Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 07:51

kiwiwitje schreef:
KimD schreef:
Het is maandag 1 juli, en Dana is nog steeds niet loops. _O- Echt hè, als je erop wacht komt het niet!

Ik had chick ook allang loops verwacht.. maar ze is sinds het nest nog niet loops geweest :')

Alsof die trutten het met opzet doen! :+ Ik heb al minstens 100x nagerekend of ik niet verkeerd gerekend heb, maar kom toch iedere keer erachter dat ik wel goed gerekend heb, haha!

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 08:10

hier ook. Heb een heel schema en iedere loopsheid telt ze wel weer dagen op die er tussen zitten. Tussen juni 2018 en december 2018 zaten 189 dagen. Laten we zeggen, volgens mij hebben we de 200 al aangetikt. Terwijl ze met de extra dagen die ze normaal optelt op 190/191 uit had moeten komen. En dat was volgens mij 19/20/21 juni.
Nu vind ik t prima dat ze later is. In de hoop dat ze dan ook pas januari/februari loops word ipv december.
Dan zit ik ruimschoots veilig om te dekken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:13

Maar dames. Met jullie berekeningen vergeten jullie 1 detail. 6 maanden is gemiddeld :p een cyclus kan prima een keer maar 4 maand of een keer 10 maand zijn :p

Al ben ik zelf ook een ongeduldig persoon Hihihi.

Hier gisteren op show heeft aelynn super geshowd! Ze stond in een klasse van 6 (waarvan de 5 andere van grote Engelse fokkers waren en gehandled werden door mensen die ook keurmeester zijn). Toch heeft mijn meisje the reserve in de wacht kunnen slepen :D

In augustus komen we nog een keertje naar hier :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 08:32

Nee ik vergeet totaal geen detail. Chicka is altijd heel stipt loops. En tot nu toe hebben de berekeningen (mits goed uitgevoerd :') ) altijd geklopt. :) Sterker nog. Chicka heeft tot haar loopsheid in juni 2018 er niet eens 6 maanden tussen gehad. Zo gaat mijn berekening dus ook niet. ;)

gefeliciteerd met de show. :)

In ''onze hond'' staat een , vind ik, behoorlijk schokkend stuk over castratie. En een interessant stuk over beweging van/voor puppies ook over die 5 minuten regel.
Mocht iemand t tijdschrift niet hebben maar wel interesse hebben dan laat maar iets weten.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:43

Hier had ik naya ook al loops verwacht. 3 weken geleden was haar vulva ook wat opgezwollen. Maaar neee. Nog niets. Dus ga wrss met een loopse teef op vakantie _-:(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 08:53

xLaraaj schreef:
Hier had ik naya ook al loops verwacht. 3 weken geleden was haar vulva ook wat opgezwollen. Maaar neee. Nog niets. Dus ga wrss met een loopse teef op vakantie _-:(

Oh dat is minder. waar ga je heen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 09:20

Precies wat Kim zegt, Dana heeft een hele duidelijk cyclus, het valt dus op als ze ervan afwijkt. :j

Voor mij alleen maar handig overigens, dat betekent dat ik volgend jaar nog gewoon carnaval kan vieren. :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 09:23

Ik denk dat aelynn hier binnen enkele weken ook loops gaat zijn. Thuis snuffelde Kenai al opvallend veel. Hier zitten de 2 reuen ook constant achter haar aan. (Waarvan 1 altijd een maand op voorhand kan aangeven als er een teef loops gaat worden). Ik hoor ze nu zo snel mogelijk loops te hebben. Want begin augustus gaan we weer naar Engeland met 3 jonge reuen mee. Dus hopelijk dan niet loops :p

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 09:26

KimD schreef:
Precies wat Kim zegt, Dana heeft een hele duidelijk cyclus, het valt dus op als ze ervan afwijkt. :j

Voor mij alleen maar handig overigens, dat betekent dat ik volgend jaar nog gewoon carnaval kan vieren. :+

_O- _O-
Hier is het ook vooral heel erg gewenst dat ze net wat later is. Al was 19/20/21 ook prima geweest op haar normale schema. Dan zou ze 2e week januari loops worden wat dus laatste week januari dekken zou betekenen. En dan zat ik ook later dan 23 februari met bevallen, eerder eind maart. Dus dat was al top. Nu hopen dat als ze weer loops word ze daarna ook weer netjes doorgaat.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 09:59

Mag ik me ook melden. Zhena heeft al 3 weken een opgezwollen doos en ik loop tegen iedereen op de club te verkondigen dat ze bijna loops is. Sta inmiddels aardig voor schut nu ze nog niet loops is :')
Ze is nog maar 1x loops geweest dus weet haar schema ook nog niet.

