Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 20:48

Zal wel een 1 missen toch? 13 weken klinkt logischer. Wel een schatje!

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 21:50

Wat ontzettend leuk al die nieuwe pups!

En een nestje geboren, nu begint het vreselijk lange wachten... ik vond dat echt een eeuwigheid duren voordat ze eindelijk mee mocht en dan hoefde ik nog maar 4 weken te wachten haha.

Fijn dat je dinsdag terecht kunt bij de dierenarts, lijkt me niet fijn voor jou zowel voor je hond als die anaalklier steeds leegloopt.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 22:02

Ik denk dat ik bijna uit dit topic weg moet ;) Meeko wordt 1 jaar over twee dagen!
Ik heb ook vooral mee zitten lezen, niet altijd puf om te reageren, maar leuk dat er zoveel nieuwe mensen bij zijn gekomen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 22:40

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 22:46

Ja sorry hij is 13 weken niet 3 :D wel 3 weken bij ons.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 07:49

Ik heb van de week een proefles gehad met Jip bij een nieuwe hondenclub. Heb nu les bij Intratuin maar die heeft vooralsnog geen vervolgcursus waar we in kunnen stromen. Ik wil wel graag door met lessen want dat vinden we beiden erg leuk. Nu heb ik een club gevonden waar ze diverse lessen geven en waar we dus de aankomende maanden (en misschien wel jaren) kunnen gaan lessen. Zodra m'n lessen bij Intratuin klaar zijn wil ik daar gaan starten. Heb er bij Intratuin nog 4.

Helaas is Jip sinds vanmorgen aan de dunne.... met het uitlaten kwam er eerst nog een keutel uit, maar al snel werd het slap. Ze heeft wel goed gegeten van haar vlees daarna en dat zit er vooralsnog ook nog gewoon in. Hopelijk was het eenmalig.

Oh en trouwens! Gisteren super leuk!!
We zaten op de bank m'n man en ik en toen zegt m'n man, wat heeft Jip in d'r bek? Een stukje plastic ofzo? Dus ik kijken, was het een kiesje! Ik heb nu 1 kiesje en 2 voortandjes van haar gevonden.

Morgen weer lekker speuren.
*edit* ik heb een bodycam aangeschaft dus hoop dat ik morgen wat kan filmen van het speuren (als ik het niet vergeet)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 09:44

Century schreef:
Ik denk dat ik bijna uit dit topic weg moet ;) Meeko wordt 1 jaar over twee dagen!
Ik heb ook vooral mee zitten lezen, niet altijd puf om te reageren, maar leuk dat er zoveel nieuwe mensen bij zijn gekomen!

Nee joh gewoon lekker blijven hangen. Doen er meer (incl me)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:02

Mijn puppy is inmiddels ook alweer bijna 2,5 dus ja hoor, blijven hangen kan zeker :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:07

Mijn puppy is in juli de 5 jaar gepasseerd dus maar ik doe ook gewoon nog gezellig mee }:)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 10:08

Mijn puppy is ruim 1,5 :))

Kaplaars wat leuk dat de pups geboren zijn!! Nog heeeel even wachten *D

Welkom pantykous, gelukkig is ie ouder dan 3 weken _O-

Majabeestje; hopelijk kan de da jullie helpen dinsdag, goed dat je gaat.

Idylle; leuk he, zo'n tandje vinden!! Wij hadden er ook echt veel van Evi.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:09

KimD schreef:
Voor de mensen die nog vetbedden willen inslaan, Witjes heeft 20% korting. *\o/*
https://www.witjesverzendhuis.com/honde ... ndendekens

Bedankt voor de tip! Ik heb wat extra ingeslagen :')

Heeft iemand trouwens een tip voor een wat goedkopere maar wel fijne mand/kussen? Ik wil graag iets wat ik makkelijk kan verplaatsen, of tenminste, mijn man wil heel graag dat de hond bij hem ligt als hij de hele zondag de boekhouding aan het doen is :D. De vaste ligplek is in de woonkamer, maar de boekhouding doet hij in de keuken. Hij verheugt zich zo op die zondag dat ik dat wat wil stimuleren met een fijne ligplek :o. De mand voor wanneer Chef uitgegroeid is, is al uitgezocht maar heel duur, dus ik zoek een betaalbare tussenoplossing :j.
Iemand een idee?

