Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:07

Even een vraag tussendoor:
Novi blaft flink tegen ons neefje van 3. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik probeer nu neefje snoepjes te laten geven aan haar.
Ze vindt kinderen niet zo tof, ze lijkt wat angstig. In het nest waren wel kinderen bij.
Neefje is bij ons thuis, loopt/speelt dus in huis.

Pantykous

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:16

Ik heb een Dogguo kussen nu, niet goedkoop en ook de prijs niet waard vind ik. Dus daar hoef je niet naar te kijken. Ze zijn wel mooi :D

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:25

Dank jullie :)

Ik heb 1 vetbed, had wel het idee dat hij dat te warm vond in zijn bench. Nu ligt hij los in de ren en hij ligt er wel af en toe op, maar het vaakst gewoon op de vloer.

Ik heb een verhoogde ‘mand’, die van tiaki. Voor mijn idee is dat koeler dan een kussen, omdat er ook lucht onderdoor kan.

@gaabje, die is ook heel knap zeg! <3

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:31

Majabeestje schreef:
Even een vraag tussendoor:
Novi blaft flink tegen ons neefje van 3. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik probeer nu neefje snoepjes te laten geven aan haar.
Ze vindt kinderen niet zo tof, ze lijkt wat angstig. In het nest waren wel kinderen bij.
Neefje is bij ons thuis, loopt/speelt dus in huis.

Ik heb eens meegekregen dat het niet altijd werkt om honden die bang zijn voor mensen ‘om te kopen’ met snoepjes. Je creëert daarmee een intern conflict want de mens is eng maar ze willen wel graag het snoepje wat juist voor meer spanning en stress kan zorgen. Zeker omdat je neefje echt nog jong is en kleine kinderen zich voor honden vaak onvoorspelbaar gedragen.

Ik zou misschien kijken dat ze leert een andere keuze te maken als ze het spannend vindt door haar een veilige plek te geven waar je neefje niet komt en haar daar naartoe te laten gaan. Weet niet of jullie een ren oid hebben? Je kunt haar daar ook wat lekkers te kauwen geven voor hij er is, zodat je de spanning niet meteen bij binnenkomst opbouwt.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:34

Freek is ook angstig voor sommige vreemden en gaat dan keihard naar ze blaffen. Hier werkt het juist om diegene hem echt volledig te laten negeren en ook niet naar hem te laten kijken. Wij geven Freek dan een lekkere kauwsnack, zodat hij rustig op zn plaats gaat liggen kauwen.

Tegen de tijd dat het botje op is en diegene al even binnen is dan is het vaak goed. Meestal kunnen ze hem na een tijdje ook gewoon aaien als hij nieuwsgierig bij hun komt kijken.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 16:58

Ohh het topic is lekker actief haha! Dus op alles reageren word ‘m even niet, dus even random:

Qua betaalbare mandjes hadden wij in Arya’s puppy tijd eentje van Zooplus. Deze hebben we erna nog eens gekocht toen die eerste te oud werd en Arya over ging naar een orthopedisch matras/kussen want onze kat is er zo verliefd op dat we hem nu voor haar hebben haha. Zeker voor de prijs echt een fantastisch ding (wij hadden de L maat)

>> https://www.zooplus.nl/shop/honden/slaa ... t=660993.3

En oeh vetbed korting! Ik heb jammer genoeg even een koopverbod, want we hebben al aardig wat kosten gehad weer aan de dieren deze maand maar ik word er wel hebberig van haha. Ik ben ook groot fan van vetbedden en heb ze bv ook standaard in de auto bench liggen, maar neem ze ook mee als we bij m’n ouders op bezoek zijn of als ze daar blijft slapen enz om als ‘plekje’ te gebruiken (al gaat met slapen de bench nog mee ook). Makkelijk schoon te maken, al moet ik eerlijk zeggen dat ik ze ook al vrij snel vervang met de prijzen wat ze kosten. Ik was de oude dan wel uit en als ze nog goed zijn bewaar ik ze om te doneren aan een asiel bv.

