Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:17

Hey nog een Belg! Valt me nu pas op :+
Van waar ben je? Ik zit dichtbij Hasselt.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:18

Zoe_97 schreef:
Hey nog een Belg! Valt me nu pas op :+
Van waar ben je? Ik zit dichtbij Hasselt.

Ik zit dicht bij Antwerpen :) ga daar ook naar school. Paard staat in Brecht en ik woon ergens tussen Brecht en Antwerpen.

Brecht is fijn om te wandelen! Al weet ik zeker dat jij veel meer groen hebt om uit te kiezen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:19

Oh wat leuk!
Hier inderdaad enorm veel geoen. Al ben ik ook veel in de Ardennen te vinden. Ik studeer in Brussel. Dus zowat door heel België kom ik veel :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:22

Zoe_97 schreef:
Oh wat leuk!
Hier inderdaad enorm veel geoen. Al ben ik ook veel in de Ardennen te vinden. Ik studeer in Brussel. Dus zowat door heel België kom ik veel :+

Inderdaad :D !

Vroeger zaten we erg veel in de ardennen, we hadden er een huisje en mijn grootouders woonden er. Ondertussen is dat allemaal verkocht helaas ;( zou graag nog eens gaan binnenkort. Met hond uiteraard!

Kalmthoutse heide is ook niet ver van mij, heel leuk om met de hond te doen, zeker als je ze wil vermoeien, want is allemaal zacht zand :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:32

Wij zijn ook vaker in de Ardennen te vinden, voor ons is het ook niet ver. Vooral in de winter vind ik het heerlijk daar. :j Warme chocolademelk met slagroom smaakt altijd beter in zo'n chaletje op de route. Bij de open haard. <3

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:34

KimD schreef:
Wij zijn ook vaker in de Ardennen te vinden, voor ons is het ook niet ver. Vooral in de winter vind ik het heerlijk daar. :j Warme chocolademelk met slagroom smaakt altijd beter in zo'n chaletje op de route. Bij de open haard. <3

Amen!

We vierden er elk jaar kerst. Mijn ouders hun vrienden hadden kinderen die ook mijn vriendinnen waren, dus was altijd de beste tijd van het jaar :) ook voor de hond haha.

Nu ben heulemaal nostalgisch verdorie! Ik ga warme choco maken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 17:47

Dat lijkt mij ook nog eens leuk. Om in de Ardennen te gaan wandelen. Eerst staat Oostenrijk nog op de planning. En eerst pups :')

Foto's staan op mn telefoon. Dus ik hoop dat de upload zo wel weer werkt :P
bedacht ook nog dat schoonma even een gaatje moet maken voor het ringetje van het tuigje. Het tuigje past namelijk echt niet over de deken heen. En dat hebben we met het andere dekentje ook gedaan. Ben wel een beetje jaloers op mn hondjes. Want wat is die deken lekker warm zeg!

Oeh warme choco! Met slagroom? :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 18:05

Uiteraard met slagroom, zonder is niet nostalgisch genoeg. :n

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 18:09

Ja precies Kim!

Bokt upload werkt nog niet :(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:28

Yahoeeee vanmiddag afgesproken met een vriendin en 2 van haar jacks. Het teefje kende Kenzo al maar de reu niet. Het ging enorm goed. Geen enkel moment een spoor van agressie gezien bij hem. Hij had overigens ook totaal geen interesse in hun en deed zijn eigen ding.
Echt super fijn dat dit mogelijk is inmiddels en we gaan het rustig en langzaam uitbreiden. Ze heeft namelijk ook een roedel en vroeger liepen wij veel samen. Door alle veranderingen in onze levens is dit erg veranderd maar inmiddels weer wat openingen om het weer op te pakken.
Nu is het plan steeds een hond van haar extra mee te nemen en als dat allemaal goed gaat dan ga ik er ook steeds 1 extra mee nemen. In elk geval voor nu enorm blij dat dit soort dingen weer mogelijk zijn.

Geeft voor mij ook aan dat zijn agressie idd kwam door onzekerheid en wij samen inmiddels erg goed op de goede weg zijn!

