Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:59

Het was een van de simpelste puzzels.. Hihi maar het was gewoon ook grappig om te zien

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:01

kiwiwitje schreef:
Het moge duidelijk zijn dat ik geen kinderen heb. En er niks mee heb _O-

I know haha, maar die kinder bakken kunnen wel een uitkomst zijn als je zoals jou geen vaste plek ofzo kunt gebruiken bedoelde ik- al kun je die puppy ren panelen natuurlijk ook plaatsen en weer weghalen. We hebben die voor Milan gehad bv dus bedoelde meer: ik weet hoe die uitzien en qua materiaal zijn. Die zijn kleiner en makkelijk op te ruimen omdat t 1 geheel is en zeker voor kleine tot middelgrote honden een uitkomst dan bv en mensen die het even snel willen neerzetten :)

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 10:39

Zonnebloem92 schreef:
Wat een mooie, leuke en gave foto's zie ik voorbij komen zeg.

Leuk zeg _KimmeL alle foto's in dezelfd positie!

Wat zijn ze toch ontzettend knap Candalisa.

Hoevaak per week hebben jullie cursus? Ik wil me inschrijven voor de basiscursus, opvolging van de puppycursus. maar dit is op 3 doordeweekse avonden, voor mij lukt dat sowieso niet en heb dit ook nooit meegemaakt.
Komt dit vaker voor tegenwoordig, 3 avonden per week?

Welke hondenschool is dit?

Want als die kynologisch nederland is in hellevoetsluis dan klopt dat. Zij vinden het namelijk belangrijk dat het goed blijft hangen bij zowel handler als hond.
En zij geven ook theorie lessen er naast.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-21 13:22

cursebreaker schreef:
kiwiwitje schreef:
Het moge duidelijk zijn dat ik geen kinderen heb. En er niks mee heb _O-

I know haha, maar die kinder bakken kunnen wel een uitkomst zijn als je zoals jou geen vaste plek ofzo kunt gebruiken bedoelde ik- al kun je die puppy ren panelen natuurlijk ook plaatsen en weer weghalen. We hebben die voor Milan gehad bv dus bedoelde meer: ik weet hoe die uitzien en qua materiaal zijn. Die zijn kleiner en makkelijk op te ruimen omdat t 1 geheel is en zeker voor kleine tot middelgrote honden een uitkomst dan bv en mensen die het even snel willen neerzetten :)
haha t was ook slim. T was meer; zie je.. daar kom ik dus niet op. Ik denk alleen honds. Niet baby :') :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 14:05

hahaha ja zonder Milan had ik hier idd niet aan gedacht denk ik nee :)* :')

--

Wij hebben een rondje heide gehad vanochtend. Arya is nog steeds erg 'gevoelig'/onrustig met momenten en dat uitte zich vandaag ook in dat ze Oscar en Pietertje wilde micro managen (waar ze vorige week wel veel meer relaxed was), vooral als er andere honden bij kwamen die we tegenkwamen met wandelen en waar ze spanning van oppikte - Tussen Oscar en de anderen honden was bv vaker spanning en wilden ze rijden bij hem en Arya pikt dat soort energie echt te snel op en reageert dan/wil zich dan gaan bemoeien. Al was ze verder an zich wel goed te sturen en blijft ze netjes bij de groep en komt ze mee wanneer het moet bv). Maar dat waren gelukkig maar een paar momenten en voor de rest zijn Oscar, Pietertje en Arya wel echt een fijn trio zo dus ze hebben zich verder heerlijk vermaakt & de eigenaresses ook haha.

M'n issues vandaag zijn meer in huis haha. Thuis was ze na de wandeling zo'n 1,5u echt stront vervelend, terwijl ze normaal wel uitgeteld is van zo'n wandeling en gaat slapen maar nu bleef ze AAN; snel getriggerd met geluiden wat ze normaal niet zo heeft in huis en dan daarop blaffen. Ondertussen heeft ze d'r rust wel gevonden, maar het is momenteel even lastig een balans te vinden tussen rust en wat we ondernemen, dus dat moet ik wel even proberen te managen haha. Rest van de dag lekker rustig aan nu teken ik voor. Dankje :') :j

Afbeelding

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:05

Gave foto!!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 07:33

KarinW86 schreef:
Het was een van de simpelste puzzels.. Hihi maar het was gewoon ook grappig om te zien

Denk dat je het beetje kan vergelijken met een leek die je voor een meterkast zet. Alle draadjes los, succes ermee. Wat voor de een heel makkelijk en logisch is is voor de ander een oefening. Met poot erop en wild doen wordt uiteindelijk frustratie, dus heel grappig is het eigenlijk ook weer niet :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:21

Je kunt ook nog eens verder met gewoon verschillende soorten snuffel matten (hier krijg je tegenwoordig echt veel verschillende soorten van, van lange slierten tot korten tot andere vormen en die ze open moeten klappen met flapjes, etc etc en da's qua niveau ook al uitdagend of gewoon trainers verstoppen in huis - op de grond, want hoog leggen is voor veel honden ook moeilijker in het begin. Maar ook op de grond klein beginnen - of zelf iets maken met spullen die je in huis hebt, voordat je verder met puzzels aan de slag gaat.

