Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:53

kiwiwitje schreef:
Welkom twilight en Kim!’

He wat zonde dat je 2 pupjes verloren bent. Maar zo te zien gaat het met de overige pupjes goed!

Ja klopt, echt zonde maar de rest doet het echt heel goed.

Nathalie18x schreef:
Aww friese stabij pups <3
Idd heel verdrietig! Houden jullie zelf een pup aan?

Nee m'n ouders vinden 1 hond genoeg voor nu haha. Misschien over een paar jaar.

dierenfan

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 21:27

Prijs technisch gezien voer ik brok helaas. Vers is onbetaalbaar tegenwoordig en gezien mijn manier van leven is vers onmogelijk om te voeren voor altijd. Als ik vers voer is het meestal kivo en anders rodi, smuldier of lotgering.
Qua brok voeren we grotendeels bewidog maar ook cavom, farmfood, almo nature, royal canin, lidl. Pups groeien op met greenheart summerstyle

Hier altijd meerdere merken brok en vers aanwezig dus. Dit ivm 1 kieskeurige eter en verder omdat elke brok en elke kvv zo zijn tekortkomingen heeft en wij dat zo op hopen te vangen. Wij voeren s ochtends andere brok dan s avonds en kvv 2x per week en soms vaker. Nooit t meer dan 3 zakken brok tegelijk open. Hier eten ze overigens 100 kg brok weg in 2 maanden dus brok staat sowieso nooit heel lang open en zit in goede tonnen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:15

Mag ik jullie wat voorleggen. Ik weet ff niet hoe ik dit moet aanpakken als nieuwe puppy eigenaar.

Nala is prima zindelijk. Na t slapen gelijk geleert ff naar de tuin voor een plasje. Met wandelen ook netjes plassen en poepen buiten. Beloon ik altijd heftig met mijn stem.

Maar op de 1 of andere manier komt ze van buiten en gaat altijd naar de keuken en gaat daar rustig weer zitten plassen. (Tuin deur is altijd open) Het is ook alleen de keuken achter de eettafel. En ik weet niet wat ik er mee moet. Ik ben altijd net te laat om der op te pakken en buiten te zetten. Zeg wel elke keer foei en ben boos. En zoals net. Komt van buiten. Speelt ff en gaat zitten. Straf der. Ruim t op. Nog geen 3 min later weer. Terwijl de deur open staat. Word er horendol van.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 12:35

Twilight schreef:
Mag ik jullie wat voorleggen. Ik weet ff niet hoe ik dit moet aanpakken als nieuwe puppy eigenaar.

Nala is prima zindelijk. Na t slapen gelijk geleert ff naar de tuin voor een plasje. Met wandelen ook netjes plassen en poepen buiten. Beloon ik altijd heftig met mijn stem.

Maar op de 1 of andere manier komt ze van buiten en gaat altijd naar de keuken en gaat daar rustig weer zitten plassen. (Tuin deur is altijd open) Het is ook alleen de keuken achter de eettafel. En ik weet niet wat ik er mee moet. Ik ben altijd net te laat om der op te pakken en buiten te zetten. Zeg wel elke keer foei en ben boos. En zoals net. Komt van buiten. Speelt ff en gaat zitten. Straf der. Ruim t op. Nog geen 3 min later weer. Terwijl de deur open staat. Word er horendol van.

Ik herken dat niet echt. Ik neem aan dat je wel consequent bent met wanneer je uitlaat(voor t eten, na het eten, voor en na het spelen etc)

Dan zou ik eens kijken of ze misschien niet een blaasontsteking heeft. Iets wat ik de laatste tijd toch wel vaak hoor bij pups.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:56

Jup. Elk moment. En de deur staat bijna altijd open en zo niet gaat ze er voor zitten en weet ik dat ze moet. Maar tussendoor gewoon in de keuken.
Daarbij gaat het snachts goed. Kan ze slapen van 11 tot 3. En dan van 3 tot 7 en is alles droog wn netjes :)

Maar ga me even inlezen. Ze moet volgende weer voor injecties dus laat desnoods ff testen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:57

Kan je de keuken ook afzetten met een hekje? Dat je een mooi gangpad maakt naar de tuin maar dat ze verder niet naar de keuken kan. Dexter plaste veel op het vloerkleed dus dat hebben we toen gewoon weggehaald. Was daarna (en nadat de blaasontsteking weg was) gewoon over.

