Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Majabeestje schreef:Even een vraag tussendoor:
Novi blaft flink tegen ons neefje van 3. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik probeer nu neefje snoepjes te laten geven aan haar.
Ze vindt kinderen niet zo tof, ze lijkt wat angstig. In het nest waren wel kinderen bij.
Neefje is bij ons thuis, loopt/speelt dus in huis.
Maar het is altijd goed kijken naar je hond en werken vanuit de signalen die de hond aangeeft en daarmee opbouwen/toewerken naar contact met kind(eren) om dit positief te maken en op het tempo van je hond.
Maar met vreemde kinderen moet ik ook bij Arya gewoon altijd kijken naar haar signalen en daarop anticiperen en reageren omdat het niet perse altijd vanzelf gaat met kinderen van een bepaalde leeftijd waarin ze gewoon erg onvoorspelbaar gedrag tonen. Maar met bv het meisje van m’n beste vriendin is ze ook zo zoetjes en ik vind dat altijd zo mooi om te zien haha, echt genieten.

kijk als je met iemand staat te praten vind ik het niet gek dat ze even naar beneden reiken om de schattige pup te aaien. Maar als ik gewoon ergens sta/zit met de pup en mensen die langs lopen gaan gewoon linea recta op de pup af zonder mij aan te spreken of te vragen of ze hem mogen aaien. Hoe vaak ik al heb gezegd ‘doe maar niet aaien’.
Bij ons was het wel 'ineens' over toen Arya wat groter werd en geen schattige herder pup meer was op het oog. Terwijl ze altijd heel lief/vrolijk is naar anderen, maar ineens werden per direct hondjes opgetild als ze ons zagen en liepen mensen in een boog om ons heen
@aryatheogsd is onze insta handle.
. Ik stond ooit voor een kraam met hondensnacks waar mijn toenmalige CC pup naast me zat, komt er een kind vanachter aan die de pup ineens om de nek vliegt. Bizar. Ik was stomverbaasd dat hij niet gewoon beet, maar ze waren er heilig van overtuigd dat dat allemaal gewoon moest kunnen. Toen ze wegliepen ben ik achter ze aangelopen en op een gegeven moment ben ik versneld en heb ik die moeder om dr middel gegrepen, moet kunnen toch?

en Elmo vond t ook helemaal geweldig 
)
iemand had een spiegelreflex camera mee als nieuwe hobby dus deze toffe plaatjes kwamen daaruit

Ze kruipt uit zichzelf wel in haar mandje en de ren staat natuurlijk gewoon open dan. Als ze erg moe is en ze slaapt en we doen het deurtje dicht dan is het ook nog wel prima. Maar ze is het er ook regelmatig niet mee eens en gaat dan flink in protest. Terwijl dat wel momenten zijn dat ze juist rust nodig heeft omdat ze erg vervelend is. Ze pakt moeilijk rust uit zichzelf en ter bescherming van zichzelf en onze andere hond, moet ze wel in de ren.
)