Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:57

SimoneeM schreef:
Maar Blue woog toch juist zo weinig?

Een buikje hebben ze al snel, door “te veel” vel. Als je de ribben nog gewoon kunt voelen met lichte druk zou ik niet direct minderen hoor :)

Ribben zijn niet meer te voelen. :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 16:16

Marcella schreef:
SimoneeM schreef:
Maar Blue woog toch juist zo weinig?

Een buikje hebben ze al snel, door “te veel” vel. Als je de ribben nog gewoon kunt voelen met lichte druk zou ik niet direct minderen hoor :)

Ribben zijn niet meer te voelen. :')

Oh :’)

Ik verbaas me nog steeds zo over dat gewicht, kan er niks aan doen :Y) Maar dan idd wel slim om even op te letten :)

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:24

_lauraaa_ schreef:
Wel fijn dat hij het dierenartsvoer wel wil eten!

Wij zijn vandaag verhuisd. Gisteren vandaag was het een in en uit geloop van mensen. Katten op 1 kamer gezet en briefje op de deur gezet dat ze de deur dicht moesten houden. Toen zojuist alles op verhuisd was en iedereen weg was hebben we de katten naar het nieuwe huis gehaald. Ze liggen Inmiddels al een kwartier onder de bank 1 keer is Timon onder de bank uit gekomen om even rond te kijken maar vloog daarna weer onder de bank.

Komt vast goed is niet niks. Zorg wel dat ze weten waar de kattenbak is. Hier vonden het wel prima met verhuizen.

Hier waren ze net een uurtje in het nieuwe huis

Afbeelding

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:05

Hahaha daar ging vast en zeker iets niet helemaal zoals die gewild had :D

De kattenbak hebben ze gelukkig al gevonden. Pumba vliegt nog steeds bij ieder geluid onder de bank. Wilde eerst ook niet eten. Timon gelukkig wel. Uiteindelijk heeft Pumba ook gegeten. Ze beginnen nu wat rond te lopen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:27

Nou ja Zika was echt van de plekken opzoeken die eigenlijk net niet goed gingen. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:49

Wel handig zo'n ragebol!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:50

IMJ schreef:
Wel handig zo'n ragebol!

Haha ja dat wel. Mis t ventje nog steeds.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:26

xoranlover schreef:
Nou ja Zika was echt van de plekken opzoeken die eigenlijk net niet goed gingen. [ [url=m/QycO2A.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Z4yFN3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vUeSry.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahhaa die laatste foto ook echt van "Im not amused" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:10

Hahaha wat een plekken!

Inmiddels is Timon volgens mij wel blij met ons nieuw plekje. Pumba zat om 9 uur nog steeds onder de bank. Ik heb hem er uit gehaald en in de krabpaal gezet boven op hun eigen kamertje. Ik ben nu een paar keer gaan kijken en hij zit er nu gelukkig heel rustig bij.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:24

Oh wat fijn! Komt volgens mij wel goed. Heeft even tijd nodig.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 22:32

Kom vast allemaal goed en voor je het weet wordt je huis onveilig gemaakt.

Zet ook weer niet strak op rantsoen hoor, want ze mag wel iets meer hebben. En hopelijk krijg ze nog een groeispurt nu ze wat extra heeft. Gewoon even opletten dat het gewoon niet tonnetje rond wordt. Moet ook een beetje rekening houden dat Maira mee snoept van haar brokjes.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 16:45

Hallo, ik ben nieuw hier in het topic.

Hoeveel katten kun je houden in een woning van 40m²?

Ik ben vorig jaar gescheiden en mijn kat is zolang bij mijn ex kunnen blijven wonen. Het is de bedoeling dat deze kat na verhuizing bij mij komt wonen. Dit staat al vast en is verder al afgesproken en besproken.

Alleen nu is er nog een andere kat, deze wil mijn ex liever ook niet meer.

Ik twijfel of ik ze beiden zal nemen of alleen mijn eigen kat ophaal.

Ze kennen elkaar en wonen dus ook al een flinke tijd samen in 1 huis.

Voorheen woonden we in een appartement en daar mochten ze alleen in de woonkamer/keuken komen. Ik denk dat dit niet veel groter geweest is dan de woning waar ik ga wonen.

Ik lees veel verschillende meningen over de m² en het aantal katten.

Geen negatieve opmerkingen alsjeblieft. Ik wil het beste voor mijn kat die al 8 jaar in mijn leven is. Maar ik twijfel of ik de andere kat dan ook meeneem.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:42

Kunnen die katten goed samen? Zoja, lekker samen ophalen.

Daarbij moet je wel zorgen voor voldoende bronnen. Dus; voldoende eetplaatsen, drinkplaatsen en minstens 2 kattenbakken.