En echt superleuk om een Chodsky Pes voorbij te zien komen. Dat is ook nog een ras waar ik zo voor zou kunnen kiezen. Wat een dropje ook Reeltje_5. Veel geluk gewenst met m en ik ben benieuwd hoe hij gaat uitgroeien.

Honden en kinderen is soms een lastige en heeft tijd nodig wanneer ze echt onder de indruk zijn/wat onzeker zijn etc, omdat kinderen gewoon voornamelijk heel onvoorspelbaar zijn. De hond een vast plekje geven, op afstand waar het kind niet binnen enkele tellen zomaar in hun bubbel zit, en structureel laten zien dat het kind niet zomaar op ze af kan komen en de hond zelf een keus heeft/zelf initiatief mag nemen, werkt imo het beste (hierin spelen ouders van kind een rol en jij zelf ook, als kinderen oud genoeg zijn om dingen aan uit te kunnen leggen kun je ze uitleggen waarom en als ze nog te jong zijn hiervoor moet je zorgen dat ze gewoon fysiek niet richting hond gaan en consequent zijn hierin) - en dan de hond de tijd geven om op eigen initiatief toenadering te zoeken onder begeleiding en in dat laatste geval zou ik dus Wel snoepjes gebruiken (of met een speeltje spelen als de hond ervoor openstaan) icm het kind wanneer er al eerste positief contact is geweest vanuit de hond. Arya doet mijn petekind bv eerst begroeten uit eigen toenadering en erna krijgt ze lekkers van haar, want als kind in kwestie haar zelf op zoekt, laat ze duidelijk tekenen zien dat ze dit niet prettig vind (mijn petekind is ook erg ‘open’ met andere honden omdat ze thuis heel vrij is met de honden en dan al snel denkt dat andere honden hetzelfde benaderd kunnen worden, maar ze is nu op een leeftijd wel nu dat we met haar kunnen praten erover en het kunnen uitleggen, ook al moeten we dit wel elke keer herhalen weer als we haar zien. Toen ze jonger was had ze ook minder interesse in Arya en deed ze veel haar eigen ding waardoor Arya juist wel constant interesse had in haar maar nu is Arya juist altijd wat terughoudender omdat ze (Lisa, m’n petekind) onvoorspelbaarder is geworden ivm zelf toenadering zoeken naar Arya toe) Als er kids thuis komen laten we ze eerst gewoon rustig zitten op de bank en mag Arya erna snuffelen/begroeten als zij zelf ook rustig is en krijgt ze wat te knagen. Arya is bij binnenkomst bezoek namelijk altijd wel even AAN en bij bekenden laat ik haar gewoon los en ebt die emotie ook snel weg, maar met bv kids laat ik haar altijd even in de bench wachten (of als je een ren zou hebben even daar, maar in ieder geval begrenzen) tot er rust is. Bij ons kwamen er wel al kids over de vloer sinds ze jong is omdat onze zoon toen 6 was toen Arya erbij kwam dus door de jaren heen ziet ze genoeg kids, en is ze heel lief en zorgzaam (ook heel erg van de kusjes geven, lol) maar ze vind het nog steeds niet super tof als ze haar zelf opzoeken wanneer ze er zelf niet voor kiest en zo ineens in haar bubbel zitten, dus dat voorkom ik wel altijd. Maar ik heb bv ook een goede vriendin met een jong kind van 5 die gek is op Arya en daar vind Arya het bv weer niet erg als het kind in kwestie toenadering zoekt omdat ze haar vaker ziet met wandelingen e.d. en beter kent ook bv. Dus daar is wel wat meer vrijheid :j Maar het is altijd goed kijken naar je hond en werken vanuit de signalen die de hond aangeeft en daarmee opbouwen/toewerken naar contact met kind(eren) om dit positief te maken en op het tempo van je hond.

