenshows

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: Hondenshows

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:26

Ol had t reserve :) meer dan wat ik verwacht had, maar net niet genoeg haha :P

Begrijp nu trouwens goed wat er eerder in dit topic bedoeld werd met die hakken haha :')

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 12:30

nou is toch goed :)
wat bedoel je met hakken?

ik ga morgen m n bestttt doen! bisou is er klaar voor, ziet er tiptop uit, en de andere honden hoop ik ook in vorm, we zullen zien :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:11

Wij waren de enige 4 podenco's.. Alle 1U, en Abby BOB.

Gefeliciteerd Neej!!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:38

Ja ging een tijdje terug over de houding van hakken tijdens het gaan en staan :P

Jij ook mariska!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:59

Gefeliciteerd allemaal!
Uiteindelijk deden er bij ons maar 4 honden mee.
Ik was "vrij" dus hoefde de ring niet in vandaag. Heb lekker foto's gemaakt :)
Teef die wij mee hadden (ook de enige...) was beste teef geworden. Nog best spannend gezien hij de reuen, op 1 na dan, allemaal een zg had gegeven mede omdat ze nog wat los in de rug waren. En de hond die wij mee hadden is nog niet zo oud en nog redelijk los in de rug. Maar toch een U'tje en weer een puntje erbij :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:45

Nice Mikkiej!

Onze KM van vandaag heeft 3 jaar geleden ook gekeurd en ging toen voor een heel ander type dan Ol; dus ik had echt oprecht niet verwacht dat we überhaupt met méér dan een Utje de ring uit zouden gaan, ben echt wel blij met het reserve hoor :)

Nou ff pauze, eerstvolgende is de KCM op 31 augustus :D

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:49

Oh een meevaller dus! Fijn toch? :)
Geloof dat de fokker nog naar Zwolle wil, ehm ergens in oktober geloof ik.
En naar de KCM van een andere club. Jaja, er zijn 2 tatraclubs in NL :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:50

Ohjawel :)

Zwolle is in oktober idd :j TWEE tatraclubs ja? Wauw, en zo'n groot ras is het niet toch :P

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:59

Geloof dat er in heel NL zo'n 5 actieve fokkers zijn....
Er is wat mot geweest onderling.. Dus hebben er een aantal besloten hun eigen club op te richten..
Je ziet ook duidelijk het verschil in type honden van beide clubs. Erg opvallend..
Ben iig blij dat ik niet aangesloten zit bij een club en dat ik gewoon eens langskom om hondjes te knuffelen, wassen, kammen en voor de shows.
Maar als ik de verhalen soms hoor gaan mij de nekharen wel recht overeind staan. En dan heb je het over volwassen mensen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:42

O ja dat heb je bij ons ook idd verschil in type maar vooral in karakter
Goed gedaan mikkiej

Ik mag morgen kcm doen :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:00

Succes meis! Wou jij nog weten wie er vandaag waren?

Bij ons zit er ook veel verschil in type en temperament, in lijnen.. maar dat zie je bij ons zelfs al binnen één rasvereniging, wat er bij de andere vereniging loopt weet ik niet..

Ik vrijwillig morgen op de kcm van de ascn :) veel clubmatches, ook de lagotto's hebben morgen kcm :j

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 20:14

GefeliciWOEF met de resultaten!

Persoonlijk vind ik het jammer dat het meerdere clubs/ rasverenigingen zijn voor hetzelfde ras. Het hoeft niet per definitie slechter te zijn, maar vaak zie je toch onderscheid. Waaronder verschil in eisen waardoor een hond alsnog de fok kan dienen (maar of dat dan een verbetering is voor het ras?!).

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:42

Idd LhinnOlijf, vooral dat laatste..
Maar daar laat ik mij niet over uit zo op een openbaar forum ;)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 22:23

Hahaha Neej, laat ik maar niks zeggen :P

Gefeli met je reserve, das toch iig weer 0,25 punt haha :D

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 00:15

Thesserd schreef:
Gefeli met je reserve, das toch iig weer 0,25 punt haha :D

Vooral dat :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 01:27

Haha mij maak je er al blij mee :Y) Mijn concurrentie werd vandaag alweer best in groep xD Ik was er overigens zelf vandaag niet.

