Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:28

edit;

Een bench/ren aanleren kun je het beste doen vanuit rust. Wanneer ze dus gaan slapen ergens, til je ze even op en leg je ze er dan in zoals je dan idd al doet, dus prima om die basis erin te krijgen zo maar idd soms moet je ook op momenten wanneer het niet ideaal is/gaat er iets mee doen natuurlijk.

Wanneer ze idd overprikkeld zijn en je weet Zeker dat het dat is en ze ze echt moeten slapen, moet je soms gewoon even een lange adem hebben en ze negeren en wachten tot ze Toch rustig worden en in slaap vallen zodat ze leren dat dit een plek is waar rust key is- en ze dus geen aandacht geven, eruit halen etc. Als je hond over de zeik gaat is het een ander verhaal natuurlijk, maar pups moeten echt leren om rust te vinden, en zeker als ze overprikkeld raken en een beetje irritant/drammerig worden is het belangrijk voor ze dat ze leren dit gevoel te laten wegebben en dat het ze niks oplevert (is net als met kleine kids die oververmoeid zijn wat dat betreft lol) Zeker bij vocale eigenwijze honden zou ik dit echt proberen ‘de kop in te drukken’ want 'ze lopen er met je vandoor’ :’). Is niet altijd leuk, maar ze gaan die linkjes snel leggen straks en dan word het steeds makkelijker en gaan ze steeds sneller hun rust vinden bij ook overprikkeling. Is voor jou als eigenaar in het begin even intensief en soms moeilijk, maar volhouden want ze leggen andersom net zo snel een link dat ze eruit gehaald worden als ze zo gaan doen en jonge honden kunnen gewoon vaak niet handelen wanneer ze overprikkeld raken en dan hebben ze een handje hulp nodig.

Zo deden wij dat in ieder geval en bij ons was het heel snel duidelijk dat de bench in ons geval, rust plek was dus zij werd ook altijd heel snel rustig en ging dan slapen in de bench toen dat eenmaal ‘erin’ zat. Wel de eerste weken dus heel veel aandacht aan besteed, maar dat heeft zich echt geloond :j

Evt inderdaad nog iets geven om te likken/snuffelen zodat ze met een hulpmiddel wat rustiger worden als dat iets is waar ze open voor staan op dat moment. Een kleine snuffelmat, lik matje etc is voor pups/jonge honden ook echt fijn inzetbaar of een kleine Kong om te vullen, etc. mits ze niet gaan slopen want dan zou ik het echt direct wegnemen want het is de bedoeling dat ze dmv likken en snuffelen endorfine aanmaken zodat ze rustiger worden. Maar daar maakten wij ook gebruik van, maar situatie afhankelijk wanneer en wat precies.

Sorry voor de rest is t even veel om alles bij te lezen, het is zo druk weer haha maar ik lees/zie wel alles :j
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-08-24 14:36, in het totaal 7 keer bewerkt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:29

Zo leuk om al jullie puppy verhalen te lezen!

Onze puppy is alweer bijna 5 maanden. Echt waar blijft de tijd? Met 45 cm en 11.5 kilo groeit ie echt mooi op. Heel blij met hem!

Afbeelding

En roze staat prima toch !

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:30

Ik zette Mahdutje met een knaagje en een knuffel in de bench, dan was hij drukker met knagen dan met gillen/mopperen om daarna lekker te gaan liggen slapen. :)
En als hij niet ging slapen was hij aan het frutselen met zijn knuffel.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:40

Bedankt voor je uitgebreide reactie cursebreaker!

Ik neig ook naar doorzetten en het piepen negeren op het moment dat ze echt moet slapen. Ze heeft geen hekel aan de ren of angst. Ze gaat er ook in liggen om op een botje te kauwen. Ze is het er op dat moment gewoon ontzettend niet mee eens en wil dan het liefst op schoot. Snap ik wel maar kan niet. Wat ik ook wel doe is haar erin en dan zelf ook in de ren gaan zitten, dan valt ze wel in slaap. Maar dat kan niet altijd.
Ik twijfel ook of ze voorlopig niet standaard in de ren moet slapen en niet meer op de bank mag, om dit te doorbreken. Wordt het voor haar onduidelijk als ze de ene keer bij ons op de bank mag en de andere keer in de ren moet?

