Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Jeanine_x schreef:Kreeg net een appje van de fokker hoe het gegaan was, dus berichtje gestuurd, krijg ik terug... Ja 5 uur stond ik altijd op om ze te verzorgen etc.... okeee, verklaring luchtalarm en daarna nog niet doorslapen.
Ymor schreef:Dat is ook niet fijn kiwiwitje. Fijn ook dat de fokker dat gedaan heeft. Zo van straks hebben wij er toch geen last meer van.
smurffie schreef:Ik was er juist heel blij mee dat de Fokker dus aangeleerd had dat piepen plassen was. Hier dus in die weken 2x 's nachts een rondje gelopen en verder sliep ze tot 7 uur door. Nu slaapt ze eigenlijk al tot 8 uur en bij uitzondering 9 uur door.
Piepen = uitlaten =, binnen gelijk weer slapen in de bench. Piepte ze bij terugkomst ging ik ervoor zitten (rug tegen de bench aan) tot ze in slaap viel. Langste wat ik daar gezeten heb was 15 minuutjes.
Werkte voor ons dus perfect. Als e geen blaasontsteking tussendoor gekregen had op 10 weken was ze bijna zindelijk van de Fokker afgekomen.
kiwiwitje schreef:Ik heb een fokker op fb met nu 12 pups En die is volop bezig met zindelijk maken. t kan prima. t is gewoon een ritme die je ze vanaf dag 1 aan leert. En de moeder van dit nest heeft ze ook zelf gefokt en op dezelfde manier zindelijk gemaakt dus dat werkt echt goed!
Galaika schreef:Whippets geen jachtinstinct, makkelijk trainbaar en kunnen goed loslopen? Ik ken geen enkele whippet die makkelijk trainbaar is en luistert..
cursebreaker schreef:Jeanine
Omg, luchtalarm om 5u? Wat een HEL. Maar kan me voorstellen dat het dan even duurt voor ze dan weer wat rustig kan worden. Zo’n lucht alarm is ook niet niks en komt zelden voor dat dat denk ik voor zo’n pup ook gewoon heel vreemd is op zo’n moment. Is ze nog gaan slapen erna hihi?
Many
Wat een heerlijk plaatje van Pomme met de koeien. Wat braaf ook dat Pomme zo netjes blijft staan op afstand. Arya heb ik nog altijd vast, want die is veel te nieuwsgierig en laat zich ook niet tegenhouden door prikkeldraad dus ben veel te bang dat die de wei in zou gaan hihi.
Ik denk dat wij het vreselijk goed hebben gehad wat dat betreft haha - de fokster heeft er wel ook echt al goed aandacht aan besteed vooraf en dat zal ook zeker geholpen hebben. De eerste nacht zijn we er 1x uit geweest met d’r en denk dat dat ook meer voor ons eigen gevoel was aangezien we d’r wakker hadden gemaakt omdat we bang waren dat het te lang zou zijn en vanaf nacht 2 sliep ze eigenlijk door van 22-half 7 zoiets zonder echt goed wakker te worden en te gaan piepen enz en dan was het wel met wakker worden in de ochtend Meteen naar buiten en tillen tot aan het gras en dan weer even belonen xD. Ze heeft de eerste 2-3 weken bij ons op de slaapkamer in een bench naast het bed geslapen en toen we haar erna in de bench onder hebben laten slapen ging dat vanaf de eerste nacht ook meteen goed gelukkig - en daar was de kat ook heel blij mee want die heeft vanaf toen elke nacht bovenop de bench geslapen ’s nachts in haar mandje (daarvoor sliep ze bovenin de krapaal). Die was dus ook erg blij met het gezelschap. Arya heeft het in het begin niet altijd aangegeven wanneer ze moest, dus wij hebben gewoon een schema/ritme aangehouden; na het slapen plassen en ongeveer elke 2u dan en dat afgebouwd. Ze was volledig zindelijk na ongeveer 4 weken hier en ervoor waren de ongelukjes ook niet heel veel aanwezig en ze gaf het op een gegeven moment ook wel aan; dan ging ze voor de tussendeur staan, piepen en met de poot meppen en dan wisten we genoeg - al doet ze dat nu eigenlijk al heel lang niet meer want ze houdt het prima op tot de volgende ronde.
Ik ken ook verschillende whippets van verschillende eigenaren die hier in het losloop gebied lopen bv. en die lopen super los! Ik ken ze idd ook als fijne honden. Maar uitsluiten kun je het jagen natuurlijk nooit nee al zijn er ook genoeg honden uit andere groepen die een (hoge) prey drive kunnen hebben/ontwikkelen en achter wild/vogels enz aan kunnen gaan (doet mijn herder namelijk ook wel eens als de vogels te 'kortbij' zijn < daar werken we wel aan xD) Gelukkig zie je hier in het losloop gebied eigenlijk niet snel een dier overdag, dat scheelt haha.