Wij hebben overigens ook twee rasverenigingen voor de zelfde rassen (Japanse rassen). Altijd soap series joh tussen die mensen in het bestuur. Eén van de rasverenigingen heeft nu een super chille voorzitter (Annette Wijnsouw, iemand die haar kent? :P) dus daar is nooit ruzie haha :') Moet zeggen dat het verschil in gewenste types etc helemaal niet groot is in ons geval.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 17:58

Och ja, ipv 0,75 punt hoeft ie nou nog maar een halfje :') Al heb ik stiekem natuurlijk liever dat ie het gewoon in 1 keer met een volle haalt :P

Wij hebben ook twee RV's, de tweede is een afsplitsing van de eerste, die zijn ooit voor zichzelf zijn begonnen omdat ze het niet eens waren met de gang van zaken ofzo? Geen flauw idee, is van voor mijn tijd.. Volgens mij (let wel: ik heb beide verenigingen nooit letterlijk naast elkaar gelegd) is het grote verschil dat je bij de ene vereniging een paar showkwalificaties moet halen om te fokken, en bij de ander niet.. Ik vind het vooral jammer omdat je in principe gewoon allemaal hetzelfde doel zou moeten hebben, toch?

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:15

Dat ben ik ook van mening Neej. Hoe wil je anders de (erfelijke) ziektes binnen een ras aanpakken? Nu schreeuwen sommige fokkers dat ze, als die betreffende test er is, ze hun honden zullen testen. Alleen ondertussen fokken ze (on)bewust door met honden die belast kunnen zijn met die ene aandoening ... En er wat van zeggen levert ook niks op (niks positiefs iig).

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:59

Ach er is bij ons 1 club voor de spaanse waterhond (maar daar zit geen fokker in... := ) en een club voor medeterinane waterhondenrassen (net opgericht). Ik ben geen lid van een club en de meeste fokkers van spaanse waterhonden in nederland niet.... Ben wel lid van de duitse, belgische en spaanse club ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:10

Heeee he wat een dag haha
Bisou beste jeugd teef :) u
Govert 1 u kampioensklasse
Gitane 3u openklasse
Freyr 3u openklasse
Ik heb me roooot gerend bisou liep als een trein! Echt super gaaf! Ook govert liep geweldig goed en stond als een huis, niemand incl ik snapte dan ook dat hij niet beste reu werd. Heel vreemd

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:33

Gefeliciteerd!
Ja soms snap je niks van keurmeesters..
heb dat eens gehad op de winner.. Stond samen met teefje in de ring van dezelfde fokker. De keurmeester keek niet eens fatsoenlijk naar de hond en werden ook zo weer de ring uit gestuurd met een zg.. En ook nog het keurrapport in het frans, heel fijn..

Ja idd LhinnOlijf, ik ben ook van mening dat uiteindelijk alle fokkers voor hetzelfde (moeten) staan als het gaat om erfelijkheidsonderzoeken enz. Nu zie je dus in beide clubs (van de tatrahond dan..) terug dat ze dezelfde eisen stellen. Beetje vreemd. Maargoed, laat ze gelukkig zijn met de beide clubs :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:38

Tja blijft de keuze van de keurmeester, bij ons heeft er wel eens een hond het BOB gewonnen met vreselijk atypisch gangwerk. Tja, dat hou je toch :) Je betaalt voor de mening van een keurmeester en als die mening je niet bevalt dan schrijf je volgende keer niet meer in hahaha :P

Wel echt supergoeie resultaten Es! Hoeveel honden waren er ingeschreven?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 09:22

Ja is zeker zo, deze man was een uitprobeersel en hoeven we niet nog een keer te vragen.
Maar goed als je een hond met veel fouten op 1 gaat zetten die niet volledig aan het rasbeeld voldoet krijg je wel kromme gezichten
Totaal 54 honden ingeschreven en bisou had er 5 in de klasse, govert 3, freyr 11 en gitane 10 geloof ik

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:37

Iemand van jullie de world dog show gevolgd :) ?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:39

Nee alleen de uitslagen van de beauceron