Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:08

Och wat een lekker pupje <3

Kunnen ze nog aan de grond zo zonder dat het dekentje helemaal omhoog komt? Lijkt vrij stijf bij de borst?
Mijn dekentje is net op de post gegaan zie ik :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 10:10

Azmay schreef:
Och wat een lekker pupje <3

Kunnen ze nog aan de grond zo zonder dat het dekentje helemaal omhoog komt? Lijkt vrij stijf bij de borst?
Mijn dekentje is net op de post gegaan zie ik :D

Jaa dat lukt gewoon. Maar het dekentje is inderdaad nog wat stijf. En de buikband is dus ook echt flink te lang. Maar wel bij beide honden de zelfde lengte te lang. Dus daar word de deken zo niet knapper van :P

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:14

silketje schreef:
Van waar denk je kaus? :-)

Van Linda's Hoeve? Wij hebben daar ook op de lijst gestaan maar uiteindelijk toch voor een Kelpie gegaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:16

Kaus schreef:
Oeh ik heb ook een vermoeden waar ie vandaan komt, wil je de fokker hier noemen. Ik heb ook een Cattle Dog maar dan geen pupje meer.

KimD, nee hij rijdt niet. Hij wil alleen spelen. Rijden sta ik niet toe, als Dexter dat doet is hij gefrustreerd dus verander ik iets aan de situatie zodat hij dat niet meer is. Dit is echt puur zijn drijvers doorzettingsvermogen om gewoon niet te stoppen met spelen.

Over de bus/trein, ik zei juist dat ik dus niet vier uur zijn aandacht wil/kan vragen. Dat is natuurlijk niet mogelijk en ook niet het doel. Maar ik wil wel dat hij gewoon ontspant en niet constant met de andere mensen bezig is.

Een doggyhut is op zich een idee maar ik zit 9 minuten in de trein en daarna 8 minuten in de bus. Voor dat dat ding staat moet ik er weer uit... Ik kan voortaan wel zijn kleedje meenemen als ligplek. En ik snap inderdaad dat hij overprikkeld is en daarom vraag ik ook niks extra's dan er puur zijn en zoveel mogelijk rust. Ik denk ook dat het een kwestie van wennen is.

Hoe zou je het op de tafel aanpakken dan? Belonen wanneer ze weer op de grond staan?

Jij vraagt die aandacht niet constant nee, maar hij geeft die wel. Niet perse aan jou, maar hij is er wel continu mee bezig. Daarom houdt hij ook geen contact met jou, hij is te druk bezig en van zijn mentale gesteldheid is teveel gevraagd. Kun jij niks aan doen, openbaar vervoer is openbaar vervoer, maar je kunt wel een oplossing bieden. :j

Een doggyhut is trouwens op wielen, die kun je zo in en uit rollen!

Hoe kan het trouwens dat je zolang onderweg bent terwijl de daadwerkelijke tijd in het OV zo kort is? Moet je zolang wachten?

Over het rijden, ik dacht het al, maar het werd me niet helemaal duidelijk uit je verhaal, vandaar de vraag. Spelen is op zich niet erg toch?

Wij hadden hetzelfde 'probleem' met de salontafel, van mij mogen ze er rustig op staan, maar van Kay niet. :+

Ik stel eerst vragen hun naam. Bijvoorbeeld, Dana gaat op tafel staan. "Dana?" Gewoon, normale toon. Dat triggert om te denken "Waarom vraagt ze mijn naam, doe ik iets fout, hoe kan ik dit oplossen." Nu ze dit hebben geleerd kost ze dat een fractie van een seconde, en ze werken dan zelf naar wel gewenst gedrag, springen van de tafel in dit geval. Dat beloon ik zeer uitbundig. "Wauwie! Super! Braaf! Dolletjes!" De hond wordt op dat moment beloond voor gedrag wat je graag wilt zien, het van de tafel komen.

Zo kun je alles ombuigen. In het begin vergt dat tijd en geduld, maar het werkt zoveel fijner dan straffen en schreeuwen.

Als mensen bij mij langs komen, of ik bij hun, en ze hebben kinderen dan zeg ik altijd "Je kinderen pak je toch niet bij het nekvel?" Of sla je, of schreeuw je tegen als een malloot etc. Dat laat mensen nadenken over de negatieve vibe die ze uiten.

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:19

Kaus schreef:
silketje schreef:
Van waar denk je kaus? :-)

Van Linda's Hoeve? Wij hebben daar ook op de lijst gestaan maar uiteindelijk toch voor een Kelpie gegaan.

Klopt :-) eerste nestje van hun teefje, knappe hond

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:19

kiwiwitje schreef:
OEH Ik ga het eens proberen! Even op mn telefoon inloggen!