Blaasontsteking testen is ook zeker een goeie.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 12:59

Ja lees nu vrdr symptomen en kan daar niet in vinden met troebelheid etc. In de keuken ziet het er mooi helder ut. Geen rare luchtjes.

Als ik de keuken kon afzetten deed ik dat. Maar onze hele woon/keuken et is 1 hele grote ruimte. Dus ben nu even een havik momenteel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-18 12:59

Twilight schreef:
Jup. Elk moment. En de deur staat bijna altijd open en zo niet gaat ze er voor zitten en weet ik dat ze moet. Maar tussendoor gewoon in de keuken.
Daarbij gaat het snachts goed. Kan ze slapen van 11 tot 3. En dan van 3 tot 7 en is alles droog wn netjes :)

Maar ga me even inlezen. Ze moet volgende weer voor injecties dus laat desnoods ff testen.

Wat ik het meest apart vind is dat ze dus ergens achter gaat zitten. Ze weet dus dat het niet mag. Dat geeft voormij een teken dat ze het ziet als niet anders kunnen. Ze gaat niet expres zitten pesten natuurlijk. Dus ik zou zeggen overleg eens of je een plasje, of een paar plasjes in kan leveren om te testen

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:02

Ik zou ook gewoon laten testen, kost echt niks. Wij verwachtte het toen ook niet en hebben uiteindelijk getest omdat iedereen hier aandrong :=

Plast ze graag wanneer je er niet bij bent of gaat ze ook gerust vlak voor je zitten?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:04

Ook gerust vol in zicht waar ik der kan zien en binnen 5 sec bij der kan zijn. Als ik t schoonmaak dan is t ineens een spelletje en probeert ze mijn doekjes te jatten. Maar ga ff bellen met de dierenarts.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:06

AJ pieste in het begin ook voor de lol op het vloerkleed, heb ik toen 'wizz off' ofzo opgespoten. Is spul dat er voor zorgt dat hij/zij er niet weer overheen wil plassen en verder liet ik hem gewoon geen seconde uit m'n zicht. Na een paar weken was het over.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:08

Zeker met vol in het zicht zou ik blaasontsteking zeggen. Dexter liet het op een gegeven moment gewoon lopen wanneer hij van de vensterbank op de stoel op de grond sprong. Hij kon het gewoon niet ophouden terwijl dus de deur naar buiten een meter opzij is.

Met keuken afzetten bedoelde ik met hekjes. Dat gebruiken wij dus ook veel in huis. Gewoon een konijnenren kopen en dan die er voorlangs zetten maar een pad naar buiten openlaten. Ik weet alleen niet hoe je keuken eruit ziet en of dat mogelijk is.

Edit: voor de lol plassen ze niet op het vloerkleed hoor. Maar ze plassen graag op iets wat niet spettert. Bij ons was dat dus het vloerkleed of hun eigen kleed. Toen we dat weghaalden deed meneer toch wel wat meer moeite om het op te houden.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 06-09-18 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:09

Ja. Ga plasje inleveren. Kan geen kwaad. Ze moet toch heen :) voor de 9 weken injectie.

En blijf ook volhouden met schoonmaken. Ze plast niet over plekjes die ik schoon heb gemaakt.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:32

Idd plasje controleren. En buiten uitvoeriger belonen met wat lekkers, meer motivatie om het buiten te doen. Als het mis gaat, niet straffen, gewoon oppakken en buiten zetten, opruimen buiten zicht van de pup. negatieve aandacht is ook aandacht.
Nathalie, misschien eens meeten, als ze dan goed matchen, kan ze (mits ik niet moet werken dat weekend), dan evt hier komen logeren. En misschien dat dat dan evt wederzijds kan zijn, mocht ik Roetsj eens een dagje kwijt moeten?
En welkom nieuwelingen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:43

Mijn tip is het niet bestraffen maar gewoon buiten neerzetten. Het klinkt alsof hij weet dat het fout is en als je dan door gaat met bestraffen gaat hij straks op plekken zitten waar jij het niet meer kan zien of er niet bij kan uit angst. Wat betreft zindelijk maken helpt het als de tuindeur dus niet open is, dus dan geef je hem eigenlijk geen kans om naar binnen te gaan en heb je in ieder geval binnen geen ongelukjes. Op het moment dat je binnen moet met de hond moet je er dus heel erg op waken dat als hij moet dat je hem zelf naar buiten brengt. Als de deur altijd open is dan leert hij misschien wel dat het binnen niet mag, maar echt ophouden leert hij niet..

