Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:54

Lastig zeg Maartje, hopelijk pakt de training goed uit!

Zo leuk Sanne, Evi met Bob <3

Heeel gaaf een shoot! Zo leuk om mooie foto’s te hebben.

Leuk Bielsje, de keuze gemaakt! Aftellen is dus echt begonnen.

Grappig om te lezen over het gedrag in het nest. Bij ons viel Millie niet heel erg op, omdat ze vaak haar eigen plan trok en niet altijd bij de andere pups zat, bijvoorbeeld met brokjes uit een eierdoos at zij de al gevallen brokjes op terwijl de rest druk was met de doos :')

Hoe leuk is dat speuren met Jip! Wat knap dat ze uiteindelijk toch het spoor oppakte. Lijkt me voor een hond ook even schakelen naar de focus.

@nanoukkie wij hebben met de puppytraining nu tips gekregen voor het wandelen. Dat heeft bij ons nu echt gezorgd voor een mega gemotiveerde wandeling, zonder dat je telkens gehurkt moet gaan zitten. Al is ze met dit weer wat minder enthousiast :Y) wat lekker dat hij zo goed slaapt ook. Millie doet het wat dat betreft echt wel goed, maar de ochtend later dan 6.15 en een uitzondering op 6.30 hebben we nog niet gehad. Dus gaan vanavond beginnen met wat eerder naar bed gaan. Als ze ‘s ochtends al wakker is en er niet uit kan plast ze soms in de ren. Bij direct eruit gaan gaat het goed. Maar ze zijn nog zo klein dus ga er vanuit als die blaas straks groter is het makkelijker wordt.

Hier gisteren voor het eerst in het bos gewandeld. Dat vond ze eerst even raar, maar ineens ging het knopje om naar dit is leuk *\o/* ze had bijna geen aandacht voor mij meer.

Verder lekker in afgesloten stukken aan het oefenen met los lopen. Mijn moeder heeft een grote tuin dus daar hebben we gespeeld met een agility tunnel en loslopen de eerste keer. Zo leuk om te doen <3

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 18:14

Leuk om de verhalen van jullie puppies te lezen! Jabba is inmiddels zo'n 5 maanden oud en doet het heel goed. Ik ben denk ik vanaf een maand of 4 overgeschakeld van weken naar maanden, op gegeven moment wordt het zo'n rekensom.

@Bielsje, ik vind de puppytijd wel heel leuk maar soms is het gewoon mega zwaar. Mijn puppy kan zich voorbeeldig gedragen maar is soms ook zoo irritant. Zoals gisterochtend toen ik dacht ik ga heel vroeg voor de warmte met de honden naar de paarden. Wekker gezet, honden in de fietskar en dan op gegeven moment (vanaf het stuk dat ik dat veilig vind) mag Obi naast de fiets lopen maar daar is Jabba natuurlijk nog echt te jong voor. Hij heeft denk ik 5km lang alleen maar gekrijst omdat hij het ER NIET MEE EENS WAS. Dus ik kwam volledig overprikkeld bij de paarden aan -O-

Afbeelding

Maar op andere momenten is hij gewoon heerlijk lief en ben ik mega blij met onze hondjes <3

Afbeelding

Leuk om met Evi weer zo'n fotoshoot te hebben! Ik heb ook wel eens gekeken naar zo'n pakket maar vind het toch te duur. En eigenlijk wil ik graag een foto met mijn paard, vriend, beide honden en ikzelf maar vriendlief is niet echt enthousiast..

Wat een mooierd is Charley!

Maartje wat grappig, ik ben met Obi heel vaak vissers tegengekomen maar hij vindt dat geen enkel probleem. Ik vind het zelf altijd wel spannend met die lijnen dus hij moet van mij uit de buurt van de hengels blijven. Mijn paard is daarentegen totaal geen fan en al helemaal niet als ze er een tentje bij hebben staan :x

Ach Odie is ook echt heel schattig! Dat gaan zitten heb ik geen ervaring mee, die van mij hebben veel energie en willen juist lopen of nog liever rennen. Met jabba moet ik op een gemiddeld wandelrondje denk ik zo'n 20-30 keer stilstaan omdat hij trekt, die wil ook gewoon overal naartoe... Maar het wordt langzaamaan minder, zeker als ik met hem loop zonder Obi erbij. Het kwartje is wel gevallen, als ik in huis oefen gaat het heel goed maar buiten vindt hij alles gewoon heel interessant.

