[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:19

Ik heb het filterzand van Wildkamp gekozen en tot nu toe nog geen problemen ondervonden. :) Mijn cory's zijn er wel erg blij mee!

Het zit er nu bijna een jaar in.

Dimphyl

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:00

Gastromyzon's (-punctulatus neem ik aan, de steenkruiper?) willen een aquarium met veel stroming (Wat een betta juist niet wil) en zullen niet de algen van je planten eten aangezien het eigenlijk geen algen eters maar 'vuil' eters zijn.

Weet niet hoe groot deze precies worden maar denk toch wel een centimeter of 8? Is dat niet te groot ook?

Ik heb zelf corydoras maar ook die eten niet echt algen.
De enige vis die ik zo kan bedenken die dat wel doet is de Siamese algeneter maar die worden zeker te groot (En kunnen behoorlijk agressief zijn)

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 20:15

Ik begin deze week bij mijn nieuwe werk :D De Jong Marinelife. Hoop er veel te kunnen leren :D

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:56

Dimphyl schreef:
Gastromyzon's (-punctulatus neem ik aan, de steenkruiper?) willen een aquarium met veel stroming (Wat een betta juist niet wil) en zullen niet de algen van je planten eten aangezien het eigenlijk geen algen eters maar 'vuil' eters zijn.

Weet niet hoe groot deze precies worden maar denk toch wel een centimeter of 8? Is dat niet te groot ook?

Ik heb zelf corydoras maar ook die eten niet echt algen.
De enige vis die ik zo kan bedenken die dat wel doet is de Siamese algeneter maar die worden zeker te groot (En kunnen behoorlijk agressief zijn)

Ja punctulatus bedoel ik inderdaad :) heb er een tijdje een paar in mijn grote bak gehad, die deden het prima op matige stroming. En ik weet dat ze niet echt algeneters zijn, ze zijn dus vooral om op de bodem gevallen voedsel te eten en ze zitten af en toe op de Anubias wat het hechten voor de algen moeilijker maakt. Ze werden bij mij ook niet veel groter dan een centimeter of 5... vandaar dat ik deze had uitgekozen. En omdat ik ze grappig vind :p heb ook aan corydoras pygmaeus gedacht, maar die blijven echt op de bodem geloof ik? Of gaan die ook af en toe op anubiasbladeren zitten?

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:03

@Westernfreak klinkt goed, Thx voor je reactie!
@Eclair98 gaaf zeg! Wat voor taken krijg je?

Kiwi64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:10

Iemand een idee hoe ik dit plantje kan 'opknappen'? Er zitten een hoop bruine sprietjes tussen met een soort alg erop, wel zitten er fris groene (nieuwe?) sprietjes tussen. Kan ik m knippen?

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:26

Hier boven :

Tot eencmof 1/2 afknippen

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 12:09

Die kan je idd gewoon afknippen of de dode sprieten er uit halen. :)

Kiwi64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 18:11

Top, bedankt!

DrFurioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 12:36

Hallo!

Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een aquarium (80x35x40).
De oude eigenaar deed hem weg inclusief ornamenten, zand en vissen. Dat leek mij wel mooi, want dan was hij meteen een beetje gevuld. Echter waren de vissen die hij had roofvissen (zalmsnoek, mesvis, 1 kwastvinaal, 1 aal) en ik wilde uiteindelijk wel siervissen (tropisch).

Terwijl ik het aquarium schoonmaakte heb ik uiteindelijk besloten om het maar meteen goed te doen, en heb er ander zand in gedaan, wat andere ornamentjes te kopen, en heb ik direct gekeken naar mooie nieuwe vissen.
Ik heb nu 10 Kardinaal Tetra's, 10 Roodkop zalmpjes, 1 mannetje en 3 vrouwtjes Beta Splenders (kempvis) en 1 klein diertje waarvan ik de naam kwijt ben, maar het is een algeneter :)
Afbeelding

De roofvissen heb ik hier in de dierenwinkel cadeau gedaan en hadden binnen een dag een ander baasje :)

Nu heb ik 1 vis gehouden, alleen weet ik niet zeker welke soort dit is, en wat voor voer hij eet. Vandaar ook mijn berichtje. Kan iemand mij vertellen wat voor vis onderstaande vis is?
Afbeelding
Zelf denk ik dat het een Borstelharnasmeerval is.
Hij is erg schuw. Zit vaak op zijn plekje in de hoek, maar als we niet in de ruimte zijn zwemt hij toch wel door de bak (op de bodem).

