Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 12:04

Nou, vanmorgen had meneer weer gewoon schone ogen dus ik weet het ook niet. Het viel ons wel ineens op dat hij alleen lijkt te hoesten als hij ligt te spinnen en bij ons en ook niet eens altijd. Een rondje Google levert dan vooral bronchitis op (wat over het algemeen nog te behandelen is met antibiotica). Dus morgen die kleine draak maar weer in het reismandje proppen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 13:58

Afbeelding
Samen overleg.
Afbeelding
Maira wilde wel even poseren.
Afbeelding
Blue vond de catnip zakjes erg lekker.

Had 2x dierendag Miauwbox.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:16

Wij mogen morgen ook weer met sammie om 11.45 uur. Fingers crossed dat het mee valt! Ook voor woezel!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:58

Succes.

Ik ga voor morgen even bellen voor Blue betreffende het niezen misschien is het niks, maar bellen kan altijd.

Oh tekst bij Blue staat een beetje raar, maar Blue vind die zakjes heerlijk om mee te kroelen/stoeien. Misschien dat ik binnenkort weer een cadeautje krijg van Blue.
En sinds ik Maira vertelt heb dat als ze krols is naar de kater mag is ze niet meer krols geweest. :roll:

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:25

Pjotr heeft bij mij diaree. Nu tijdelijk opgesloten in de gang en straks in de bench. Morgen gaan we naar de dierenarts. :(

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 16:32

Het wordt druk morgen bij de dierenarts :n

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:37

Help!! Ik moet opzoek naar een nieuwe krabpaal . Niet alleen ik heb een eisen lijst, maar mijn kat ook.

Mijn eisen lijst
Zwart/grijs van kleur
Maximaal 1,70 hoog
Budget zit rond de €150 max

Eisen lijst van mijn kat:
Een hoge paal, met bovenin een zacht lig gedeelte met opstaande pluche randjes
Geen kleine huisjes of hang mandjes (want dat vind hij eng of is hij te groot voor)
Een goed stuk om lekker te krabben
Een paal met dikke sisal palen (want meneer vliegt me toch op hoge snelheid in die paal soms) dus 15 cm dikte ofzo is wel nodig.

De paal mag best wat extra's hebben enzo. Vind het wel leuk als er daadwerkelijk ook iets in de woonkamer staat. Een simpele rechte paal met bovenop een mandje is niet zo ons ding.

Internet staat echt compleet vol met allerlei soorten krabpalen en zie het niet meer echt... De een naar de andere paal komt voorbij. En dan denk ik die is leuk.... Maar blijken de palen niet dik en stevig genoeg voor meneer.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:45

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:59

silvericathy schreef:
Help!! Ik moet opzoek naar een nieuwe krabpaal . Niet alleen ik heb een eisen lijst, maar mijn kat ook.

Mijn eisen lijst
Zwart/grijs van kleur
Maximaal 1,70 hoog
Budget zit rond de €150 max

Eisen lijst van mijn kat:
Een hoge paal, met bovenin een zacht lig gedeelte met opstaande pluche randjes
Geen kleine huisjes of hang mandjes (want dat vind hij eng of is hij te groot voor)
Een goed stuk om lekker te krabben
Een paal met dikke sisal palen (want meneer vliegt me toch op hoge snelheid in die paal soms) dus 15 cm dikte ofzo is wel nodig.

De paal mag best wat extra's hebben enzo. Vind het wel leuk als er daadwerkelijk ook iets in de woonkamer staat. Een simpele rechte paal met bovenop een mandje is niet zo ons ding.

Internet staat echt compleet vol met allerlei soorten krabpalen en zie het niet meer echt... De een naar de andere paal komt voorbij. En dan denk ik die is leuk.... Maar blijken de palen niet dik en stevig genoeg voor meneer.

Ik heb er een te koop..