Met onze eigen zoon is het 2 handen op 1 buik en dat was al zo vanaf het allereerste moment dat ze elkaar zagen bij de fokker, en ook vanaf de dag dat Arya mee naar huis kwam en thuis was liep ze hem overal achterna en beschermd ze hem etc en ook daar zijn wij vooral bezig geweest met het kind opvoeden met een hond in hun leven ipv andersom - al moet je ook zeker de hond wel eens begeleiding geven. Maar met een eigen kind in huis is het wel makkelijker omdat je gewoon constant omgeven word ermee. Dus ook met vreemde kindjes was dat iets makkelijker omdat daar gewoon meer contact mee was, meer gewenning, omdat we zelf een kind hebben die vriendjes wilde laten komen spelen etc. Onze zoon is opgegroeid met honden vanaf geboorte en ik vind er niks zo moois als een mooie band tussen hond en kinderen en dat is bij onze zoon en Arya ook het geval <3 Maar met vreemde kinderen moet ik ook bij Arya gewoon altijd kijken naar haar signalen en daarop anticiperen en reageren omdat het niet perse altijd vanzelf gaat met kinderen van een bepaalde leeftijd waarin ze gewoon erg onvoorspelbaar gedrag tonen. Maar met bv het meisje van m’n beste vriendin is ze ook zo zoetjes en ik vind dat altijd zo mooi om te zien haha, echt genieten.

Wij hebben een logeetje gehad gisteravond en die heeft naast de beestjes te hebben verwend met lekkers en een nieuwe knuffel, Arya vandaag ook nog ‘even' een spa-treatment gegeven. Ze zit al een aantal weken goed in de rui, maar ik ben te ziek geweest om haar een uitgebreide was/blaas beurt te geven en een trim bezoekje plannen zo last minute was ook niet meer haalbaar, dus op wat borstelen na liep ze gewoon nog met teveel haar rond. Dus heel blij dat Willemijn dit voorstelde, en dankbaar gebruik gemaakt van dit aanbod. Of Willemijn er zo blij mee was weet ik niet want ze heeft mogen zwoegen _O- ~~}>

Maar ze is weer lekker fluffy en shiny en ik kan ook weer een taille zien van bovenaf want die was ook weg door al dat haar haha

Afbeelding
Afbeelding

Verder vooral veel geknuffeld/gechilld samen en genoten van het bezoekje
Afbeelding

Nu liggen Arya en ik beiden voor pampus hahaha. Ik zit aan ’t eind van een AB kuur dus ben er nog niet helemaal, en ga nu dus even een paar daagjes rustig aan doen ook weer en dan kunnen we komende week weer eens rustig aan wat nieuwe wandel plekjes gaan opzoeken hopelijk :j

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:45

Bedankt voor de tips! Het was even een 'noodsituatie' omdat deze situatie zich ineens voordeed.
We zaten in de tuin en hebben de puppyren daar neergezet en Novi erin met haar mandje en een bot. Ze protesteerde even maar ging uiteindelijk lekker slapen. Mijn neefje goed in de gaten gehouden dat hij niet bij haar in de buurt kwam.
Ik vind het wel even lastig. Onze andere hond (jack russel) is vanaf dag 1 super met (kleine) kinderen en we hebben ons daar nooit druk om hoeven maken. Maar Novi vertrouwt kinderen niet, dat is wel duidelijk..

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:24

Geen ervaring (nog) mee, maar kan me vinden in wat de rest zegt.

Cursebreaker, lekkere fluffy billen zeg!

Ik verbaas me er trouwens over hoe brutaal mensen zijn wbt de hond aaien. Ik had wel wat verwacht, maar niet zo erg :') kijk als je met iemand staat te praten vind ik het niet gek dat ze even naar beneden reiken om de schattige pup te aaien. Maar als ik gewoon ergens sta/zit met de pup en mensen die langs lopen gaan gewoon linea recta op de pup af zonder mij aan te spreken of te vragen of ze hem mogen aaien. Hoe vaak ik al heb gezegd ‘doe maar niet aaien’.