Alvast bedankt!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:26

mooie bak zeg, ik zou nog wel zorgen voor drijfplanten voor je bèta's

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:30

StalNollie schreef:
mooie bak zeg, ik zou nog wel zorgen voor drijfplanten voor je bèta's

Die tip hadden we inderdaad al gekregen van _Tara_ :j gaan we voor kijken! Thanks!
We waren naar de Rifwachter geweest trouwens, wat is dat gaaf om daar rond te kijken :D
Word je alleen heel hebberig van.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 13:37

Leuke bak! Mooi maatje ook.
Betta ziet er voor zover ik kan zien erg gaaf uit ^^

Ben bang dat het een plecostomus is. Worden helaas een stuk groter dan de borstel..

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:22

Die vis is idd een pleco of gibbiceps (vind ik altijd lastig uit elkaar te houden, vooral het patroon op de buik verschilt). Dat worden flinke vissen, die je aan de straatstenen niet kwijt raakt als je ze kwijt wil. :P Op zich wel leuke beesten hoor, vredelievend en rustig. Ze hebben wel de neiging om je bak zelf elke dag opnieuw in te richten. XD

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:25

julius_juut schreef:
Die vis is idd een pleco of gibbiceps (vind ik altijd lastig uit elkaar te houden, vooral het patroon op de buik verschilt). Dat worden flinke vissen, die je aan de straatstenen niet kwijt raakt als je ze kwijt wil. :P Op zich wel leuke beesten hoor, vredelievend en rustig. Ze hebben wel de neiging om je bak zelf elke dag opnieuw in te richten. XD

Ohja op die andere naam kwam ik niet op :')
En dat laatste komt me nog zooo bekend voor. Elke keer weer de plnten goed zetten enzo...
Zijn indd wel leuk maar worden gewoon te groot (+40cm). Zou vragen aan die winkel waar je je andere rovers gebracht hebt of ze deze ook willen. En dan eventueel omruilen voor een borstel. Wat een fijner formaat xD

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 14:29

julius_juut schreef:

Wij hadden er 1 en ik vond hem helemaal niet zo vredelievend en rustig. Ik vond het een galbak die constant tijdens het voeren andere vissen weg joeg en lastig viel. Bovendien worden ze inderdaad echt bizar groot. Ik ben blij dat die van ons dood is. Hier komt er geeneen meer in.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 15:22

Ik ben zo langzaam alles aan het verkopen.. krijg ik net een bod op mijn bak + filter + co2 + nog wat toebehoren van 75 euro.. die is niet helemaal lekker hoor haha. Alles is nog geen jaar oud :+

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:33

Afbeelding
Hier ter referentie een gibbiceps :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:36

Mijn grote bak <3

Afbeelding

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:40

Heel gave bak :oo Wij vinden zo'n rotswand achter echt heel vet..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:58

Dreamy schreef:
Heel gave bak :oo Wij vinden zo'n rotswand achter echt heel vet..

Thankss :D
Hahah, scheelt dat het een hele goede poster is die gewoon tegen de achterkant geplakt zit :')

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:59

Mooi!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:59

Sorry voor de dubbelpost, maar voor de mensen die niet alleen van vissen houden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:18

Zijn dat je andere huisdieren? Wat is dat eerste beestje en wat voor insekt is dat groene dingetje? :p

Je hebt wel echt een bizar mooi aquarium!!!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:28

Hahaha nee helaas niet, dit zijn de dieren op mijn stage adres, zo gaaf!

Umh zal wel even alles namen haha;

1 is een Sugerglider ook wel bekend als suikereekhoorn
2 en 3 is een metallica tarantula, Poecilotheria metallica.
4 en 5 zijn Wüstenheuschrecke, deze worden al voederdieren gebruikt, voor bijv. Baardagemen.
6 is een Ruwe groene grasslang, Opheodrys aestivus, vrijwel de enige slang die alleen insecten eet ipv 'normale' dieren zoals muizen etc.

En bedankt :D