Wat leuk dat speuren met Jip! Echt knap dat ze het al zo goed doet!

Hoe oud is Millie nu? Wij hadden met Jabba veel geluk met doorslapen en ook met alleen zijn. Wij halen wel in de loop van de avond het water weg want als hij om 22 uur nog een hoop gaat drinken dan moeten we er snachts uit. Maar hij heeft ook veel meer controle over zijn blaas dan Obi had als pup, die heeft tot ongeveer een jaar nog gedruppeld van blijheid, Jabba heeft dat maar heel af en toe.

Ik vind het echt het meest schattige dat Jabba inmiddels heel goed weet wat 'blijf' betekent, maar soms moeite heeft om zich in te houden. Dan zie je zijn interne strijd 'ik moet blijven, maar ik wil zo graag' en gaat hij heel grappig met zijn pootjes trappelen, opstaan en dan zichzelf weer corrigeren en het is zoo lief om te zien :+:

xMazzel

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:31

Ooh kan me helemaal voorstellen dat je dan overprikkeld raakt. Dat lijkt me inderdaad met een oudere en jonge hond ook weer een uitdaging. Dat je met de een soms dingen doet die de ander nog niet kan.

Wat lief dat die commando’s er zo goed inzitten <3

Millie is morgen 12 weken! Dus ik vind het al heel knap dat ze van 22 tot 6.15 doorslaapt! Het is meer om te kijken of het gaat, zo niet dan houden we het ritme van nu aan. Wij laten het water wel staan, lees daar veel verschillende dingen over, maar het lijkt er nu in ieder geval niet voor te zorgen dat ze extra moet plassen. Overdag zit ze me soms ook gewoon aan te kijken en gaat dan plassen. Zeker als ik in de keuken bezig ben, dan heb ik denk ik net te laat een signaal gemist. Poepen wil ze echt niet binnen, dan gaat ze met haar pootje tegen de deur aan van hallooo

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:00

Ohh maar zo jong en dan al zo lang slapen is echt al super hoor! Met Jip gingen we om half 10 laatste ronde en naar bed en dan moest ze om 1.00 uur a 1.30 uur plassen, daarna rond 4.00 uur en om half 6 was ze uitgeslapen en wilde ze eruit. Sinds ze een week of 15 a 16 is slaapt ze eindelijk van 21.30 tot 6.00 uur a 6.30 uur. Ze is vandaag precies 21 weken, dus slaapt nog niet zo lang door.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:34

Jaaa het is ook echt heel knap! Zie nu dat ik 22 typte maar het is 23. Hoor inderdaad veel dat ze er snachts nog uit moeten. Dus zijn hier heeeel blij mee al. We willen alleen kijken welke speling er is haha. Maar zoals ik zei, als dit het voor nu is, is dat helemaal prima. Lijkt me wel pittig, 2x per nacht eruit…

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 20:43

Oh jeetje, ik besef me nu wat voor mazzel we dan hebben met Novi..
Die is nu 18 weken en slaapt al een paar weken van een uur of 23u 's avonds tot 9u 's ochtends.. Soms zelfs tot 10u.
Echt een slaapkopje.

In Frankrijk vond ze slapen onder de bolderkar op het strand het fijnst :)

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:32

s1993 oh ja tentjes. Dat is helemaal een no-go inderdaad.
Fijn dat Jabba het, met af en toe een uitzondering, zo goed doet!

Fijn al die doorslapers! Tommy deed dat gelukkig ook redelijk vlot en hij heeft nog nooit iets in de bench gedaan. Hij is daar echt mega mega schoon

Hij had vandaag ergens een plant van de vensterbank getrokken. Ik was wel een beetje heel boos dat ik met 36° moest gaan stofzuigen

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 06:48

Oooh dat is al helemaal luxe!