Jaaaaaa
Dus hier de dekentjes. Ze worden nu “vermaakt” aan de buikband. Want die is echt veel te lang(of ze denken dat alle honden mega dik zijn haha)

[ [url=m/FfSECZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uo489L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AHV42j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn echt best dik en flink stevig. Dus de deken ziet er nog vrij stijf uit. Deze houd ook echt de billen warm en toch een uitsnede voor de staart

Het lijken wel Michelin mannetjes, wat schattig!

Ik twijfel voor Dana dus tussen de BOT en de Pomppa, BOT heb ik ervaring mee, daar hebben we er al 10 van in huis. :') Maar Pomppa schijnt warmer te zijn en zou je met een soort sweatshirt van hetzelfde merk kunnen combineren. Dus ik weet het nog niet. :+

Maar, volgende maand begint ons binnenseizoen weer, dus dan moet ik langzaam beginnen te bestellen.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:20

Omg Chick en Boellie zijn te schattig in hun jasjes <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-18 10:23

Ja Momenteel ziet het er nog niet zo charmant uit. Maar als de buikband strakker zit dan zit het een stuk beter. Dat bleek gister wel. Maar Chick lijkt er erg blij mee. Ik wilde ze gisteren om doen voor de foto en ze kwam al aangerend toen ik de deken pakte. Hopelijk blijven ze zo optimistisch :+

Die pomppa dekentjes zien er ook mooi uit! BOT vind ik wat prijzig. En zeker omdat ze bij ons niet erg intensief gebruikt worden.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:25

Wat grappig die jasjes zeg! wist niet dat dat zon ''ding'' was in de honden. Dacht dat het meer was om die chihauhaus aan te kleden :') :') :')

Wanneer gebruiken jullie zon jasje? als het bijvoorbeeld zo koud is als afgelopen winter als jullie buiten gaan wandelen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:25

Ik vond het ook een erg knappe combi! Heel mooi getekende pups ook <3

KimD, aha ja op die manier snap ik het :j . We hebben dus wel een fietskar maar die waardeert hij niet echt, ik vermoed dus eigenlijk zo'n doggyhut ook niet. Ik denk dat het dan in zijn geval een goeie stap is om gewoon op zijn kleedje te liggen? Ik probeer hem sowieso altijd of tussen mijn benen of onder de stoel te hebben. Dat geeft al meer rust dan in het gangpad waar hij het liefst ligt :=

Heb je het idee dat de honden ook daadwerkelijk stoppen met op tafel springen? Als ik dus hun naam zeg gaan ze er zonder problemen vanaf maar als ze dan weer iets interessants denken te zien springen ze er ook zonder pardon weer op -O-

Fannetje, Ja, we wonen antikraak omdat we dus nergens anders zo snel een huis konden vinden. Gelukkig voor ons zijn er behoorlijk problemen met de bouwplannen en onze huizen worden als laatst gesloopt. Planning was eind 2019 maar lijkt nu eerder 3-4 jaar te worden *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:33

Ondanks dat ik eerder heel hard riep dat ik mijn hond nooit een jasje aan zou doen, moet ik denk ik wel. Skip zat afgelopen weekend 's avonds al erg te trillen van de kou. Het gras was ook vochtig en daardoor zn deken ook. T arme pupje had het gewoon heel koud. Hij heeft dan ook lekker warm op bed geslapen. Op een natte deken kon ik hem niet aan doen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:33

silketje schreef:
Kaus schreef:

Klopt :-) eerste nestje van hun teefje, knappe hond

Jethro zit er voor knapheid toch ook wel tussen <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:39

Kaus schreef:
Ik vond het ook een erg knappe combi! Heel mooi getekende pups ook <3

KimD, aha ja op die manier snap ik het :j . We hebben dus wel een fietskar maar die waardeert hij niet echt, ik vermoed dus eigenlijk zo'n doggyhut ook niet. Ik denk dat het dan in zijn geval een goeie stap is om gewoon op zijn kleedje te liggen? Ik probeer hem sowieso altijd of tussen mijn benen of onder de stoel te hebben. Dat geeft al meer rust dan in het gangpad waar hij het liefst ligt :=

Heb je het idee dat de honden ook daadwerkelijk stoppen met op tafel springen? Als ik dus hun naam zeg gaan ze er zonder problemen vanaf maar als ze dan weer iets interessants denken te zien springen ze er ook zonder pardon weer op -O-