Met makkelijke puzzels zijn wij begonnen met zoiets als dit: waar ze iets had om te schuiven met de snoet en een pionnetje aan de kant kan duwen met haar neus. En in het begin leg ik overal wat in en dat breidde ik uit met steeds specifieker ergens iets leggen. Maar ik wilde d'r eerst laten zien dat ze wat lekkers kon vinden wat verstopt lag. En dan moet je dan bij je eigen hond kijken wanneer je denkt dat ze toe zijn aan iets moeilijkers. En Arya vind het ook super leuk als ik in huis zo dingen verstop en dan ook moeilijker maken met hoog leggen. Maar dat is ook niet voor elke hond even interessant.

Arya kan wel gefrustreerd raken als iets d'r niet snel genoeg gaat ofzo, want dan weet ze wel hoe ie open moet maar dan lukt het d'r niet meteen met d'r tanden ofzo en dan gaat ze uit frustratie wel eens schrapen met een poot en dat kap ik dan ook af, en dit soort spelletjes zijn voor ons een hele fijne manier om dan op zo'n frustratie moment weer rust aan te leren, want druk doen = pauze/stoppen en geen lekkers en opnieuw beginnen tot ze die goede 'mind set' weer heeft. Als ze niet rustig genoeg is, is ze in d'r koppie ook gewoon niet bezig ermee zoals ze er bezig mee moet zijn dus dat wil je vermijden :)

Nu is Arya ook nog niet zo beheerst rustig als Dexter bv is. Ze heeft wel een tempo erop haha, maar ze doet het in principe normaal wel netjes en zonder frustratie (dat laatste komt wel eens voor, maar niet vaak) dus dan vind ik het niet erg als ze wat sneller is; ze moet het wel ook op d'r eigen manier kunnen doen natuurlijk en dat is ook voor elke hond anders. Net als wat de voorkeuren zijn qua spelletjes.

Zo kan een voerballetje uitvogelen ook al heel leuk zijn ook voor ze - daar heb je ook moeilijkere varianten in.

Maar ik wil ook weer eens iets nieuws gaan kopen en wat verder gaan ermee. Wat nu hier ligt begint eigenlijk echt wat te veel van hetzelfde te zijn voor d'r. Die houten puzzel ben ik dus wel benieuwd naar; of misschien nog een wat simpelere variant ervan eerst :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:31

Vanmorgen krijg ik nieuwe vlonders in de tuin en ze moeten zagen en boren. Ik weet dat Jinn dat heel spannend vind en daarom mocht hij mee naar de GG les van en met Jaxx.
Lekker uurtje met 2 honden getraind. Alle oefeningen gewoon mee gedaan. Ging best wel goed. Vond t leuk om es keer te doen.

Foto is van de oefening af en blijf. Dat was de enige mogelijkheid voor een foto haha

Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 19:19

Wij gaan morgen maar eens een losloopgebied in Hilversum ontdekken. Ik heb nu vakantie dus ik ga weer heerlijk op pad met Cody :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-21 19:28

Vandaag even een rondje gedaan met Baco. 28 oktober word hij alweer 1 jaar
Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 08:08

Zo lang niet gepost
Wel meegelezen!
KimD gefeliciteerd met de dracht van Dana!

Vandaag gaan Dieke en ik samen met mijn moeder en haar vriend naar Soesterduinen. Hier hebben we een nest meeting met een aantal broertjes en zusjes. Helaas kon niet iedereen en komt de mama helaas ook niet mee met de Fokker. Maar word alsnog erg leuk :D

Ze word groot!
En begint ipv alleen in de hoogte nu ook in de breedte te groeien.

Arjan is zelf ook wel een stevig gebouwde man van 1.98 :p
Afbeelding

Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 09:35

Oohhhhhh Dieke wordt mooi <3

:=
Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 10:32

noox schreef:
Oohhhhhh Dieke wordt mooi <3

:=
[ [url=m/VNwyul.jpg]Afbeelding[/url] ]

Noooooo :=

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:18

Eloya jemig wat een mooi beest zeg!!
Veel plezier vandaag!

Kiwi die zit zeker niet in de ugly fase zeg! Normaal gaan ze met die leeftijd alle kanten op! Lang en slungelig maar hij heeft er geen last van!

Super goed gedaan zo af en blijf jesdajinn

Gister de meiden weer even voor hun bordt gezet … zie eigenlijk weinig verschil toch _O-
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-21 11:28

Die van jou zijn ook echt geen puppy meer _O-

Een echte slungel is t inderdaad niet. :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:57

Oh nee Noox :oo Hier gelukkig nooit van dat soort slopers gehad. Wel keukenplunderaars, das ook geen feestje _O-

Zo schattig Candalisa <3 Waarom heb je eigenlijk besloten twee te houden? Wonen ze ook allebei bij jou?