Bench blijft hier inderdaad schoon, als ze moet dan doet ze dat in de ren. Ze heeft een ren met daarin de bench. In de bench liggen ook haar nest knuffeltjes, zo schattig ze kwam van de week ineens met een van die twee knuffeltjes naar m’n vriend. Die moest er even op letten :Y)

Moest wel lachen na mijn tekst gisteren hier, vannochtend was ze om 5.30 wakker. Hoorde zacht gepiep en dachten hm zet dit door of niet, maar ze was echt wakker. Maar ze had gisteren ‘s avonds nog in haar zwembadje gespeeld dus veel water binnen gekregen waarschijnlijk.

Oooh die planten van de vensterbank, daar wordt je met deze temperaturen echt niet blij van.

Afbeelding

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 10:30

@s1993: Sorry, ik ken je naam niet :o Flink dat hij het commando 'blijf' al kent. Hoe heb je dat aangeleerd gekregen?
Denk je dat het net makkelijker is om een puppy op te voeden met een volwassen hond erbij, of andersom?
@Idylle: Pittig zo vaak moeten opstaan s' nachts. Gelukkig is die periode ook voo
@Maja: Hoe oud is jullie teckel? Ook een choco-tan vacht zoals Odie denk ik.
Lukt het om Novi niet te laten springen en geen trappen te laten maken? Odie schrikt helaas niet terug voor afspringen van de zetel. Ondanks dat we eigenlijk een trapje hebben, springt hij soms van de volledige hoogte van de zetel af. Beetje frustrerend maar :o
@xMazzel: Oh, zo een schattige puppy. Die witte pootjes ook. Jullie zullen ook veel liefhebbers hebben wanneer jullie door de stad wandelen. Laat je haar naar de mensen toegaan of de mensen naar haar toekomen?
Welke tips heb je ontvangen voor het wandelen aan de leiband? Ik kan maar proberen.

Over Odie:
Deze ochtend waren wij al iets vroeger wakker dan gewoonlijk (07.00) en Odie lag nog te slapen in zijn mandje. Hij volgt ons ritme sinds dag één en we zijn ook nooit s' nachts moeten opstaan, dus dat scheelt enorm. Alleen de eerste dagen wel om 06.00 opgestaan, maar dat kan nu ook 09.00 zijn en dan slaapt hij gewoon door.

Morgen is er uitzonderlijk geen puppyles om wille van de (Belgische) feestdag. Vanaf morgen tot en met zondag is het ook Pukkelpop, een festival waar ik naartoe ga.
Mijn vriend voorziet parkeerplaatsen tijdens het festival, dus hij is ook veel aan het werken deze dagen. Dit betekent wel dat Odie meerdere dagen meerdere uren alleen zal zijn. Mij leek het wel gewoon het beste om hem thuis te laten. Mijn vriend zou hem mee kunnen nemen naar zijn werk, maar enerzijds is dat voor hem moeilijker en anderzijds zouden er dan veel te veel mensen op Odie afstormen. Hier word ik sowieso écht niet happy van.

We wonen wel op wandelafstand van het festival, dus we gaan beiden regelmatig naar huis proberen te gaan. Hij is de voorbije twee dagen ook meer alleen geweest door het warme weer. Normaal mag hij elke dag overal mee naartoe, maar het was echt té warm hiervoor. Gisterenavond heb ik hem wel mee op restaurant genomen en na een tijdje gaat hij dan ook gewoon braaf liggen. Dat is wel fijn.
Hij slaapt overigens 90% van de tijd als we weg zijn. De overige 10% speelt hij met zijn speeltjes of rent hij wat rond.