Hebben jullie een Instagram voor de hond ?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:32

Ja, het aantal mensen wat eigenlijk al geeneens Vraagt maar gewoon zonder pardon erop afduikt is schrikbarend... puppies zijn publiekelijk bezit en als je Nee zegt, zijn mensen enorm ontzet/beledigd. En ondertussen verwachten ze ook dat je pup/jonge hond zit overal Perfect gedraagd als je in het openbaar komt en dat er geen ruimte/begrip is om je hond te kunnen trainen en laten gewennen waar zij dan deels zelf schuld zijn door dit soort gedrag. Ik heb daar ook enorm mee gestruggeld. Dat heeft bij ons wel ervoor gezorgd dat Arya wat terughoudend kan zijn dus met als mensen initiatief nemen en op haar af duiken (dan echt zo over haar heen gaan hangen en met de handen op haar af gaan zonder dat ze zelf even de tijd krijgt om zich open te stellen zeg maar) wanneer ze aangelijnd is - al gebeurd dat tegenwoordig niet snel meer want een volwassen herder is bij voorbaat al eng voor velen, dus dat scheelt al. Maar achteraf gezien heb ik te veel situaties gehad waarin het idd zo snel ging met mensen of kinderen die al op haar zaten voor ik het door had; echt heel vervelend. Ik vond het dan ook gewoon moeilijk soms om pro-actief mijn mond open te trekken, maar heb dat door de jaren heen wel beter geleerd omdat je als het dit niet is, straks wel met loslopende ongeleide projectielen zit opgescheept tijdens het wandelen, waar je je hond weer voor moet gaan beschermen. Echt heel leuk soms zo ja een pup en jonge hond hebben :') Bij ons was het wel 'ineens' over toen Arya wat groter werd en geen schattige herder pup meer was op het oog. Terwijl ze altijd heel lief/vrolijk is naar anderen, maar ineens werden per direct hondjes opgetild als ze ons zagen en liepen mensen in een boog om ons heen _O-

Wij hebben een instagram, maar ben er een stuk minder actief tegenwoordig omdat social media bijhouden gewoon echt een batterij vreter is bij mij vaak. Soms ga ik heel random weer vanalles posten en dan weer een tijdje niks - maar we vinden het altijd leuk om weer nieuwe accounts te vinden en volgen <3 @aryatheogsd is onze insta handle.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 11:48

Ik ga iedereen die de pup ongevraagd aait (vrienden op bezoek uitgezonderd), een aai over de bol geven. En dan wel zo dat mochten ze een "kapsel" hebben, dat dat goed in de war zit :'). Ik stond ooit voor een kraam met hondensnacks waar mijn toenmalige CC pup naast me zat, komt er een kind vanachter aan die de pup ineens om de nek vliegt. Bizar. Ik was stomverbaasd dat hij niet gewoon beet, maar ze waren er heilig van overtuigd dat dat allemaal gewoon moest kunnen. Toen ze wegliepen ben ik achter ze aangelopen en op een gegeven moment ben ik versneld en heb ik die moeder om dr middel gegrepen, moet kunnen toch? _O-

Wat betreft manden/kussens op Amazon denk ik soms dat ik "het" heb gevonden maar dan schrik ik weer van de negatieve reviews. Die zijn ook wel weer netjes onderbouwd met filmpjes etc en met mijn karma kan ik er wel vanuit gaan dat ik net dat slechte exemplaar krijg :')

Die van Dog Companion lijkt me echt super, maar twijfel door de kosten als ik zie hoe hard ze groeien...