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:41

lor1_1984 schreef:
Ik zette Mahdutje met een knaagje en een knuffel in de bench, dan was hij drukker met knagen dan met gillen/mopperen om daarna lekker te gaan liggen slapen. :)
En als hij niet ging slapen was hij aan het frutselen met zijn knuffel.

Dat kauwen doet Novi ook. Tot ze er flauw van is en dan uit de ren wil ipv gaat slapen :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:54

Majabeestje schreef:

Ik neig ook naar doorzetten en het piepen negeren op het moment dat ze echt moet slapen. Ze heeft geen hekel aan de ren of angst. Ze gaat er ook in liggen om op een botje te kauwen. Ze is het er op dat moment gewoon ontzettend niet mee eens en wil dan het liefst op schoot. Snap ik wel maar kan niet. Wat ik ook wel doe is haar erin en dan zelf ook in de ren gaan zitten, dan valt ze wel in slaap. Maar dat kan niet altijd.
Ik twijfel ook of ze voorlopig niet standaard in de ren moet slapen en niet meer op de bank mag, om dit te doorbreken. Wordt het voor haar onduidelijk als ze de ene keer bij ons op de bank mag en de andere keer in de ren moet?

Arya sliep bij ons ook heel veel gewoon op de tegels e.d. of later idd bij ons op de bank en deed dus zeker niet Alle slaapjes constant in de bench. Als zij idd gewoon tussendoor ergens lag te slapen waar ze haar rust kreeg, was dat ook prima. In de eerste weten deden we het wel zoveel mogelijk stimuleren om haar in de bench te leggen om te slapen om haar de bench gewoon aan te leren op een positieve manier (en Arya pakte dit ook heeeel rap op waardoor onze bench training echt super goed ging en zij ook haar bench als rust plek zag waardoor ze in de toekomst met overprikkeling e.d. ook heel snel haar rust vond maar dat is soms ook gewoon geluk hebben) maar als ze al wat meer gewend zijn aan zo’n begrensd plekje, als ze daar dan idd al vaker met rust in ligt of ligt te knagen e.d., kunnen ze zeker ook gerust op andere plaatsen slapen. Het begrensd leren rusten is idd vooral gewoon fijn om in situaties zoals nu met overprikkeling, ze net wat beter te helpen rust te krijgen en te gaan slapen. Erbij in de buurt gaan zitten en verder wel negeren kan idd misschien ook nog helpen.

En net als met jonge kids, moeten pups ook gewoon grenzen leren en zeker in situaties waarin ze bepaald gedrag vertonen. Het is per individu altijd wel even zoeken wat werkt, ook afhankelijk van de situatie natuurlijk. Sommige individuen kunnen idd wel echt heel erg duidelijk zijn en daar moet je wat vaker tot 10 (of 100) tellen _O- Maar het blijft soms lastig vind ik, want je kunt zeker als ze jong zijn soms ook nog verkeerd inschatten wanneer wat precies aan de hand is en welke aanpak het fijnst werkt want je leert nog steeds je hond kennen en al hun signalen. Dat is een kwestie van uitproberen en kijken hoe ze reageren op wat je probeert ook :j (en hoe je dan zelf idd erin staat, want zoveel mensen zoveel verschillende meningen en manieren van aanpakken ook natuurlijk want niet iedereen werkt met benches of een ren of, en dan ook nog eens een hond individu wat gewoon heel uniek is waardoor niet alles bij elk individu ‘werkt’) Maar imo hebben pups vaak echt begrenzing nodig met dit soort dingen, zeker als je een kleiner huishouden hebt waarbij ze geen ander voorbeeld hebben van andere honden etc zoals bij ons ook, waar Arya gewoon alleen is als hond. Die had hierin echt begeleiding en management nodig want die leerde sommige dingen gewoon niet zelf mbt tot dit soort situaties. Maar met een beetje begeleiding pakte ze het wel heel goed op en ging het op een gegeven moment wel allemaal vanzelf. Zo ging ze met de tandenwissel fase ook gewoon netjes haar speeltjes pakken ipv een tafel poot etc, dus ze leren wel echt heel rap ook vaak met dit soort dingen.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:32