Wij hebben een camera gekocht (de app noemt 'Tapo') en zijn hier heel tevreden van. Gisteren zag ik dat hij bijna 3 uur (!) onafgebroken op zijn rugje heeft geslapen in de zetel. Hij droomt ook vaak, zijn achterpootjes dansen in het rond in zijn slaap.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:20

Even weer bijgelezen, was ik met het warme weer niet aan toegekomen.
Wat een leuke foto's weer van alle pups. En moest wel lachen om het verhaal van de fietskar, zag het al helemaal voor me. _/-\o_
De puppytijd vind ik af en toe ook wel lastig. Zo is Bowi binnen 5 minuten uitgespeeld met elk hondenspeeltje, en gaat zijn voorkeur vooral uit naar de afstandsbediening, telefoons en alles wat je aan je voeten doet.
En hij kan nu ook deuren open maken, even aan de klink hangen en klaar...
Luisteren gaat prima, tot hij iets ruikt of hoort wat interessanter is. En dat is al gauw. :')
Maar als hij dan zijn puppyblik opzet smelt ik uiteraard weer.

Afbeelding

Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:37

Ik lees een beetje mee, maar met alle drukte kom ik niet toe aan reageren. Wilde wel even zeggen dat er echt zulke schatjes van pups weer voorbij komen! Zoo leuk <3

@nanoukkie; wij hebben ook twee Tapo cameras. Super fijn en de app werkt echt prima.

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:42

nanoukkie schreef:
@s1993: Sorry, ik ken je naam niet :o Flink dat hij het commando 'blijf' al kent. Hoe heb je dat aangeleerd gekregen?
Denk je dat het net makkelijker is om een puppy op te voeden met een volwassen hond erbij, of andersom?
@Idylle: Pittig zo vaak moeten opstaan s' nachts. Gelukkig is die periode ook voo
@Maja: Hoe oud is jullie teckel? Ook een choco-tan vacht zoals Odie denk ik.
Lukt het om Novi niet te laten springen en geen trappen te laten maken? Odie schrikt helaas niet terug voor afspringen van de zetel. Ondanks dat we eigenlijk een trapje hebben, springt hij soms van de volledige hoogte van de zetel af. Beetje frustrerend maar :o
@xMazzel: Oh, zo een schattige puppy. Die witte pootjes ook. Jullie zullen ook veel liefhebbers hebben wanneer jullie door de stad wandelen. Laat je haar naar de mensen toegaan of de mensen naar haar toekomen?
Welke tips heb je ontvangen voor het wandelen aan de leiband? Ik kan maar proberen.

Over Odie:
Deze ochtend waren wij al iets vroeger wakker dan gewoonlijk (07.00) en Odie lag nog te slapen in zijn mandje. Hij volgt ons ritme sinds dag één en we zijn ook nooit s' nachts moeten opstaan, dus dat scheelt enorm. Alleen de eerste dagen wel om 06.00 opgestaan, maar dat kan nu ook 09.00 zijn en dan slaapt hij gewoon door.

Morgen is er uitzonderlijk geen puppyles om wille van de (Belgische) feestdag. Vanaf morgen tot en met zondag is het ook Pukkelpop, een festival waar ik naartoe ga.
Mijn vriend voorziet parkeerplaatsen tijdens het festival, dus hij is ook veel aan het werken deze dagen. Dit betekent wel dat Odie meerdere dagen meerdere uren alleen zal zijn. Mij leek het wel gewoon het beste om hem thuis te laten. Mijn vriend zou hem mee kunnen nemen naar zijn werk, maar enerzijds is dat voor hem moeilijker en anderzijds zouden er dan veel te veel mensen op Odie afstormen. Hier word ik sowieso écht niet happy van.

We wonen wel op wandelafstand van het festival, dus we gaan beiden regelmatig naar huis proberen te gaan. Hij is de voorbije twee dagen ook meer alleen geweest door het warme weer. Normaal mag hij elke dag overal mee naartoe, maar het was echt té warm hiervoor. Gisterenavond heb ik hem wel mee op restaurant genomen en na een tijdje gaat hij dan ook gewoon braaf liggen. Dat is wel fijn.
Hij slaapt overigens 90% van de tijd als we weg zijn. De overige 10% speelt hij met zijn speeltjes of rent hij wat rond.

Wij hebben een camera gekocht (de app noemt 'Tapo') en zijn hier heel tevreden van. Gisteren zag ik dat hij bijna 3 uur (!) onafgebroken op zijn rugje heeft geslapen in de zetel. Hij droomt ook vaak, zijn achterpootjes dansen in het rond in zijn slaap.

