@s1993: Sorry, ik ken je naam niet

Flink dat hij het commando 'blijf' al kent. Hoe heb je dat aangeleerd gekregen?
Denk je dat het net makkelijker is om een puppy op te voeden met een volwassen hond erbij, of andersom?
@Idylle: Pittig zo vaak moeten opstaan s' nachts. Gelukkig is die periode ook voo
@Maja: Hoe oud is jullie teckel? Ook een choco-tan vacht zoals Odie denk ik.
Lukt het om Novi niet te laten springen en geen trappen te laten maken? Odie schrikt helaas niet terug voor afspringen van de zetel. Ondanks dat we eigenlijk een trapje hebben, springt hij soms van de volledige hoogte van de zetel af. Beetje frustrerend maar
@xMazzel: Oh, zo een schattige puppy. Die witte pootjes ook. Jullie zullen ook veel liefhebbers hebben wanneer jullie door de stad wandelen. Laat je haar naar de mensen toegaan of de mensen naar haar toekomen?
Welke tips heb je ontvangen voor het wandelen aan de leiband? Ik kan maar proberen.
Over Odie:
Deze ochtend waren wij al iets vroeger wakker dan gewoonlijk (07.00) en Odie lag nog te slapen in zijn mandje. Hij volgt ons ritme sinds dag één en we zijn ook nooit s' nachts moeten opstaan, dus dat scheelt enorm. Alleen de eerste dagen wel om 06.00 opgestaan, maar dat kan nu ook 09.00 zijn en dan slaapt hij gewoon door.
Morgen is er uitzonderlijk geen puppyles om wille van de (Belgische) feestdag. Vanaf morgen tot en met zondag is het ook Pukkelpop, een festival waar ik naartoe ga.
Mijn vriend voorziet parkeerplaatsen tijdens het festival, dus hij is ook veel aan het werken deze dagen. Dit betekent wel dat Odie meerdere dagen meerdere uren alleen zal zijn. Mij leek het wel gewoon het beste om hem thuis te laten. Mijn vriend zou hem mee kunnen nemen naar zijn werk, maar enerzijds is dat voor hem moeilijker en anderzijds zouden er dan veel te veel mensen op Odie afstormen. Hier word ik sowieso écht niet happy van.
We wonen wel op wandelafstand van het festival, dus we gaan beiden regelmatig naar huis proberen te gaan. Hij is de voorbije twee dagen ook meer alleen geweest door het warme weer. Normaal mag hij elke dag overal mee naartoe, maar het was echt té warm hiervoor. Gisterenavond heb ik hem wel mee op restaurant genomen en na een tijdje gaat hij dan ook gewoon braaf liggen. Dat is wel fijn.
Hij slaapt overigens 90% van de tijd als we weg zijn. De overige 10% speelt hij met zijn speeltjes of rent hij wat rond.
Wij hebben een camera gekocht (de app noemt 'Tapo') en zijn hier heel tevreden van. Gisteren zag ik dat hij bijna 3 uur (!) onafgebroken op zijn rugje heeft geslapen in de zetel. Hij droomt ook vaak, zijn achterpootjes dansen in het rond in zijn slaap.