Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 11:58

Nynkster schreef:
Wat grappig die jasjes zeg! wist niet dat dat zon ''ding'' was in de honden. Dacht dat het meer was om die chihauhaus aan te kleden :') :') :')

Wanneer gebruiken jullie zon jasje? als het bijvoorbeeld zo koud is als afgelopen winter als jullie buiten gaan wandelen?

Ik heb er ook een heel groot probleem mee gehad. Vind het maar niks een hond aankleden. Helaas hebben Engelse Staffies niet veel vacht en staat het ras er wel een beetje bekend om om een hekel aan kou of nattigheid te hebben. Chick heeft er zelfs zo'n hekel aan dat ze bij kou/regen in elkaar duikt tijdens het lopen( zoals je zelf je schouders optrekt in de regen bijvoorbeeld) gevolg(aangezien we kou en nattigheid veel hebben in NL) een hond die zijn spieren vastzet en daar dus ook echt last van heeft. Ds begonnen met goedkope simpele jasjes van de cranenbroek. Heel lelijk, maar functioneel. (behalve dat t klittenband heel slap was) en dan geen problemen met chick. Als ik haar zonder jas niet mee krijg gaat ze net over de drempel bij de deur zitten en doet ze daar haar plasje/poepje om weer naar binnen te rennen.

Boellie vind regen en kou ook niet zo'n succes. Vooral de combi. Met als gevolg dat meneer dan niet echt gaat poepen. Hij wil dus niet stil zitten en blijven bewegen. Met als gevolg dat we na 10 minuten nog steeds staan te draaien zonder poepje. Met een jasje is het zo gedaan.

Omdat ze dus echt niet graag wandelen met kou doen we dat dus ook amper. Maar misschien dat we met deze jasjes wel meer lopen als ze dat zelf ook leuk vinden.

Ah Diandra, wat een mooi meisje. Ze lijkt best flink!

He Nathalie wat balen. Dat is echt op zn zachtst; niet fijn. Wisselen van voer zou ik al niet blij mee zijn. Zeker niet zonder overleg. Net als het wisselen van commando's... En die wond.. Ik hoop dat het mee valt!
Je zit een eind uit de richting, maar chick vind Herders helemaal leuk :')

KimD

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:25

"Wachten" & "Blijf" zijn natuurlijk twee heel verschillende commando's. Bij 'Blijf' wordt de hond weer opgehaald en bij 'Wachten' kan er een release of aansluitend commando van afstand worden gegeven.

Zeker niet netjes van de oppas, maar op zich geen verkeerde voorzet om beide commando's uit te breiden. :j

Voer zou ik veel erger vinden in dit geval.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:33

Voer voortaan in zakhes per portie mee geven. Dan dat probleem opgelost. Qua commando's ach zou daar zelf niet mee zitten. Ze zijn in elk geval met haar bezig. Zou wel probleem zijn als ze geleerd zouden hebben dat af opeens zit betekent wat mij betreft maar verder dat komt wel weer goed.
Enkel dat jullie zelf moeten ontdekken dat ze gewond is dat vind ik niet netjes. Het kan altijd gebeuren maar meld het even aan de eigenaar.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:34

Kaus schreef:
Ben wel even benieuwd naar jullie mening over twee dingetjes waar ik tegenaan loop.

Dingetje 1: Dexter. Stopt. Niet. We hebben momenteel een oppaspup en daar zit hij gewoon constant bovenop. Dat doet hij eigenlijk bij elk hond, op een vrij nette manier dan weer wel, maar hij laat ze niet met rust. Tenzij de andere hond nee zegt, dan is het ook zo klaar. Maar hij kent gewoon geen stoppen. Hetzelfde bij mensen. Toen ik maandag naar de cursus was ben ik in totaal zo'n vier uur weg geweest in bus en trein en op cursus. Meneer stopt niet met naar mensen toe willen en enthousiast zijn. Het lukt met gewoon niet de rust erin te krijgen. Aandacht vragen is geen probleem maar ik kan imo geen 100% focus op mij vragen voor vier uur lang. Ik wil gewoon ontspanning.

