Ik ben helemaal blij met m'n nieuwe kamer. Op mn vorige kamer had ik tapijt dus vond ik het niet helemaal lekker om ze los te laten maar hier heb ik laminaat, lekker makkelijk schoon te houden. Ze scharrelen nu ook weer lekker door m'n kamer heen
Wortel/komkommer ijsje voor de ratten, vonden ze erg lekker
Dit zijn Bo en Dorete, bij Bo zie je nu duidelijk haar tumor... gelukkig groeit het nu bijna niet meer, last heeft ze er nu niet van. Ze is nu wel langzamer, maar zolang ze happy is
Alle vier dames vonden het erg lekker, natuurlijk hebben ze niet het hele ijs gekregen. Is wel wat veel XD
Komkommer in kleine stukjes snijden en wortel geraspt, dan met pureerstaaf fijn maken. Beetje water erdoorheen als het te droog is, daarna in ijsvormpje in vriezer
Vonden ze echt lekker, wanneer het warm is nemen ze alles aan wat lekker koud is. Ik geef het wel met mate, teveel lijkt mij ook niet gezond.
ik heb een vraagje aan jullie, ik heb Loli vanavond met een gescheurd oor gevonden. had gebloed Maar is nu mooi droog. zoals het aan de kleur uitzier is het nog niet zo lang geleden gebeurd.
heeft iemand ervaring met een oortje die nu doormidden is? ziet er nu uit of ze 3 oortjes heeft het is alleen ingescheurd in oorschelp, in oor ziet het Verder goed uit. zover ik dan kann zien.
wanneer iemand ervaring heeft, hoe houd ik dit het beste schoon of laat ik het liever zoveel als mogelijk met rust? ik houd haar Verder in de gaten of het niet gaat ontsteken. Ze is Verder niet een gemakkelijke rat om vast te houden, ze houd niet zo van knuffelen.
Ah wat vervelend voor haar. Ik zou er niks aan doen en het goed in de gaten houden. Niet aanzitten als het rood of dik wordt dan moet je actie ondernemen, maar denk dat ze het zelf goed schoonhoudt.
Dank je wel voor jouw antwoord! Ik houd het in de gaten, wanneer ik het niet vertrouw ga ik ook naar dierenarts. Maakt mij niet uit of het zo weekend is.
Stirrup
Geplaatst: 21-07-18 00:19
Meestal heelt dit inderdaad vanzelf wel weer mooi, de oren en staart kunnen flink bloeden, meestal lijkt het daardoor heftiger dan het daadwerkelijk is. Wel altijd even - zoals hierboven genoemd - uitkijken voor ontstekingen.
dankje wel voor jou antwoord oortje van Lolita ziet er goed uit, heelt ook mooi. is niet rood of dik. ik houd het Verder nog wel in de gaten. Loli oogt ook mooi fit, is ook niet anders dan anders
E_J
Geplaatst: 26-07-18 15:00
Even gezocht, maar eindelijk het topic gevonden! Ik wist dat ‘ie ergens moest zijn Ik wil me graag alvast komen melden!
Ik werk bij een uilenkwekerij waar mijn baas ook zijn eigen ratten fokt, en ik vind die ratjes zo leuk! Nu wil ik al jaren zelf graag een ratje, en toen ik laatst thuis vertelde hoe leuk de ratjes op het werk dus zijn zei mijn broer ineens dat hij eigenlijk ook wel een rat wilde. Drie keer raden wat ik van plan ben om zometeen te doen als mijn baas terugkomt... Ja hoor! Ik ga vragen of ik misschien twee ratjes van hem zou mogen overnemen
Ik heb op Marktplaats al een rattenkooi in de buurt gevonden, deze is 74x47x61cm. Is dat groot genoeg voor 2 ratten? Er zitten 2 plateaus van Ferplast in en een trapje, een etensbakje en flesje, huisje, mandje, hangmatje en knaagtouw. Zouden dat genoeg attributen zijn voor ze om mee te spelen?
Stirrup
Geplaatst: 26-07-18 16:17
Geloof dat de meeste mensen minimaal 80 x 50 x 60cm aanhouden. Tenminste zoiets staat mij bij van vroeger. De inhoud die je hebt is al leuk, goed ook dat het geen tralie plateaus zijn! Ik zou er zelf waarschijnlijk meer hangmatjes of (met dit warme weer) huisjes in zetten, maar het gaat er ook een beetje om hoe je de ruimte benut.
een kooi zie ik liever zo groot als mogelijk en een kooi mag lekker gevuld zijn met Matjes, tunnels en huisjes. vinden ze helemaal geweldig
je kunt ook katten speel balletjes erin doen, nog leuke takken speciaal voor knaagdieren (kunnen ze ook lekker klimmen).
je kunt je fantasie helemaal erin op laten gaan voor hun kooi, alles wat nieuw is is interessant en af en toe inrichting veranderen (slaapplaatsjes zou ik wel op zelfde plek laten) vinden ze ook erg leuk.