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:57

candalisa schreef:
Eloya jemig wat een mooi beest zeg!!
Veel plezier vandaag!

Kiwi die zit zeker niet in de ugly fase zeg! Normaal gaan ze met die leeftijd alle kanten op! Lang en slungelig maar hij heeft er geen last van!

Super goed gedaan zo af en blijf jesdajinn

Gister de meiden weer even voor hun bordt gezet … zie eigenlijk weinig verschil toch _O-
[ [url=m/JLTQws.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SvNWYP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1on2Sn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XPGIDj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wat mooi! Ik heb nu zo spijt dat ik nooit op dat idee ben gekomen. Heb nu een pup van 17 weekjes (Dobermann), vaak foto’s gemaakt maar niet de groei bijgehouden.

Heb wel een schattige Dobermann vind ikzelf haha. Diegene die echt van het ruige ras houdt lacht me uit, ik maak er een prinsesje van.

Afbeelding

Zo voorzichtig met haar spulletjes…

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 18:11

Het eerste jaar deed Cody dit nooit, sinds een paar maanden dus wel :') We hebben een wandeling gemaakt van 2,5 uur. Vlak voordat we bij de auto waren was het blijkbaar nodig :') En dan soms, heel soms, vraag ik me af waarom ik een golden retriever wilde :=

Afbeelding

Afbeelding

Edit: op de foto's lijkt het zelfs mee te vallen :') Hij is net even lekker in bad geweest :D

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:14

Jeetje Eloya! Wat een dier is Dieje zeg! Mag ik vragen hoeveel voer daar nou ingaat? :)) :')

Oh de Doberman is een knappie zeg! <3

En Cody omg :') Heb je ook een badjas voor hem?

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:36

Cody zijn grote broer Alfa is vandaag jarig. We hebben deze foto gemaakt toen mijn ouders op vakantie waren, was een verrassing :o

Afbeelding

En Cody gaat vanmiddag een cadeautje brengen :D
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 09:46

Gefeliciteerd!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:05

Flux schreef:
Jeetje Eloya! Wat een dier is Dieje zeg! Mag ik vragen hoeveel voer daar nou ingaat? :)) :')

Oh de Doberman is een knappie zeg! <3

En Cody omg :') Heb je ook een badjas voor hem?

Dieke eet in de ochtend 2 volle maatbekers brok. In de avond 400 gram vlees uit blik. Al gaan we dat nu iets ophogen omdat ze in de ochtend vaak erg honger heeft. Ze is hiermee echt mooi op gewicht. We voeren beetje op het oog. Word ze te dik dan minder en te dun wat meer.

Wij hebben gister het erg leuk gehad met 3 broertjes en 2 zusjes.
Dieke was de kleinste XD
Maar niet de smalste. Dieke heeft her rode tuig om.

Om en om een zusje en een broertje met beginnend Dieke helemaal links.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-21 10:14

Ik zou niet zomaar ophogen van voeding om
“Honger” tenzij ze mager is.
Zeker bij zo’n groot ras niet. Ik denk dat zeker die rassen beter wat schraal dan iets te “vet” gehouden kunnen worden

Wat voer je aan blikvoer? In veel gevallen is dat vooral vocht en weinig nuttige voeding.
Voor t hongergevoel kun je bijv aanvullen met psylliumvezels. Een theelepel over t voer kan al een verschil maken.

Is een vorm van kvv geen optie?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 10:29

Wat een joekel die Dieke haha! <3

Super lieve foto van Cody & Alfa! <3 En wat leuk dat hij een cadeautje gaat brengen zeg.
Maar jeetje, wat een varken die Cody := _O-
Je zult weten ook dat je een Golden hebt :')

FamkeY: Mooie Dober <3

Candelisa: Wat een dropjes <3 Heb je er 2 zelf gehouden? Dat lijkt me pittig! :oo

Omg Noox.. :')

Kiwiwitje: Wat is Baco mooi! :)

Pff. Die beesten hier. :') Zijn die van jullie soms ook zo irritant met kauwsnacks? :=

D'r is hier een aannemer een muur aan het invoegen, dus ik had de honden even een kauwsnack gegeven om ze een beetje af te leiden voor ze om iedere stap naar de schuifpui vliegen om die meneer erdoorheen te trekken. Mijn zoontje moet zijn ochtend slaapje doen, dus ik wil rust in huis.

Ik heb ze dus alle 3 een stuk kabeljauwhuid gezaagd gegeven.

Situatie nu: Zahra ligt als een broedse kip op de 2 stukken van de kleintjes en is eerst haar eigen aan het verorberen.
De kleintjes liggen allebei te mokken dat zij nu niks meer hebben.

En dan te bedenken dat Zahra vis altijd vergif vond.
Afbeelding