Fannetje, Ja, we wonen antikraak omdat we dus nergens anders zo snel een huis konden vinden. Gelukkig voor ons zijn er behoorlijk problemen met de bouwplannen en onze huizen worden als laatst gesloopt. Planning was eind 2019 maar lijkt nu eerder 3-4 jaar te worden *\o/*

Geduld is de sleutel tot succes, dat is ook echt zo. Ik ben natuurlijk 24/7 met onze honden aan de gang, en Puk leert de pups echt positieve dingen. Dus met zo'n dingen voert zij ook vaak de correctie uit. :j

Maar, Harvey bleef na een keer van tafel en Dana na een aantal keer, maar dat is het ras. Die zijn ietwat eigenwijs. Net zoals het vrouwtje. :7

Ik zou inderdaad beginnen met het kleedje, maar ik zou de fietskar gaan trainen. Maak er een feestje van! Je weet nu dat hij niet tegen deze situaties kan, als je zin situatie kan vermijden is dat natuurlijk ideaal, en dan is het fijn als je zin hulpmiddel tot zijn beschikking hebt.

Nynkster schreef:
Wat grappig die jasjes zeg! wist niet dat dat zon ''ding'' was in de honden. Dacht dat het meer was om die chihauhaus aan te kleden :') :') :')

Wanneer gebruiken jullie zon jasje? als het bijvoorbeeld zo koud is als afgelopen winter als jullie buiten gaan wandelen?

Bij ons zijn de jasjes functioneel. Het houdt de spieren warm. Dat scheelt een hoop blessures. Warmlopen is korter en de cooling down ook. Door de samenstelling van de BOT (in ons geval) wordt de lichaamstemperatuur gecirculeerd.

Ik vergelijk het altijd met Formule 1, als een van onze honden traint of een run heeft dan moet je je dat voorstellen als de remmen van een F1 auto. Die gaan van 0 tot 1000°C in enkele luttele seconden. Dat gebeurt met de lichaamstemperatuur ook, dus ook hun spieren worden warm.

Zeker in de winter is het funest als een lichaam te snel teveel afkoelt. Blessures gegarandeerd.

De jassen gaan dat tegen.

Maar wij gebruiken ze ook bij lange wandelingen in de sneeuw. Ze worden warm van het rennen en spelen, maar ook nat en koud van de sneeuw. Als we dan terug komen bij de auto krijgen ze hun badjas en hun BOT jas aan. Zo krijgen hun spieren geen klappen.

Bij extreme regen hebben we Eisbär jasjes, dan worden ze niet zo door en door nat.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:47

Fietskar zijn we druk mee aan het trainen! Gaat nu van gillen en schreeuwen naar zachtjes piep maar wel rustig zitten. Denk dat hij het langzaam leuk begint te vinden.

Had trouwens nog niet gereageerd op waarom de reis zo lang duurt. Eerst dus stuk fietsen, trein, overstap van twintig minuten, bus, half uur te vroeg op training. Trainen, half uur wachten op bus, overstap van twintig minuten, trein, en weer fietsen.

Maar met Dundy ben ik vaak bijna zeven uur onderweg incl trainen dus dit is al een vooruitgang. We hebben gelukkig wel een auto voor als we gaan schapendrijven. En mag de auto van baasje van oppaspup ook lenen als we gaan schapendrijven *\o/*

Edit: ik zit trouwens ook te denken aan een jasje voor trainen. Vooral met frisbee lijken koude spieren me funest. Trainen jullie dan niet meer buiten, met jasje tijdens warming up en cooling down of hele training met jasje? En welke gebruik je?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:54

Jeej, de boktupload doet het weer. Zie hier "puppy 2018 part two":

Afbeelding

Afbeelding
Vandaag is ze tien weken..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 10:57

Chansy heeft ook een jasje aan omdat hij snel koud wordt en merk nu hij ouder wordt dat het opstaan en zo langzamer is en stijver karma heeft het niet nodig maar ze heeft er 1 voor als het echt flink doorregent balto zal ook niks nodig hebben. Voordeel van de husky genen :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:01

Fluffy!

Kaus schreef:
Edit: ik zit trouwens ook te denken aan een jasje voor trainen. Vooral met frisbee lijken koude spieren me funest. Trainen jullie dan niet meer buiten, met jasje tijdens warming up en cooling down of hele training met jasje? En welke gebruik je?

Wij vanaf Oktober tot en met April alleen maar op de binnen locatie, April-oktober trainen we ook één keer per week buiten en twee keer per week binnen.

In de winter doe ik de jas uit zodra een hond aan de beurt is en weer aan zodra ze van het veld komen.

Onze binnenlocatie, eens kijken of ik nog een betere foto heb.