Voor nieuwsgierigen haha uiteraard begonnen aan rollijn met muilkorf om. Na absoluut niet tonen van agressie en uiteindelijk uit zichzelf even contact met hun mocht hij los maar met korf.
Gezien hij zelden meer met korf loopt heb ik na 10 minuten gekozen voor lange lijn in combinatie met gentle leader (raad ik absoluut niet aan!! Maar door veiligheidsreden doe ik het wel). Hij kent dit systeem en luisterd vrijwel prefect dus zal niet opeens in de lijn klappen en nek blessure op lopen. Echter mocht hij toch agressie tonen dan is een jack geen partij en gentle leader wel zeer fijn middel om vlot controle te hebben. Dit was dus onnodig maar ik ben dan ook wel extreem verantwoordelijk wat betreft mijn honden ;)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:52

Fijn dat het zo goed ging Dierenfan! Ik snap de keuze voor gentle leader ook wel. Mijn ouders hebben een leonberger, als ik haar toen ze jonger was meenam naar de stad had ik er ook een gentle leader in puur om haar neus onder controle te houden. Niet elke peuter vindt een neus in de buggy leuk...

Met iris heb ik de gentle leader we nu twee keer los om gehad, zonder lijn eraan. Ik wil dat ze eraan went. In de stad of een andere drukke plek wordt ze nog te enthousiast en met whiplashklachten is dat niet altijd een goede combinatie, dus wil ik graag een back-up plan hebben.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:57

Klinkt positief! Altijd fijn als je ziet dat je vooruitgang boekt in gedrag. Dundy is ook klaar met boos doen naar andere honden wat hij in Leeuwarden had geleerd als verdedigingsmechanisme. Hij doet nu alleen boos als andere honden plezier mogen hebben en hij moet wachten bijvoorbeeld tijdens frisbee. Dan zit hij een beetje te brabbelen en te grommen _O-

Ik vind een GL een prima trainingsmiddel. Zolang het bij training blijft en een hond niet de rest van zijn leven met zo'n ding kapot wordt getrokken zoals je veel te vaak ziet :(:)

Da's ook een dingetje hier! Geen trekkende honden (want er wonen hier wel een paar maar kom ze nooit tegen), keurig onder appèl en geen rare fratsen eraan.

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:03

Kaus schreef:
Ik vind een GL een prima trainingsmiddel. Zolang het bij training blijft en een hond niet de rest van zijn leven met zo'n ding kapot wordt getrokken zoals je veel te vaak ziet :(:)

Ik zie bijna nooit een gentle leader in gebruik! Daardoor heb ik ook hard erover getwijfeld, ergens toch bang voor commentaar. Maar uiteindelijk heb ik toch liever dat Iris leert kalm mee te wandelen zonder dat ze mij kapot trekt haha.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:12

Wat naar van die herder, Kaus! Gelukkig (afkloppen) heeft Aj nog geen seconde hond agressie meegemaakt, ben er altijd zo bang voor.

Mooi dat het zo goed ging, dierenfan!

Ik zit ook te twijfelen over een gentleman leader, Aj wordt sterk en trekken afleren gaat wisselend. Als hij andere honden ziet, springt en trekt hij om het leven (enthousiasme, wil spelen) en ik kom constant honden tegen. Ook uitvallende honden. Ben er wel mee bezig natuurlijk, maarja, puber met bananen in z'n oren. Zie hier overigens veel mensen met GL of anti-trek tuigen e.d. lopen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:39

Ik zou persoonlijk juist in het geval van mega enthousiasme geen GL gebruiken. Op het moment dat ze dan een sprintje trekken of eens vooruit springen trek je hun nek om. Dan gaat dat niet zo gentle als gezegd wordt. Voor trekken snap ik dat het nuttig kan zijn zolang het dus als trainingsmiddel wordt gebruikt. Maar ik zou nooit de klappen van het enthousiasme op de GL laten komen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:49

Nee, zo wil ik de GL niet gebruiken. Het probleem is dat zodra hij een hond ziet, ik zijn aandacht niet meer krijg. Hij blijft dan nog wel een paar seconden stilstaan.

Ik wil dan dus zijn y tuig en de GL omdoen en zodra hij een hond ziet, zijn neus mijn kant op en afleiden/andere kant op. Dat doe ik nu ook, maar dan door er tussen te gaan staan en hem fysiek om te draaien. Mocht hij dan toch klappen, laat ik de GL loshangen en houd ik hem vast aan het tuig.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:58

Dat is imo dus indd wel de juiste manier om het te gebruiken (al blijf ik er geen fan van). Maar zeker met een grote hond in verhouding tot jijzelf lijkt het me wel handig :=

Een anti trek tuig zit vaak vreselijk belabberd om de schouders heen dus daar zou ik niet aan beginnen.