Dingetje 2: Op tafel springen _-:( Ze doen het nu allebei, bij Dexter snap ik de aanleg vanuit het ras en Dundy is altijd al fan geweest van overal op klimmen maar ik wil het niet :Y)

Ik laat ze zich helemaal de pleuris schrikken elke keer en ze gaan er ook wel keurig af, maar ze zien gewoon niet dat het niet mag. Ik kan ze er aan hun nekvel afsleuren maar zodra hij op de grond staat springt hij er gewoon weer op _-:(

Met de bank of vensterbank doen ze het helemaal niet. Wie heeft een goeie aanpak?

Dingetje 1 heb ik in het begin heel erg gehad met Zig en AJ, ik ging er dan gewoon tussenstaan als ik het genoeg geweest vond en deed AJ in de bench. Hij ging dan netjes slapen en op den duur begon hij dat 'het is genoeg geweest' punt te snappen en stopte hij dan zelf.

Dingetje 2 zit ik ook mee, wij hebben een gewone bank en een eetkamertafel bank, die laatste mag hij niet op en dat heeft hij ook maanden netjes gehonoreerd. Sinds kort vindt hij het echter grappig om er op te springen, ik roep hem er steeds van af of roep hem al als ik hem zie kijken. Wel zelfde probleem, zodra ik 3 seconden wegkijk, staat hij er weer op :evaw: . Zig jaagt hem er soms wel af, dat is dan wel weer handig.

KimD schreef:
AJ is een Smooth, dit gedrag wordt letterlijk beschreven in de rasstandaard. Dana doet het ook, maar ik heb daar geen problemen mee, je moet erop leren anticiperen. :j Dat is misschien handig om te bespreken met een instructeur. Je moet niet iets van een hond verwachten 'af te leren' wat rechtstreeks uit het ras komt en in sommige kruisingen van lijnen versterkt wordt.

De ene border collie drijft ook erger dan de ander, krijg je er niet uit, daar moet je mee leren omgaan. Sommige mensen willen zoiets perse eruit trainen, maar daarvan krijg je een gefrustreerde hond. In feite is het symptoombestrijding. Maar baasjes zeggen dan "kijk eens hoe goed dat eruit is!" En meestal kan ik reageren met een standaard "en kijk eens hoe mooi gefrustreerd hij is!".

Yess, dankjewel _/-\o_ . Dit is dus waarom ik het geen probleem vind/er geen probleem van maak. Net als dat hij erg blafferig is. Het staat nu onder commando en hij doet het niet overdreven, maarja, blijft een blafras. Ik ga dus niet staan schreeuwen bij elke blaf, hij mag van mij, mits proportioneel, best eens wat blaffen. Wat ik wel vervelend vind, is dat zijn aandacht dan lastig te krijgen is. Daar werk ik dus aan. Een deel ervan is ook echt pubergedrag, net als dat op de bank springen.

Awww een lief cattletje <3, ik wist stiekem ook al waar hij vandaan kwam *D

Leuke jasjes KIwi! Ligt het aan mij, of verzuipen ze er nog wel wat in? :')

Spannend Diandra, duurt lang eh!

KimD, die binnenlocatie lijkt awesome! #jaloers

Nova is gegroeid Nathalie! Wat een vervelende ervaring met die oppas... Dat is dus waarom ik die van mij ook nergens naartoe durf te brengen, zeker ander voer zou ik echt uit m'n plaat gaan eerlijk gezegd :x . Ik pas zelf ook op, maar helaas niet bij je in de buurt.

Jasjes doe ik ze in de winter altijd aan tegen de regen. Mijn oude Beagle tegen de kou, want die kreeg het op den duur koud en m'n Pinscher heeft gewoon geen haar :'). Daarnaast heb ik ook nog 'uitrij-jasjes' , die zijn voor bij Agility. Toen trainde ik nog bij een club met een binnenhal en hadden ze hetzelfde effect dat Kim beschrijft.

Als het klikt, mogen je hondjes best hier komen Kaus. Genoeg tafels om op te springen :'). Nee grapje :)) .

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:38

Klopt, voer had ik in zakjes gedaan, maar was ik onderweg naar de oppas vergeten en we waren daar al bijna. Dus heb bij de dierenspeciaalzaak vlakbij haar een zak gekocht. In de stress niet meer gekeken en bleek dus een 3 kilo zat te zijn geweest.

Ach een goede les voor de volgende keer. Ze is idd wel fijn met haar bezig geweest dus dat scheelt.