Odie is zaterdag voor de eerste keer naar het trimsalon gegaan, en hij zou zich voorbeeldig gedragen hebben. De trimster had twee vlooien opgemerkt, dus ze heeft hem met anti-vlooienmiddel gewassen. Dit heeft duidelijk niet voldoende geholpen want ik zag er gisteren weer eentje kruipen (je moet echt goed kijken). We zijn net bij de dierenarts een Bravecto pilletje gaan halen. Hopelijk werkt dit goed en eet hij het pilletje op. We hebben thuis overigens ook een tapijt waar hij veel op ligt, hoe kunnen we dit voldoende reinigen? Alle andere lakens van hem wassen we op 60 graden.

De trimster vermoedde ook dat hij patella luxatie heeft/gaat ontwikkelen. Dit was ons nog nooit opgevallen. De dierenarts zei dat we ons nog niet teveel zorgen moeten maken omdat hij nog groeiende is en omdat hij sowieso ook nog te jong is voor een operatie. Dus dat houden we wel even in de gaten.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:04

Toevallig is er net een topic geopend over vlooien - en zou ik ook zeker de zoek functie eens gebruiken in het geheel van bokt maar ook hier in het topic want er is al vaker over vlooien gepraat. Jammer genoeg ben je er niet met alleen je dier behandelen en dat ene tapijt en die paar lakentjes, ben ik bang. Je komt ook echt je hele huis en omgeving, auto e.d. te behandelen (alleen al uit voorzorg). Veel sterkte en succes -O-

Hier is het recent geopende topic wat momenteel loopt
>> [BB] Vlooien!.. Wat kunnen we nog meer doen?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:17

Majabeestje schreef:

Maisie deed dat ook, en flink volhardend. Bij haar hielp het heel erg om er een deken overheen te leggen, dat ze ons ook niet meer kon zien :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:34

Majabeestje schreef:

Negeren zou nooit mijn voorkeur hebben, je kunt natuurlijk wel even aftasten of het een 'miemel-piepje' is dan stopt het meestal binnen een minuut. Maar een stress piep, of een piep uit emotie zou ik niet negeren Ik ga er dan naast zitten zonder iets te zeggen en zonder contact te pakken maar wel steun te bieden. Ik ga met de rug tegen de bench zitten, of leg een hand in de ren of bench. Als de pup dan weer rustig is dan sta ik rustig op en loop weg. Een pup mag best weten dat je er bent om te steunen of troosten, maar dat je wel voet-bij-stuk houdt door ze er niet uit te halen.

Ik vind het zelf ook hoogst onprettig om aan te horen als ze zo lopen piepen van verdriet terwijl ze vaak nog niet begrijpen wat de verwachting is. Meer consequent terug leggen zodra ze slapen zou ik dan ook zeker wel doen, zodat slapen geassocieerd wordt met de bench /ren. De pup mag dan best wel ergens anders in slaap vallen maar gaat daarna gewoon naar zijn eigen plekje. :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:42

nanoukkie schreef:
Odie is zaterdag voor de eerste keer naar het trimsalon gegaan, en hij zou zich voorbeeldig gedragen hebben. De trimster had twee vlooien opgemerkt, dus ze heeft hem met anti-vlooienmiddel gewassen. Dit heeft duidelijk niet voldoende geholpen want ik zag er gisteren weer eentje kruipen (je moet echt goed kijken). We zijn net bij de dierenarts een Bravecto pilletje gaan halen. Hopelijk werkt dit goed en eet hij het pilletje op. We hebben thuis overigens ook een tapijt waar hij veel op ligt, hoe kunnen we dit voldoende reinigen? Alle andere lakens van hem wassen we op 60 graden.

