Mooi Rebecca en handige trap! Hier vinden ze de nieuwe trap ook geweldig
Peppertje gaat trouwens echt heel goed! Als je het niet weet zie je niet dat ze ziek is, ze is op het moment het actiefste konijn die ik rond heb lopen
Flipje voelde zich net niet helemaal lekker .. Even kijken of hij zich vanavond alweer beter voelt aangezien er vanmorgen nog niks aan de hand was
Rebecca dat je konijnen daar niet uit springen! Ik kan Sproet daar echt niet inzetten zonder dat ze er over heen zou springen. Ze heeft echt een overdekte ren nodig.
Fijn te horen dat het zo goed gaat met Pepper! Ze zal wel blij zijn dat ze weer fit is.
Hopen dat Flipje ook gauw opknapt.
_Tarzan
Geplaatst: 07-11-16 13:54
Hier ook houdini konijnen, Puk springt ook met gemak 1 meter dus blij met m'n overdekte ren
Flipje voelde zich savonds alweer beter, hij rende en at weer dus zal de selderij wel verkeerd gevallen zijn ofzo!
Pepper is zo fit als een hoentje Kleine gekke muis dat het is! Ze is ook weer wat bij aan het komen dus komt wel goed met haar
Ik heb in mijn konijn bestaan maar 1 houdinis gehad , Utopia sprong uit angst over deze hekjes en Kerst duwde in zijn jongere jaren de spijlen uit elkaar met zijn neus en ging erdoor . Zwakte zoeken en dan ging hij erdoor
Eigenlijk nu ik erover nadenk is het best stom dat Puk niet over het 60 cm hekje naar de andere konijnen springt maar wel aan de andere kant van het ren op het hok van 1m springt Nooit over nagedacht whaha!
Peppertje is een klein wondertje, en ze is zo lief, zo blij dat m'n mupje het overleefd heeft
Marloez
Geplaatst: 07-11-16 17:03
Gelukkig maar dat ze niet ontsnappen dan!
Ik ben nog steeds aan het zoeken voor een groter schuilhok. Ik heb net ontdekt dat hondenhokken ook mooi ruim en tochtvrij zijn. Dit hok leek mij mooi maar er zitten wel kunststof lamellen voor de ingang die tocht tegenhouden. Waarschijnlijk niet zo geschikt om die er aan te laten omdat het me niet gezond lijkt als ze daar aan gaan knagen. Wat denken jullie daarvan?
Die van mij springen ook niet over de ren, is 80 cm hoog ongeveer.
Wat een super sterk meisje is pepper toch ook
Marloez ik zat eerst ook te denken aan een hondenhok alleen lijkt het me lastig met uitmesten, de lamellen hoef je er niet aan te bevestigen natuurlijk
Een bruissteentje van een aquarium erin. wel zorgen dat ze het slangetje niet kapot bijten.(stukje tuinslang erom doen) Moet je wel stroom bij je ren hebben.
Vaker verversen ik geef 2 x per dag nieuw water als het vriest.
Marloez
Geplaatst: 08-11-16 22:38
Zo'n bruissteentje is wel een goed idee, alleen dan heb ik wel een heel lang snoer nodig.
Ik heb het waterbakje nu op een dikke houten plank neergezet met stro en zaagsel er onder. Het bakje stond namelijk gewoon op de stenen dus dan bevriest het wel heel snel.
Overdag kan ik het wel gewoon vaker verversen maar 's nachts natuurlijk niet en dan vriest het meestal het hardst.
Eoweyn_x
Geplaatst: 09-11-16 00:44
Hier zijn ze zo gewend aan de 2 x verversen dat ze direct gaan drinken.. Dat hebben ze zo door en daarom hebben ze dus nooit een vochttekort
Zo'n bruissteentje/tuinslang zou hier althans niet heel blijven.
Ik heb op het moment een waterbak met een fles eraan, die zichzelf bijvult als eruit gedronken wordt. Voor 4 euro gekocht bij de Big Bazaar, oorspronkelijk voor katten/honden. Ben benieuwd of dat gaat bevriezen, aangezien het wel regelmatig "beweegt".
Vandaag is mijn kleine lieve vriendje Sammy overleden.. Waarschijnlijk is een tunnel ingestort terwijl hij erin zat. Hij heeft maar 3 jaar mogen worden. Ik voel me ontzettend schuldig, ik weet niet precies waarom. Ik mis hem verschrikkelijk.. Rust zacht..