Balen zeg dat het gebroken is. Net nu je ook nog eens naar een osteopaat zou gaan. Je zal nu wel veel afspraken af moeten zeggen zeker. Een grote tuin is dan wel makkelijk. Hersenwerk worden ze wel lekker moe van.
Een weekje vakantie is ook niet erg. Wanneer ik gehaald en gebracht kan worden ga ik kijken bij de hondenschool en dan mogen ze mee. Overdag wat hersenwerk en met de bal spelen. Komt dat vast helemaal goed
JesdaJinn
Geplaatst: 21-04-15 14:31
Flappie snapt het al
KarinW86
Geplaatst: 21-04-15 19:53
Fijn!
Ga de 25e naar Almere, maar nu twijfel ik nog of ik de 23e naar Uden zal gaan Mijn vriend is een weekend weg, dacht misschien leuk. Maar 2 wedstrijden in 1 weekend, met 1 rustdag er tussen? Wat zouden jullie doen?
Laat het denk ik toch maar wat het is hihi. Eerst er maar beetje in komen met de wedstrijden
mandje
Geplaatst: 21-04-15 20:49
Ik ben hier ook aan het twijfelen. Ten eerste krijgt de "nieuwe school" (Overname)de aanmelding lidmaatschap/licentie nog niet rond met de FHN. De inschrijving voor de wedstrijd die ik mee wil doen in juni Nieuwolda zijn al open. Duurt nog wel even voordat hij sluit maar toch. Nu is er na die wedstrijd in juli een oefenwedstrijd in Friesland een uurtje rijden waar je zonder licentie aan mee kan doen. Denk dat ik nog maar even afwacht...
Je bent net begonnen toch Karin? Dan zou ik het toch veel vinden als ik naar mezelf zou kijken. Nu hebben wij nog geen wedstrijd gelopen
KarinW86
Geplaatst: 21-04-15 20:58
Die oefen wedstrijd zag ik voorbij komen inderdaad. Jammer dat het zover is. Leek mij ook wel wat hihi. Met Levi oefenen op echt wedstrijd terrein.
Ja ik wil niet te snel gaan, kwam toevallig zo uit nu. Maar hou het lekker bij alleen Almere.
Ik heb met Csiv wel eens 2 wedstrijen gelopen in 1 weekend. In principe kan het best. Komende zaterdag hebben we ook wedstrijd en dan maandag workshop. Een wedstrijd is niet zwaar. Die 3 rondjes lopen doet het 'm niet. Het is alleen beetje afhankelijk van je hond hoe deze alle indrukken op zo'n wedstrijddag verwerkt.
Gisteren even naar de hondenschool geweest, gewoon even kijken. Natuurlijk wilde iedereen weten wat er gebeurde en Flappie en Jinn hebben zich prima vermaakt. Ze waren ook wel blij wat te doen. Vandaag heb ik zelf 3x buiten gezeten en met de werkpstok gespeeld. Dat vonden ze ook wel leuk. Vanavond ga ik weer naar de hondenschool kijken en dan neem ik ze ook weer mee. Gelukkig hebben ze nog wel wat te doen.
Wij zijn net weer terug van de osteo voor een sportkeuring. Boco vond haar erg lief. Hij is helemaal goed gekeurd . Mooi gelijk in de bespiering. Goed in proporties. Hij had 1 wervel in de rug die iets scheef stond maar dat had hij geen last van. Is wel recht gezet. Verder gaf hij een lichte reactie op zijn rechter bicep. Mocht hij gaan kreupelen/pijn krijgen dan is het handig om foto's te laten maken maar voor nu vind ze het niet zorgwekkend. We hoeven nu niet eens rust te houden ofzo. Gewoon lekker doortrainen.
Ik heb een half uur behendigheid met Jinn gedaan. Kon nog wel door, maar kreeg koude tenen. Haha.
Gewoon bij de start laten liggen. Stukje door lopen, hoog, palen (6 stuks), hoog en dan kat. Hij was echt super! Palen foutloos. Netjes blijven wachten op de kattenloop. Echt super! Heb zelf erg rustig gedaan met de krukken en Jinn moest soms erg lang wachten maar hij deed het echt super! Er was nog een stukje. Andere 6 palen, hoog, hoog, tunnel en dan schutting. Iets met een bochtje maar weer super!
Hij was zo fijn! Flappie was ook mee en die heeft met de bal gespeeld
Ik had vanavond privéles, dat ging echt lekker. Levi nu tussen mijn benen voor de sprong gezet en hij bleef echt super netjes zitten. Maar even kijken of dit werkt. Weer even geoefend op de raakvlakken in snelheid en de paaltjes.
JJ: Wat knap dat je het nog gewoon lekker probeert te doen, de behendigheid!! Heb je nu loopgips? Na een week werd het veranderd toch?
Bodhi gister ingeschreven voor de wedstrijd in Voorne-Putten en in Utrecht. Eiindelijk binnenkort weer een wedstrijd, op animal event. Op zaterdag frisbee voor de allereerste keer en op zondag behendigheid!