Ja lief hè! Ze voldoet wat dat betreft lekker aan de rasstandaarden, witte voetjes en een wit puntje aan de staart <3

Wandelen is inderdaad een opgave soms met allemaal mensen die enthousiast zijn. Ik probeer haar zoveel mogelijk te leren dat ze mag kijken maar niet er meteen op af gaat. Maar soms gaan mensen er snel op af. Fokker zei gekscherend in onze puppy app; iedere keer 1 euro vragen voor een aai :’)

Wij hebben voor het wandelen de oefening gekregen als volgt; gezicht richting de puppy, die mag zitten of staan dat maakt niet uit. En dan aandacht/focus vragen, een commando geven/motiveren (wij hebben gekozen voor: ga je mee) en dan achteruit lopen voor 1-2 stappen de eerste paar keer. Wij merken dat Millie daarna meteen gefocust gaat zitten en belonen haar meteenz Tijdens de wandelingen werkt het heel goed om haar focus op ons te leggen en haar ook te motiveren. Wij doen het of een keer of een paar keer achter elkaar afhankelijk van haar reactie := verder mag ze ook rondkijken, snuffelen en rennen natuurlijk!

Maar iedereen zal hier zijn eigen manier voor hebben. Dus dit is wat wij hebben meegekregen en wat werkt voor nu. Wellicht hebben anderen hier hele andere tips

@pinto, wat een goede puppyblik, onweerstaanbaar!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 00:05

Jullie gaan hard met alle puppies! Zo lief om ze allemaal te zien. Nessie is inmiddels 5 maanden en echt een flinke dame aan het worden. Nog steeds ontzettend lief en we krijgen echt bizar veel complimenten over haar uiterlijk, maar echt veel te groot voor een sheltie :+ Vandaag geprobeerd haar te meten, ik denk dat ze nu ongeveer op 46 cm schofthoogte komt }:0
Gelukkig is ze net zo lief en braaf als ze groot is <3 Dat maakt alles weer goed. Ze heeft nu eigenlijk alle tanden gewisseld en is op haar manier wat aan het puberen. Dat houdt in dat je soms twee keer moet roepen voor ze komt, maar dan komt ze ook echt op mega tempo aangestoven. Ze is net twee weken mee geweest naar Terschelling. Dat was ook echt genieten!

Ze kan best vocaal zijn, maar eigenlijk valt het heel erg mee. Moet ook wel zeggen dat ik niet echt van hele vocale honden houd, dus ik ben daarin echt heel consequent vanaf dag 1. Hiervoor ook twee dwergkeesjes opgevoed en dat is ook best een vocaal ras. Blaffen mag echt heel beperkt. Vreemde mannen die bij ons het huis inlopen (lees: vaders van kindervriendjes of de cv ketel) daar reageert ze wel op. Maar ze stopt al snel. Buiten kan ze wel soms blaffen uit onzekerheid naar andere honden of eigenaren, maar dat doet ze niet aan de riem (dan is het minder spannend).

Hier hebben we via de honden winkel een prive puppycursus. Ideaal, omdat we de frequentie en onderwerpen helemaal kunnen afstemmen op wat wij willen oefenen. Hoewel we ook gewoon heel veel mazzel hebben gehad met Nessie, ze is echt een voorbeeldige pup, ben heel benieuwd hoe ze gaat uitgroeien in karakter, maat :+ en vacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voordeel van haar flinke maat is trouwens dat ik haar later graag mee neem naast mijn paard. Dat is makkelijker met een beetje extra centimeters. Hoewel mijn dwergkeesje vroeger ook mee ging, maar dat waren wel korte ritjes.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:54

Nessie is nog groter dan Tommy :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:38

Nessie gaat haast harder dan mijn border collie reu :+ ik denk dat die met 5 maanden de 46 cm net gaat halen. Hij is nu 19 weken en 43/44 cm.