De trimster vermoedde ook dat hij patella luxatie heeft/gaat ontwikkelen. Dit was ons nog nooit opgevallen. De dierenarts zei dat we ons nog niet teveel zorgen moeten maken omdat hij nog groeiende is en omdat hij sowieso ook nog te jong is voor een operatie. Dus dat houden we wel even in de gaten.

Heb je de pup Bravecto gegeven?

De hond behandelen is een ding maar de omgeving is des te belangrijker. Alles goed ontsmetten en meerdere keren per dag stofzuigen en ik adviseer altijd om vlooienbanden te kopen en die in stukken te snijden en bijvoorbeeld tussen bankkussens te stoppen en in de stofzuiger zak.

Alles op 60/90 graden wassen wat gewassen kan worden en daarna met vlooienband in een vacuumzak, alles wat niet gewassen kan worden in de diepvries en het advies is minimaal 72 uur erin laten. Zelf zou ik altijd langer dan dat doen.

Onderschat niet hoeveel werk hierbij komt kijken, als je het niet direct goed aanpakt dan heb je er lang plezier van. Liberte is bijvoorbeeld een heel fijn merk om mee te reinigen en ontsmetten.

Vooral heel goed er bovenop blijven zitten.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:40

Wij hebben de 1ste nacht een soort van overleefd. Bench was een no go voor Chef maar uiteindelijk heeft hij er een paar uurtjes rustig in gelegen, tot ik enorm ziek werd :x. Ik wilde niet dat hij ineens helemaal alleen zou zijn dag 1 dus deurtje open en meneer heeft op gepaste afstand zitten kijken hoe ik half dood ging :')
Daarna weer de bench in maar viel zo in slaap dat het deurtje niet dicht kon dus op een kier laten staan en zelf weer een soort van gaan slapen. Om 6 uur werd ik wakker met een bolletje pup tegen mijn buik aan en zijn we er maar even uitgegaan om een plasje te doen +:)+

Het enige wat nu spannend is, is dat hij zo enorm hard bijt op dingen waar je niet op zou moeten bijten, dat zijn tanden dat niet overleven. Ik hoop dat ik er vrij snel achter kan komen waar dat precies vandaan komt....

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:00

Majabeestje schreef:
Wat een leukerd die labrador! Is het een drukke pup of valt het mee? Lijkt me heel gezellig maar ook pittig zo'n logeetje :D

Novi is het NIET eens met de puppyren :'

Haha ja de lab is een onwijze lieverd! Nog een flinke slungel, maar echt heel lief en braaf! Die kun je er goed bij hebben als loge *D
Had de deur naar het balkon open gezet en alle keren netjes buiten geplast, zelfs met al dat spelen, dus heel knap.

Ohoh de ren, ja dat kan een ding zijn. Volgens mij heeft curse al hele goede tips gegeven, zo zou ik het ook aanpakken. Evi hoefde ik overigens geen knuffels, kussens of zacht materiaal in de bench te geven, die maakte alles kapot _O- die kreeg alleen een nylabone oid haha

Vlooien heb ik weinig ervaring mee (klopt het snel af op hout)

Haha pittige eerste nacht voor jullie allebei dus Bielsje! Waar/hoe bijt hij dan? Evi had ook een gebroken hoektand als pup :') die bleeft achter de tralies van de reisbench hangen, oeps :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:00

Bielsje schreef:
Wij hebben de 1ste nacht een soort van overleefd. Bench was een no go voor Chef maar uiteindelijk heeft hij er een paar uurtjes rustig in gelegen, tot ik enorm ziek werd :x. Ik wilde niet dat hij ineens helemaal alleen zou zijn dag 1 dus deurtje open en meneer heeft op gepaste afstand zitten kijken hoe ik half dood ging :')
Daarna weer de bench in maar viel zo in slaap dat het deurtje niet dicht kon dus op een kier laten staan en zelf weer een soort van gaan slapen. Om 6 uur werd ik wakker met een bolletje pup tegen mijn buik aan en zijn we er maar even uitgegaan om een plasje te doen +:)+

Het enige wat nu spannend is, is dat hij zo enorm hard bijt op dingen waar je niet op zou moeten bijten, dat zijn tanden dat niet overleven. Ik hoop dat ik er vrij snel achter kan komen waar dat precies vandaan komt....