Welk tuig heb je trouwens? Ik ben op zoek naar een leuk tuig van Dexter want hij is gewoon te smal voor zijn Julius maar vind 9/10 tuigen leuk op andermans hond maar niet op die van mij. Zit al een tijdje te kijken naar de OneTigris maar lastig te krijgen.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 23:01

ZoZenn schreef:
Nee, zo wil ik de GL niet gebruiken. Het probleem is dat zodra hij een hond ziet, ik zijn aandacht niet meer krijg. Hij blijft dan nog wel een paar seconden stilstaan.

Ik wil dan dus zijn y tuig en de GL omdoen en zodra hij een hond ziet, zijn neus mijn kant op en afleiden/andere kant op. Dat doe ik nu ook, maar dan door er tussen te gaan staan en hem fysiek om te draaien. Mocht hij dan toch klappen, laat ik de GL loshangen en houd ik hem vast aan het tuig.

Uiteindelijk niets anders dan we met een paard ook doen.. als je soms ziet hoe mensen aan bit zitten te sleuren.

Niet dat het daarom ok is om je hond pijn te doen, maar soms is het juist vriendelijker het probleem snel aan te pakken met een hulpmiddel, dan jaren je hond maar een beetje pijn doen met zijn tuig :+ als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik vind het ook klinken als een prima aanpak.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 23:01

Kijk goed nieuws Dierenfan! Wat leuk zeg

Over de GL. Is het geen opttie om dit met een trainer aan te pakken? Een GL zou ik ook alleen onder begeleiding van een goede trainer proberen. Maar ik denk dat een trainer die eens mee kijkt ook al veel kan helpen.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 23:14

Kaus schreef:
Een anti trek tuig zit vaak vreselijk belabberd om de schouders heen dus daar zou ik niet aan beginnen.

Welk tuig heb je trouwens? Ik ben op zoek naar een leuk tuig van Dexter want hij is gewoon te smal voor zijn Julius maar vind 9/10 tuigen leuk op andermans hond maar niet op die van mij. Zit al een tijdje te kijken naar de OneTigris maar lastig te krijgen.

Tbh heb ik een hekel aan de GL, maarja, meegesleurd worden is ook niet m'n hobby :')

Dat is dus precies waarom ik die GL wil proberen en ondertussen gewoon trekken afleer, ik zie jan en alleman hier met zo'n anti trek lopen en ik heb juist zo hard m'n best gedaan een tuig te vinden dat goed past én z'n schouders vrij laat :=

Aj is heel erg smal, dus hij liep voor overal tegenaan óf het was op de rug te lang en dan had ik m zowat bij z'n kont vast. Ik heb de Hurtta sport edition, die is korter op de rug en heeft de vastklik ring op een speciale manier zitten. Ook is die voor en om de hals smaller, zodat zijn schouders vrij liggen. Heb m op wedstrijd gekocht en nog niet ergens zien hangen, het is de sport uitvoering van deze:
https://www.hondenoutlet.nl/hond-er-op- ... or-de-hond

Als je wilt, mag je m best eens passen. Boktuploaden werkt nog steeds niet, dus kan geen foto laten zien.

@kiwi: vind het nog wat vroeg voor een trainer, hij doet dit sinds kort en omdat hij pubert, luistert hij minder. Mocht ik er echt niet uitkomen, ga ik misschien eens een trainer benaderen. Hij doet het trouwens op wedstrijd of op de hondenschool niet, alleen op straat.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 23:17

Ik bedoelde gebruik gentle leader aan rollijn zou ik nooit iemand aan raden.
Het gebruik op zich wel haha, liever dat gebruiken dan je hond niet kunnen houden bijv.

Qua gebruik heb ik geen trainer nodig. Gebruik die dingen al jaren met regelmaat ivm grote roedel die wij hebben en soms kan het handig zijn even wat kracht uit te schakelen ;) maar dan zit betreffende hond netjes aan korte lijn ipv rollijn.

Overigens geprobeerd te trainen met hem bij ervaren trainer maar het schiet niet op als je hond de trainer niet accepteert in je buurt. Waarschijnlijk dat dit inmiddels wel zou kunnen maar train nu al bijna 2 jaar zonder begeleiding en als ik zie waar we nu staan dan kan ik niet anders dan enorm trots zijn!!
Kinderen blijft moeilijk omdat ik daar niet mee kan trainen want kinderen zijn onvoorspelbaar. Echter volwassenen negeerd hij en bekenden accepteert hij inmiddels zelfs. Vreemde honden passeren betekent spelen met de baas en ben dus super er tevreden.