Wij zijn momenteel op vakantie en die kleine doet het echt geweldig. Hij is zo makkelijk en gezellig <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:23

Heb je de ouders wel gezien Nessie, komt ze van een rashondenfokker of een zogenaamd 'Marktplaats hondje'? Want hoe ouder ze wordt, hoe minder Sheltie ik het vind. Eens met Machie ook, onze puppen zijn eind deze maand 8 maanden en Dutch is nu rond de 48/49cm & 12 kg & Spicy is 44/45cm & 9/10kg en dat zijn Border Collies. := Als ze zo doorgaat heb je straks een 'sheltie' van 25kg. :')

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 15:47

Jouw bc’s zijn wel echt kleintjes Kim, Lumoz weegt nu een kg of 12 en ik denk dat hij uitgroeit tot een cm of 54 en een kilo of 19. Net iets meer dan z’n vader.

Verder eens, ik vind Nessie ook steeds minder sheltie, maar dat vind ik van meer van die grote shelties.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:27

Machie schreef:
Jouw bc’s zijn wel echt kleintjes Kim, Lumoz weegt nu een kg of 12 en ik denk dat hij uitgroeit tot een cm of 54 en een kilo of 19. Net iets meer dan z’n vader.

Verder eens, ik vind Nessie ook steeds minder sheltie, maar dat vind ik van meer van die grote shelties.

Ik vermoed dat Dutch ook nog bij flink gaat uitzwaren, ik gok ook op zo'n 17/19kg. Qua schoft durf ik het niet te zeggen, denk ook een goeie large maar geen idee. Afwachten. :+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:55

Blekz is uiteindelijk uitgegroeid tot 52 cm en 18 kg. Tot 2.5 jaar woog ie 17 kg en nu is ie doorgegaan tot 18 met z’n spiermassa :)
Dutch is best breed gebouwd hè?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:43

Machie schreef:
Blekz is uiteindelijk uitgegroeid tot 52 cm en 18 kg. Tot 2.5 jaar woog ie 17 kg en nu is ie doorgegaan tot 18 met z’n spiermassa :)
Dutch is best breed gebouwd hè?

Ja zeker, ben ik echt niet gewend zo'n massief blok, hij is wel vrij lang maar ook echt wel 'massa' in zijn lichaam. En maakt net zoveel kabaal als dat hij groot is, ik vertel hem dagelijks dat hij geen Schotse Collie is maar de memo lijkt niet te blijven plakken. :Y)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 17:52

Zal dat massieve blok dan niet tegen hem gaan werken straks in de agility wedstrijden?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:41

Little_Gift schreef:
Zal dat massieve blok dan niet tegen hem gaan werken straks in de agility wedstrijden?

Neu, dat trekt wel bij. Het enige wat hem gaat tegenwerken is zijn handler. :+

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:15

KimD schreef:
Heb je de ouders wel gezien Nessie, komt ze van een rashondenfokker of een zogenaamd 'Marktplaats hondje'? Want hoe ouder ze wordt, hoe minder Sheltie ik het vind. Eens met Machie ook, onze puppen zijn eind deze maand 8 maanden en Dutch is nu rond de 48/49cm & 12 kg & Spicy is 44/45cm & 9/10kg en dat zijn Border Collies. := Als ze zo doorgaat heb je straks een 'sheltie' van 25kg. :')

Ik ga bijna aan mijzelf twijfelen, maar ik heb moeder en oma meerdere keren gezien en een foto van vader :+
Ze komt nu ook echt al boven moeder uit, oma was juist nog kleiner. Tja, Tommy is haar volle broer en ook een stuk kleiner. We gaan het meemaken! Misschien was ze van de melkboer of wordt ze straks net als het lelijke eendje een hele mooie zwaan 8-)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:21

Ik denk dat Tommy nu ongeveer bij moeder in de buurt komt wat hoogte betreft.
Hier maakt het niet zo heel veel uit, het is een leuk hondje. Onze Ridgeback is ook veel te groot dus het zal wel aan het water liggen hier :+
Hij heeft net buiten met wandelen alleen maar met onze kat lopen spelen, ik geloof dat hij nu wel een beetje moe is :)) en de kat ook :=

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:24

Ik kan weinig aan haar formaat veranderen, dus zal het ermee moeten doen. Ze heeft volgens mij haar beide ouders nu al flink ingehaald, zal tegen haar zeggen dat ze vanaf nu moet krimpen :Y)