Zindelijk maken is maar een deel, zeker als je in de zomer een pup hebt scheelt dat.
De rassen die je noemt, in combi met paarden en jachtinstinct vind ik dan wel weer een dingetje. Van de meeste terriers kun je er wel vanuit gaan dat ze iets gaan willen vangen/jachtinstinct hebben.
Staffies zijn sociaal, hebben niet veel beweging nodig (t kan wel verschillen uiteraard maar dat is in ieder ras), maar zijn niet altijd hond sociaal. Maaar zijn wel terriers met de ene wat meer jacht instinct dan de andere maar de ervaringen met en rondom paarden zijn wel weer heel goed. Onze honden lopen overigens nooit los. Maar dat deed ik met de ''niet staffords'' ook niet. Je kan ze prima voldoening geven aan een lange lijn of aan een flex.

Een van de pups van Boellie (mijn reu die ergens anders gedekt heeft) zit bij iemand die in een scootmobiel zit. zijn moeder doet de (puppy) cursus en hij doet de rest. wandelen aan de scootmobiel bijv is ook zo geleerd.
Je benoemt een zitstep en rolstoel, maar misschien maakt een scootmobiel je iets vrijer?
Overigens was t niet om t ras aan te raden, maar meer als voorbeeld.
Ik ga wel met skippy mee, een ras moet je aanspreken. Ik vind veel langharige rassen mooi. maar ik heb een grafhekel aan vachtonderhoud. Dus dan moet je er gewoon niet aan beginnen
Oeh Norway! heerlijk weer! wat is de sam lelijk als ie nat is

Hier ook al een bijzondere qua gezondheid trouwens. maar dat is voor de meeste wel redelijk bekend geloof ik