Van waar ben je? Ik zit dichtbij Hasselt.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:Hey nog een Belg! Valt me nu pas op![]()
Van waar ben je? Ik zit dichtbij Hasselt.
Zoe_97 schreef:Oh wat leuk!
Hier inderdaad enorm veel geoen. Al ben ik ook veel in de Ardennen te vinden. Ik studeer in Brussel. Dus zowat door heel België kom ik veel
KimD schreef:Wij zijn ook vaker in de Ardennen te vinden, voor ons is het ook niet ver. Vooral in de winter vind ik het heerlijk daar.Warme chocolademelk met slagroom smaakt altijd beter in zo'n chaletje op de route. Bij de open haard.
Kaus schreef:Ik vind een GL een prima trainingsmiddel. Zolang het bij training blijft en een hond niet de rest van zijn leven met zo'n ding kapot wordt getrokken zoals je veel te vaak ziet
ZoZenn schreef:Nee, zo wil ik de GL niet gebruiken. Het probleem is dat zodra hij een hond ziet, ik zijn aandacht niet meer krijg. Hij blijft dan nog wel een paar seconden stilstaan.
Ik wil dan dus zijn y tuig en de GL omdoen en zodra hij een hond ziet, zijn neus mijn kant op en afleiden/andere kant op. Dat doe ik nu ook, maar dan door er tussen te gaan staan en hem fysiek om te draaien. Mocht hij dan toch klappen, laat ik de GL loshangen en houd ik hem vast aan het tuig.
Kaus schreef:Een anti trek tuig zit vaak vreselijk belabberd om de schouders heen dus daar zou ik niet aan beginnen.
Welk tuig heb je trouwens? Ik ben op zoek naar een leuk tuig van Dexter want hij is gewoon te smal voor zijn Julius maar vind 9/10 tuigen leuk op andermans hond maar niet op die van mij. Zit al een tijdje te kijken naar de OneTigris maar lastig te krijgen.
ZoZenn schreef:Oh dat meen je, Zig heeft om die reden de anti-schuur van tre-ponti. Aj z'n haar is best dik, maar Zig schuurt al als je naar hem kijkt. Dat is de sport Mesh, heb ik Aj ook om gehad, maar paste hem niet lekker.
Ik heb zelf vrij veel ervaring met trainen, laatste tijd ook veel met agressieve staffs gewerkt bij het asiel, alleen nauwelijks jonge honden gehad. Hij is zo snel afgeleid. Ben dus niet gewoon aan het klooien, weet best wel wat. Mocht ik er dus niet uitkomen, dan even een trainer zoeken. Wel lastig, want ik werk alleen positive reinforcement en trainers zijn me vaak te agressief en te dwingend. Heb al wel rondgevraagd, maar allen zeggen wat ik al doe: direct afleiden met worst en andere kant op lopen.