Gister voor het eerst wedstrijdje Canicross gedaan, en aangezien ik in een vrolijke (oververmoeide) bui was na een enorm zware nachtdienst, dacht ik... warom ook niet? Dus ben ik gelijk ook maar met Bikejoring gestart. Vriendin was mee dus zij had in principe alles bij voor de bikejoring en ik paste haar helm en handschoenen dus ik hoefde alleen nog bodhi's tuig maar die had ik natuurlijk al voor de canicross.
Superleuk dat bikejoring!! Bodhi had paar weken daarvoor voor het eerst ingespannen gestaan, maar het hele principe kende ze al en ik zag er ook absoluut geen problemen in. Dus zodoende gestart, moest helaas wel als aller eerste omdat we dus de fiets deelde en ik daarna nog canicross ging starten.
Krijg ik op het moment dat ik bijna mocht starten een wolkenbreuk.... twijfelde nog even om niet te starten in de regen maar toch maar gedaan en mezelf voorgenomen gewoon rustig en veilig te doen.
Ging het uiteindelijk toch gewoon super goed!! ze ging keihard maar wel goed controleerbaar, helaas schrok ze 1x van een man die TRAIL riep, omdat ik dan opzij moet dat hij kan passseren, en aangezien ze zo schrok der maar -af- gelegd zodat hij veilig kon passeren en ik niet haar vooruit moest sturen terwijl hij wilde passeren. Daarna weer doorgegaan en ze deed het weer super.
Alleen op het laatst een heel slecht pad, met allemaal van die ingesleten bandensporen, en modder, en vervolgens aan de zijkant erlangs willen fietsen, alleen zat daar opeens een diep gat...... dus de band van de fiets haakte in het gat en we gingen niet meer zo hard dat Bodhi mij eruit kon trekken dus vielen we Beide gelukkig niets aan over gehouden (ik alleen een schaafwondje en blauwe plek) en toch verder gefietst en lekker gefinished! Suuuper trots op mijn meisje!!
En daarna nog de canicross.... oeps dat was toch even zwaar zo na die bikejoring! Maar toch netjes uitgelopen, wel aantal keer ingehaald maar ik ben gewoon geen snelle loper, ze wilde alleen in het begin niet trekken, vanaf halverwege opeens wel haha gekke meid.
Vandaag dus dag 2 van de canicross, had ingeschreven voor 6.3 km maar ivm nieuwe schoenen en de dag ervoor ookal gerend toch maar een herhaling van de dag ervoor en de 2.5km gedaan. In ieder geval mijn tijd weer verbeterd en dit keer zelfs nog iemand ingehaald!
Exacte tijden weet ik nog niet, dus die post ik nog evenals een foto hopelijk Dus dat wordt mijn trek-ontheffing maar aanvragen voor der!! Ze vond het geweldig dat bikejoring!! Canicross gaat gewoon niet hard genoeg voor der.
Een andere vriendin die vandaag kwam kijken zei dat ze nog wel een mountainbike had staan die ik mocht hebben, dus zodoende heb ik nu al mijn eigen mountainbike, alleen nog wat opknappen.
Zo heel verhaal! Hoop dat ie duidelijk is! Overigens heb ik de bikejoring alleen korte afstand gedaan van 2.5km, vond de 6.3km van vandaag ongetraind nog wat te enthousiast. (anders was ik 2de gworden hahah was namelijk maar 1 vrouwelijk deelnemer in de competitie(die dus beide afstanden loopt) en dat was die vriendin)
Wat fanatiek. Bikejoring lijkt me geweldig en Jinn denk ik ook wel.
Nee, ik heb geen loopgips. Mag er niet op steunen. Mag alleen pootje hooghouden. Nouja, zoveel mogelijk. Dinsdag naar ziekenhuis, foto's laten maken en aan de hand daarvan gaan ze beslissen wat er om gaat. Of zelfde soort gips, loopgips, geen gips? Geen idee.
Gaaf zeg! En goed gedaan! Bikejoring durf ik niet, maar ik wil stiekem wel gaan canicrossen. Hoewel ik daar echt flink voor moet trainen haha. Wat voor tuig heb jij, of waarvandaan eigenlijk? Ik zie zoveel opties....
Eilatan
Geplaatst: 26-04-15 21:01
Dat bikejoring ziet er gaaf uit!! (even gegoogled, haha, kende het helemaal niet).
Stoer zeg!
Ik gister bij Agility paar 'shots' gemaakt. Was een testje, keertje met zonnig weer goed doen. Was het nu gauw zat met die regen.
(puppy pas 14 mnd, eerste seizoen pas, zo soepel gaat het nog niet nee )
Seni start je dan bij kynologen vereniging voorne putten? Dan kom ik denk ik even kijken namelijk ik train daar en wil al een tijdje weten hoe het eraan toe gaat bij zo'n wedstrijd.