Jammer idd dat jullie niet in de buurt zitten @kiwiwitje en @ZoZenn.
Als we weer eens op vakantie gaan wil ik best eens wat verder rijden maar daar moeten we weer even voor sparen :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 12:50

Nathalie je mag m ook helemaal naar het noorden van Groningen brengen als je wil _O- Ik zal hem in elk geval geen rare commando's aanleren :))

Ik werk nu in huis veel met hekjes ook omdat ik oppaspup niet op tapijt wil hebben poepen en plassen en dan is de rust er gelukkig wel. Kunnen ze samen ook lekker jaloers piepen wanneer ik over het hekje heen stap naar pupje :roll: In de bench gaat inderdaad ook wel oké als er opwinding om hem heen is. Gaan er met de schaapsherder ook aan werken want tis natuurlijk wel een beetje een werkhondendingetje om zo door te zetten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 13:04

ZoZenn, ga je eigenlijk naar de familiedag van het stamboek?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:40

Hallo, mag ik mij hier ook melden? :) heb sinds afgelopen vrijdag mijn eerste eigen pup. Terror nala haha. Mams is een duitse herder x witte herder x labrador en papa een mechelse herder. En dacht miss is het leuk om mee te lezen en schrijven.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:41

Leuk zeg! Heb je een foto?

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:41

Afbeelding
Afbeelding

Zie dit topic nu pas, leuk! Wij hebben 4.5 week geleden Friese stabij pups gekregen. Één overleden bij de geboorte en een in laten slapen na 2 weken. Nu nog 8 over, 4 reutjes en 4 teefjes.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:45

KimD schreef:
ZoZenn, ga je eigenlijk naar de familiedag van het stamboek?

Waarschijnlijk wel :j

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:49

Dit is onze nala. Terror artiest als ze niet slaapt haha. Volgende week mogen we op puppy cursus :D wat ik erg fijn vind. Nu is t nog beetje aanklooien zelf.

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 15:51

Welkom twilight en Kim!’

He wat zonde dat je 2 pupjes verloren bent. Maar zo te zien gaat het met de overige pupjes goed!

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:06

Aww friese stabij pups <3
Idd heel verdrietig! Houden jullie zelf een pup aan?
Nala is echt heel erg leuk!Ben benieuwd hoe ze uitgroeit!

Ik zit een beetje in dubio. Nova is nu natuurlijk alleen nu ons oudere hondje is overleden. Ze waren niet echt maatjes maar ze mist zijn aanwezigheid natuurlijk wel.
Ik zou er graag een hond bijnemen als Nova ietsje ouder is, en als ik mn vriend kan overtuigen :+ .
Wat vinden jullie verstandig? Wel een hond, en zoja wanneer. Of het zo laten? We krijgen heel soms wel een oppashond over de vloer dus er is af en toe wel een hond maar dat is natuurlijk nooit hetzelfde.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:11

Nathalie18x schreef:
Aww friese stabij pups <3
Idd heel verdrietig! Houden jullie zelf een pup aan?
Nala is echt heel erg leuk!Ben benieuwd hoe ze uitgroeit!

Ik zit een beetje in dubio. Nova is nu natuurlijk alleen nu ons oudere hondje is overleden. Ze waren niet echt maatjes maar ze mist zijn aanwezigheid natuurlijk wel.
Ik zou er graag een hond bijnemen als Nova ietsje ouder is, en als ik mn vriend kan overtuigen :+ .
Wat vinden jullie verstandig? Wel een hond, en zoja wanneer. Of het zo laten? We krijgen heel soms wel een oppashond over de vloer dus er is af en toe wel een hond maar dat is natuurlijk nooit hetzelfde.

Dit is voor mij onder andere de rede geweest er weer een pup bij te nemen na het overlijden van Kenai (is natuurlijk niet de enige rede maar speelt wel mee). Nu zijn aussies ook wel erg van het sociale contact en ik merk dat Elin dat heel erg mist en daardoor echt moeite heeft met haar plekje in huis. (samen spelen, samen slapen, samen eten, samen knuffelen etc. Alles samen..)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 16:26

Ik zou er ook voor gaan om op zoek te gaan naar een maatje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:55

Tja, met vijf honden kan ik niet ontkennen dat ik graag meerdere honden bij elkaar zie. Dus ja, ik zou er zeker een vriendje bijnemen. :P

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 16:56

Als het kan zou ik het ook doen. Mijn vriend maakt me af als ik er nog zown terrorist bijneem :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:19

Ik zou zeker er 1 bijnemen, heb der 3 nu en volgend jaar 4 als alles goed gaat met karma haar nest :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 17:33

Toen mijn maltesertje snuffie gestorven is stopte Daeva met eten. Een week later heb ik per geluk Kenai kunnen ophalen. Daeva was onmiddelijk haarzelf weer. Ik zou dus zeggen doen! Daeva was 6/7 maanden toen Kenai kwam.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:09

Wat een leuke pups weer!