Dus groter is beter? Duidelijk! Zijn huisjes niet juist minder in dit warme weer? Zou denken dat dat juist benauwd wordt maar kan aan mij liggen natuurlijk
Ze weten zelf hun weg te vinden momenteel ligt de hamster hier trouwens ook buiten zijn huisje te slapen.. arme ziel. De ratten zijn het ene moment total loss en het andere moment snap ik niet waarom ze lekker warm op elkaar gaan liggen. Al zijn ze nu mega blij met een natte handdoek in de kooi!
Stirrup
Geplaatst: 27-07-18 00:17
Met deze extremere temperaturen liggen ze voornamelijk als pannenkoeken op de plateaus en bodembedekking, maar op de gemiddelde zomerdag zijn ze hier veel in de plastic huisjes te vinden
Vandaag mijn baas kunnen vragen (had hem gister niet meer gezien) en ja hoor! Maandag ga ik de kooi ophalen, en dan mag ik 2 jonge ratjes uitzoeken Als ik de kooi ophaal ga ik ook meteen even de stad in naar PetsPlace om wat extra huisjes/hangmatjes en voer/snoepjes en speeltjes en bodembedekking te halen. Ik las dat ratten niet op zaagsel kunnen vanwege stof, wat raden jullie aan? Ik dacht zelf aan beukensnippers, is dat fijn?
Ik gebruik zelf beukensnippers! Ben ik zeer te spreken over
Ik heb voor de ratten koude flessen water op de kooi liggen, natte handdoeken en geef ze ijsblokjes. Dopererwtjes vissen doen ze niks mee helaas. Ze liggen nu al een paar pannenkoeken op een nat washandje onder de koude fles
Stirrup
Geplaatst: 27-07-18 23:22
Beukensnippers zijn inderdaad geschikt Gebruik zelf al jaren ecobed/ecobale, zijn stukjes karton, met zo'n 20 liter zak kan ik sowieso een halfjaar vooruit, maar er zijn tegenwoordig ook wel kleinere verpakkingen te krijgen
Arashah
Geplaatst: 28-07-18 12:38
ik had een lange tijd Fleece erin, dat moet ik iedere dag en wanneer ik geluk heb om de dag eruit halen en schoonmaken. sinds gisteren heb ik weer hennep gemixed met papier/karton snippers. Ik zie dat ze dat veel Leuker vinden om door te graven met hun neus XD
je kunt als je met de naaimaschine overweg kann, of iemand anders. Matjes van stuk fleese en katoen maken. zo krijg je ook mooi kleur in hun kooi in hun plastic huisjes leg ik altijd stuk geknipte fleese heen.
met ratten mag je je helemaal uitleven, je kunt het zo bont en vol maken als je will. natuurlijk wel op letten dat het veilig blijft.
Ik ben heel benieuwd naar jou ratjes, maak je Foto
E_J
Geplaatst: 28-07-18 14:06
Eclair98, koude flessen en handdoeken zijn een goed idee! Die ga ik even onthouden
En fleece matjes erin zijn ook leuk, ja!
Ik was vandaag even de ratten bak aan het verschonen, en ik zag ineens een ratje ertussen die een stuk kleiner was dan de rest en er heel rustig bij zat terwijl de rest allemaal als gekken rond renden. Ik pakte d’r natuurlijk even op want ik wilde d’r niet per ongeluk mee opscheppen met de bodem- en man wat was ze leuk! Liet zich gewoon rustig oppakken en toen ze op m’n hand stond was ze even heel nieuwsgierig aan het rondkijken en voelen en ging rustig over m’n arm lopen en alles. Dat was natuurlijk liefde op het eerste gezicht
Heb d’r meteen even apart gezet zodat ik d’r niet kwijtraak. Mijn baas fokt de ratten eigenlijk als voer voor zijn vogels, dus als ik d’r zou laten zitten is de kans er dat meneer d’r vanavond opvoert
Beetje slechte foto, maar dit is ze! Ze is eigenlijk best lelijk, haar hoofdje is aardig groot in verhouding met haar lichaampje, maar dat vind ik juist schattig. Ik houd van ‘mislukte’ beestjes
Weet je zeker dat je dit op je hals wilt halen gezien de groei is er echt iets mis.
Als hij of zij ziek is zou ik hem laten opvoeren ik zou het zelf diervriendelijker vinden dan mee gaan dokteren. Ik vraag me af of je hier een gezonde rat aan gaat krijgen. Al snap ik je gevoel helemaal hoor. Heb het met Jacky toen ook gedaan.. Je moet er ook wel rekening mee houden dat het je aardig wat gaat kosten want je zal er sowieso mee naar een goede dierenarts moeten.