Als ik met hem op een rustige plek oefen kan hij zo bij de politie maar hij hoeft maar iemand te zien en hij gaat weer in 12 weken oude puppy modus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ZoZenn schreef:Ik zoek geen hulp, omdat ik het nog niet echt een probleem vind en het wel goed zie komen. Het is al beter dan vorige week. Beetje wat Kaus zegt, zonder afleiding is hij echt awesome, maar dan komt er een vlinder voorbij.
We doen de jonge honden cursus, helpt wel echt heel erg voor zijn concentratie rond andere honden. Hondenschool had alleen 3 weken vakantie, dus heb even niet kunnen trainen met andere honden. Heeft ook niet geholpen natuurlijk.
Je hebt zeker wel een punt, Kiwi. Ben vooral honden met probleemgedrag gewend, die ouder zijn en beter concentratie vermogen hebben. Dat is natuurlijk niet hetzelfde.
kiwiwitje schreef:ZoZenn schreef:Ik zoek geen hulp, omdat ik het nog niet echt een probleem vind en het wel goed zie komen. Het is al beter dan vorige week. Beetje wat Kaus zegt, zonder afleiding is hij echt awesome, maar dan komt er een vlinder voorbij.
We doen de jonge honden cursus, helpt wel echt heel erg voor zijn concentratie rond andere honden. Hondenschool had alleen 3 weken vakantie, dus heb even niet kunnen trainen met andere honden. Heeft ook niet geholpen natuurlijk.
Je hebt zeker wel een punt, Kiwi. Ben vooral honden met probleemgedrag gewend, die ouder zijn en beter concentratie vermogen hebben. Dat is natuurlijk niet hetzelfde.
Je vind het nog geen probleem en wil daarom geen hulp. Maar je overweegt wel om er een GL aan te hangen? Dat vind ik dan een beetje gek. Ik zou zeggen, als de training op de hondenschool weer gestart is, bespreek dit met je instructeur, en kijk eens of ze eens een stukje mee wil kijken buiten het veldje.
Kaus schreef:Ben wel even benieuwd naar jullie mening over twee dingetjes waar ik tegenaan loop.
Dingetje 1: Dexter. Stopt. Niet. We hebben momenteel een oppaspup en daar zit hij gewoon constant bovenop. Dat doet hij eigenlijk bij elk hond, op een vrij nette manier dan weer wel, maar hij laat ze niet met rust. Tenzij de andere hond nee zegt, dan is het ook zo klaar. Maar hij kent gewoon geen stoppen. Hetzelfde bij mensen. Toen ik maandag naar de cursus was ben ik in totaal zo'n vier uur weg geweest in bus en trein en op cursus. Meneer stopt niet met naar mensen toe willen en enthousiast zijn. Het lukt met gewoon niet de rust erin te krijgen. Aandacht vragen is geen probleem maar ik kan imo geen 100% focus op mij vragen voor vier uur lang. Ik wil gewoon ontspanning.
Dingetje 2: Op tafel springenZe doen het nu allebei, bij Dexter snap ik de aanleg vanuit het ras en Dundy is altijd al fan geweest van overal op klimmen maar ik wil het niet
![]()
Ik laat ze zich helemaal de pleuris schrikken elke keer en ze gaan er ook wel keurig af, maar ze zien gewoon niet dat het niet mag. Ik kan ze er aan hun nekvel afsleuren maar zodra hij op de grond staat springt hij er gewoon weer op![]()
Met de bank of vensterbank doen ze het helemaal niet. Wie heeft een goeie aanpak?
Zoe_97 schreef:Ohhh de jasjes zijn leuk!