Beterschap! Wat het bijten betreft, heeft hij wel genoeg alternatieven waar hij wel op mag bijten? Bijtspeeltjes, goede knaagsnacks zoals natuurlijk gedroogde snacks etc? Anders zou ik hem zulke dingen als alternatief aanbieden wanneer hij ergens op bijt waar hij niet op hoort te bijten haha. Voor een pup is dat bijt gedrag natuurlijk zo gek niet, zij ontdekken alles met de tanden en moeten geleerd krijgen waar ze wel/niet op mogen knagen dus in het begin kan dat even wat intensiever werk voor jou zijn, door constant andere goedgekeurde dingen aan te bieden :j - al is het natuurlijk niet fijn als je ziek bent nu, stomme timing.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 26-08-24 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:01

xSannee schreef:
Majabeestje schreef:
Wat een leukerd die labrador! Is het een drukke pup of valt het mee? Lijkt me heel gezellig maar ook pittig zo'n logeetje :D

Novi is het NIET eens met de puppyren :'

Haha ja de lab is een onwijze lieverd! Nog een flinke slungel, maar echt heel lief en braaf! Die kun je er goed bij hebben als loge *D
Had de deur naar het balkon open gezet en alle keren netjes buiten geplast, zelfs met al dat spelen, dus heel knap.

Ohoh de ren, ja dat kan een ding zijn. Volgens mij heeft curse al hele goede tips gegeven, zo zou ik het ook aanpakken. Evi hoefde ik overigens geen knuffels, kussens of zacht materiaal in de bench te geven, die maakte alles kapot _O- die kreeg alleen een nylabone oid haha

Vlooien heb ik weinig ervaring mee (klopt het snel af op hout)

Haha pittige eerste nacht voor jullie allebei dus Bielsje! Waar/hoe bijt hij dan? Evi had ook een gebroken hoektand als pup :') die bleeft achter de tralies van de reisbench hangen, oeps :+

Hahahaha Evi :') Nylabone was hier ook favoriet, wij hadden die sleutelset voor Arya en die heeft ze ook tijdens haar hele tandenwisselfase enorm veel gebruikt :j

xSannee

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:04

Ja zachte dingen waren echt niet aan haar besteed :') Ze mocht op een deurmat slapen tot ze zich gedroeg _O-

Jaaa de sleutels! *D
Bob de labrador was gister ook meteen dol op Evi's Nylabones/sleutels & vandaag was een andere pup op bezoek (Evi mag telkens de wijze tante uithangen _O- ) en die had ze ook meteen te pakken!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:17

Leuk weer alle nieuwe puppies <3

Hebben jullie ze nog extra verwend vandaag op international dog day? Die van mij worden elke dag verwend :')

Appa was baby in het puppy topic van 2022, inmiddels is mijn puppy een grote stoere jongen geworden *\o/*
Hij doet het ook echt fantastisch goed op de renbaan en begint nu ook z’n eerste wedstrijden te winnen <3

Afbeelding

Afbeelding

Schrielkippie wordt een hele gespierde vent! Vindt het zo tof om te zien hoe hij nog steeds onwijs ontwikkeld.

Afbeelding

En m’n stoere chick Otje doet het ook heel goed!

Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:22

We hebben heel veel bijtspeeltjes en kauwbotten, oa de nylabone die al kapot is :'). Ik was er dus wel een beetje op voorbereid maar hij heeft een sterke voorkeur voor metaal, staal en aluminium en dan kun je aanbieden wat je wilt...

Wbt knaagsnacks, moeten ze daar niet wat ouder voor zijn?