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:52

Fijn om te lezen dat het herkenbaar is. Dank voor de tips! We proberen het nu inderdaad vooral te voorkomen, dus nog meer spelen :Y) en dan daarna rusten. Gaan ook op zoek naar een fijn kussen of mand, dus lees graag mee met de tips bielsje!

Waarvoor gebruiken jullie die vetbedjes? Hier ligt er een in de bench, maar Millue is erg gesteld op haar spullen in de bench (grote knuffel , matje en nest knuffels)

Juist leuk om tips en ervaringen te horen van iedereen met een ‘niet’ meer puppy.

Wat leuk die tandjes!! <3

Majabeestje, hopelijk kan de dierenarts helpen dinsdag

Pantykous, wat een schatje!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:03

Bielsje schreef:
KimD schreef:
Voor de mensen die nog vetbedden willen inslaan, Witjes heeft 20% korting. *\o/*

Heeft iemand trouwens een tip voor een wat goedkopere maar wel fijne mand/kussen? Ik wil graag iets wat ik makkelijk kan verplaatsen, of tenminste, mijn man wil heel graag dat de hond bij hem ligt als hij de hele zondag de boekhouding aan het doen is :D. De vaste ligplek is in de woonkamer, maar de boekhouding doet hij in de keuken. Hij verheugt zich zo op die zondag dat ik dat wat wil stimuleren met een fijne ligplek :o. De mand voor wanneer Chef uitgegroeid is, is al uitgezocht maar heel duur, dus ik zoek een betaalbare tussenoplossing :j.
Iemand een idee?

Ik had er een van Dog Companion. Hele fijne mand waarvan de hoes uitwasbaar is. Vormt ook soort van naar het lichaam van de hond. Ik denk dat er ergens op mijn insta nog wel een foto van staat.

Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:15

Ik doe in de bench een vetbed de eerste periode, dan zijn ongelukjes niet zon drama :+.
Hij mag van mij best even een knuffel meenemen in de bench als hij dat wil, maar dat gaat er hier weer uit als het bedtijd is. Hier absoluut geen knuffels of speeltjes als er geslapen moet worden, of zonder toezicht. Hij mag wel een dekentje met mams geur :o.

@CupCakes, dat ziet er fijn uit! Die lijk ik redelijk op de groei te kunnen kopen ook doordat het zo vormt :j. Ik ga eens even Googlen!

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:17

Hoi hoi, zou ik mogen meepraten? Ook ik ben een beetje op en af reageerder maar meelezen doe ik sowieso wel graag!
Wij hebben sinds 2 weken een chodsky pes pup in huis, het voelt al als veel langer haha. Hij is gelijk mijn persoonlijke model geworden.
Ik kan niet wachten tot hij zinderlijk is en doorslaapt gehehe. Maar we hebben (nog) geen klagen over hoe hij het doet! <3 maar… die tijd kan nog komen :')

Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:29

Wat zijn de grootste voordelen aan vetbedden? Zie ze zoveel voorbij komen.
Ik ben zelf overgestapt op een badmat. Ideaal ook als Bonne heeft gezwommen, makkelijk schoon te maken en niet te warm. Bonne heeft het snel te warm.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:31

Wat een leuke pup Reeltje! Wat zit er allemaal in? Nog nooit van gehoord. [Edit] ik zie nu Boheemse herder, helemaal nieuw voor mij. Wat leuk!

Fitz vindt vetbedden te warm, hij geeft de voorkeur aan echte schapenvacht. De vetbedden zijn nu van de katten, die vinden ze geweldig :)) voordeel vind ik dat je ze zo in de wasmachine gooit en weegt niks. Die schapenvachten zijn veel onhandiger wat dat betreft. Die blazen we uit met de waterblazer en gaan af en toe in de volle zon. Met sneeuw op zn kop de sneeuw in. En je kunt ze af en toe een paar dagen in de vriezer leggen voor desinfectie.
Laatst bijgewerkt door Leo op 17-08-24 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:37

StalMelyn schreef:
Wat zijn de grootste voordelen aan vetbedden? Zie ze zoveel voorbij komen.
Ik ben zelf overgestapt op een badmat. Ideaal ook als Bonne heeft gezwommen, makkelijk schoon te maken en niet te warm. Bonne heeft het snel te warm.