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 12:55

Ik heb meegemaakt dat iemand Mahdutje lokte en vervolgens tegen mij tekeer ging omdat hij tegen haar op ging staan. 8)7
Sterker nog, ik ben een half jaar alleen maar bezig geweest met dat tegen mensen opstaan af te leren wat elke keer weer werd teniet gedaan door mensen die gingen lokken, aanhalen etc.
Uiteindelijk heb ik het opgegeven, was toch telkens 1 stap vooruit en 2-3 terug.
Hetzelfde voor op mensen aflopen tijdens het passeren, precies hetzelfde verhaal.
Inmiddels is hij 7,5 jaar en sinds een jaar of 5 blijft hij meestal netjes op 4 pootjes en hij negeert iig degenen die hem negeren of chagrijnig/boos kijken, bij de rest kan ik hem makkelijk meenemen/eromheen sturen.
En uiteraard werkt(e) het niet mee dat hij klein is met lang haar en schattige bolle oogjes die bijna iedereen doen smelten. :+

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 06:08

Ik had eigenlijk maar weinig last van opdringerige mensen als ik met onze honden liep :D ~~}>
Als er geaaid werd, was t vaak iemand die al bekend was met dit ras
Het zijn tegenwoordig meer kinderen die graag willen aaien én die eerst netjes vragen <3

Afbeelding

Dit meisje was dolgelukkig toen ze Elmo mocht en kón aaien <3 en Elmo vond t ook helemaal geweldig *\o/*
(ik zeg kón omdat andere (snoezelige) honden in de winkel haar juist niet toelieten om te aaien :( )

Afbeelding

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 08:23

Lastig wel die mensen die zomaar aaien. Valt ons ook op. Ik laat Millie regelmatig bewust ook naast me zitten (of staan want ja dat is nog lastig) zodat mensen niet geneigd zijn haar te aaien. Zie regelmatig ook aan haar houding dat ze even moet schakelen als ze zomaar een hand omlaag steken. Ze is daarna wel blij.

Goede tips met de kinderen. Ons neefje vind Millie heel leuk, maar ook toch een beetje spannend. Dus dan gaat hij wegrennen en dan wordt het natuurlijk een leuk spelletje :Y)
Gelukkig hebben we hier in de buurt heeeeel veel kinderen die ervaring hebben met honden thuis, dat zie je ook direct terug in de reactie. Of kleine kindjes die het meteen goed leren. Heel fijn is dat om het voor Millie ook leuk te maken.

Wij hebben nu een soort vetbedje erbij gekocht en ze heeft een van onze dekentjes geadopteerd en vind de ren nu al fijner. Zijn overdag ook aan het oefenen om meer in de ren te gaan zodat het ook een fijne lig plek is. Ze ligt nu graag onder de bank, maar het is een kwestie van een paar weken totdat ze daar niet meer helemaal onder past hahaha

Woensdag heeft ze al haar broertjes en zusjes en pap en mam weer gezien <3 iemand had een spiegelreflex camera mee als nieuwe hobby dus deze toffe plaatjes kwamen daaruit
Afbeelding
Afbeelding

Ohja en wij hebben voor Millie ook een Instagram account, de mensen die ik hier voorbij zag komen ben ik al gaan volgen! (Ducktollermillie)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:19

Hier helaas een super manke puppy. Ik was even boven en de kinderen weten niet wat er gebeurd is. Het zit in de knie volgens de DA, die denkt aan een kneuzing. We hebben pijnstilling mee maar ik maak me meteen zorgen over blijvende schade.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 22:22

Ohnee! Wat naar pantykous.... heb je nog iets van benchrust voorgeschreven gekregen of dat niet?

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 23:01

Pantykous schreef:
Hier helaas een super manke puppy. Ik was even boven en de kinderen weten niet wat er gebeurd is. Het zit in de knie volgens de DA, die denkt aan een kneuzing. We hebben pijnstilling mee maar ik maak me meteen zorgen over blijvende schade.

Ach nee wat sneu, sterkte!!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 06:35

idylle schreef:
Ohnee! Wat naar pantykous.... heb je nog iets van benchrust voorgeschreven gekregen of dat niet?

