Wie heeft er een Welsh Corgi?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooske

Re: Wie heeft er een Welsh Corgi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:00

Hier was Bruce een voorbeeldige pup rustig gelijk zindelijk en nooit niks gesloopt.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 11:40

Zindelijk was jazz ook heel snel en Gelukkig nooit iets in huis gesloopt. Maar wel menig schoenveter proberen te verorberen en met die gemene puppy tandjes in broeken en shirts gehangen. Nu kunnen we er om lachen maar toen dachten we echt Oh waar zijn we aan begonnen := . Ging ook vanzelf weer over maar het was een overactieve pup als ze niet sliep.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:01

Wel leuk om de verschillende ervaringen zo te zien :j Ik ben heel erg benieuwd hoe Ophélia gaat zijn eens ze thuis is. Vandaag nog twee Pembroke's gespot op HE (mét staart!). Blijven ook leuke beestjes, maar blijf toch qua koppie bij de Cardi's.

Fokster plaatste vandaag een foto. Mevrouwtje haar oren beginnen als het eerst recht te staan. Ze ziet er echt een beetje belachelijk uit nu, haha. Hopelijk groeien ze netjes zelf recht en hoeven we ze niet te plakken. (Want stiekem vind ik dat wel een heul klein beetje zielig :o)

Afbeelding

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:07

Haha schattig <3 . Komt wel goed met die oortjes. Jazz was heel laat die stonden pas met 15 weken ofzo,wij waren ook al bang dat we moesten gaan plakken. Maar ineens stonden ze. Vind het er ook sneu uitzien maar volgens mij hebben ze er zelf weinig last van. Haar snoetje doet me echt aan jazz denken op die leeftijd.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:10

Ik vind dat ze echt plots al zo veel meer volwassen oogt :o Wel fijn om te horen dat ze meestal wel prima vanzelf staan. Denk dat zij dus echt wel vroeg is qua oortjes. Heb wel vertrouwen dat ze zelf mooi gaan omhoog staan.. :)

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:35

Hier stonden ze precies toen we Bruce gingen halen met 10 wk.

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:16

Hier zijn ze ook bij allebei vanzelf gaan staan. Bij Hester heeft't wat langer geduurd, maar dat is ook helemaal goed gekomen.
Ik heb wel 2 slopertjes gehad, van schoenen tot behangpapier. Alles moest er op een bepaalde leeftijd aan geloven. Gelukkig is het nu wel weer over.
Zindelijkheid ging bij Carwyn helemaal prima. Hij was al zindelijk toen ik hem ging halen. Rit naar de luchthaven, vlucht, rit met de trein, rit met de tram en dan eindelijk gras. En toen pas ging ie plassen. Bij Hester heeft dat veel langer geduurd, maar zij was ook een winterpup, ik weet niet of dat er verder nog iets mee te maken heeft.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:02

Denk dat dat wel scheelt ja Lynn. Onze jazz is van december en eer dat ze naar buiten mochten om te spelen lag er sneeuw en was het te koud. Als ze bij de fokker veel naar buiten kunnen zal dat vast wel schelen met zindelijkheid. Niet dat wij mochten klagen met jazz want die had na een week bij ons al bijna geen ongelukjes meer.
Dit was nog bij de fokker
Afbeelding
En hier de eerste dag bij ons was de sneeuw grotendeels weg.
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:39

Hopelijk is Ophélia een niet al te groot slopertje, mama zou niet blij zijn dat onze splinternieuwe keukenkasten in eik bewerkt worden := :P

Zoo.. En ik al vrezen dat we oren moest gaan plakken. Straks vliegt ze weg met dit herfstweer!
Afbeelding
Afbeelding

Trouwens, nog 2 dagen slapen en dan is het nog maar een week voor het zover is! *\%/*

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 10:35

Hallo allemaal!

Geweldige pups hier!
Ik ben op zoek naar een Corgi, een blue merle dus dat is dan al een Cardigan.
Ben mij aan het oriënteren op fokkers.. we willen graag begin 2016 een pupje..
Het liefst een teefje.

Maar wat een zoektocht zeg.. maar weinig fokkers weten of ze al nestjes willen in 2016..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:59

Ik zit in de 'Welsh Corgi Forum Belgium' groep op facebook. Daar zitten ook verschillende fokkers tussen. Wie weet kan je daar terecht? Covventinea (waar mijn pupje vandaan komt) gaat helaas niet snel meer Blue Merle fokken, denk ik. Althans, wij hadden dat eens nagevraagd en ben er bijna zeker van dat het antwoord nee was.

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:44

AustriaTrick schreef:
Hallo allemaal!

Geweldige pups hier!
Het liefst een teefje.

Maar wat een zoektocht zeg.. maar weinig fokkers weten of ze al nestjes willen in 2016..

Hoi welkom! Wat leuk dat je ook een corgi wil. Blue merle is heel erg gewilt dus dat word zoeken geblazen en optijd op een wachtlijst zien te komen. Heb je al op de site van wccn gekeken,daar staan alle clubfokkers op met hun website.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:43

claudia85 schreef:
AustriaTrick schreef:
Hallo allemaal!