Je zit hier wel in een fijn topic om zoiets te vragen *D

Ik zou zeker weer op zoek gaan naar een maatje, merk aan onze hond ook dat ze helemaal opleeft thuis! Wij hebben gewacht tot ze anderhalf was zodat ze enigszins wat stabieler was.. aan de andere kant, als je merkt dat hij het mist en je hebt de tijd en energie om twee jonge honden op te voeden zou ik me niet tegen laten houden er al eerder aan te beginnen *D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 18:58

Ja ik zou zeker weer voor een maatje erbij gaan. Heb er nu zelf ook maar 1 wat ik helemaal niets vind. Echter is er 1 met stevig karakter die zelf nog niet volwassen is. Eind 2019 komt er sowieso een 2de bij. Dan ongeveer 3 jaar leeftijd verschil wat ik eigenlijk nog te weinig vind maar wel goed mogelijk is.

Wil jaren verschil hebben omdat ik meerdere jonge honden fantastisch vind maar meerdere oudjes niet leuk haha.

Overigens de kans dat er voordien nog een klein hondje bij komt is aanwezig die gaan gewoon 15 jaar mee dus dan vind ik leeftijd verschil heel anders. Al denk ik dat ik vlot ga voor een kleintje van rond de 5 a 6 jaar ipv een pup.

Overigens maar 1 volledig eigen hond hier maar heb nog 2 honden die voor de helft van mij zijn en waar mijn hond overdag mee samen leeft en nog 2 van een vriendin van mij. Totaal 5 dus die op de nachten na samen zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 20:26

Niet helemaal ''on topic'' maar misschien ook voor anderen interessant.

Volgens mij weet iedereen dat ik geen grote fan ben van voerwijzer, maar het lijkt erop dat ze momenteel weer bij zijn met de info en weer actueel bezig zijn.

Reacties van kvv-merken naar aanleiding van de uitzending van Radar over schildklierhormonen in rauwe voeding. Updates en meer info kun je vinden in het nieuwsbericht https://www.voerwijzer.com/schildklierh ... esvoeding/

Carnivoer
Dierenarts Erwin Geijtenbeek legt in een filmpje uit hoe de schildklier werkt, en dat ze in Carnivoer geen ingrediënten gebruiken die een te snelle werkende schildklier kan veroorzaken. Je kunt het filmpje op Facebook bekijken: https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5481151454

Energique (inclusief de Raw Veterinary-lijn)
Energique gebruikt geen nekken of strotten, en zelfs geen karkassen. De calciumbron is kippenrug (of eendenrug). Ze geven aan dat er geen geen ingrediënten inzitten die een verhoogd T4 zouden kunnen veroorzaken, maar dat ze hun klanten graag geruststellen en T4 gaan laten meten.(1)https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2274560779240290&id=166475083382214 en e-mailcontact

Raw4dogs, KBraw en Barfmenu
Enkele mixen bevatten nekken van gevogelte. Het is onwaarschijnlijk dat deze veel T4 bevatten, maar voor de zekerheid gaan ze een jodiumbepaling. Meer jodium betekent meer T4. leggen ze uit.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9444926705

Rodi
Bij het selecteren van de ingrediënten worden risico's zoals het bevatten van schildklierhormonen afgewogen. Ze kiezen ervoor om geen strotten te gebruiken. Om inzicht te hebben over de hoeveelheid schildklierhormonen in de voeding, wordt er standaard een jodiumbepaling uitgevoerd. (Meer jodium betekent meer T4)
https://m.facebook.com/RodiPetfood/post ... 3883730314

Kivo
Verwerkt geen strotten, nekken of ander vlees dat rondom de schildklier zit. Ze gaan de hoeveelheid T4 laten meten. Bron: email

Darf
Gebruikt geen strotten of slokdarm. Gaat de hoeveelheid T4 in de voeding laten testen.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2621954247

