Nynkster schreef:Wat grappig die jasjes zeg! wist niet dat dat zon ''ding'' was in de honden. Dacht dat het meer was om die chihauhaus aan te kleden![]()
![]()
![]()
Wanneer gebruiken jullie zon jasje? als het bijvoorbeeld zo koud is als afgelopen winter als jullie buiten gaan wandelen?
Ik heb er ook een heel groot probleem mee gehad. Vind het maar niks een hond aankleden. Helaas hebben Engelse Staffies niet veel vacht en staat het ras er wel een beetje bekend om om een hekel aan kou of nattigheid te hebben. Chick heeft er zelfs zo'n hekel aan dat ze bij kou/regen in elkaar duikt tijdens het lopen( zoals je zelf je schouders optrekt in de regen bijvoorbeeld) gevolg(aangezien we kou en nattigheid veel hebben in NL) een hond die zijn spieren vastzet en daar dus ook echt last van heeft. Ds begonnen met goedkope simpele jasjes van de cranenbroek. Heel lelijk, maar functioneel. (behalve dat t klittenband heel slap was) en dan geen problemen met chick. Als ik haar zonder jas niet mee krijg gaat ze net over de drempel bij de deur zitten en doet ze daar haar plasje/poepje om weer naar binnen te rennen.
Boellie vind regen en kou ook niet zo'n succes. Vooral de combi. Met als gevolg dat meneer dan niet echt gaat poepen. Hij wil dus niet stil zitten en blijven bewegen. Met als gevolg dat we na 10 minuten nog steeds staan te draaien zonder poepje. Met een jasje is het zo gedaan.
Omdat ze dus echt niet graag wandelen met kou doen we dat dus ook amper. Maar misschien dat we met deze jasjes wel meer lopen als ze dat zelf ook leuk vinden.
Ah Diandra, wat een mooi meisje. Ze lijkt best flink!
He Nathalie wat balen. Dat is echt op zn zachtst; niet fijn. Wisselen van voer zou ik al niet blij mee zijn. Zeker niet zonder overleg. Net als het wisselen van commando's... En die wond.. Ik hoop dat het mee valt!
Je zit een eind uit de richting, maar chick vind Herders helemaal leuk