Als je hem hebt uitgelaten en je komt terug plast hij dan ook binnen nog een keer? Als dat zo is kun je hem uitlaten, mee naar binnen nemen en direct nog een keer uitlaten om die cirkel van thuis komen en weer plassen te doorbreken.

En verder kan plasje laten testen zeker geen kwaad!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:52

Ik ben aan tijdje niet actief geweest op bokt sorrie daarvoor

We zijn lekker doorgegaan met trainen en ze doet het hartstikke goed bij de gevorderde klas.
Maandagavond 24 september hebben we examen erg spannend.
Leslie kan het nu ik nog haha.

Gisteren zijn we naar het drents-friesewold geweest bij appelscha.
Erg genoten.
Op terschelling liep ze nog meters van mij weg en nu niet verder dan 5 meter.
Steeds omkijken echt super
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:52

Ten eerste is een pup straffen echt het laagste wat je kunt doen. Een puppy is al vergeten dat die geplast heeft als die drie stappen verder loopt.

Waarschijnlijk is je beloning buiten niet interessant genoeg om een trigger voor de pup te zijn. Zij denkt niet 'oh, ik ga buiten, want dan wordt ik beloond!'. Buiten plassen of poepen moet een feestje zijn! Daarnaast is het een jonge hond, en bij sommige honden duurt het nou eenmaal langer, Abbay was ruim een jaar voordat ze volledig zindelijk was, dat had ook andere redenen, maar die plaste met 10 maanden nog in huis.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:53

AL, hoe oud is ze nu? Ook al een flinke dame geworden :j

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:54

Ik heb net ook weer een dwijl moeten pakken, met de deur open is ze helemaal zindelijk maar de deur mag met dit weer toch wel eens dicht.
Ze liet helemaal niets weten en ging gewoon zitten :roll:
Toch maar net wat eerder de kans geven weer, moet zelf ook leren O:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:56

Het ligt er ook echt aan of de fokker er moeite in heeft gestoken of niet. Sommige doen er helemaal niks mee en moet je letterlijk bij nul beginnen met zindelijkheidstraining.

Die van ons waren beide zo goed als zindelijk, van hun twee samen kan ik echt op één hand uittellen hoeveel ongelukjes ze hebben gehad.

Maar ze kunnen bij ons dan ook 24/7 naar buiten lopen, dat scheelt ook.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:58

Nouja wat noem je straffen. Ik zet der in der bench anders kan ik niet schoonmaken.
Zal letten op mijn belonen. Thanks voor de tips.

Ik ga weer bezig met terror bijter bezighouden hehe. En rondje wandelen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 13:59

kiwiwitje interessante post!!! ben er zelf nog niet achter wat ik ga voeren. veel zijn tegenwoordig voor vers vlees maar het lijkt me vreselijk onhandig. even weekendje weg met de hond mee moet je ook een vrieskist meenemen denk ik :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:00

Dat is sowieso niet handig. Een bench hoort een safe spot te zijn, geen strafbank. Die associaties kunnen volledig krom trekken. Let daar goed mee op!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:02

Ik zou inderdaad ook echt niet straffen. Snapt je pup niet en dan gaat hij straks stiekem plassen wanneer je er niet bij bent.

Dexter komt van een boerderij en daar liepen ze de hele dag buiten. Dexter had dus al wel geleerd buiten alleen op het gras te plassen maar ja als hij bij ons binnen was was er nergens gras dus waar plas je dan >;) Uiteindelijk was hij afgezien van de blaasontsteking ook redelijk makkelijk zindelijk.

AF, wat ziet ze er goed uit! Hoe oud is ze ondertussen? Bijna volwassen joh <3

Azmay, je zou tijd kunnen investeren in het aanleren van een belletje. Dan moet ze een belletje rinkelen als ze naar buiten wil. Waarschijnlijk snapt ze niet wat ze moet doen als de deur dicht is. Dat had Dexter dus ook.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 14:05

Fokker zegt ook niet alles hoor. Daeva komt van bij een broodfokker, verschillende baasjes en asiel voor ze bij mij kwam, en was volledig zindelijk (bijna 4 maanden toen ik haar kreeg). Kenai komt wel van een goede fokker en die heeft maanden nodig gehad voordat hij volledig zindelijk was.