Simpel, stevig, zacht liggedeelte, bijna niet gebruikt :=
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 22:33

Ik duim voor Sammie!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:12

11.40 uur is Woezel aan de beurt bij de dierenarts. Ik ben benieuwd. Vanmorgen stond hij als eerste vooraan om naar buiten te gaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:19

Succes bij de dierenarts!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:57

Veel dierenartsbezoeken vandaag.
Succes allemaal!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:13

Kom net bij de DA vandaan. Vanmiddag met Sammie naar de andere locatie voor nieuwe foto's. Hij klonk verder goed, maar DA vond zijn ademhaling wel veel te snel. Zat op 124 p/m, wel mee genomen dat hij nu gespannen is en van de spanning sneller ademd, maar thuis zat hij op 82 ipv max 40..

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:20

Oh dat is inderdaad een hele snelle ademhaling! Hopelijk komt er uit de foto’s niets bijzonders.

Hier ook net terug van de DA. Ze vermoedt toch een infectie van de bovenste luchtwegen dus nu een antibioticakuurtje. Het was in ieder geval niets ernstigs zei ze. Gelukkig maar. Voor zijn oog heeft hij een zalfje gekregen, dus over een week zou hij weer als nieuw moeten zijn.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:29

Hier is het vermoeden van chronische bronchitis bevestigd. Longen zagen er deze keer eigenlijk hetzelfde uit als de vorige keer.. -O- nu een week prednison en volgende week op controle. We hopen dat het hierna eigenlijk weer een goed half jaar goed gaat. Voor nu informeren bij de verzekering of we het puffertje vergoed krijgen want het puffertje is nu de volgende stap als het weer mis gaat. Kost erg veel geld dus het is fijn als deze verzekerd wordt en we een deel terug krijgen. Voor alleen het puffertje en het flesje waar het spul in zit gaan we +€200 kwijt zijn..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:09

Hoe lang kun je met dat puffertje en spul doen?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:34

Ai dat is niet de diagnose waar je op gehoopt had. Hoe oud is Sammie?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:41

Sammie is in mei 3 jaar geworden..

Ik denk dat het apparaat zelf eenmalig is (in principe dan he) het flesje met het spul zelf.. Ik denk per maand ofzo, á +- €60,- per flesje.

Ik heb inmiddels de verzekering gesproken en iig een grote meevaller dat er 50% van vergoed wordt!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:49

Oh dat is nog erg jong! Weten ze hoe hij aan die chronische bronchitis komt?

Gelukkig wordt er een deel vergoed! Het is anders toch een aanzienlijk bedrag.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:52

Dat is inderdaad wel duur, fijn dat er een deel vergoed kan worden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:55

Het is gewoon pech hebben. Net als astma eigenlijk. Zijn broer heeft nergens last van gelukkig. Je hoort en ziet ook duidelijk verschil in hun ademhaling.

Maar pfoe, ik hoor mijn vader nog zeggen dat ik gek ben door mijn katten te verzekeren := Hij piept inmiddels anders hoor haha, maar ik ben ontzettend blij dat ik dat gedaan heb haha

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:08

Als ik alles vooraf had geweten dan had ik het ook beter kunnen doen, maar ben katten gewend bij m'n ouders die nooit iets hadden. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:29

Vervelend zeg! Gelukkig kan er een deel vergoed worden!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:19

Ik ben benieuwd: nu we weer met zn allen veel meer thuis moeten werken: wat zijn jullie best practises met katten? :')

Heb behoorlijk wat videocalls met o.a. klanten, meneer hier loopt dat de hele meeting te kloten omdat hij op schoot wil. Buiten de kamer sluiten is ook niet echt een optie omdat meneer dat de boel bij elkaar krijst dat het allemaal zo oneerlijk is :')

Net tijdens videocall liep milo via de vensterbank achter mijn scherm langs toch naar me toe, waarop hij een poging nam om over mijn scherm heen naar mij toe te springen :')

Bekende verhalen? _O-