Geweldige pups hier!
Het liefst een teefje.

Hoi welkom! Wat leuk dat je ook een corgi wil. Blue merle is heel erg gewilt dus dat word zoeken geblazen en optijd op een wachtlijst zien te komen. Heb je al op de site van wccn gekeken,daar staan alle clubfokkers op met hun website.

Hoi! Ja ik had daar de fokkers in NL in ieder geval al benaderd, even gekeken wie er blue merle fokt. Paar ontzettend leuke fokkers gezien met goede recensies enz. Wat is normaal als je op een wachtlijst zit? Dat je al een aanbetaling doet of iets?

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 11:51

Iemand nog ervaringen met waggerland fokkerij? :)

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:16

Wij hebben een aanbetaling gedaan toen de pups al geboren waren, weet niet hoe het normaal gaat want wij hadden echt heel veel geluk gehad. Er was een afmelding en ze gunde ons een pup terwijl we als laatste op de lijst erbij kwamen.soms haken mensen ook al af als ze prijs horen,of als er ergens anders eerder pups worden gwboren.Waggerland heeft hele mooie honden. Onze jazz heeft als vader waggerland jumping jack. Jazz komt bij weslins vandaan die alleen de moederhond in bezit hebben en hebben laten dekken Door hem.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:32

Dat vind ik altijd zo jammer dat er mensen afhaken wanneer ze de prijs horen :n
Je wilt kwaliteit, dan hoort daar ook een prijskaartje bij :j

Ik heb kennel courtley op het oog. fijne mensen, heb er al eens een bezoekje gebracht :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:45

Hier een aanbetaling gedaan toen we zeker wisten dat we een pup wouden. Verliep heel netjes. Echter had deze fokker puppies 'te veel'. Waren namelijk twee nesten vlak na elkaar, en door enkele mensen die gingen afhaken raakten er een stuk of 4 vrij. Hebben wij geluk gehad zeg!

Sorry voor de spam..

.. maar nog 4 dagen :) Kijk eens naar mevrouw grootoor!
Afbeelding

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:52

Tigress schreef:

Ik heb kennel courtley op het oog. fijne mensen, heb er al eens een bezoekje gebracht :D

Ja dat is zeker waar. Snap die mensen niet die voor 200 euro een hond willen kopen. En dan uiteindelijk 1000 euro kwijt zijn aan de dierenarts als het beestje ziek blijkt te zijn. Kennel Courtley ken ik niet?

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:52

Jackytje schreef:
Hier een aanbetaling gedaan toen we zeker wisten dat we een pup wouden. Verliep heel netjes. Echter had deze fokker puppies 'te veel'. Waren namelijk twee nesten vlak na elkaar, en door enkele mensen die gingen afhaken raakten er een stuk of 4 vrij. Hebben wij geluk gehad zeg!

Sorry voor de spam..

.. maar nog 4 dagen :) Kijk eens naar mevrouw grootoor!
[ [url=m/KtDbVZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ohhhh <3 Wat een poepie

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:10

claudia85 schreef:
Tigress schreef:

Ja dat is zeker waar. Snap die mensen niet die voor 200 euro een hond willen kopen. En dan uiteindelijk 1000 euro kwijt zijn aan de dierenarts als het beestje ziek blijkt te zijn. Kennel Courtley ken ik niet?

Courtly, sorry :P Typfoutje :D

http://courtly.123website.nl/

Heb daar de dames en heren mogen ontmoeten. Fijne mensen, fijne sfeer, en bovenal: Geweldige honden <3
Was vooral erg gecharmeerd van Spencer. Fijne hond met een geweldig karakter. Lief, en een tikkeltje brutaal (hij ging er vandoor met mijn telefoon bijvoorbeeld _O- )
Afbeelding

Al is zijn vriend ook wel een knappert hoor <<)
Afbeelding

Galeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 08:07

Gaat er nog iemand naar de WCCN clubmatch op 18 oktober? :)

Wij komen weer met onze cardigan Ruby. Laatst getest en ze is PRA-vrij , DM-vrij en heeft A heupen :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 08:16

Courtly staat inderdaad goed bekend. Heb ze een keer ontmoet bij een corgie wandeling bij Lauwersoog. Prachtige honden!

Lynn85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:39

Hier niet zo'n fan van de Courtly kennel na een aantal honden gezien te hebben.
Blue merle fokkers vind je genoeg, populair kleurtje tegenwoordig. Bij covventinea staat er waarschijnlijk volgend jaar een nestje op de planning waaruit BM kan komen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:54

Helaas is het voor mij over! Bruce is gecastreerd!

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:59

Galeo schreef:
Gaat er nog iemand naar de WCCN clubmatch op 18 oktober? :)

Wij komen weer met onze cardigan Ruby. Laatst getest en ze is PRA-vrij , DM-vrij en heeft A heupen :D

Wij gaan ook!