Het windhonden topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat voor soort windhond heb je?

Galgo
20 (21%)
Barzoi
3 (3%)
Saluki
3 (3%)
Afghaan
7 (7%)
Azawakh
2 (2%)
Whippet
24 (25%)
Greyhound
3 (3%)
Ierse wolfshond
8 (8%)
Podenco
21 (22%)
Sloughi
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 93

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 11:58

Als alles goed gaat hebben wij dit najaar de eerste Saluki van dit topic. :D

8nnemiek

Re: Het windhonden topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:04

Saluki's vind ik ook erg gaaf!
Is je Saluki al in de maak? :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:06

Eind mei moeten ze geboren worden als de dekking straks in een keer lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:26

saluki's zijn zoooo mooi!! Leuk!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:29

Limoen schreef:
Als alles goed gaat hebben wij dit najaar de eerste Saluki van dit topic. :D

Oh wat gaaf! Ik zou ook graag nog een saluki er bij willen hebben haha maar mijn ouders vinden 1 hond genoeg.

Hier met het hondje ook alles goed, ze veranderd nog met de dag, best gek om te zien soms gezien we haar nu anderhalf (?) Jaar hebben.
Ze word nog steeds speelser en zelfverzekerder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:33

wat is de achtergrond van jouw hond?
Onze vent verandert ook nog wel. Langzaamaan wordt hij ook wat zekerder, nu we ook weten hoe we dat goed kunnen begeleiden..

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:34

Ja ze zijn echt fantastisch. Een droom komt uit (hopelijk :D ) <3

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:01

Anoniem schreef:
wat is de achtergrond van jouw hond?
Onze vent verandert ook nog wel. Langzaamaan wordt hij ook wat zekerder, nu we ook weten hoe we dat goed kunnen begeleiden..

Wij hebben haar met anderhalf geadopteerd. gewoon bij een Nederlands gezin
Maar deze mensen hadden 8 honden waarvan 5 herders en verder 1 galgo, 1 husky en dan onze barzoi.
En Brandy werd steeds vaker en harder gebeten door een van de herders dus toen hebben ze besloten dat het beter was als ze een ander plekje kreeg.
De eerste maand hebben we heel wat korsten van wonden uit haar vacht kunnen halen.

Overgins had ze het verder echt super bij die mensen hoor! ik wil ze niet de grond in trappen ofzo.
Maar het is een goede keus geweest om haar daar weg te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:26

Agossie ja dat is voor zon gevoelige hond geen fijne plek.
Gewoon te druk....

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:20

Leuk een windhondentopic! Ik heb sinds twee jaar mijn droom-saluki: Kesh!
Afbeelding <3

Kesh is een schitterende hond om te zien natuurlijk, maar hij is vooral een belachelijk lief blij ei, en supersociaal tegen mensen en andere dieren. Daarin is hij dan misschien niet heel rastypisch maar ik ben er wel ontzettend blij mee natuurlijk dat hij zo is. Ik zou denk ik niet zo heel snel nog een tweede willen, maar dat vooral omdat ik er ook genoeg zie die me qua karakter niet aanspreken.

Ik heb zelf nog 4 andere honden, maar Kesh zijn grootste vriendin is Amy, de deerhound van mijn ouders, die zijn natuurlijk enorm aan elkaar gewaagd qua rennen en vliegen
Afbeelding
En zo doen we wel eens multi-trainen:
Afbeelding

Zijn op 1 na grootste vriendin is onze kat Pip, nog nooit gezien hoe een kat en hond echt zo met elkaar kunnen spelen en chillen.
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 16:35

Ahhh wat gaaf! Je hebt een Saluki! Ben ik dus toch niet de enige straks. :D Hoe bevalt het?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 19:56

Ooooh een deerhound....dat vind ik ook zulke prachtige honden!!!
en die saluki...wat een zoet dier...

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:03

Gefeliciteerd Limoen! Ik "heb" nu even heeeeeel veel Galgos want ik ben weer in de opvang van 112 Carlota Galgos in Malaga. Genieten hier tussen alle hondjes. Morgenavond samen met 2 hondjes die in nederland gaan wonen weer naar huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 15:21

Leuk. Ik wil ook een keer een paar dagen zoiets doen, alleen vind ik t dubbel want dan moet ik onze eigen hond voor paar dagen te logeren doen...