Ze zijn super makkelijk, vocht gaat er doorheen waardoor het vetbed an sich droog blijft en rommel blijft er goed in liggen waardoor je ze makkelijk kunt uitklappen. :j

En inderdaad op 60°C/90°C te wassen en als je bijvoorbeeld 100x150cm koopt kun je die ontzettend makkelijk in alle gewenste formaten snijden.

Bielsje schreef:
KimD schreef:

Iemand een idee?

Bielsje schreef:
KimD schreef:

Iemand een idee?

Op Amazon staat echt een groot assortiment en kost geen drol, terwijl de kwaliteit vaak hartstikke prima is voor het geld.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:42

Wat een schatje!

Ik gebruik de vetbedden ook veel als antislip in huis, dan sliert mijn oude man niet zo. Verder in de auto, in de buggy en voorheen op de fiets.

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 12:43

Onze mand komt inderdaad van Amazon. Een joyelf, is echt Odin zijn favoriet.
Voor in ons nieuwe huis willen we straks ook nog wat meer slaapplekjes dus ik houd jullie suggesties ook in de gaten.
Afbeelding
Afbeelding

Reeltje wat leuk! Ik heb het ras eens opgezocht want ik kende het niet.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 13:04

Dankjewel voor de uitleg kim en Leo.
Ik zal ze eens in een dierenwinkel bekijken, want Bonne heeft het ook snel te warm. Online shoppen kan altijd nog.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 14:37

Reeltje_5 schreef:
Hoi hoi, zou ik mogen meepraten? Ook ik ben een beetje op en af reageerder maar meelezen doe ik sowieso wel graag!
Wij hebben sinds 2 weken een chodsky pes pup in huis, het voelt al als veel langer haha. Hij is gelijk mijn persoonlijke model geworden.
Ik kan niet wachten tot hij zinderlijk is en doorslaapt gehehe. Maar we hebben (nog) geen klagen over hoe hij het doet! <3 maar… die tijd kan nog komen :')

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat leuk een chodksy pes! Was mijn oog destijds ook nog op gevallen maar nog net wat groter dan de finse lappenhond die wij nu hebben. Heel beel plezier met jullie knapperd :)

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:20

KimD schreef:

Wat gaat het topic ontzettend hard! Welkom aan alle nieuwe puppies! We lezen nog gezellig mee. Vidar mag dan wel 3 zijn, maar gedraagt zich nog als pup haha.

Dankjewel voor het linkje Kim! Ik heb nog nodig voor de nieuwe bench. Altijd tevreden met Witjes. :j

We hebben een nieuwe auto en daar paste onze huidige autobench niet mooi in. Al een tijdje hadden we de VarioCage op het oog. Maar ze zijn best prijzig. Voor de mensen die uit de paarden-eventing wereld komen: deze benches komen van hetzelfde bedrijf van de MIMsafe clips.
Nu werd er toevallig eentje tweedehands aangeboden. Bij aankomst bleek hij nog gloednieuw! De hond van deze mensen durfde er niet in en durfde ook niet te draaien. Dus hebben ze hem weer te koop gezet. Er zat zelfs geen laagje stof op! We zijn er ontzettend blij mee! En we gaan er weer veel veilige kilometers mee rijden. Fijne bijkomstigheid is dat deze ook weer in de camper past. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:21

*Meelezer komt even vanonder de steen*

Qua goedkope mand hebben wij zo'n donut van bol.com. Op zich tamelijk goedkoop, je kan dat hele ding in de wasmachine zwieren en onze honden liggen er graag op. Die donuts zijn er ook in veel verschillende kleuren trouwens.
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 15:47

Ik heb 2 knuffelkussens van Bitiba, passen in een bench van 50*70cm maar kunnen ook prima los en ik gooi ze gewoon in de wasmachine wanneer dat nodig is.
Daarnaast nog een opvouwbare bench van Temu met een oud zomerdekbed erin en een metalen bench met wat kleden erin.
En vaak gewoon een oud winterdekbed op de vloer, zeker wanneer er meerdere honden op bezoek komen.
Maar mijn honden liggen het liefst op bed, op de bank of in de vensterbank, alleen het knuffelkussen onder mijn bed is helemaal favoriet bij Dívka, das echt haar plekje inmiddels. <3