Ja veel rusten, maar hij zit sowieso veel in z’n bench. Anders rust ie niet

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:48

Oh nee toch! Hopelijk spoedig herstel met geen blijvende schade. Mijn vaders hond liep ook pas mank, die had waarschijnlijk wat geks gedaan misschien een gekke sprong, beweging of landing. Maar die loopt nu weer soepel en lijkt geen last meer te hebben met rust (en die hond nam nieteens echt rust). Hopelijk bij jou hetzelde!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 15:42

Jeetje, wat naar Pantykous! Gelukkig zijn pups volgens mij redelijk veerkrachtig dus fingers crossed dat hij er niets aan over gaat houden :(:)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 12:03

Excuus ik kom even tussendoor fietsen. Ik volg het topic al maanden niet meer en kan dat voorlopig ook nog niet weer aan, reacties op deze post zal ik dus niet zien. Maar jullie zijn wel de mensen die het meest hebben aan hondenspullen en ik wilde jullie daarom wel een heads-up geven dat ik alles aan het verkopen ben (zie onderschrift). Ik wens jullie verder al het goeds met jullie leuke viervoeters en wie weet kom ik ooit weer meelezen.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 13:32

Heel veel sterkte Christina!

Hier is ondertussen Chef net gearriveerd... We zijn nu beiden toe aan een dutje :Y)

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 14:10

Hii, ik wad een weekje weg, dus niet alles teruggelezen!

Maar ik zag hele lieve foto's van Millie <3

En puppyzorgen bij pantykous, wat sneu... Hopelijk valt het mee!

Welkom Chef! Echt toepasselijke naam haha! Genieten samen!

Wij passen vandaag een middagje op de labradorpup van m'n zwager, die is nu 15 weken. Ze kunnen het zó goed vinden samen, echt heel leuk.

Afbeelding

Na flink spelen en een plasje buiten liggen ze nu allebei lekker te slapen :+:

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 09:11

Wat een leuke foto!

Sterkte voor pantykous en Christina!

Welkom nieuwe puppy Chef!

Wij zijn op vakantie in de Ardennen, met de net 1-jarige Meeko. Er is nog een hond mee die wel sociaal is naar niet perse contact wil of spelen. Dat vindt Meeko wel moeilijk, maar het is heel leerzaam voor hem.
Het wandelen vindt hij fantastisch, maar gisteren een rondleiding met veel zitten en wachten vond hij erg moeilijk. Toch erg knap hoe hij het doet!

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 09:20

Pantykous: hoe is het nu met je pup?
Christina: bedankt voor de link.
Bielsje: <3 aah Chef. Hoe ging de eerste nacht?
Sanne: wat heeft Evi toch een mooie kraag! En wat een heerlijke slungel :') is die labrador. Vind dat zo schattig!
Century: goede oefeningen dus voor Meeko! Fijne vakantie nog!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:23

Wat een leukerd die labrador! Is het een drukke pup of valt het mee? Lijkt me heel gezellig maar ook pittig zo'n logeetje :D

Pantykous, hoe gaat het nu? Loopt je pupje al minder mank?

Wat is Chef ook een schatje zeg <3

Novi is het NIET eens met de puppyren :') Ze kruipt uit zichzelf wel in haar mandje en de ren staat natuurlijk gewoon open dan. Als ze erg moe is en ze slaapt en we doen het deurtje dicht dan is het ook nog wel prima. Maar ze is het er ook regelmatig niet mee eens en gaat dan flink in protest. Terwijl dat wel momenten zijn dat ze juist rust nodig heeft omdat ze erg vervelend is. Ze pakt moeilijk rust uit zichzelf en ter bescherming van zichzelf en onze andere hond, moet ze wel in de ren.
Ze is dan errrrrg volhardend met piepen.
Heeft iemand daar tips voor? Ik vind het dubbel. Ik lees zowel negeren als niet negeren omdat een hond niet 'zomaar' piept. Daar ben ik het wel mee eens maar ze is ook wel een erg vocaal en eigenwijs typje... (teckel :+ )