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:08

Klinkt heel handig kim! Ik ga ook eens inlezen over die jasjes :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:18

Beetje het idee van een in- en uitrijdeken klinkt het dan. Ik ga eens kijken of ik iets geschikts voor Dundy kan vinden.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:21

Ik gebruik de deken tegen de regen, Het loopt niet van mijn honden af dus ik zit extra lang met natte honden en ze krijgen het dan ook echt koud als ik ze een beetje kort heb staan.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:35

ja chansy word ook echt koud zoals jou knapperds <3 De hussen is meer van i dont give a fiets :))

edit: mocht chansy veel stijver worden krijg hij ook een BoT,

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:45

Zo, ik leef ook weer :Y)

Hele lieve pups komen er voorbij!
Als ik naar Nova kijk, zie ik er niet meer zoveel van terug :+ , ze is soms qua gedrag nog echt puppy maar qua uiterlijk is ze al echt een herder!

Ik heb haar maandag opgehaald van de oppas, ben niet echt tevreden over de gang van zaken. Ze heeft zonder mijn toestemming een commando waar we mee bezig waren '' wachten'' veranderd in ''blijf''
Ik snap dat blijf vaker gebruikt word, maar op wachten reageerde Nova zo goed, dat we dat aangehouden hebben. Ik vind het ook niet normaal dat er dan zonder toestemming zo gehandeld word, als ik duidelijk aangeef dat ze het commando ''wachten'' kent. Verder zijn ze erg makkelijk geweest met haar want ze snapt nu blijkbaar ook hoe ze op de bank moet klimmen etc. Ook was het eten opgegaan en heeft ze zonder het te vragen of overleggen ander voer gekocht. Absoluut niet erg dat ze ander voer haalt, maakt me qua kosten ook niet uit maar ik wil dan wel graag een berichtje of het goed is etc.
Ik ontdekte bij thuiskomst ook een fikse wond maargoed, dat kan gebeuren. Jammer dat het zo moest gaan maar ik ga dus op zoek naar een andere oppas.
Ik heb nog geen plannen voor weekenden weg oid, maar iets achter de hand hebben is ook wel fijn.

Verder las ik wat dingen over dekens, Chick en Boellie zijn inderdaad echt te schattig haha!
En Kaus, lastig dat op de tafels springen! Onze vorige hond deed het ook, daar schoof ik gewoon de stoelen goed aan, maar dat was ook een behoorlijk hoge tafel en de hond was natuurlijk al bejaard :+

Afbeelding

Ze is al een flinke dame haha!
Laatst bijgewerkt door Nathalie18x op 05-09-18 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:50

jeetje wat erg, ik bedoel ik ben ook oppas van beroep en alles gaat in overleg met de eigenaren. nu heb ik wel hele duidelijke afspraken gemaakt omdat luna bij mij kwam toen ze 12 weken was, wij hebben dus alle 3 een duidelijk opvoeding lijn neer gezet :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:53

Wij hebben geen stoelen aan tafel want we eten nooit aan tafel _O- Tafel staat voor het raam dus ze kunnen ook het raam niet uitkijken zonder op tafel te springen. Niet dat er nou echt wat te zien valt in de tuin met het dichte hek maar toch.

Wat vervelend dat ze dat zo veranderd hebben! Ik zou daar ook echt niet tevreden over zijn. Hebben jullie tussendoor wel contact gehad? Ik stuur als ik oppas elke avond even wat foto's en filmpjes van de dag en over belangrijke dingen communiceer ik. Heb hier dus nu ook een pup en mag de commando's leren die ik wel, baasjes nemen het wel over. Beetje omgekeerde wereld :=

Zijn hier trouwens mensen in het noorden die eventueel op onze monsters zouden willen passen voor een dagje? Wij moeten binnenkort een dag/avond weg en ik durf gewoon geen van de oppassen hier in de buurt aan... -O- Zit dus te kijken naar een pension maar daar zijn vaak entingen verplicht en tegen die tijd hebben wij getiterd en is Dexter dus niet meer 'geldig'.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 11:57

Ja ik dacht dat ik wel duidelijk genoeg was geweest. Nova was er al eens een dagje en een nachtje geweest en dat ging wel goed, maarja 9 dagen is natuurlijk wel wat anders. Ik heb tussendoor wel gevraagd hoe het ging en toen zei ze dat Nova wel trok ( doet ze hier nooit, commando naast is genoeg) Dus uitgelegd dat ze ''Naast'' kent , maar dat ze ook niet moet gaan terugtrekken. Verder heeft ze niks gestuurd op 1 foto na :+ . Maargoed, als iemand nog een adresje weet in provincie Utrecht of Gelderland. Het maakt me echt niet uit als ik er een stuk voor moet rijden.