Als het maar leuke honden zijn, daar gaat het om

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Dan heb je aan mijn advies niks, ik zit eerder zelf op de grond dan dat ik de honden van de bank jaag.Maar in iedergeval een duidelijk iets aanleren dat het niet mag. 'Nee', 'Mag niet', 'foei', en dat tijdens het van de bank zetten erbij zeggen.
xMazzel schreef:Hm even rectificatie op mijn eigen tekst; ik weet dat puppy’s bepaalt gedrag vertonen door overprikkeling en denk dat daar eerder de kern van het probleem zit. Het is soms ook nog even zoeken wat werkt.
Grappig dat je vroeger thuis honden kunt hebben gehad en dan nu met een puppy toch weer echt moet zoeken. Heel ander karakter ook weer. En ik weet destijds dat er veel nog ging over dominantie en dat je dat moest onderdrukkengelukkig is duidelijk te merken dat ze niet dominant is maar wel duidelijkheid zoekt. Voor mij een goed leerproces
KimD schreef:Majabeestje schreef:Het tegen alles blaffen is herkenbaar. Novi is daar ineens mee begonnen vorige week. We waren op vakantie en ik vermoed dat ze ook overprikkeld was. We gaan nu thuis flink oefenen. Fietser=naar mij kijken=belonen. Ik hoop dat het lukt, ze is behoorlijk pittig momenteel.
Verder heeft ze last van haar anaalklieren. Die 'legen' regelmatig spontaan (op je schoot). En ze wordt kaal op haar lijfje lijkt het wel.
Hebben jullie daar ervaring mee? Zou het voeding zijn? Haar ontlasting is wel prima.
Spontaan legen als in, letterlijk gewoon leeglopen? Want dat is echt niet oké. Die mogen eigenlijk alleen leeg geduwd worden door de druk van goede stoelgang. Als dat niet gebeurd dan komt er vaak handmatige lediging aan te pas. Maar gewoon leeglopen is niet oké...
KimD schreef:Ik zou inderdaad vandaag nog even met de dierenarts bellen, al is het er overleg of ze tot maandag willen wachten. Voor hetzelfde geld kun je vandaag toch nog terecht voor eventuele onderzoeken.