Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 14:49

Even gezwommen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:59

KimD schreef:
mvdende schreef:

Ik weet niets, maar hoop echt voor je dat ze niet loops is dan. Ik zou er knettergek van worden, geen rust meer te vinden op de camping voor zowel jou teefje als menig reu...

Onzin, dat kan echt prima. Een beetje opgevoede reu kijkt er niet naar om. Anders hadden wij een problemen in huis met een gemengde roedel. :+

Is een kwestie hoe je er mee omgaat.
zal dat toch niet te hard roepen. Mijn reu is prima opgevoed maar kon toen hij nog niet gecastreerd was echt niet in de buurt zijn van dekrijpe loopse teven.

Wij zijn nu ook even lekker op de camping dat is toch makkelijker met 1 hond dan met 2 :P
Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:18

Ik hoor dat van opgevoede reuen ook echt alleen zeggen door mensen die zelf teven hebben :+ dan heb je ook een kans om je reu ermee om te leren gaan. Maar mijn reu van 14 maanden heeft nog nooit een loopse teef gezien in zn leven, dus verwacht niet dat die die zomaar zou negeren we er wel een keer eentje tegen komen.

Lekker wel nu op de camping, ik ben jaloers!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 15:25

Hier viel weinig te oefenen. Boellie had tot Chicka kwam ook nog nooit een loopse teef in de buurt gehad. Natuurlijk was ie toen ook pas krap 1 jr. maar vanaf Chick reageert ie nog steeds pas vanaf ovulatie en verder echt nooit. Maar in onze woonwijk stikt t van de honden en daar reageert ie ook nooit en ik weet 100% zeker dat er intacte teven zitten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:35

Loolotte schreef:
Ik hoor dat van opgevoede reuen ook echt alleen zeggen door mensen die zelf teven hebben :+ dan heb je ook een kans om je reu ermee om te leren gaan. Maar mijn reu van 14 maanden heeft nog nooit een loopse teef gezien in zn leven, dus verwacht niet dat die die zomaar zou negeren we er wel een keer eentje tegen komen.

Nee, maar die reu hoort onder appèl te staan. Ze worden met een beetje geluk één keer per jaargang loops, dus oefenen mag je het niet noemen.

Uiteraard is die loopse teef hartstikke interessant en slaat dat op de hormonen in de dekrijpe week, maar een keer fluiten of 'hey!' is voldoende om de teef met rust te laten. Nadat die dagen voorbij zijn gooi ik alle kleedjes weg en was de teef even, feestje voorbij.

Die reuen wat blijven rijden en opdringen onderweg krijgen echt een opdonder van mij hoor. Geef het baasje de kans om te roepen en de hond te halen, maar anders regel ik het. Heb geen zin in een Oeps-nest.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:47

Loolotte schreef:

Of van mensen die baasgerichte honden hebben :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:05

He meiden

Sorry dat ik opeens zo weer binnenval na weken. Ylvi is sinds gisteren bij ons. Ze doet het zo geweldig. Zojuist opeens begon ze enorm te kwijlen. Duidelijk ellendig. DA gebeld moet het paar uur aankijken. Ik zit meteen mij enorme zorgen te maken. Hou haar de hele dag in de gaten. Heb haar niets zien eten... zou het van de warmte kunnen zijn? Ze trilt helemaal in haar slaap ;(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:19

suze_ schreef:
He meiden

Sorry dat ik opeens zo weer binnenval na weken. Ylvi is sinds gisteren bij ons. Ze doet het zo geweldig. Zojuist opeens begon ze enorm te kwijlen. Duidelijk ellendig. DA gebeld moet het paar uur aankijken. Ik zit meteen mij enorme zorgen te maken. Hou haar de hele dag in de gaten. Heb haar niets zien eten... zou het van de warmte kunnen zijn? Ze trilt helemaal in haar slaap ;(

Zonnesteek? Als je het niet vertrouwt terugbellen en een aangeven dat je een consult wilt zonder 'maar'.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:45

Heb je haar tong nagekeken? Evt brandharen van processierups op dr tong gekregen, of stilstaand water gedronken?

Een slak of kikker lijkt me met deze temperaturen niet heel voor de hand liggend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:00

We kunnen niets vinden in haar bekje. Ze lijkt hem minder goed open te krijgen of te willen doen. Tong ziet en voelt aan beide kanten normaal. Ze heeft net een flink aantal keren overgegeven. Liep er na naar de drinkbak maar hing zo enkel met dr neusje er boven. Ze slaapt nu... als ze wakker wordt en weer overgeeft en niet wil drinken ga ik idd bellen en zeggen dat ik langs wil komen. Hoop dat ze nu kwijt is wat dwars zat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 17:01

He wat naar Suze. Als je het niet vertrouwt gewoon even naar de DA.
Voelt ze zich al iets beter? Drinkt ze wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:02

Man wat een zorgen maak je je dan hè.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:34

Ik zou zeker met dit weer niet te lang wachten, ze zijn zo uitgedroogd. Een DA ziet jullie hond niet door de telefoon, gewoon wat duidelijker zijn.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:59

Ik zou ook langs de DA gaan. Zou dit niet vertrouwen :n

Wij komen ook juist terug van het inslapen van onze rat bij de DA ;( Was van de een op de andere dag op. Zeker met de warmte wilde ik niet de gok wagen hem te laten lijden met minimaal risico op herstel.