Ik volg verder alles trouwens maar zelfs typen is momenteel een beetje een opgave :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:28

Ik plop even binnen, want ik meende dat hier mensen zaten met ervaring met wagenziekte. Niet voor mn eigen jongens, maar een vriendin van me heeft een hond die het op korte stukjes goed doet, maar na een half uur immens begint te kwijlen en begint over te geven. Wat kan helpen? Bepaalde reispilletjes? Puur tour? Andere ideetjes?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:28

Bielsje schreef:
We hebben heel veel bijtspeeltjes en kauwbotten, oa de nylabone die al kapot is :'). Ik was er dus wel een beetje op voorbereid maar hij heeft een sterke voorkeur voor metaal, staal en aluminium en dan kun je aanbieden wat je wilt...

Wbt knaagsnacks, moeten ze daar niet wat ouder voor zijn?

Ik volg verder alles trouwens maar zelfs typen is momenteel een beetje een opgave :')

Nee hoor *\o/*. Er zijn wel snacks die je beter nog kunt mijden zolang ze nog puppy tandjes hebben (harde kophuid van rund, paard ofzo) maar juist al vanaf jongs af aan verschillende snacks aanbieden, leert ze juist goed te knagen en bied meteen een fijne afleiding - van knagen worden ze ook rustiger, want ze maken endorfine aan. Net als met likken/snuffelen waardoor snuffel matjes en lik matjes ook leuk zijn om eens in te zetten, ook bij jonge honden al. *Uiteraard bied je knaag snacks wel alleen onder toezicht aan

Je zou eens bij oa de webshop van barkkinghondensnacks of Durks hondensnacks kunnen rondsnuffelen. Beiden hebben puppy geschikte snacks welke je kunt opzoeken (bij barkking kun je bv puppy intypen in de zoekbalk en Durks heeft een aparte puppy pagina) - je kunt de eigenaren ook om meer informatie/tips vragen of pakketjes laten samenstellen met vanalles erin zodat je niet zelf hoeft te zoeken, is ook heel handig. Van kleine snacks welke sneller op zijn maar ook zeker wel wat dingen waar ze langer mee kunnen doen en die zachter worden met knagen bv. is er echt heel veel te vinden/krijgen voor pups, van alle groottes. Dit kan naast knaag speeltjes tijdens het tanden wisselen ook altijd weer een extra afleiding bieden + ook inzetbaar met trainingen als je bv bezoek krijgt e.d. dat je ze wat te knagen geeft, of op een terras als je zoiets wilt oefenen, etc.

edit:
Ik heb bv voor de puppy van m’n schoonmoeder (een boomer x Shih Tzu, dus klein) een mix met vanalles besteld om het hondje aan te laten wennen; long, konijnenhuid, staaf pensjes, dat soort dingen. Er is echt ontzettend veel mogelijk.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:24

Warboel, wow wat cool! Hoe werkt zo een wedstrijd? Heb hier nog nooit foto’s of video’s van gezien.

Bielsje, wij hebben toen bij Bellobox een box besteld beetje het idee zoals cursebreaker aangeeft. Daar zat bijvoorbeeld; runderlong, runderpens staafjes, sprotjes en konijnenoren met vacht in. Wij trainen de bench met deze snacks, al is de runderpens voor Millie het meest geschikt want daar doet ze wat langer over en daar wordt ze dan ook rustig van. Hopelijk voel je je zelf snel beter!!

De sleutels van Nylabone had ik van Sanne als tip gekregen, zijn hier in een dolle bui echt favoriet

Sanne, zo leuk met Bob!!!

Ergens goed om te lezen over de vlooien.. wij zien ze niet en met borstelen ook geen zwarte vlooienpoepjes oid maar ze jeukt wel af en toe… dus lastig…

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 19:29

xMazzel schreef:
Warboel, wow wat cool! Hoe werkt zo een wedstrijd? Heb hier nog nooit foto’s of video’s van gezien.

Bielsje, wij hebben toen bij Bellobox een box besteld beetje het idee zoals cursebreaker aangeeft. Daar zat bijvoorbeeld; runderlong, runderpens staafjes, sprotjes en konijnenoren met vacht in. Wij trainen de bench met deze snacks, al is de runderpens voor Millie het meest geschikt want daar doet ze wat langer over en daar wordt ze dan ook rustig van. Hopelijk voel je je zelf snel beter!!