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:36

Darkchrystal: Mijn man blijft dan met Sprokkel thuis (en wil ook om oa die reden niet mee ;) ) en mijn ouders wonen om de hoek en kunnen oppassen als hij moet werken dus ik heb mazzel :). Het is wel een hele bijzondere ervaring!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:09

Mijn vriend zou ook niet mee willen hoor. Dus in die zin zou t op zich wel kunnen, een paar dagen...
Misschien maar gewoon eens zoeken naar een plek waar ik ook ter plaatse kan verblijven enkele dagen.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 13:13

Limoen schreef:
Ahhh wat gaaf! Je hebt een Saluki! Ben ik dus toch niet de enige straks. :D Hoe bevalt het?

Ik ben knettergek op hem maar word er ook wel eens knettergek van ;) . Heb het wel heel erg met hem getroffen dat hij zo vrij en blij en vriendelijk is. Ik was heel gecharmeerd van zijn vader en diens karakter, en eigenlijk heb ik er nog een verbeterde versie van. Maar zo zijn ze lang niet allemaal. Een soort van perongeluk bleek ik ook nog eens een heel mooie te hebben, maar ik ben nu eigenlijk gestopt met showen omdat ik het toch niet zo'n leuk wereldje vind en zo'n dag eigenlijk veel liever met mijn honden op de zandverstuiving doorbreng dan in een tentoonstellingshal waar de enige die blij is als je wint jezelf bent ;) .

Een saluki geeft wel een heel nieuwe dimensie aan het begrip "hond", ik heb jarenlang met border collie's gewerkt en gesport, verder gezelschapshonden en terriers en heb twee diploma's kynologisch instructeur, maar je kunt gevoeglijk zo ongeveer alles vergeten wat je ooit geleerd hebt :D . Je moet er wel aan toe zijn, zeg maar :+ . Hij is een grappige combi tussen heel erg mensgericht en not very trainable.

De deerhound is ook echt geweldig, gemakkelijker ook wel. Tenminste, die mijn ouders nu hebben in ieder geval. Ze wachten al poosje op nr.2.

@Limoen, waar gaat jouw saluki vandaan komen? Mag ook in pb

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:50

Karina schreef:
Limoen schreef:

@Limoen, waar gaat jouw saluki vandaan komen? Mag ook in pb

Haha, grappig. Ja het is wel een verschil met Border Collies :') _O-

Diegene fokt een eenmalig nestje met zijn eigen teef. 2 gezonde lijnen en de teef en reu hebben beide een erg fijn karakter. Leuke "fokker". Dus allemaal super! :) Hopelijk worden er genoeg gezonde pups geboren. :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 14:49

Hallo iedereen, hoe is het met de windhondjes :)

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 13:01

Met de onze goed :). In Spanje was het weer een mooie ervaring. Mijn vriendinnetje is op dit moment al weer daar om haar nieuwe galgo zelf op te halen. Baal ervan dat ik niet weer mee kon maar ik heb helaas niet de financiële middelen om iedere maand een retourtje Spanje te doen ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 12:19

Gedekt! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Nu hopen dat er een teefje voor ons bij zit.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 01:21

Spannend Limoen!

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:13

Spannend Limoen!!

Met mijn poddie gaat het goed, we zijn weer hard aan het trainen voor ons 2e flyball seizoen, erg leuk :) Ook hebben we nu 2 speur lessen gehad, vindt ze ook erg leuk maar is snel afgeleid door takjes en alle andere leuke dingen behalve het spoor :P

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:53

Spannend! Saluki's zijn prachtig!

Onze Charley (whippet) is inmiddels bijna 1.5. De tijd gaat snel! Morgen wordt ze gestelariseerd.

Vandaag zijn we nog een keer op de dijk geweest. Want na de operatie is ze natuurlijk even niet zo lekker. Afbeelding

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 08:25

Hier in huis hobbelt een Whippet teefje van bijna 3 jaar. Een echte "miss diva" en ze houd van erg veel comfort. In huis slaapt ze graag bij je op de bank of in bed :o Mevrouw gaat vrijwel altijd mee naar mijn werk zodat ze lekker buiten rond kan rennen. Al vind ze in de auto wel heel erg spannend. (Ooit heel hard geschrokken van een schrapende ruitenwisser :+ )