Heb trouwens volgende week zaterdag wedstrijd dus ze wacht maar ff tot na die tijd, anders mag ik niet meedoen }:0

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:00

Wij gaan naar frankrijk. Waar weten we nog niet :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 10:07

leuk Lara! Uitzoeken waarheen is alleen al leuk ! Wij hebben pas zo'n 3x een vakantie uitgezocht en gepland naar Oostenrijk waar we nog niet geweest zijn :')

Hopelijk wacht ze dan nog even Sastaic. Chick haar muts word ook steeds wel wat dikker. Denk ook dat t te maken heeft met de warmte.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:16

Haha dan moet je wel eens gaan he ! :P
Nee wij kijken naar het weer etc en vertrekken dan gewoon.
Auto, tent en hond en gaan. We zien wel waar we uitkomen :P Hebben tot nu toe altijd plek gevonden op campings en we hebben alleen 1 stekker nodig dus geen fancy campings :)

Edit: Als iemand nog leuke simpele campings weet in Frankrijk, natuur met liefst een waterbron zoals zee of rivier ofz, en geen massatoerisme als in : hoe minder mensen hoe beter: Laat maar weten :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 10:38

Ja tot nu toe kwam er steeds iets tussen :P Maar t moet er wel eens van komen.. Wil dan ook niet lang gaan. Echt maar een paar dagen/ max 7 dagen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:38

xLaraaj schreef:
Auto, tent en hond en gaan. We zien wel waar we uitkomen :P Hebben tot nu toe altijd plek gevonden op campings en we hebben alleen 1 stekker nodig dus geen fancy campings :)

Edit: Als iemand nog leuke simpele campings weet in Frankrijk, natuur met liefst een waterbron zoals zee of rivier ofz, en geen massatoerisme als in : hoe minder mensen hoe beter: Laat maar weten :D

Ik weet niets, maar hoop echt voor je dat ze niet loops is dan. Ik zou er knettergek van worden, geen rust meer te vinden op de camping voor zowel jou teefje als menig reu...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:40

mvdende schreef:
xLaraaj schreef:

Ik weet niets, maar hoop echt voor je dat ze niet loops is dan. Ik zou er knettergek van worden, geen rust meer te vinden op de camping voor zowel jou teefje als menig reu...

Onzin, dat kan echt prima. Een beetje opgevoede reu kijkt er niet naar om. Anders hadden wij een problemen in huis met een gemengde roedel. :+

Is een kwestie hoe je er mee omgaat.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 10:45

Er zijn maar weinig reutjes die er echt moeilijk over doen inderdaad. En die het er echt moeilijk mee hebben kun je beter castreren. Als t goed opvoeden niet werkt.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:48

Goh ik heb bij de vorige loopsheid echt geen last gehad. Niet van andere honden als van haar dus ik voorzie niet te veel problemen. Al had ik het liever anders gewild. Wie weet wacht ze nog even :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 11:52

Frummel 18 weekjes vandaag <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:57

Ze is zo leuk! En die voetjes! Die voetjes blijven geweldig! <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 12:05

Vreselijk he? <3

Bevriende fokker heeft nu een nestje liggen met bijna alleen maar witte voetjes en nog veel hoger tot zelfs compleet witte voorpoten <3

Maaaaar, ik ga t vast zwaar krijgen. Met de reu die ik hopelijk kan gebruiken volgend jaar zal ik waarschijnlijk weer zwartjes met veel wit krijgen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:56

Kiwiwitje vind der echt een wijsneusje. <3

Maar echt puppy puppy oog ze niet meer. :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 13:00

Bizar he, ze is 18 weken en ze is al zo groot en stoer!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:03

Kiwiwitje vind der echt een wijsneusje. <3

Maar echt puppy puppy oog ze niet meer. :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 13:13

Bizar he, en pas 18 weken! Heel dametje is het <3