De sleutels van Nylabone had ik van Sanne als tip gekregen, zijn hier in een dolle bui echt favoriet

Sanne, zo leuk met Bob!!!

Ergens goed om te lezen over de vlooien.. wij zien ze niet en met borstelen ook geen zwarte vlooienpoepjes oid maar ze jeukt wel af en toe… dus lastig…

Jeuken kan evt ook door verharen komen, voeding en/of allergie, andere beestjes, etc. Dat hoeft niet perse vlooien te betekenen, zeker als je geen poepjes of vlooien ziet (maar structureel blijven checken even kan nooit kwaad dan natuurlijk)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 20:40

Qua ren hebben wij het zo aangepakt destijds als KimD beschrijft: als hij slaapt er in leggen. Maar ook als hij juist hyper was (door vermoeidheid) en we zetten hem in de bench was het maximaal 5 minuten zeuren en dan was hij knock-out.
Voor de moeilijke momenten zaten we naast de ren. Wel bij hem en voor hem aanwezig, maar geen directe aandacht. Heb heel wat boeken gelezen op de grond naast de ren :))
Voor de avonden toen hij eenmaal beneden sliep hebben we nog best een poosje bij de ren gezeten tot "de zucht" en dan kon je naar boven en sliep hij de nacht door. Dat was soms 2 minuten, soms 5, een enkele keer 10 minuten.

Bravecto zou ik absoluut niet geven! Hopelijk hebben ze je over de risico's verteld?
Wel echt K zo'n vlooienplaag, hopelijk helpen de tips die je hier krijgt goed!

Appa power :))
Evi is ook al zo'n grote stoere meid!

Wat groeit hij hard Machie!

Mijn Fitz is net als Appa uit het 2022 topic. Wij sporten niet maar hij is wel een stoere bergbeklimmer :))

Afbeelding

Hopelijk kunnen we snel het samen hardlopen weer oppakken ook!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 07:59

Bielsje schreef:

Wbt knaagsnacks, moeten ze daar niet wat ouder voor zijn
?

Dat krijgen ze hier al in t nest. Op een week of 5/6 zodra de tandjes doorkomen…

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:57

Wat vervelend die vlooien, ik hoop dat je er snel vanaf bent. Echt ellende.

Wij deden met het slapen/de ren ook wat de rest beschreef. Soms is het ook gewoon echt even doorzetten. Odin was als puppy nog al volhardend :') ook bijvoorbeeld met de auto.

Knaagsnacks kunnen prima voor pups! Veel sites hebben een aparte tab waar je snacks kan vinden die geschikt zijn. Konijnenoren, runderoren etc.

Appa is echt mooi aan uitgegroeid <3
En knappe Fitz natuurlijk ook

@tigress
Odin was (ik denk dat hij er inmiddels wel overheen is) echt heel erg wagenziek. Soms na 5 minuten moest hij al spugen. Dan kom je natuurlijk in zo’n circkel van stress en word het alsmaar erger en erger.
Wij hebben eerst puur tour gebruikt. Dat werkte voor hem niet tegen het spugen, maar het zorgde wel voor minder stress. Toen gingen korte stukjes dus soms wel. Maar hij bleef spugen, onze dierenarts wilde ons niet helpen met medicatie dus uit ‘nood’ heb ik toen primatour gegeven. Dit werd vroeger ook gebruikt en dat hielp hem 100%. Niet meer spugen, rustiger in de auto etc.
Tot kimD via haar dierenarts een stripje medicatie kreeg (kan even opzoeken hoe het heet, maar misschien weet Kim het uit haar hoofd) dat hebben we toen gebruikt. Werkte ook super goed.
Inmiddels is het dus niet meer nodig. Zo’n 2/2,5 uur gaat gelukkig prima. Maar ik neem de pilletjes wel altijd mee voor de zekerheid. En ik houd er wel echt nog rekening mee qua eten.