Overigens is hij mijn 5de hond en heb ik jaren diverse cursussen gelopen met eerdere honden en diverse cursussen qua gedrag gevolgd en asielhonden jaren getraind waar nodig. Dus kan gelukkig op veel ervaring terug pakken. Dit is bij hem erg fijn maar heb ook juist daarom hem hier ;) ik wou een herder met pit en die heb ik dus ik klaag absoluut niet. Vind het heerlijk zo enorm intensief samen bezig te zijn en doelen te stellen en deze samen te bereiken

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 23:22

Ik doelde met de GL ook op Zozen. Zie nu dat dat wat onduidelijk was.
Ik vind de GL niet iets wat je zo in onbekende handen legt. Daarnaast zijn er trainers die gewoon aan huis en in de omgeving komen ipv op de hondenschool. Dat zou ik liever doen dan naar een GL grijpen. Zeker bij zo’n jonge hond en zeker bij eentje die het echt uit enthousiasme doet. Dat is iets wat echt wel trainbaar is. Alleen de vraag is een beetje hoe. Ik ben van mening dat er een hoop manieren zijn en niet iedere aanpakt werkt voor iedere hond.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 23:28

Ik heb een tuigje met hetzelfde model als die Hurtta sport maar Dexter kreeg er schuurplekken van onder zijn oksels... -O-

Denk dat ik voor zijn tere huidje echt zo'n zachte, onderlegde moet hebben. Watje is het ook _O-

Dexter begint wel eindelijk een borst te krijgen waardoor nu niet meer rechtstreeks vanuit zijn schouders zijn luchtpijp begint dus heb nu wel nieuwe mogelijkheden qua tuigjes. Binnenkort maar eens shoppen dan. Dus als iemand nog aanraders heeft, kom maar op! :))

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 23:40

Oh dat meen je, Zig heeft om die reden de anti-schuur van tre-ponti. Aj z'n haar is best dik, maar Zig schuurt al als je naar hem kijkt. Dat is de sport Mesh, heb ik Aj ook om gehad, maar paste hem niet lekker.

Ik heb zelf vrij veel ervaring met trainen, laatste tijd ook veel met agressieve staffs gewerkt bij het asiel, alleen nauwelijks jonge honden gehad. Hij is zo snel afgeleid :'). Ben dus niet gewoon aan het klooien, weet best wel wat. Mocht ik er dus niet uitkomen, dan even een trainer zoeken. Wel lastig, want ik werk alleen positive reinforcement en trainers zijn me vaak te agressief en te dwingend. Heb al wel rondgevraagd, maar allen zeggen wat ik al doe: direct afleiden met worst en andere kant op lopen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 23:55

ZoZenn schreef:
Oh dat meen je, Zig heeft om die reden de anti-schuur van tre-ponti. Aj z'n haar is best dik, maar Zig schuurt al als je naar hem kijkt. Dat is de sport Mesh, heb ik Aj ook om gehad, maar paste hem niet lekker.

Ik heb zelf vrij veel ervaring met trainen, laatste tijd ook veel met agressieve staffs gewerkt bij het asiel, alleen nauwelijks jonge honden gehad. Hij is zo snel afgeleid :'). Ben dus niet gewoon aan het klooien, weet best wel wat. Mocht ik er dus niet uitkomen, dan even een trainer zoeken. Wel lastig, want ik werk alleen positive reinforcement en trainers zijn me vaak te agressief en te dwingend. Heb al wel rondgevraagd, maar allen zeggen wat ik al doe: direct afleiden met worst en andere kant op lopen.

Ja dat is zo’n dingetje waar ik t niet mee eens ben. De meeste dressuurruiters zijn ook geen springers, dat je jonge paarden zadelmak maakt betekend ook niet dat je een sterruiter bent en het tot, Ik zeg maar wat, grand prix trapt..
Je zegt het zelf al, nauwelijks met jonge honden gewerkt. Waarom daar dan niet gewoon hulp voor zoeken..
En soms is gewoon simpele duidelijkheid ook niet erg. Ik blijf er bij dat niet iedere methode altijd voor iedere hond geschikt is.
maarja das mijn mening.