Zorg ook voor voldoende ligplekjes. Als ze ook op punten een beetje de hoogte in kunnen wordt het nog “groter” qua oppervlak :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:44

Ik heb twee Bengalen in mn kleine appartement.
Ok. Ik heb ook een tuin waar ze nu in kunnen. Maar voor die tijd gaf dat ook geen probleem.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:03

SimoneeM schreef:
Kunnen die katten goed samen? Zoja, lekker samen ophalen.

Daarbij moet je wel zorgen voor voldoende bronnen. Dus; voldoende eetplaatsen, drinkplaatsen en minstens 2 kattenbakken.

Zorg ook voor voldoende ligplekjes. Als ze ook op punten een beetje de hoogte in kunnen wordt het nog “groter” qua oppervlak :)

Dankjewel voor je reactie, de reden dat ik twijfel is of de ruimte groot genoeg is voor twee, maar het moet ook gezond blijven voor mezelf natuurlijk. Het zou fijn zijn als ze samen kunnen blijven, maar het moet wel realistisch blijven.

Om antwoord te geven op je vraag of ze samen kunnen....denk dat deze foto voor zich spreekt.

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:11

Ik zou ze zelf bij elkaar laten. Kunnen ze lekker spelen.
Je kan ook wat plankjes aan de muur maken waar ze overheen kunnen klimmen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:25

Als ze zo goed samen kunnen, kan dat prima op die ruimte.
Stel ze “tolereren” elkaar, maar zijn geen echte vrienden, dan is het lastiger.

Voor jezelf is dat ook prima, al zal je misschien wat vaker moeten stofzuigen :) En je kunt altijd een luchtzuiveraar aanschaffen :D

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:36

SimoneeM schreef:
Als ze zo goed samen kunnen, kan dat prima op die ruimte.
Stel ze “tolereren” elkaar, maar zijn geen echte vrienden, dan is het lastiger.

Voor jezelf is dat ook prima, al zal je misschien wat vaker moeten stofzuigen :) En je kunt altijd een luchtzuiveraar aanschaffen :D

Dank voor je antwoord... Ik ga me inderdaad een en ander nog even bekijken en erover nadenken. Het is nog zeker een maand voordat ik de boel zover geregeld heb met de verhuizing. Een luchtzuivering ga ik me ook even over informeren.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:40

Wat hebben jullie voor krabpaal? Wij hebben er nu 1 tot het plafond, maar overwegen om een hele wand te maken met plankjes enzo.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:48

Ik heb er nu 1 van 1.70 hoog, maar ik wil het allerliefste zo'n wand met plankjes. A) veel mooier en b) een stuk natuurlijker.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:47

Oh ik heb wat uitgeprobeerd met verschillende achtergronden.
Ik heb zulke leuke foto's.

Kalino:
Afbeelding
Afbeelding

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:48

Dan is het wat minder kolossaal in huis zeg maar :D wij vinden plankjes ook leuk, maar willen ook een paal waar ze in kunnen klimmen (en dan eventueel bij een plankje kunnen komen) en om te krabben uiteraard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:23

Wij hebben een krabpaal tot aan het plafond, 1 iets kleinere krabpaal en 1 die ze als kitten al hadden. Ban alle 3 de krabpalen maken ze veel gebruik.

Toen we gisteren gingen verhuizen en de krabpalen aan de weg stonden tot de vrachtwagen er was begonnen mensen ons al te vragen hoeveel katten wij wel niet hadden :o

Hier beginnen ze langzaam iets te wennen aan het nieuwe huis. Vannacht hebben ze alle 2 bij mij onder de deken gelegen terwijl ze normaal altijd op het dekbed of in de krabpaal liggen. Pumba heeft tot vanavond ook amper wat gegeten. Na een paar brokjes liet hij zijn eten weer staan om vervolgens weer half in mij te kruipen. Tussen de middag hebben we ze voor het eerst even alleen gelaten omdat we het aplartement nog moesten poetsen en toen we terug kwamen lagen ze alle 2 op ons bed onder de dekens. Dat deden ze normaal nooit. Vanavond wilde Pumba gelukkig wat eten. Vanavond eventjes weg geweest en toen we terug kwamen lagen ze op het bed te relaxen. Ook Pumba zag er wat relaxter uit gelukkig. Arm ding heeft de hele middag kei hard lopen miauwen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:34

Heb een paal tot het plafond en een tot 1.80.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:52

Bij mijn ex hebben de katten een mooie paal van 200 cm hoog, met een huisje halverwege en een ligplaats bovenop. Wel met van die extra dikke palen. Die gaat al enige jaren mee.... De dunne palen was wel leuk om te zien, maar door het in de paal springen enzo gingen ze redelijk snel stuk