Natuur en Dier
Bevat geen nekken of strotten
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9130766123

Lotgering
“Wij verwerken een klein percentage van deze strotten in onze producten en houden rekening met de hoeveelheid schildklierhormoon. De kippen en eendennekken worden ook aangeleverd zonder schildklier (of krop) en deze worden op dezelfde manier verwerkt als de strotten". Ze geven aan dat als er een duidelijke richtlijn wordt vrijgegeven, ze deze gaan opvolgen.
https://radar.avrotros.nl/…/rauwe-diervoeding-reactie-lotg…/,

Haaksbarf
Verwerkt hele prooidieren (konijn en eend) en daar zit ook de schildklier in. Maar omdat het hele dier wordt gebruikt, is de hoeveelheid schildklier in correcte verhouding aanwezig. In de smaken rund en paard zit een summiere hoeveelheid strot/luchtpijp, geven ze aan. Haaksbarf heeft ook voeding opgestuurd naar het laboratorium om de hoeveelheid T4 te laten testen.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... ent_filter

Shaweca
Er worden geen strotten of luchtpijpen gebruikt, als calciumbron worden karkassen gebruikt.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... ent_filter

Tamro
In de Radar-uitzending werd getoond dat volgens hun analyses Tamro veel schildklierhormoon bevat. Tamro neemt dit signaal uiterst serieus. Ze laten nu zelf ook de hoeveelheid T4 analyseren, en zullen stappen ondernemen als ook daaruit blijkt dat er iets mis is met het product.
https://radar.avrotros.nl/…/rauwe-diervoeding-reactie-tamro/ en telefonisch contact

Carnibest
Ik heb geen reactie van Carnibest gevonden, maar in de uitzending werd getoond dat daar weinig T4 inzit.

Smuldier
In de uitzending werd getoond dat deze voeding vrij veel T4 bevat. De fabrikant laat nu Smuldier ook zelf testen op schildklierhormoon. Op basis van die uitkomsten zullen zij indien nodig verdere actie ondernemen.
https://radar.avrotros.nl/…/rauwe-diervoeding-reactie-muld…/

Bandit
Bevat geen strotten, nekvlees of slokdarm. Bron: e-mail

Hunters Home
Gebruikt strotten in de rundmix, maar in lage hoeveelheden. Bron: e-mail

AHV Breda
Gebruikt geen strotten, slokdarm of luchtpijp. Wel kopvlees.

Prins Petfoods
“De TotalCare diepvries vers vlees voedingen van Prins bevatten geen strotten of andere risico ingrediënten welke schildklierhormonen kunnen bevatten”
https://www.prinspetfoods.nl/…/uitzending-tros-radar-schild…

Jachtinstict
De fabrikant van de voeding geeft aan niet met nekken, strotten, luchtpijpen of andere delen te werken die geassocieerd kunnen worden met hyperthyroïdie.
https://m.facebook.com/…/a.17574598278050…/2104846519733033/

Bibi
Deze voeding heeft Radar laten analyseren en er zat een beetje T4 in.

Tammenga
Geen antwoord op mijn email

Duck
Ik wacht nog op reactie

Farmfood
Ik wacht nog op reactie

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:43

Fijn van prins. Had de uitzending gezien. Ik voer nu geperste puppybrokken van prins en die eet madam voor het leven haha.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 20:52

Vervelend dat de oppas zoveel veranderd heeft.

Hier heb ik wel vaker een oppas hond overgezet naar mijn eigen voer. Of naja, overgezet. Zodra ze stopte met eten ( ook in snuffelmat/kong/anti schrokbak/ voerbal etc ) gooide ik een paar van mijn eigen brokken in de snuffelmat of voerbal. Liever ander voer dan helemaal niet eten.

Meeste eigenaren hebben de honden vervolgens wel overgezet op die brokken die ik voer. Dus als ik een nieuwe zak nodig heb en naar Duitsland ga om die op te halen, app ik even of iedereen genoeg heeft en of ik ze een zak moet meenemen.

Maar waren wel allemaal eigenaren die al aangaven te willen gaan wisselen en de omstandigheden kwamen zo een beetje samen.

Voordat ik overzet probeer ik wel letterlijk alles wat ik weet. Haal je desnoods nog een stuk rundvlees met bot om soep van te trekken en over de brokjes heen te gooien.