Dexter reageert gelukkig minimaal op (loopse) teven. Hij vindt ze wel erg lekker ruiken maar verder zijn ze vooral super leuk om mee te spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:38

Kom net terug. Ze moet blijven. 41 graden koorts. Ze zakte helemaal weg. Ben behoorlijk van streek. Hij belt vanavond weer. Mn arme meisje helemaal alleen zo ziek nu daar. Wat een poedersuiker

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:41

Ochjeetje, verstandig dat je dan toch bent gegaan! Had je eerder haar temperatuur al opgenomen toen je de DA belde? Dat is, los van dit verhaal, het aller eerste wat ik doe om te controleren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:46

suze_ schreef:
Kom net terug. Ze moet blijven. 41 graden koorts. Ze zakte helemaal weg. Ben behoorlijk van streek. Hij belt vanavond weer. Mn arme meisje helemaal alleen zo ziek nu daar. Wat een poedersuiker

Rustig aan! Maak je niet te druk! Je hebt goed gehandeld en top dat je er heen bent gegaan, ze is in goede handen. :*

Sterkte!!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:03

Ik zou ook zo snel mogelijk contact opnemen met de fokker. Zodat die de andere pupkopers kan informeren. Omdat ze pas sinds gisteren bij jou is is er een kans dat het uit het nest komt.
Van wat soort fokker komt ze? Want zo slap onmiddelijk na aankomst bij pupkoper. Doodziek, doet mij eerlijk gezegd wat aan parvo denken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 19:07

Jeetje wat k*t suze! Inderdaad even zsm contact opnemen met de fokker!

Sterkte kaus :(:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 19:26

Kaus schreef:
Ik zou ook langs de DA gaan. Zou dit niet vertrouwen :n

Wij komen ook juist terug van het inslapen van onze rat bij de DA ;( Was van de een op de andere dag op. Zeker met de warmte wilde ik niet de gok wagen hem te laten lijden met minimaal risico op herstel.

Dexter reageert gelukkig minimaal op (loopse) teven. Hij vindt ze wel erg lekker ruiken maar verder zijn ze vooral super leuk om mee te spelen.

Ook sterkte voor jou / jullie! :*

Suze, ik zou ook je andere hond even in de gaten houden! Waarschijnlijk zal de DA je pup doorlichten, maar voor de zekerheid even een extra oogje in het zeil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:46

Ze komt van een heel fijne fokster. Superbegaan. Maar 1 nestje van Nysse haar zusje. Alles getest en goedgekeurd door RvB. Alle broertjes zijn gezond geen problemen. Ze is geënt en door de DA daar gezond bevonden...

Haar bloed is goed. Niets op de foto van de maag gevonden. Ze geeft nog steeds over en haar bekje is niet open te krijgen. Doet haar enorm pijn. De DA is een sachriin die baalt van zn weekenddienst. Ik krijg er amper wat uit. Dikke darm is vol poep en hij zegt botsplinters. En dat snap ik niet want ze kreeg brok en van mij beetje vers vlees er bij waar echt geen ladingen splinters in zitten. Ze had sowieso nog maar beetje op ze was er pas gisterenmiddag... Ik vroeg of alles goed zou komen en hij zei nee dat heb ik niet gezegd ik bel je morgen weer. Ik doe geen oog dicht vannacht. Mn lieve meisje... En als alles goed komt... wat moet dit dan wel niet met haar doen. Opeens helemaal alleen daar. Ik voel me vreselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:46

Kaus sterkte met het gemis van jullie ratje. Ratjes zijn zo lief

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:58

He bah suze ik zal heel hard duimen voor jullie ik heb toendertijd een pupje van 8 weken achter moeten laten ivm parvo dus ik weet hoe verschrikkelijk machteloos je je voelt...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 20:59

Dat van de fokker geloven we gelijk! Geen zorgen. Maar aangezien je haar pas sinds gisteren heeft en stel ze heeft iets opgelopen oid kan de fokker haar eigen honden extra in de gaten houden en de overige pupkopers op de hoogte brengen en ook in de gaten (laten) houden!

Hopelijk krijg je morgen beter nieuws :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:06

Bedankt meiden.

Wat zo lastig is is dat de fokster op huwelijksreis is nu.. Ik wil die reis voor haar niet verpesten... Maar niets vertellen kan ook niet. Ik heb er nu voor gekozen morgenochtend af te wachten. De andere pups waren al met 8 weken weg. Alleen Ylvi bleef tot 10 weken...